B&W klubben - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 218 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hvis man blar igjennom den nye katalogen til HiFi Klubben på nett, så ser man at ny pris på 683 er 10 995 Fortsatt en tusenlapp dyrere enn den var før "finanskrisen", men absolutt positivt av HiFi Klubben
    Trodde da det ver det den kostet før finanskrisen?? Vurderte å kjøpe den da, men så steg plutselig prisen og ble lagt på is av prinsipp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prosound
    Trodde da det ver det den kostet før finanskrisen?? Vurderte å kjøpe den da, men så steg plutselig prisen og ble lagt på is av prinsipp.
    De kostet kr 9 995 før jul, men nå koster de altså bare en tusenlapp ekstra..
    Høyttalerne er jo såpass bra at man ikke bør la en tusenlapp avgjøre om man skal kjøpe eller ikke
    Dog enig i at 12 495 som de ble solgt til siste halvåret var i drøyeste laget..

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alltid lurt på dette med B&W.. hvorfor kjøper folk de? membranene er jo som bly, cassi er som kirkeklokker å kassene er gamle vanntrukkne pappesker.. følsomheten er lavere enn lyden av en knappenål... det må da være noe positivt om de.. hmm :idea:

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må lese hele tråden da vettu

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    Har alltid lurt på dette med B&W.. hvorfor kjøper folk de? membranene er jo som bly, cassi er som kirkeklokker å kassene er gamle vanntrukkne pappesker.. følsomheten er lavere enn lyden av en knappenål... det må da være noe positivt om de.. hmm :idea:
    Jeg liker B&W, men hadde du gjort meg oppmerksom på at lyden er det samme som kommer ut av membraner av bly og vasstrukkne pappesker litt tidligere, så kunne jeg sannelig ha spart meg noen kroner... jeg har jo flere vasstrukkne esker liggende å slenge i garasjen.
    Ellers takk for et saklig og gjennomtenkt innlegg i denne tråden!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden?! .

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Lyden?! .
    +1
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ;-)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    De kostet kr 9 995 før jul, men nå koster de altså bare en tusenlapp ekstra..
    Høyttalerne er jo såpass bra at man ikke bør la en tusenlapp avgjøre om man skal kjøpe eller ikke
    Dog enig i at 12 495 som de ble solgt til siste halvåret var i drøyeste laget..
    Jeg kjøpte dem på tilbud rett etter jul for kr 7 995,- (mener det var det). Siste paret som sto igjen på Hamar - eneste butikken som hadde på hele østlandet:!: Den tilbudsbrosjyra tror jeg ble trukket før krona falt til bunns...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg kjøpte dem på tilbud rett etter jul for kr 7 995,- (mener det var det). Siste paret som sto igjen på Hamar - eneste butikken som hadde på hele østlandet:!: Den tilbudsbrosjyra tror jeg ble trukket før krona falt til bunns...
    Åja, ja mulig du fikk gjort et kupp da ja
    Nei bare husker at normalprisen fra de kom ut og frem til julen 2008 var kr 9 995..

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det. De vant jo en sånn "Hva er best under kr 10 000,-" test et eller annet sted.

HFK hadde kjempetilbud på 683 og 685 rett etter nyttår i år. De solgte 683 til 8k og 685 til mindre enn 686. Det var bruktpriser, lizm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slemming.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe må le litt av dc1515sandnes.stakkars gutt som ikke vet hva han snakker omLOL
    prate på dårlige kabinetter når man tydeligvis er cv fan!du har vel aldri sett inni høyttalerne dine du?se inni en skoeske så er det omtrent det samme,bare at skoesken er dempet bedre.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt forsterker hjelp jeg. Har lyst på ny forsterker til B&W 685 høytalerene mine. Prisklassen er ca 10-15k. Har i dag en Nad C372.
    Har fått ett godt tilbud på Abrahamsen sine produkter, altså effektforsterker pluss forforsterker. Har også tittet litt på Primare I21 og Cambridge Audio 840A V.2. Vurderte også en stund Rotel sin nye 15 serie(Rotel RB-1552), men utifra tester virker det ikke som diskant og mellomtone er deres store styrke? Det jeg er ute etter er en forsterker som utnytter styrken til B&W ene til fullt.

Cambridgen og Primare har jeg mulighet for å få høre. Men Rotel og Abrahamsen må jeg eventuelt kjøpe og håpe på det bestehehe..

Cambridgen har jeg hørt på B&W 683 og det låt utrolig bra. Fikk frem alle detaljene, og gir en utrolig stram og presis bass. Men jeg merket at den gav mindre bass enn Nad C375Bee. Følte Cambridgen sin bass var litt mer korrekt.

Primare har jeg hørt på SA 1750, og det var veldig kult. Satser på å få en slik på hjemlån.

Noen som kan hjelpe meg litt her? Innspill og erfaringer?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, og dette kommer fra en CV fan. er vell på tide for deg og våkne opp tror jeg
    har du faktisk noen gang hørt noen b&w høytalere, og seriøst mener det at cv1515 er bedre?? jeg vil faktisk påstå at mine 805S er bedre på absolutt ALLE punkter, vell bortsett fra at cv lager mer bass, og sansynligvis kan spille høyere enn mine høytalere.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men bassen de lager er jo drit.. Så jeg vil si at de bråker

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som har en N eller D utgave med forspent flytende FST melomtone?? Jeg er usikker på hva som skulle fjernes sammen med transportsikringen på baksiden av høyttaleren, og manualen henviser til en lapp som ikke sitter der lengre.

Slik ser opphenget ut hos meg i øyeblikket, men jeg er usikker på om skiven i midten skal være der eller fjernes
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Trenger litt forsterker hjelp jeg. Har lyst på ny forsterker til B&W 685 høytalerene mine. Prisklassen er ca 10-15k. Har i dag en Nad C372.
    Har fått ett godt tilbud på Abrahamsen sine produkter, altså effektforsterker pluss forforsterker. Har også tittet litt på Primare I21 og Cambridge Audio 840A V.2. Vurderte også en stund Rotel sin nye 15 serie(Rotel RB-1552), men utifra tester virker det ikke som diskant og mellomtone er deres store styrke? Det jeg er ute etter er en forsterker som utnytter styrken til B&W ene til fullt.

Cambridgen og Primare har jeg mulighet for å få høre. Men Rotel og Abrahamsen må jeg eventuelt kjøpe og håpe på det bestehehe..

Cambridgen har jeg hørt på B&W 683 og det låt utrolig bra. Fikk frem alle detaljene, og gir en utrolig stram og presis bass. Men jeg merket at den gav mindre bass enn Nad C375Bee. Følte Cambridgen sin bass var litt mer korrekt.

Primare har jeg hørt på SA 1750, og det var veldig kult. Satser på å få en slik på hjemlån.

Noen som kan hjelpe meg litt her? Innspill og erfaringer?

Hei:-D

Føler meg litt skuldig over att du har ett negativt inntrykk av Rotel på grunn av testen eg la ut på forumet her med tanke på det som stod om diskanten/toppen var litt frempå:-)

Kann si med en gang att det som stod som negativt i den testen ikke var noe som helst problem på mine høgtalere i mitt rom. Har en nydelig, behagelig og oppløst diskant på CM1 med RB-1582. CM1 er jo kjend for den silkemyke diskanten og det er den fortsatt i mitt rom:-D Om du får problemer med diskant/toppen med dine høgtalere kann eg selvfølgelig ikke vite da eg ikke har hørt den komboen

Det med att Rotel har fått litt kritikk for diskanten er ikke noe nytt. De "gamle" seriene fikk også litt kritikk på det området, men alikevel har de vært VEEELDIG populere i forhold til pris og de har alltid fått mye skryt i forhold til pris til tross for att noen tester klager litt på diskant/toppen:-D (har kunn lest en test av RB-1080 og en test av RB-1582 som eg har linket til i dette innlegget)

Bare les denne testen som eg linker til under her så ser du att RB-1080 som de fleste kjenner til og har ett godt forhold til (ikke alle selvfølgelig, men den har alltid vært veldig populær:-D)får litt kritikk for diskanten også. Men når du kommer lengre ut i testen ser en att den blir prøvd på forskjellige høgtalere og ender opp med att det låter SVÆRT bra med riktig matching av høgtalere som for eksempel ett par med B&W og noen flere.

Link: Stereophile: Rotel RB 1080 power amplifier

RB-1080 får også kritikk på diskanten/toppen i testen til Stereophile, men den er litt grundigere utført synes eg enn den i HiFi CHOICE.

I Stereophile har de prøvd RB-1080'n på forskjellige høgtalere og skrevet detaljert om lydresultatet i de forskjellige høgtalerne. Da kom de frem til att dette var en effektforsterker som var VELDIG bra til prisen spesielt på høgtalere som var en god match:-D

Sitat:" I can't think of an amp for even twice its price that I'd prefer."

Matching av forsterkere, komponenter og høgtalere betyr nesten ALT for hvordan en opplever bassen, mellomtonen, diskanten og generelt lyden i høgtalerne sammen med forskjellige forsterkere.

I den testen eg har vist til her på forumet ( http://www.internationaldynamics.com...FC_Sept09b.pdf ) har de sammenlignet med ett dyrere "high-grade" oppsett som i tillegg var en god match til høgtalerne de brukte under testen. Rotel oppsettet var ikke noen god match til de høgtalerne der viss en leser testen nøye gjennom.

De skriver jo også att den frempå lyden var positiv på høgtalere som var en bedre match enn de høgtalerne som ble brukt i testen, men de skriver for lite om dette synes eg i forhold til testen i Stereophile. Der brukte de mye tid på å forklare og beskrive hvor forskjellig resultatet blir når en bruker høgtalere som matcher bedre enn andre høgtalere.

Synes selv att når HiFi-CHOICE først skulle teste Rotel oppsettet burde de gjort en grundigere test med høgtalere som matcher Rotel oppsettet også i tillegg til de høgtalerne de brukte som helt klart var en bedre match på det andre og dyrere oppsettet. Testresultatet er jo ikke dårlig. Cd spilleren får 5/5 og RC-1580/RB-1582 4/5. Det er jo bra att de har testet Rotel oppsettet selvfølgelig, men fort å få feil inntrykk av den i forhold til tekst og karakter på resultatet. Altså de kunne vært litt grundigere slik som Stereophile gjorde med RB-1080 som en da får ett bedre inntrykk av hvordan effektforsterkeren kann være på høgtalere som er en bedre match og det viste seg att det ble en helt annen lyd med effektforsterkeren når de brukte høgtalere som matchet.

Dette er bare mine meninger og sier ikke att testen er uriktig, men en må tenke på matching og en må hugse på att det i denne prisklassen ofte kann finnes ett eller annet å pirke på, (og det er bra de gjør det i tester selvfølgelig) men ikke alt er like hørbart eller av like stor betydning på alle høgtalere. Noen høgtalere som har en lys topp passer ikke alltid like bra sammen med en forsterker som er litt frempå i diskant/topp. (noe eg ikke la merke til med RB-1582 på CM1 høgtalerne i mitt rom for eksempel) Da kann også diskanten/toppen bli anstrengende og kanskje VELDIG avslørende for det som også kann bli en rå og hard diskant

De alternativene du lister opp her (har ikke hørt de selv) er jo kjende og gode merker alle og sikkert mange av de er bedre enn Rotel på noen områder og noen er kanskje helt overlegne bra på det meste og med tanke på matching er det også mulig de passer dine høgtalere bedre enn Rotel, men det kann også hende du liker Rotel like bra eller bedre.

Men matching er som sagt viktig og det vet eg du vet Smaksak spiller også inn selvfølgelig:-D Så mitt råd er att du får bruke tid på å lytte på flest mulig av de du har mulighet til å lytte på og finne den forsterkeren som matcher dine høgtalere best og ikke minst din smak av lyd

Var sikkert ikke til stor hjelp, men håper du forstår noe av det eg vil frem til:

En test er en test og en kann bruke en test til å finne ut av litt, men det er ingen fasit for hva som er den beste forsterkeren til deg med tanke på matching av komponenter, høgtalere, og sist men ikke minst din smak:-D

Lykke til:-D

Edit: Du skriver: "ut i fra tester." Har du funnet flere tester av RB-1552 eller RB-1582 enn den ene eg har vist til av RB-1582 hadde det vært fint om du kunne linket til de Er jo alltid spennende å lese tester på produkter en har også

Edit 2: Dette er bare mine erlige meninger som sagt og respekterer selvfølgelig om andre ikke mener det samme Har også prøvd å forklare litt bedre siden eg ikke er så flink til å formulere meg:-)

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    ja, og dette kommer fra en CV fan. er vell på tide for deg og våkne opp tror jeg
    har du faktisk noen gang hørt noen b&w høytalere, og seriøst mener det at cv1515 er bedre?? jeg vil faktisk påstå at mine 805S er bedre på absolutt ALLE punkter, vell bortsett fra at cv lager mer bass, og sansynligvis kan spille høyere enn mine høytalere.
    Nei, jeg skrev ikke at 1515 er bedre elle noe.. for de kan jo ikkje sammenlignes. jeg kan ikke ha en taler som B&W da de kke spiller så bra dynamisk på så høye lydstyrker... (har ikke gullvisa) derfor bruker jeg en HØYTtaler heller...

Hehe.. nei.. var bare ute for å fyre opp stemninga litt... B&W er helt greit det.. kunne fint hatt et par nautilus til garasjehøyttalere 8)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cluet er at jeg ikke har mulighet for å lytte til Rotel, det er det som er så dumt.

Side 36 av 218 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •