B&W klubben - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 218 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg mistenker Nano´ene å være i minste laget som bakhøyttalere, sammenlignet med resten av oppsettet ditt. Ville ikke Omnisat vært en bedre match tror du?
    Hehe,jeg mistenkte det sterkt selv før jeg monterte dem.
    Som jeg har nevnt før er jeg meget overrasket over ytelse vs størrelse/pris.
    Men klart det er jo meget stor fordkjell og gå fra 804 bak tin Mirage Nano.
    Slik det er idag syns jeg det fungerer greit så lenge subene er koblet til.
    (Kommer an på hvor lenge det er til Mr Oppgradering ringer på døren da)
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ropheim
    Synes 683 ikke ble "fin" nok i lyden for meg. Bassen synes jeg var litt innesluttet. Får vel masse krittikk for den uttalelsen.
    Kan vel også skyldes at jeg ikke hadde effekttrinn da 683 krever litt "power"

CM1 derimot er mer nyansert og har penere signatur. Ikke den helt kjellerdype bassen men med god sub så tror jeg nok de kan bli en god erstatter for 683.
    På demo hos Hifiklubben så lurte jeg først på om de ikke hadde slått av subben.
    Overraskende god bass til størrelse og være.
    Du kan også høre litt på CM5.
    CM7 synes jeg ærlig talt ble for tam selv med eget basselement men med en helt overlegen mellomtone.

Jeg har selv vurdert å bruke B&W M1 som bakhøyttaler. CMC som senter.
    Vil ha en pen stuekino og ikke de helt store "monstere" av høyttaler. Altså en stuekino med høy WAF.
    Hadde XT4 hatt en bedre mellomtone, så hadde jeg nok hatt de fremdeles. Lekre høyttaler.
    Jeg tror jeg skjønner hva du mener her, de kan bli vel heavy i mellombassen. Men mye lar seg korrigere med tuning av rom, plassering av HT og eventuelt romkorreksjon/EQ.

Men det er flott å høre at du er fornøyd nå, det er det som betyr noe :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Var og hørte på CM-1 i går, og må si de overrasket meg voldsomt..

Spørs om det ikke blir handel!

CM-5 var visst ikke kommet til HI-Fi klubben enda, det var synd.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hellu B&W-folk!

Hadde en hyggelig time på HFK Trondheim i dag hvor jeg traff på både Lyngdorf og B&W. Hadde for en liten stund siden ett oppsett som besto av Rotel RB-1090 og B&W 604S3.

Må si at møtet i dag vekket gamle følelser. Sitter derfor nå og vurderer CM7 eller CM9. Antageligvis de første pga romstørrelsen min, og jeg ikke synes forskjellen var SÅ stor der og da hvertfall.. Må nok tilbake med litt musikk på mandag og dobbeltsjekke :-)

Noen som har formeninger om hvordan disse - og da spesielt CM7 er forsterkermessig? 604S3 var jo pain in the ass å drive, håper disse ikke er like ille. Har for tiden ingen effekt, men er litt skeptisk å koble disse rett i Pioneeren da jeg ikke helt klarer å bli enig med meg selv hva jeg synes om det musikalske i denne.. Men sålenge jeg beholder den som pre blir jeg vel aldri helt kvitt den "Pioneer-klangen" antar jeg..

Newcomer AsbjørnH sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Jeg har funnet ut at jeg skal kjøpe meg B&W 685.
    Disse skal brukes sammen med en Cambridge DacMagic og en datamaskin med iTunes.

Noen som har tips til noen brukte 685 som er til salgs? For ellers kommer jeg til å gå for de på Hi-Fi klubben.

Noen som har tips til kabler og forsterker? Jeg snuser litt på NAD C372, er det fornuftig tenkt så langt?

Dette blir mitt aller første stereoanlegg, jeg er vandt med hodetelefoner (Beyerdynamic DT770) med bærbar hodetelefonforsterker (Corda Headsix).

Er ute etter mest mulig for pengene, da de er hardt tjent på matvarebutikk som sommerjobb, og ønsker derfor å få mest mulig for pengene.

Hva mener dere?

Rommet mitt er på ca. 6-7 kvadratmeter forresten.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AsbjørnH
    Heisann!

Noen som har tips til noen brukte 685 som er til salgs? For ellers kommer jeg til å gå for de på Hi-Fi klubben.

Noen som har tips til kabler og forsterker? Jeg snuser litt på NAD C372, er det fornuftig tenkt så langt?

Dette blir mitt aller første stereoanlegg, jeg er vandt med hodetelefoner (Beyerdynamic DT770) med bærbar hodetelefonforsterker (Corda Headsix).

Er ute etter mest mulig for pengene, da de er hardt tjent på matvarebutikk som sommerjobb, og ønsker derfor å få mest mulig for pengene.

Hva mener dere?

Hei.

Sjekk litt på Finn.no. Det er mulig å finne gode tilbud der.

Bowers & Wilkins, B&W DM685 HIFI - FINN torget

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva mener dere?

Har ingen erfaring med den nyeste 600-serien til B&W. Har dog kjørt S3 på NAD-kombo og det fungerte helt greit. Nad er litt "boomy" i bassen synes jeg, men det er langt fra ufint å høre på. Synes 372/272 gir bra med umf for penga, og er en bra og velprøvd kombo med B&W. Økonomisk sett er det jo veldig kurant å starte med også

Har som sagt ikke prøvd 68* noe, så har ingen formening hvor vanskelig disse er å drive.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Hva mener dere?

Meget fornuftig.
    Jeg har Nad 372 og B&W 685 (har også de mindre CM1 på samme forsterker, på 6-7 kvadrat kan kansje B&W 686 vere eit bra valg)

Newcomer AsbjørnH sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar "ropheim", "twelve" og "fordfiesta"! : )

Jeg har sett på systemet til Vegamannen. Og det ser jo meget pent og bra ut, og jeg håper det er det. Det er jo kvalitetsmerker begge merkene så man bør vel få det man betaler for.
    http://avforum.no/minhifi/show.php/Vegamannen

@ropheim
    Ja, jeg ringte telefonnummeret og en bergenser svarte!
    Jeg synes høyttalerstativene ser en smule ustabile ut (kanskje det bare er meg). Han bor 4 timer og 17 minutter fra Hemsedal (der jeg bor) og jeg tror ikke min far skal til Bergen på en stund, tiden vil vise.

@twelve
    Ja, jeg er i kontakt med en som har en brukt og strøken NAD C372, jeg tror jeg kommer til å kjøpe denne, spesielt når jeg leser det dere skriver!

Hva mener du med boomy? Mener du at den er litt vassen eller treg på en måte?

@forfiesta
    Er B&W 686 lillebroren til 685? Hva er forskjellen bortsett fra pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Meget fornuftig.
    Jeg har Nad 372 og B&W 685 (har også de mindre CM1 på samme forsterker, på 6-7 kvadrat kan kansje B&W 686 vere eit bra valg)

Jeg bruker CM1 i en stue på ca 30kvm. Synes de klarer å fylle stuen med meget god lyd. Men bare i stereooppsett foreløpig.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har sett på systemet til Vegamannen. Og det ser jo meget pent og bra ut, og jeg håper det er det. Det er jo kvalitetsmerker begge merkene så man bør vel få det man betaler for.

@ropheim
    Jeg synes høyttalerstativene ser en smule ustabile ut (kanskje det bare er meg). Han bor 4 timer og 17 minutter fra Hemsedal (der jeg bor) og jeg tror ikke min far skal til Bergen på en stund, tiden vil vise.

@twelve
    Ja, jeg er i kontakt med en som har en brukt og strøken NAD C372, jeg tror jeg kommer til å kjøpe denne, spesielt når jeg leser det dere skriver!

@forfiesta
    Er lillebroren ja, spiller veldig bra. Ulempen(?) er at bassporten er bak. Fordelen er at bassporten kan dempes med "propp" og at 686 kan henges på vegg.

B&W 685 stereo speaker review Hi-fi speaker review - from the experts at whathifi.com

Jakten på folkehøyttaleren - Lyd og Bilde

(CM1 og 686 er samme størrelse)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

@ropheim

@twelve

@forfiesta
    Helt riktig observert at stativene er litt ustabile. Tenkte på de selv men kom på bedre tanker heldigvis.
    685 har bedre fylde og bass. Flowport foran og litt større kabinett. Nå har jeg kun prøvd 686 som bakhøyttaler og synes de spilte greit nok.
    Du må nesten lytte litt selv på Klubben.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ropheim
    685 har bedre fylde og bass. Flowport foran og litt større kabinett. Nå har jeg kun prøvd 686 som bakhøyttaler og synes de spilte greit nok.
    Du må nesten lytte litt selv på Klubben.
    Hei.

Har testet både 686 og 685. Må si at 685 imponerte meg stort, og at 686 var veldig god på middels lydnivå.

Mine erfaringer etter demotur var at; Begge høytalerne spiller meget bra, de låter tilnærmet likt på "normalt/koselyttings nivå". Forskjellene viser seg mer når man øker volumet, da begynner 686 å slite litt.

Har også hatt demo på 686 som bakhøytaler, men den bunnet ut under introen til Toy Story 2.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C30
    Hei.

Har testet både 686 og 685. Må si at 685 imponerte meg stort, og at 686 var veldig god på middels lydnivå.

Mine erfaringer etter demotur var at; Begge høytalerne spiller meget bra, de låter tilnærmet likt på "normalt/koselyttings nivå". Forskjellene viser seg mer når man øker volumet, da begynner 686 å slite litt.

Har også hatt demo på 686 som bakhøytaler, men den bunnet ut under introen til Toy Story 2.
    På 6-7 kvadrat skal det nok ikkje so mykje til å få høy lyd. 685 er en bedre høyttaler, men ikkje nødvendigvis den beste i så små rom. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    På 6-7 kvadrat skal det nok ikkje so mykje til å få høy lyd. 685 er en bedre høyttaler, men ikkje nødvendigvis den beste i så små rom. :-)
    Ja du har et poeng der!

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om 685 er en liten stativ høytaler, trenger de en dugelig forsterker for å utnytte hele potensialet. Altså 685 er en tungdreven høytaler. Mine låter utrolig bra med Nad C372 og Marantzen. Låter som en voksen gulvhøytaler. Utrolig mye høytaler for pengene.

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har DM685 på en NAD C370 integrertforsterker og det funker rimelig bra! Jeg huka dem for 3500,- som utstillingsmodell og det var et godt kjøp.

Men jeg vil anbefale og høre på Dynaudio i 6-7lappersklassen i aller høyeste grad.

Jeg hørte forøvrig CM9 på Nad master series effektforsterker og denonreciver på hifiklubben trondheim for 4 dager siden, og som jeg trodde så manglet CM serien en vesentlig del i bunnen. De spilte veldig høyoppløselig og pent, men i mine ører så manglet en vesentlig del av lydbildet på de.

Etterpå hørte jeg først på et par system audio fronter til 33lapper (husker ikke navn og nummer på de.... soundgarden) og de spilte VELDIG bra. MEN nå jeg fikk demonstrert et sett Dynaudio C1.4 (stativhøyttaler) på Hegel 200 på soundgarden fikk jeg krem i buksa. Det var HELT VANNVITTIG mye bedre. Jeg vurderer å selge alle mine eiendeler for en slik combo Med andre ord. Det lønner seg å ta en runde. Jeg ville heller kjøpt f.eks. DM683 enn CM-serien. Men det er min smak.

B&W påstår at de ikke trenger mer enn 17timers innspilling, men mine løsnet BETRAKTELIG mye etter drygt 300 timer!

Men for all del!! DM685 angrer jeg ikke på i det hele tatt, etter å ha gått fra Cerwin-Vega AL752. Og jeg vil heller ha kjøpt de en gang til enn f.eks. Tannoy reference serien. De er helt klart verdt nyprisen også. Men de er og få billigere hvis man snoker litt, så er man tolmodig kan man få veldig god lyd til en billig penge; såfremt man har en strømsterk forsterker.
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte av metalldom

Hei

Har et par 602 fra midten av nittitallet etter min far. Tenkte å sette de opp som bakhøyttalere, men ble litt deppa da jeg så at metalldomen på den ene høyttaleren var bulkete og fæl. Er det realistisk å få bestilt inn ny dom og bytte denne selv mon tro?

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoarViken
    Hei

Har et par 602 fra midten av nittitallet etter min far. Tenkte å sette de opp som bakhøyttalere, men ble litt deppa da jeg så at metalldomen på den ene høyttaleren var bulkete og fæl. Er det realistisk å få bestilt inn ny dom og bytte denne selv mon tro?

Vill tro det går fint å bestille en nye en hos hifiklubben ja... Er iallefall vert å prøve

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    Vill tro det går fint å bestille en nye en hos hifiklubben ja... Er iallefall vert å prøve
    Kan starte med å ta en titt inni kassen i dag. Noe må jeg gjøre mens BluRay-versjonen av konserten med Gilmore og Bowie surrer og går :-)

Side 33 av 218 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •