B&W klubben - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 218 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    805S er drømmen min også. Selv om CM9 frister også.

Forsterker valget er for vanskelig. Driver å sparer nå. Så får vi se hva som skjer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rotel og B&W

Noen som har prøvd Rotel RMB-1095 med B&W CM9 og/eller B&W 805S ? Er disse 2 bra match med denne Rotel forsterkeren ? Og hvis noen av dere har prøvd begge høyttalerene, hvilken vil dere anbefalt ?

Newcomer S0und's sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! har B&W 704 / HTM4s for øyeblikket. har en Densen B-100 som jeg bruker som effekt til 704. noen som kan anbefale en habil og god hjemmekino reciver ? skal få tak i 804s samt 805s iløpet av året (håper jeg på!)

satser på en god hjemmekino her noen som vet hva 800-serien låter bra på mtp effekt forsterkere ? :-D

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En vanlig receiver vil ikke være nok til å kjøre ett surroundoppsett i 800 serien. Muligens at de aller største som Pioneer susano eller Yamaha Z11 kan fungere, men neppe noe i den vanlige prisklassen.

Jeg har brukt min Onkyo 905 brokoblet på 805s og denne er vel regnet som en av de reciverene som er kraftigst i klassen, men likevel kommer den til kort.
    Får ikke helt kontroll på bassen, men god mellomtone og diskant. Yamaha er kanskje bedre på bass, siden de har rykte for å ha bra punch?
    Ville uansett spandert på en effektforsterker dersom du tenker å kjøre 804s, disse fortjener og behøver litt ekstra for å få full pott

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan si noe om komboen Parasound og B&W?

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Stapedius har parasoundeffekt på sine.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    805S er drømmen min også. Selv om CM9 frister også.

Forsterker valget er for vanskelig. Driver å sparer nå. Så får vi se hva som skjer
    Har hatt litt forskjellige kombinasjoner med b&w...
    Hadde først 683 med 686 som bakhøytalere. Dette ble drevet veldig bra av en pioneer ax4. Så flyttet jeg og ville ikke "ødelegge" stua med å henge opp bakhøytalere, så da ble det overgang til stereo.

Planen var å bytte til cm9, så når 683 ble solgt ble 686 flyttet frem, og der har de igrunn blitt stående. Byttet ut pioneeren med en abrahamsen v2, og jeg synes det spiller utmerket. Planene om cm9 er ikke døde, men de haster på ingen måte hvertfall når dette spiller så bra som det gjør.

Er kanskje ikke så overraskende at en ren stereoforskerker spiller bedre enn en surroundreceiver da, men her var det virkelig forskjell. Hadde også en NAD innom før abrahamsen kom i hus, men kan virkelig anbefale abrahamsen på det varmeste.

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lorien
    [..] Planene om cm9 er ikke døde, men de haster på ingen måte hvertfall når dette spiller så bra som det gjør.
    Heisann, jeg kjører CM9 sammen med en Yamaha 3900. På film er det bare herlig, på musikk tenker jeg noen ganger at de kanskje har mer i seg.. vil det være stor forskjell fra en 3900 til en annen type integrert forsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nivve
    All right .. hva om jeg senere kjøper til en M25 el.l., når jeg bygger ut til 5.1, evt 7.1?

Høres ut som en veldig god plan. Kan anbefale dette. Kjør biamping. Min erfaring er at mere kraft gir finere bass i disse høytalerne.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nivve
    Heisann, jeg kjører CM9 sammen med en Yamaha 3900. På film er det bare herlig, på musikk tenker jeg noen ganger at de kanskje har mer i seg.. vil det være stor forskjell fra en 3900 til en annen type integrert forsterker?
    Godt mulig du ville føle et løft ved å gå til en stereoforsterker, dersom du kjører tokanals. Men det er ikke umulig at ett effekttrinn vil gi deg like mye glede.

Ligger godbiter på torget nå:

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/53705

(Og mine DM685, LCR60, og 601 S3 ligger på torget, men litt dårlig stil om jeg linker til dem!)

Vegamannen: Har du bestemt deg ennå, ang forsterkerier?

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg solgt mine 685, min LCR60, og mine 601S3 bakhøyttalere, og driver og selger mitt siste par med 601s3. Nye ting er på vei inn, blir forhåpentligvis sendt ut i dag! Jeg er spent, her snakker vi god B&W-oppgradering!

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    En vanlig receiver vil ikke være nok til å kjøre ett surroundoppsett i 800 serien. Muligens at de aller største som Pioneer susano eller Yamaha Z11 kan fungere, men neppe noe i den vanlige prisklassen.

Jeg har brukt min Onkyo 905 brokoblet på 805s og denne er vel regnet som en av de reciverene som er kraftigst i klassen, men likevel kommer den til kort.
    Får ikke helt kontroll på bassen, men god mellomtone og diskant. Yamaha er kanskje bedre på bass, siden de har rykte for å ha bra punch?
    Ville uansett spandert på en effektforsterker dersom du tenker å kjøre 804s, disse fortjener og behøver litt ekstra for å få full pott
    +1

800 serien er veldig glad i strøm.
    Man trenger krefter for at dem våkner skikkelig.
    For noen år tilbake hadde jeg 803,koblet disse på Receiver'n når
    effektforsterkeren var på reprasjon.
    Lyden var ikke til og kjenne igjen nesten.

Ice effektforsterker pleier og være en bra match da.
    Da får man jo masse effekt til prisen.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Nå har jeg solgt mine 685, min LCR60, og mine 601S3 bakhøyttalere, og driver og selger mitt siste par med 601s3. Nye ting er på vei inn, blir forhåpentligvis sendt ut i dag! Jeg er spent, her snakker vi god B&W-oppgradering!

Hva er på vei inn?

Ser du har Emotiva forsterker.
    Hvordan syns du dette spiller på B&W.
    Funderer på om jeg skulle prøvd et par XPA-1 på
    mine 802
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns emotivaen har funket kjempebra på 685, og den tilførte særlig mye på senter, men jeg har aldri hatt effektforsterker før, så det er vanskelig for meg å komme med en veldig god vurdering. Den økte gleden kan ha vært et rent utslag av mye mere kraft og kontroll.

N804 er på vei inn!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Noen som kan si noe om komboen Parasound og B&W?
    har Halo A23 på DM683... passer veldig bra!
    skulle gjerne hatt litt mere effekt.. vil tro en A23 til eller muligens
    en A21 hadde vært helt fantastisk.

DM683 har kjempepotensial med bra nok forsterker!

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    har Halo A23 på DM683... passer veldig bra!
    skulle gjerne hatt litt mere effekt.. vil tro en A23 til eller muligens
    en A21 hadde vært helt fantastisk.

DM683 har kjempepotensial med bra nok forsterker!
    Har titta litt på denne 683 jeg også Amunds sammen med HTM 61 centeren. Men jeg er vel nødt til å ha effekt på 683. Yamahaen klarer vel ikke den.

Du som har denne høyttaleren, hva slags klang har den? Heller den over mot det mørke? Hvordan er diskanten?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    interessert i å kjøpe brukt ? ;-)
    mulig jeg vil selge senter og bak (htm61 og dm685) for å
    spare til M3 eller TDA2200.

Yamaha V3900 må da klare å dra denne helt ok ?
    Som sagt, så kan jeg ikke si noe om hvordan dette låter med Yamaha eventuelt med effekt...

Men med NAD M15 og Parasound Halo A23 (Eller forsåvidt Rotel) så opplever jeg den litt over mot varm. Hvertfall der jeg har hatt den.

Skikkelig snert i bassen (men der skulle jeg hatt enda mer effekt for enda mer snert) en fantastisk behagelig mellomtone og en litt tilbakelent diskant. Veldig sjelden jeg har fått sånn "grøss" pga høye frekvenser som jeg fikk da jeg f.eks hørte Ikon og NAD på litt høyere nivå.

Musikk som Dire Straits, Hellbillies o.l med snert i, er en nytelse!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cm 5

Noen her som har hørt cm5? Jeg ønsker å ha et sparemål som oppgraderer ikke bare størrelsen på lyden sammenliknet med mine 686, men også en liten oppgradering i lydbildet. cm5 er min drømmehøyttaler på mange måter, fornuftig pris med visse high-end trekk ved seg. Hvis jeg ikke tar feil, meget fin lyd...?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på å investere i en Primare I21. Tror dette kan være en forsterker som vil gjøre mye godt i mitt system.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Har titta litt på denne 683 jeg også Amunds sammen med HTM 61 centeren. Men jeg er vel nødt til å ha effekt på 683. Yamahaen klarer vel ikke den.

Du som har denne høyttaleren, hva slags klang har den? Heller den over mot det mørke? Hvordan er diskanten?
    Jeg tror at du vil bli veldig fornøyd med 683 på v3900, men at høytalerne likevel vil ha mer å gå på. Jeg spilte dem med pioneer ax4, som vel er en forsterker i omtrent samme klasse som yamaha'en din (om enn noe eldre), og det spilte kjempebra.
    Merket dog av og til på f.eks raske bassganger, at bassen bare var der som et mørkt fundament, istedenfor at man hørte at det faktisk var en fyr som spilte bass - for å overdrive veldig da.

Eller enig med amunds om lydbildet, litt på den mørke og fete siden, med fantastisk gjengivelse av f.eks gitarer i mellomtonen.

Side 39 av 218 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •