B&W klubben - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 218 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan jeg spørre hva størrelsen på den gamle og den nye stuen er på?

Lurer selv på 805s mot brukte 804s.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Noen som har noen tanker om 805S vs Nautilus 804?
    Jeg har i dag 805S, men kunne tenkt meg 804S etter at jeg flyttet i større stue. Desverre tillater ikke økonomien ett bytte til 804S på en stund, mens brukte Nautilus 804 er inne rekkevidde. Er en slik utskiftning å anbefale eller er det bare tull? Jeg har ikke hørt den gamle 804 selv, så derfor spør jeg her
    B&W 804 N - løp å kjøp! :-D

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte litt på B&W CM9 på Hifi klubben i går.

Falt pladask for disse høyttalerne, men er litt usikker på om receiveren min er "god nok".

Har en Pioneer SC LX 71 som etter sigende skal være god på tokanals sterero - og det er en kraftig forsterker.

Han på Hifi-klubben mente det ville gå bra (mer tvilsomt på 683 p.g.a. vanskelig impedanskurve), men helt sikker var han ikke.

Vil helst ikke utvide med effekttrinn nå, så jeg lurer på om det er noen som har forsøkt denne komboen?

Tenkte å utvide med en CM senter siden, så de bør jo ikke være umulig å drive med en kraftig surround receiver. Når de også er tiltenkt hjemmekino, mener jeg.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke din combo, men jeg kjører CM9 bi-ampet på Yamaha RX-V3900 (140W RMS), og jeg føler ikke at jeg "mangler" noe. Jeg har samme plan som deg, altså å kjøpe til CM Centre 2. Personlig føler jeg at jeg har alt å tjene på å utbedre rom / akustikk / plassering og lite eller ingenting på mer effekt..

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nivve
    Jeg har ikke din combo, men jeg kjører CM9 bi-ampet på Yamaha RX-V3900 (140W RMS), og jeg føler ikke at jeg "mangler" noe. Jeg har samme plan som deg, altså å kjøpe til CM Centre 2. Personlig føler jeg at jeg har alt å tjene på å utbedre rom / akustikk / plassering og lite eller ingenting på mer effekt..
    Kanskje ikke mer effekt, men bedre kvalitet har du noe å tjene på.
    Min RX-V3900 gir overhodet ikke samme lydkvalitet og overskudd som mine EC AW400 på noen som helst måte - og det er kun på stativhøyttalere (805S).
    I et øyeblikk hvor jeg tydeligvis trodde på Julenissen, tok jeg meg faktisk bryet med å teste, bare for å se om jeg kunne klare meg med kun RX-V3900 siden jeg hadde stativhøyttalere. Svaret var dessverre et rungende nei!
    Du har nok selvfølgelig mest å tjene på rommet først og fremst (det har nesten alle), men det er mye lydkvalitet å hente på å gå for noen seriøst gode effekttrinn på et senere tidspunkt også (høy kvalitet, ikke nødvendigvis mye effekt)

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Min RX-V3900 gir overhodet ikke samme lydkvalitet og overskudd som mine EC AW400 på noen som helst måte - og det er kun på stativhøyttalere (805S).
    I et øyeblikk hvor jeg tydeligvis trodde på Julenissen, tok jeg meg faktisk bryet med å teste, bare for å se om jeg kunne klare meg med kun RX-V3900 siden jeg hadde stativhøyttalere. Svaret var dessverre et rungende nei!
    Du har nok selvfølgelig mest å tjene på rommet først og fremst (det har nesten alle), men det er mye lydkvalitet å hente på å gå for noen seriøst gode effekttrinn på et senere tidspunkt også (høy kvalitet, ikke nødvendigvis mye effekt)
    Takker for svar, jeg kommer nok til å prøve med andre effekttrinn for å se om jeg merker forskjell, men ikke før jeg utbedrer rommet Akkurat nå sitter ikke bassen særlig godt (den havner 3m bak meg, og pga logistikkproblemer får jeg ikke flyttet meg dit) - heldigvis skal jeg ikke bo her lengre enn til neste sommer. Da kjøper jeg ikke anlegg som passer stua, men stue som passer anlegget (omvendt tenking?)

Har det noe for seg å bi-ampe for meg? Burde, teoretisk, 140w x 2 være bedre enn 140w (bedre som i bedre kvalitet, ikke nødvendigvis mulighet til å spille høyere - det har aldri vært et problem å spille høyt nok)?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Dette blir vel mer en diskusjon om optimalisering av forsterker til CM9.

I første omgang vil jeg uansett benytte Pio SC LX71 som forsterker til disse høyttalerne. (Har vel mer eller mindre bestemt meg for å legge inn en bestilling av disse)

Derfor lurte jeg på om noen hadde erfaringer med denne komboen. Da får jeg sjekke selv :-D
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I en reciever vil man spise av de samme strømreservene uansett, jeg vil anta at det er forsvinnende liten gevinst med bi-amping.

Som Marsboer kan jeg skrive under på at det er nødvendig med litt strømreserver. Stativhøyttalere er intet unntak, snarer tvert i mot. Lav sensitivitet, lav minimumsimpedanse og vanskelige fasevinkler teller mer enn at man med det blotte øye skuer en liten og "enkel" høyttaler.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Dette blir vel mer en diskusjon om optimalisering av forsterker til CM9.
    Både ja og nei.

Jeg tolker dette som at du mener det bare er snakk om å finne den beste matchen lydmessig til CM9 og at Yamaha da kanskje ikke er den beste matchen.

Det var ikke dette jeg mente. Jeg snakker om at det er vesentlig mer å hente på KVALITET effektmessig - når man så er underforstått med dette er det snakk om å finne det effekttrinnet som gir både god kvalitet samtidig som matchen lydmessig er bra.
    Yamaha matcher forøvrig B&W kjempebra lydmessig. Så det er ingen grunn til å lete etter noe annet når det gjelder klang - men det hjelper ikke på det faktum at det finnes bedre effekttrinn rent kvalitetsmessig.
    Det jeg prøver å si er at man kan ha to enheter som klangmessig matcher anlegget nærmest identisk, men som kan ha helt ulik lydkvalitet på parametre som kontroll, oppløsning, stereoperspektiv osv.

Bi-amping på receiver har faktisk noe å si etter min erfaring. Det totale max-strømtrekket vil ikke kunne gå høyere siden det er snakk om at begge bruker samme strømforsyning, men det virker likevel som om man får litt ekstra "hurtig-reserver" ved å bi-ampe. Kanskje det sitter noen kondensatorer per effekttrinn eller lignende, eller at to effekttrinn klarer å trekke mer strøm fra strømforsyningen per tid enn ett effekttrinn alene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært interessant om noen som virkelig kunne dette kan avklare en del oppfatninger og myter.

Syns det er veldig rart at det går ann med bi-amping på recievere hvis det ikke har noe for seg... Salgstriks kanskje ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w

jeg skal gå til innkjøp av B&W høytalere og har falt på følgende oppsett...B&W CM9,B&W centre 2, B&W CM5 og B&W ASW 10CM....noen som har forslag til forsterker/reciver til dette oppsettet? i pris klassen 0-15 tusen ca

ps: jeg er helt "ny" på dette..oppsettet skal brukes som i en vanlig stue, til film,xbox og vanlig tv/film...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville kanskje vurdert å slakket av litt på komponenter og dytta de pengene inn i reciever..

dvs kanskje CM Centre og CM1 istedetfor valgte, og ta bruke de ekstra kronene til mer kraft. CM9 krever nok sitt. :-)

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med så liten prisforskjell mellom CM1 og CM5 så er det ingenting å lure på! CM5 låter bedre og er mye lettere å drive! Dessuten er det viktig med en stor center, jo større jo bedre..

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Med så liten prisforskjell mellom CM1 og CM5 så er det ingenting å lure på! CM5 låter bedre og er mye lettere å drive! Dessuten er det viktig med en stor center, jo større jo bedre..

Det er jeg helt enig i.

Senterhøyttaleren er det siste man skal spare penger på. Holder ikke denne tilstrekkelig kvalitet, så låter resten av oppsettet dritt uansett hvor bra det er.
    Senteren gjengir alt man ser på skjermen, sidehøyttalere gjengir kun effekter og musikk. Faktisk ligger over 70% av lydbildet i senter, derfor er det utrolig viktig å ikke spare penger på denne. Dessuten har mange konsertopptak også mye av musikken i senter.

Nei, de 3000 kronene "spart" mellom CMC2 og CMC vil man garantert angre på.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også helt enig i det Ultima sier. På HFK Trondheim har de hele oppsettet nå (CM9/CM7, CM5/CM1, CM Centre 2, 10CM sub) - hvis det hadde vært opp til meg ville jeg spart 11000 på subwoofer, og lagt det i receiver.

CM9: 20,000 [LINK]
    CMC2: 8,500 [LINK]
    CM5: 9,000 [LINK]
    10CM: 11,000 [LINK]

Men spørsmålet gjenstår, vil f.eks. Yamaha Z7 drive hele dette 5.0-anlegget noe bedre enn en receiver som koster ti tusen mindre (f.eks. 3900)?

Kanskje NAD T785HD hadde vært noe? 25,000 [LINK]

To alternativer (med prisanslag):
    5.1 CM-serie: 20k + 9k + 8,5k + 11k = 48,500 kr + 15k receiver = 63,500 kr
    5.0 CM-serie: 20k + 9k + 8,5k = 37,500 kr + 25k receiver = 62,500 kr

Min plan (siden jeg allerede har en 15k receiver) er å bygge ut i denne rekkefølgen:

1. CM9 + Receiver
    2. CMC 2
    3. CM5
    4. 10CM
    5. Teste ut forskjellige effekttrinn for å finne ut hva som gir mest løft i kvalitet på lyden. NAD M25 er en mulighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det dere mener er at det lønner seg å gå for cm5 istedenfor cm1, er det riktig oppfattet? he he

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også helt enig i det Ultima sier. På HFK Trondheim har de hele oppsettet nå (CM9/CM7, CM5/CM1, CM Centre 2, 10CM sub) - hvis det hadde vært opp til meg ville jeg spart 11000 på subwoofer, og lagt det i receiver.

Har allerede vært der og hørt litt på dem. Tenkte jeg skulle ta en tur dit i morgen - og ha med meg et knippe referanse CDer og Blu-Rayer, så man har noe å sammenligne med.

Regner med (håper) at det blir bestilling (muligens av senteren også):-D

Det eneste jeg er litt usikker på er hvilken finish jeg skal velge. Piaonolakk ser jo unektelig vakkert ut, men er det lett å holde rent og ripefritt?

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte demo-modellene som sto foran kassa på HFK Trheim, de har noen riper/striper oppå, men det vises ikke spesielt. De støver veldig lett, men tror ikke det skal være vanskelig å holde de ripefrie ellers. Jeg liker å ha ting i sort - sort ramme på lerret, sort receiver, tv-bord, ps3, tv-dekoder... etc. På high-end-modeller synes jeg faktisk tre-finish er mest eksklusivt og pent, men på CM9 foretrakk jeg sort glossy

Annet spørsmål:

Når dere hører på musikk med litt tunge bass-spor (Prodigy - Diesel Power eller House of Pain - Jump Around, begge er på spotify), drønner det skikkelig i stua da, eller merkes ikke bassen særlig? I min stue, med CM9, uten subwoofer, er det veldig lite trykk i bass-sporet til Diesel Power (som starter etter cirka 10 sekunder).

Til sammenligning har jeg plassert Logitech 2200 (2.1) i bilen, og bruker iPhone som avspiller, 160kbps mp3 fra spotify som kildefil, og da er bass-sporet VIRKELIG overdøvende, det er som rusten ristes av felgene, for å si det mildt.

MÅ jeg ha subwoofer for å ha mulighet til "drønn" når jeg hører på musikk, eller burde CM9, 683 o.l. høyttalere ha det samme trykket, gitt at de styres av bra nok elektronikk i et riktig lytterom? Jeg har ikke googlet for å prøve å finne ut hvilken frekvens Diesel Power ligger på, kan se om jeg finner noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte et par brukte b&w dm604 idag godt fornøyd med kjøpet!
    Bruker en sansui au-919 intergrated amp fra 1979, knall lyd gir det oppsettet i mine ører!

specs om forsterkeren

http://www.sansui.us/images/Manuals/au919_spec.JPG

(trykk på bildet for å få det større)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annet spørsmål:

Når dere hører på musikk med litt tunge bass-spor (Prodigy - Diesel Power eller House of Pain - Jump Around, begge er på spotify), drønner det skikkelig i stua da, eller merkes ikke bassen særlig? I min stue, med CM9, uten subwoofer, er det veldig lite trykk i bass-sporet til Diesel Power (som starter etter cirka 10 sekunder).

MÅ jeg ha subwoofer for å ha mulighet til "drønn" når jeg hører på musikk, eller burde CM9, 683 o.l. høyttalere ha det samme trykket, gitt at de styres av bra nok elektronikk i et riktig lytterom? Jeg har ikke googlet for å prøve å finne ut hvilken frekvens Diesel Power ligger på, kan se om jeg finner noe.
    Nå er det jo relativt hva du ser på som drønn, og hva jeg ser på som drønn. ;-) Men jeg føler jeg har drønn der høytalerne mine står nå (DM683).. Dog syns jeg det manglet litt drønn i forrige rom de stod.
    Så rommet de står i er nok med å avgjør hvordan drønnet blir!

Og forsterker og alt slik også selvfølgelig..

Drønn.. Jeg syns drønn ble rarere og rarere jo fler ganger jeg skrev det. :-D

Side 41 av 218 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •