B&W klubben - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 218 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hvorfor? den er jo så utrolig behagelig . spesielt når man får Roomperfekt servert . Synd dem ikke lager kraftigere effekttrinn enn 2175 for tiden .

EDIT: Nå skal det sies at det effekttrinnet holder i lange baner på de fleste høyttaler konstruksjoner da... men men.. har planer .
    Men digital lyd? Mister ikke den litt skjel?

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo all lyd (ihvertfall det meste) digital likevel, så hvorfor ikke forsterkeren også?
    Det kommer jo selvsagt an på dine preferanesr, men jeg liker ihvertfall den uanstrengte og korrekte lyden lyngdorf gir

Også har jo de fleste B&W høyttalere sjel nok i seg selv

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bare føye meg til i rekken av fornøyde B&W/Lyngdorf-kunder! Jeg har hatt flere B&W og flere forsterkere siste årene, men ingenting har vært i nærheten av 683/SDA2175-komboen som jeg kjører nå!
    Men det hele bunner jo i hvilket lydbilde du liker. Jeg personelig liker å høre musikken på en mest mulig ærlig og usminket måte, og Lyngdorf gir med dette på en særdeles mye bedre måte enn bl.a EC, rør, Parasound, Thule,Rotel og Onkyo som jeg har hatt tidligere i stereo(har fortsatt en Onkyo 875 til kringlyd)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Er ikke overpriset. De slår jo sine konkurenter i samme prisklasse. Overpriset da?
    b&w 805 ble vel "bare" nr 3. i en test ble den ikke? vinneren kostet 1/3. Men så har jo dynavoice fått karakter 10/10 også:?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Nå er jo all lyd (ihvertfall det meste) digital likevel, så hvorfor ikke forsterkeren også?
    Det kommer jo selvsagt an på dine preferanesr, men jeg liker ihvertfall den uanstrengte og korrekte lyden lyngdorf gir

Også har jo de fleste B&W høyttalere sjel nok i seg selv
    Var en ansatt på "klubben" som sa at ulempen med Lyngdorf var at man ikke kunne spille høyt, stemmer det?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Var en ansatt på "klubben" som sa at ulempen med Lyngdorf var at man ikke kunne spille høyt, stemmer det?
    Man kan spille høyt nok for å si det slik, men den kneler fort om man virkelig vil dra på med litt større høyttalere. Da kommer det en masse merkelige lyder.
    SDA2175 leverer ca 120w og når den klipper så gjør den det skikkelig.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Man kan spille høyt nok for å si det slik, men den kneler fort om man virkelig vil dra på med litt større høyttalere. Da kommer det en masse merkelige lyder.
    SDA2175 leverer ca 120w og når den klipper så gjør den det skikkelig.
    Jeg lurer litt på en ting. Hvordan vil dere som har hørt Nad karakterisere lydsignaturen deres i lag med B&W? Selv synes jeg lyden er nøytral, stram, og detaljert, føler den verken heller mot det varme eller det kalde. Og du kan dra på

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rotel og CM1

Har nå fått RC-1580 inn i oppsettet sammen med RB-1582 på CM1 høgtalerne og må bare si att det etter min mening/smak er en VELDIG god kombo:-D

Var jo fornøyd med 1900'n som forforsterker, men har nå endelig fått det lille ekstra og vel så det som eg har hatt ett ønske om lenge:-D Kjøpte først RB-1582 og brukte 1900'n som forforsterker i Pure Direct og det ble bedre, men i mitt tilfelle ble RC-1580 sammen med RB-1582 og CM1 det som skulle til for virkelig å føle att eg har fått det lille ekstra. Og det viser seg å ikke være så lite ekstra heller:-D

Kann vel ikke bare skrive ett slikt innlegg uten å prøve å forklare så godt eg kann hva eg føler er de største forskjellene på 1900'n som forforsterker på musikk i stereo med RB-1582 på CM1 høgtalerne i forhold til RC-1580 med RB-1582 på CM1 høgtalerne:-D

Så eg kopierer bare litt fra mitt eget innlegg i "Rotels nye 15 serie" tråd så slipper eg skrive alt på nytt:-D

Att RB-1580 kunne bli SÅÅÅ mye bedre enn med 1900'n som pre hadde eg aldri trodd. Men att det nunne bli bedre hadde eg selvfølgelig en forventning om siden det er en stereo forforsterker til ca. samme pris som Yamaha 1900 receiver.

Det første eg la merke til med en gang var den åpne og detaljerte lyden som var så tydelig STOR forskjell i forhold til receiveren som forforsterker i stereo. Så nå forstår eg hva noen mener med det berømte "sløret" receivere kann ha på musikk i stereo.

Har alltid vært fornøyd med 1900'n siden eg ikke merket noe til dette "sløret" når eg brukte receiveren i Pure Direct. Men nå etter å ha hørt hvor åpent, luftig og detaljert lyd det ble med RC-1580 forstår eg att 1900'n også har dette sløret, selv om eg har lest att 1900'n "skjuler" dette ganske bra. Men det er vel slik att en ikke legger så godt merke til slikt før en får prøvd en stereo forforsterker eller stereo forsterker som er bedre enn en receiver på musikk i stereo:-D

Det som også hørtes med en gang var stereoperspektivet og tredimensjonaliteten som var mye bedre i forhold til 1900'n. La merke til att instrumenter, andre lyder, effekter, kor o.s.v var så mye enklere å plasere på "scenen" fremfor meg. Det var bare å sitte og nyte og høre på musikken:-D Syntes dette var bra før også, men det er så mye lettere å høre å plasere instrumenter og lyder i lydbildet nå.

Diskanten er fortsatt veldig behagelig på CM1 og aldri anstrengende uansett volum. Men CM1 er jo kjend for en silkemyk diskant også. Bassen er også strammere og det er fortsatt like mye bass som før. I forhold til størrelsen på høgtalerne er det bare imponerende bass og høgtalerne spiller med mye bedre dynamikk enn med 1900'n som pre. Det er liksom mer liv i musikken også nå enn før.

Dette med strammere bass og mer dynamikk er selvfølgelig en kombinasjon av forforsterkeren og effektforsterkeren, men forforsterkeren får frem det beste i effektforsterkeren på en måte slik att den nå spiller med mer dynamikk og strammere og renere bass.

Det er helt klart att RC-1580 som forforsterker og RB-1582 effektforsterker er en killer kombo sammen med CM1 etter min smak selvfølgelig:-D (Vi har jo ikke alle lik smak selvfølgelig)

Ja vet dette høres helt vilt ut. Men det er en så stor forandring på alle punkter til det bedre att eg fikk helt hakeslipp over hvor stor forskjell det kunne bli fra 1900'n som forforsterker på RB-1582 på CM1 høgtalerne i forhold til stereo forforsterkeren RC-1580 på RB-1582 på CM1 høgtalerne:-D

Kann aldri gå tilbake til receiver som forforsterker på musikk etter denne opplevelsen:-D

Det eneste som plager meg nå er att når eg skall velge prosessorinngang (Tape 2 inn) smeller det i høgtalerne. Det gjør det ikke når eg bytter fra cd til tuner, tape 1, AUX 1,2 og 3 heldigvis.

Så når eg skall velge prosessorinngang (Tape 2 inn) må eg mute forforsterkeren først og da smeller det ikke i høgtalerne. Så er det bare å skru av mute igjenn og bruke receiveren som normalt på film og tv.

Dette skall selvfølgelig ikke være slik så eg kommer til å få ny på garantien rekner eg med. Men litt dumt er det jo siden eg er så VEEELDIG fornøyd med den ellers selv om det bare er å bruke mute funksjonen når eg skall bruke prosessorinngangen.

Dette er selvfølgelig min opplevelse av lyden med RC-1580 sammen med RB-1582 på CM1 høgtalerne i mitt rom og har ikke hørt RC-1580 og RB-1582 på andre høgtalere:-D

Men att RC-1580 knuser 1900'n som forforsterker på musikk i stereo er det ikke tvil om etter min mening og det skulle vel bare mangle RC-1580 og RB-1582 er vel laget for å brukes sammen så det er vel ikke så rart att det er en god forforsterker/effektforsterker match heller:-D

Det er selvfølgelig viktig å ha høgtalere som matcher, men slik er det jo med alle oppsett:-D Etter min mening og smak er CM1 en perfekt match iallefall i mitt rom:-D

Dette er som sagt bare mine erlige meninger og med mitt oppsett i mitt rom og vi har jo ikke alle lik smak heller så respekterer selvfølgelig om andre har andre meninger:-D

Eg er iallefall VELDIG fornøyd nå

Edit: I dag kom den nye forforsterkeren og den har ikke denne feilen som nevnt over. Har nokk bare vært litt uheldig med att det var feil på den første

Fortsatt like fornøyd med lyden som denne forforsterkeren gir sammen med RB-1582 og CM1 i mitt rom

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på hfk i Saprsborg i dag for å høre på CM9 , og jeg må si de imponerte meg. Kansje ikke like klar i toppen og mellomtonen som 800 serien , men syntes de hadde bra med dynamikk... en god kandidat for meg hvertfall:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje hyggelig lesning for noen her inne Har ikke hørt de selv, men det er kanskje like greit siden det blir for dyrt for meg

Full trøkk i stua - Lyd og Bilde

Edit: Det står litt om CM9 nederst i testen:-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prosound
    b&w 805 ble vel "bare" nr 3. i en test ble den ikke? vinneren kostet 1/3. Men så har jo dynavoice fått karakter 10/10 også:?
    Jeg kan vel nærmest garantere at man skal ha et latterlig bra anlegg før 805S blir det begrensende ledd når det gjelder lydkvalitet så lenge rommet matcher høyttaleren og man liker B&Ws klangbalanse.
    Dessverre er det nok svært få som klarer å utnytte potensialet i denne høyttaleren.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan vel nærmest garantere at man skal ha et latterlig bra anlegg før 805S blir det begrensende ledd når det gjelder lydkvalitet så lenge rommet matcher høyttaleren og man liker B&Ws klangbalanse.
    Dessverre er det nok svært få som klarer å utnytte potensialet i denne høyttaleren.
    For meg virker det som om du må spytte en del i elektronikken før B&W låter tipp topp. Irriterer meg at jeg ikke klarer å bestemme meg. Har fryktlig lyst på Abrahamsen. Har en god deal der. Men samtidig så frister Rotel og Cambridge også.

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte CM9 på HFK Trheim i dag, og tenker å la Yamaha v3900 dra dem (biamp). Kommer jeg da til å mangle mye kraft for å 'utnytte dem fullt ut'?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nivve
    Kjøpte CM9 på HFK Trheim i dag, og tenker å la Yamaha v3900 dra dem (biamp). Kommer jeg da til å mangle mye kraft for å 'utnytte dem fullt ut'?
    Du kommer ikke til å utnytte dem fullt ut med RX-V3900s effekttrinn. Det er mye å hente på eksterne effekttrinn - ikke nødvendigvis pga mer krefter, men på grunn av bedre lydkvalitet.

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer ikke til å utnytte dem fullt ut med RX-V3900s effekttrinn. Det er mye å hente på eksterne effekttrinn - ikke nødvendigvis pga mer krefter, men på grunn av bedre lydkvalitet.
    All right .. hva om jeg senere kjøper til en M25 el.l., når jeg bygger ut til 5.1, evt 7.1?

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nivve
    All right .. hva om jeg senere kjøper til en M25 el.l., når jeg bygger ut til 5.1, evt 7.1?
    Så vil du ha noe som låter veldig bra vil jeg tro ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er enda en test der CM9 kommer best ut av det selv om det er tre forskjellige oppsett av forsterker, cd spiller og høgtalere til ulik pris:-D

Sitat fra testen: "Dette er rett og slett det beste anlegget vi har hørt til rundt 50 000 kroner!"

Musikkelskernes drøm - Lyd og Bilde

I spesifikasjoner på CM9 fra siden til B&W står det: Nominal impedance 8Ω (minimum 3.0Ω)

Betyr dette att den har impedansedipper ned i 3 ohm eller er det noe eg har misforstått? I så fall er vel CM9 en "litt" tung last for en forsterker og trenger da litt strømsterk forsterker med gode strømreserver for å ha full kontroll.

Om dette er målinger B&W har gjort og om de er riktige kann eg ikke vite selvfølgelig, men om dette betyr att den har dipper ned i 3 ohm er det kanskje noe å ha tankene når en skall kjøpe effektforsterker eller integrert forsterker:-D

Men mulig eg misforstår noe her selvfølgelig og da får dere heller rette på meg om eg har misforstått dette med "Nominal impedance 8Ω (minimum 3.0Ω)"

Er litt nysgjerrig selv på hva de mener med det de skriver i paranktes her for de skriver "minimum x.xΩ på de fleste B&W høgtalerne:-D

Her er link til spesifikasjoner på CM9 på siden til B&W så kann dere se selv:-D : View the CM9 specifications at Bowers & Wilkins - The World's leading Hi Fi Brand

Her er en oversikt over alle modellene fra B&W nettside: Hi-Fi Speaker Systems & Equipment – Bowers & Wilkins | B&W Speakers

Takker for svar og eventuelle rettelser om eg har misforstått noe:-D

Edit: skriveleif

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet om det er impedansedipper det er snakk om når B&W oppgir ( minimum x.xΩ) ?

Det kann jo virke som det er det de mener og i tilfelle er jo det veldig bra att de oppgir det i spesifikasjoner og iallefall viss det er korrekte målinger da selvfølgelig:-D

Noen som vet om eg har misforstått noe her eller om eg har rett i att dette kanskje er oppgitt som laveste impedansedipper i de forskjellige høgtaler modellene?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Ingen som vet om det er impedansedipper det er snakk om når B&W oppgir ( minimum x.xΩ) ?

Det kann jo virke som det er det de mener og i tilfelle er jo det veldig bra att de oppgir det i spesifikasjoner og iallefall viss det er korrekte målinger da selvfølgelig:-D

Noen som vet om eg har misforstått noe her eller om eg har rett i att dette kanskje er oppgitt som laveste impedansedipper i de forskjellige høgtaler modellene?
    Det er impedansedipper ja. Dvs at den går ned mot 3 ohm ved visse frekvenser. Dette er typisk ting som surroundreceivere liker veldig dårlig, og det ender gjerne med at de skrur seg av for å beskytte seg om man drar på litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er impedansedipper ja. Dvs at den går ned mot 3 ohm ved visse frekvenser. Dette er typisk ting som surroundreceivere liker veldig dårlig, og det ender gjerne med at de skrur seg av for å beskytte seg om man drar på litt.

Det var det eg trodde også:-D

Det var også grunnen til att eg kjøpte RB-1582 og ikke RB-1552:-D Tenkte att det kunne være greit å ha litt å gå på om eg en gang skall oppgradere til B&W høgtalere som er en tyngre last enn CM1:-D

Som for eksempel: View the CM9 at Bowers & Wilkins - The World's leading Hi Fi Brand

eller disse:

View the 805S at Bowers & Wilkins - The World's leading Hi Fi Brand

Takk for svar:-D

Side 38 av 218 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •