B&W klubben - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 218 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Centre 2 kan også bi-ampes, såvidt jeg husker..

Men da går jeg for det "enkleste", 5 kanaler. M25 er en mulighet, hva med et par linker til 5-kanalers Rotel, Lyngdorf, "EC" (som jeg ikke kjenner til) og Parasound? Pris-range blir vel 15-30k, om dere er enige?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nivve

Men da går jeg for det "enkleste", 5 kanaler. M25 er en mulighet, hva med et par linker til 5-kanalers Rotel, Lyngdorf, "EC" (som jeg ikke kjenner til) og Parasound? Pris-range blir vel 15-30k, om dere er enige?
    EC = Electrocompaniet

Lsound - Rotel

Musik magazinet

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C30
    Det er jo gøy med effekt. Har en Rotel 1095, så hvorfor ikke
    neinei, jeg sier jo ikke at du ikke skal gjøre det..
    bare lurer jeg.. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    neinei, jeg sier jo ikke at du ikke skal gjøre det..
    bare lurer jeg.. ;-)
    Oki doki

Jeg mener at det er bedre med 200W som jeg har nå, enn de 60W jeg brukte en liten stund.

Edit: Litt dårlig fortalt, men du forstår sikkert hva jeg mener.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rotel RMB-1575
    Parasound NC 5250
    Parasound Halo A52

Men tror nok NAD M25 med sine 7 kanaler og bi-amping av frontene i et 5.0/1-system er det "beste" kjøpet! :-)

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel 1575 5 x 250w
    EC, der fant jeg ingen a. innenfor pris-range og b. ingen 5-kanaler..
    Parasound 5250 gjerne i sort (sexy!):

Fant umiddelbart ingen Lyngdorf 5-kanaler. Trenger jeg 250w i alle kanaler? Som det sies, effekt er ikke det viktigste, men match..

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    amunds: du var hakket kjappere grattis med 1000 innlegg! Det er bare ett problem med M25 ... jeg ønsker meg SORT utførelse.. selv om lyden kommer først, selvsagt

Vil jeg bi-ampe selv med 200 "NAD"-watt? Visste ikke at CM9 var så sultne..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare ett problem med M25 ... jeg ønsker meg SORT utførelse.. selv om lyden kommer først, selvsagt
    Da kjøper du Rotel;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    amunds: du var hakket kjappere grattis med 1000 innlegg! Det er bare ett problem med M25 ... jeg ønsker meg SORT utførelse.. selv om lyden kommer først, selvsagt

Vil jeg bi-ampe selv med 200 "NAD"-watt? Visste ikke at CM9 var så sultne..
    takk for det...

går ikke på hvor sultne de er.. går på hvor mett de skal bli.. (ok, dårlig ordspill...)

men du vil merke at jo mere watt jo bedre.. (kommer sikkert til et punkt hvor det ikke er no vits lenger, men..).. tipper CM9 har kjempepotensial..

i tillegg glemte jeg jo Parasound NC 2125 til 19tusen og noe..

kan også kjøpe 2 x A23 (til fronter) og 1 x NC 2125 (til senter.) til 28...

eller 3 x C275BEE til 27...

mange muligheter har man jo.. men mye greiere å ha alt i en boks..
    skulle ønske jeg hadde råd til Halo A52 selv jeg, men.. så lenge får jeg mikse og matche litt..

ps: hadde vært konge om du hadde fått spraylakkert M25 proffesjonelt ;-)

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel 1575: Vekt: 11 kg
    NAD M25: Vekt: 43,7 kg
    Parasound 5250: Vekt: 31.4 kg

Jesus, vet at vekt ikke er noe kvalitetsstempel, men 4 ganger så tung som Rotel? Hva er'e NAD spiser til frokost? :P Dessuten er Rotel 5 x 250w og NAD 7 x 160w, det blir mao. mindre til center og surround, men mer til front (320w bi-amp).

CM5 har 88db følsomhet. Det står at både CM9, Centre 2 og CM5 "krever en strømsterk forsterker". Men hvordan vite hvor mye kraft man trenger..? Holder 160w?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke "må" bruke 15-20k på effekt, vil jeg anbefale deg å ta en titt på Emotiva sine effekt-produkter.

Mange her på AVforum som har kjøpt og du kan lese litt om produktene, priser og erfaringer her: http://avforum.no/forum/receivere-fo...iva-audio.html

Hjemmesiden deres finner du her:Emotiva Audio: Audiophile Quality Multi Channel Amplifiers, Stereo Preamplifiers, Audio/Video Processors, and Award Winning Speaker Systems At Direct Prices

Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel 1575: Vekt: 11 kg
    NAD M25: Vekt: 43,7 kg
    Parasound 5250: Vekt: 31.4 kg

Jesus, vet at vekt ikke er noe kvalitetsstempel, men 4 ganger så tung som Rotel? Hva er'e NAD spiser til frokost? :P Dessuten er Rotel 5 x 250w og NAD 7 x 160w, det blir mao. mindre til center og surround, men mer til front (320w bi-amp).

CM5 har 88db følsomhet. Det står at både CM9, Centre 2 og CM5 "krever en strømsterk forsterker". Men hvordan vite hvor mye kraft man trenger..? Holder 160w?
    Nå kan du veldig sjelden sammenlikne watt på den måten.. Se på klasse A-forsterkere f.eks.. Sjekk Electrocompaniet, MacIntosh, Krell og slikt.. Og sjekk oppgivelse av watt kontra pris... Er nok for mye som spiller inn, som jeg ikke har kompetanse til å skjønne selv. Men med strømsterk menes vel at de har gode strømreserver.

Anyway.. Rotel er klasse D såvidt jeg vet.. sikkert derfor den er den del lettere... :-)

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    All right, jeg lærer mer for hver dag som går. Det er ikke veldig lenge siden jeg ble forvirret av alle betegnelsene som går rundt (forsterker, integrert forsterker, receiver, forforsterker, surround-receiver, surround-forsterker, stereo-forsterker, effektforsterker), og nå er det altså "klasse A, klasse D", jeg må vel vurdere å ta noen elektro-fag på Gløshaugen om de har det der oppe

Hvilken klasse er da NAD M25? Og er det en fordel å ha klasse D? Leste det hadde noe med energy efficiency å gjøre..

alterego: Sjekket ut Emotiva, det så bra ut prismessig Det negative er jo a. at jeg ikke får testet produktet før det kommer på døra og b. kundeservice er langt unna Siden matching er såpass viktig, tror jeg ikke jeg tør å kjøpe uhørt.. selv om jeg vurderer SVS kun ut ifra gode anmeldelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det blir en risikovurdering du må gjøre.

Det begynner å bli såpass mange her til lands som har kjøpt Emotiva sine produkter at det er gjort erfaringer både lydmessig og i forhold til service.

Kanskje det t.o.m. er noen som har samme kombo som deg? Du kan også spørre noen om å få komme hjem til dem å høre, folk ønsker deg som oftest velkommen til det.

Kjenner til at det har vært en servicecase og det ble løst ved at Emotiva sendte deler (gratis) til kunden. Kunden kunne da velge om han ville fikse det selv eller sende det inn til et serviceverksted i Norge og betale dem for jobben med bytte av del.

Skulle du ikke bli fornøyd vil du erfaringsmessig kunne selge produktet til samme pris du gav for det. Altså ikke noe økonomisk tap, bare en erfaring rikere

Selv kommer jeg til å gå for en Emotiva XPA-5 til mitt oppsett med B&W-høyttalere.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interesting.. og det er jo veldig stor prisforskjell (7k mot 27k). Jeg skal lese litt rundt og se om jeg finner folk med samme kombo takk, alterego.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    All right, jeg lærer mer for hver dag som går. Det er ikke veldig lenge siden jeg ble forvirret av alle betegnelsene som går rundt (forsterker, integrert forsterker, receiver, forforsterker, surround-receiver, surround-forsterker, stereo-forsterker, effektforsterker), og nå er det altså "klasse A, klasse D", jeg må vel vurdere å ta noen elektro-fag på Gløshaugen om de har det der oppe

Hvilken klasse er da NAD M25? Og er det en fordel å ha klasse D? Leste det hadde noe med energy efficiency å gjøre..
    jess.. det skal ikke være så lett... jo mer du prøver å sette deg inn i, jo mer og mer er det å lære også.. så jeg prøver heller å nyte lyden ting gir istedet for å bry meg om hvorfor den gir.. ;-)

M25 er vel fortsatt AB(??) tror jeg...

fordel med klasse D.. tja.. de låter jo ofte litt annerledes.. men det kan jo være akkurat det du er ute etter.. veldig lite varmeutvikling.. dvs at de kan stå i trange rom... høy effektivitet....

men nå stopper snart min kunnskap.. mulig den allerede har gjort det ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nivve, jeg tillater meg å slenge på et forslag til du bør sjekke ut. Hører det er flere og flere som er veldig fornøyd med Primare sammen med B&W.

Primare A30.5 Effektforsterker | Soundgarden

Edit: Den fåes i sort.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alterego
    Kanskje det t.o.m. er noen som har samme kombo som deg? Du kan også spørre noen om å få komme hjem til dem å høre, folk ønsker deg som oftest velkommen til det.
    Vel, det er sant det, men mannen bor i Afghanistan så det blir vel litt langt å reise for han

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Vel, det er sant det, men mannen bor i Afghanistan så det blir vel litt langt å reise for han
    Jeg kom hjem i juni, og har vært litt treg til å oppdatere profilen ...

Trondheim er current location

Primare så pen ut, 5 x 120w ser jeg. Kanskje det er bedre å ikke se på antall watt lengre, men gjøre som en skrev ovenfor - nyte lyden? Men takk for alle innspill

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom hjem i juni, og har vært litt treg til å oppdatere profilen ...

Trondheim er current location

Primare så pen ut, 5 x 120w ser jeg. Kanskje det er bedre å ikke se på antall watt lengre, men gjøre som en skrev ovenfor - nyte lyden? Men takk for alle innspill

klart man skal se på antall watt.. men det er altfor mange som opererer med feil styrke osv.. derfor er det et lite problem.. :-)

bortsett fra Klasse D, kan man f.eks bruke vekt som en pekepinn..
    er det tungt, er det bra! ;-)

Side 43 av 218 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •