B&W klubben - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 218 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Paddington
    Er de for store til en leilighet på 50 Kvm eller går det fint? Har lyst til å høre de med Rotel 1572 noen innspill om den komboen? Forforsterker er jeg usikker på enda. Vet fint lite om Rotels nye av de.

Eg tror 50 kvm går helt fint med cm9..... Tror ikkje de blir for store....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gjort tidenes dårligste handel ?

Hadde en helt rå 5.1 pakke fra Focal til 100 k,men skulle flytte til mindre leilighet og ville gå over til mindre anlegg og nedgradere.I siste liten ble det hus i stedet 4 dager etter Focal pakka var solgt.
    Utgangspunktet var å bruke ca 20 k på frontene og pga nysgjerrighet og digger utseendet falt det på B&W 803 Nautilus som jeg gav 18 k for.Synes de spiller veldig bra på Dire Straits,Eric Clapton,Alan Taylor osv som er min hoved-musikksmak.Men liker jo veldig mye annet og der oppstår problemet..hvor er trøkket ? For gøy testet jeg og en kompis de mot Dynavoice F6 til 1500 kr nye i stad med totalt 2x6,5".Forsterkeren var Onkyo 905 som yter 7x140 W i 8 ohm.Og de spiller ringer rundt Nautilusene,også når jeg brokobler Onkyen på Nautilusene,som forøvrig hjalp mye.Det er jo direkte flaut.Effektforsterkeren som er Meridian 5x200 w er på reperasjon,så jeg skal låne 2 stk NAD 218 i morra,men har ikke helt troa på at det gjør underverker.Må de ha en monsterforsterker for å gi skikkelig bass eller er de rett og slett ikke allround i det hele tatt og mer en ren "HIFI" høyttaler ?

Newcomer kyrjens sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 804 N, de vil ha en skikkelig (les strømsterk) forsterker for og spille bass.... Jeg hadde en 2x50w klasse A forsterker, men måtte bytte til noe med mere futt i. Endte opp med en Electrocompaniet AW 250. Selv spiller jeg også en del Clapton ,som du, dette funket greit. Men er også glad i litt hardere musikk, det funka ikke før jeg fikk ny forsterker....
    (Ps mener og ha hørt at 803 skal være letter og drive enn 804?)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyrjens
    Har selv 804 N, de vil ha en skikkelig (les strømsterk) forsterker for og spille bass.... Jeg hadde en 2x50w klasse A forsterker, men måtte bytte til noe med mere futt i. Endte opp med en Electrocompaniet AW 250. Selv spiller jeg også en del Clapton ,som du, dette funket greit. Men er også glad i litt hardere musikk, det funka ikke før jeg fikk ny forsterker....
    (Ps mener og ha hørt at 803 skal være letter og drive enn 804?)

Har en kamerat som har jobba på HFK når disse ble solgt.Han mente 803 måtte ha en del mer effekt enn 804 for å få like kjapp bass.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å hørte på CM7 og 9 i går, pen behagelig og detaljert lyd på de fleste volum, men etter min smak alt for lite trykk og engasjement. Var veldig fint å høre på Diana Krall, men når jeg matet inn en cd med litt tøffere typer musikk begynte jeg å kjede meg rett og slett. Fine å se på da og ganske små av størrelse. En WAF høytaler i mine ører...

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Har en kamerat som har jobba på HFK når disse ble solgt.Han mente 803 måtte ha en del mer effekt enn 804 for å få like kjapp bass.
    Jeg har hørt det samme, fra HFK og fra andre. Derfor valgte jeg 804S, og de spiller sammen med Lyngdorf TDAI-2200 med RoomPerfect. Rommet mitt er 38 kvadrat, og høyttalerne står for tiden (etter en ny måling av rommet) 50cm fra bakvegg. Jeg har all musikken (800 CD`er) på en NAS i FLAC format og bruker en Linn Sneaky DS som kilde, med siste "Cara" SW oppgradering. Det spiller fletta av alt det tunge greiene jeg hadde før, og bassen er suveren. Savner intet av det gamle anlegget

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg er ny her og ganske så nybegynner innen Hifi o.l. Så har veldig lite greie på dette! Jeg har nå netopp kjøpt meg B&W Cm9 og lurer da på om noen har noe særlig til forslag til forstker(e)? Skal brukes i surround og ikke minst musikk

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En forholdsvis rimelig receiver vil duge fint, også setter du på en Lyngdorf SDA2175 effektforsterker til Cm9
    Da får du i pose og sekk tile en ganske rimelig pris sett i forhold til hvor mye du bør bruke på en receiver dersom du skal drive alt med den...
    Onkyo eller Yamaha er gode kandidater til receiver. Begge disse fungerer godt som forforsterkere

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en helt rå 5.1 pakke fra Focal til 100 k,men skulle flytte til mindre leilighet og ville gå over til mindre anlegg og nedgradere.I siste liten ble det hus i stedet 4 dager etter Focal pakka var solgt.
    Utgangspunktet var å bruke ca 20 k på frontene og pga nysgjerrighet og digger utseendet falt det på B&W 803 Nautilus som jeg gav 18 k for.Synes de spiller veldig bra på Dire Straits,Eric Clapton,Alan Taylor osv som er min hoved-musikksmak.Men liker jo veldig mye annet og der oppstår problemet..hvor er trøkket ? For gøy testet jeg og en kompis de mot Dynavoice F6 til 1500 kr nye i stad med totalt 2x6,5".Forsterkeren var Onkyo 905 som yter 7x140 W i 8 ohm.Og de spiller ringer rundt Nautilusene,også når jeg brokobler Onkyen på Nautilusene,som forøvrig hjalp mye.Det er jo direkte flaut.Effektforsterkeren som er Meridian 5x200 w er på reperasjon,så jeg skal låne 2 stk NAD 218 i morra,men har ikke helt troa på at det gjør underverker.Må de ha en monsterforsterker for å gi skikkelig bass eller er de rett og slett ikke allround i det hele tatt og mer en ren "HIFI" høyttaler ?

Når jeg fikk mine 803 hadde jeg kun Nad effektforsterker.
    Detta funket veldig dårlig så prøvde litt forskjellig før jeg endte opp med Embla blokker.
    Disse fikk liv i høytalerene.
    Vil tro den Meridian din vil sparke godt liv i dem da.
    Ikke gi opp,du har kjøpt en knall høytalere.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A.N.
    Hei, jeg er ny her og ganske så nybegynner innen Hifi o.l. Så har veldig lite greie på dette! Jeg har nå netopp kjøpt meg B&W Cm9 og lurer da på om noen har noe særlig til forslag til forstker(e)? Skal brukes i surround og ikke minst musikk
    Hør med HIFIKLUBBEN etter Arcam. Det passer som regel som gull til BW . F.eks:
    Find out more about the FMJ and Solo product ranges

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w 803n

Kan 2x500 watteren til Rotel brukes på disse eller blir det for kraftig ?
    Bunner bassene lett kanskje ?
    Vet at det er noe som heter at forsterkeren kan ikke bli for stor,men har selv vært med på å drukne høyttalere med for mye effekt.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan 2x500 watteren til Rotel brukes på disse eller blir det for kraftig ?
    Bunner bassene lett kanskje ?
    Vet at det er noe som heter at forsterkeren kan ikke bli for stor,men har selv vært med på å drukne høyttalere med for mye effekt.

803 tar nok gledelig imot de wattene den kan få Tviler på at du "drukner" den med 2X500 watteren til Rotel....

Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hør med HIFIKLUBBEN etter Arcam. Det passer som regel som gull til BW . F.eks:
    Find out more about the FMJ and Solo product ranges

Jeg har full oppsett med cdspiller, intigrert og effektforsterker i FMJ serien til Arcam, og STOR sjangse for og handle CM9 i høst, venter på en lyttekveld hos Hifi klubben Sandnes før jeg bestemmer meg helt. Men spennende kombo=) Kan på det sterkeste anbefale Arcam stereo produkter!!! Har vært superfornøyd med Diva series og nå FMJ! Spiller fantastisk med rette høytalerne

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rotel RMB-1095 og B&W CM9

Er det noen her som har testet Rotel RMB-1095 sammen med B&W CM9 høyttalerne ? Hvis ja, er dette en god "match" ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bpinnsvin
    Er det noen her som har testet Rotel RMB-1095 sammen med B&W CM9 høyttalerne ? Hvis ja, er dette en god "match" ?
    Hei.

Har ikke hørt denne kombinasjonen, lurer faktisk litt på dette jeg og. Men må si at jeg regner med at det er en god match, har aldri blitt skuffet nar jeg har hørt diverse B&W + Rotel oppsett.

Jeg lurer på om det er noen som har hørt CM9 + EC??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man blar igjennom den nye katalogen til HiFi Klubben på nett, så ser man at ny pris på 683 er 10 995 Fortsatt en tusenlapp dyrere enn den var før "finanskrisen", men absolutt positivt av HiFi Klubben

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen års fravær kan jeg nå melde meg inn i B&W Klubben igjen :-D
    Har savnet mine gamle favoritthøyttalere, og i morgen skal jeg hente paret jeg fikk tak i etter litt søking på nett.

B&W CDM9NT

Dette er ikke paret mitt, men de har samme finish
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Etter noen års fravær kan jeg nå melde meg inn i B&W Klubben igjen :-D
    Har savnet mine gamle favoritthøyttalere, og i morgen skal jeg hente paret jeg fikk tak i etter litt søking på nett.

B&W CDM9NT

Dette er ikke paret mitt, men de har samme finish

Gratulerer så mye devilej Har aldri hørt CDM9NT sjølv, men de ser iallefall lekre ut

Kva skal du bruke som forsterker på desse då?? Det du har i heimen for tiden eller??

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skal brukes som ekstrahøyttalere i Ayon oppsettet mitt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Arkan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MingLee
    Hei, noen som har hørt Hegel H200 og CM7? Vurderer H200...
    Jeg bruker Hegel H200 på mine Quadral Aurum Vulcan høyttalere som klangmessig ligger opp mot B&W, med utrolig bra resultat. Dynamisk, detaljert og behagelig, akkurat slik gutten vil ha

Side 35 av 218 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •