B&W klubben - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 218 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Hvorfor vil du kjøpe en AV-reciever hvis du kun har tenkt å kjøre i stereo? For et rent stereo-oppsett. finnes det langt bedre forsterkerkraft i den prisklassen der.
    Grunnen er at jeg har en Sony s550 Blu-ray spiller og ser en del film også.
    Og når jeg legger rundt 30 000 kr på bordet så synes jeg det er dumt om jeg skal utlukke å kunne kjøpe flere høyttalere og kunne ha hjemmekino.

Tenkte derfor at jeg kunne kjøpe en noenlunde bra reciever, som jeg da også kan kjøre Audissey-romkorreksjon for stereo for å optimalisere eventuelle problemer med rommet.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit, da har vi det på det rene. Det virket som du ville ha et rent stereo-oppsett, og da ville jeg ikke akkurat anbefale deg en AV reciever ;-)

Jeg regner med at den Denon recieveren skal kunne drive DM683 greit nok i stereo. Bakgrunnen for det er at jeg selv har en Onkyo TX-SR805 med noen lunde like spec ytelsesmessig når det gjelder effekt. Men ofte er det andre ting enn ren effekt som påvirker lydbildet, spesielt ved lytting til musikk. Det være seg forforsterker-delen og DACen.

Til film med alle kanalene i bruk på relativt artig volum, kan nok recieveren falle litt igjennom, en del av dynamikken og kontrollen i bassen kan bli lidende på grunn av begrenset strømforsyning til alle kanalene. Da kan det være greit å dele frekvensen slik at subben tar seg av det under f.eks 80Hz, og/eller ha et eget effekttrinn til fronten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit, da har vi det på det rene. Det virket som du ville ha et rent stereo-oppsett, og da ville jeg ikke akkurat anbefale deg en AV reciever ;-)

Jeg regner med at den Denon recieveren skal kunne drive DM683 greit nok i stereo. Bakgrunnen for det er at jeg selv har en Onkyo TX-SR805 med noen lunde like spec ytelsesmessig når det gjelder effekt. Men ofte er det andre ting enn ren effekt som påvirker lydbildet, spesielt ved lytting til musikk. Det være seg forforsterker-delen og DACen.

Til film med alle kanalene i bruk på relativt artig volum, kan nok recieveren falle litt igjennom, en del av dynamikken og kontrollen i bassen kan bli lidende på grunn av begrenset strømforsyning til alle kanalene. Da kan det være greit å dele frekvensen slik at subben tar seg av det under f.eks 80Hz, og/eller ha et eget effekttrinn til fronten.
    Takker for svar

Når jeg ser film så har jeg ikke på så voldsomt volum heller.
    Har per idag et Logitech Z-5500 anlegg som jeg har på 1/3 volum, og det er passe høyt for min smak. Har ikke noen måler, så vet ikke hvor høyt dette utgjør, men i forhold går vel nesten Denon'en på tomgang ved samme volum..hehe..

Når man biamper med reciever, gir det noen merkbar effekt ?
    Tenker da på om recieverne er bygget opp slik at den gir like mye effekt med kun vanlig singlewire, enn om man biamper og bruker fire kanaler (er jo kun èn strømforsyning). Eller har hver kanal "sine egne" strømreserver/watt ?

Forklarer meg sikkert dårlig, men håper det er mulig å forstå....

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Takker for svar

Når jeg ser film så har jeg ikke på så voldsomt volum heller.
    Har per idag et Logitech Z-5500 anlegg som jeg har på 1/3 volum, og det er passe høyt for min smak. Har ikke noen måler, så vet ikke hvor høyt dette utgjør, men i forhold går vel nesten Denon'en på tomgang ved samme volum..hehe..

Når man biamper med reciever, gir det noen merkbar effekt ?
    Tenker da på om recieverne er bygget opp slik at den gir like mye effekt med kun vanlig singlewire, enn om man biamper og bruker fire kanaler (er jo kun èn strømforsyning). Eller har hver kanal "sine egne" strømreserver/watt ?

Forklarer meg sikkert dårlig, men håper det er mulig å forstå....
    Iflg Hifiklubben sin infoside om Denon AVR-3310, har de 7 kanalene hver sin effektforsterkerdel som yter 120watt i 8ohm. Videre står det skrevet at recieveren har to separate transformatorer. Etter litt googling fant jeg ut at den trekker max 670 watt totalt.

Ved biamping vil du nok ikke merke mye får du øker volumet en del.

Personlig regner jeg med at du vil bli meget fornøyd med Denon+B&W komboen du planlegger. Men det finnes andre merker enn det hifiklubben fører som presterer minst like bra (om ikke bedre) i tilsvarende prisklasse, jeg tenker da spesielt på receiveren. Pioneer, Onkyo og Yamaha hevder seg spesielt godt i dette segmentet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iflg Hifiklubben sin infoside om Denon AVR-3310, har de 7 kanalene hver sin effektforsterkerdel som yter 120watt i 8ohm. Videre står det skrevet at recieveren har to separate transformatorer. Etter litt googling fant jeg ut at den trekker max 670 watt totalt.

Ved biamping vil du nok ikke merke mye får du øker volumet en del.

Personlig regner jeg med at du vil bli meget fornøyd med Denon+B&W komboen du planlegger. Men det finnes andre merker enn det hifiklubben fører som presterer minst like bra (om ikke bedre) i tilsvarende prisklasse, jeg tenker da spesielt på receiveren. Pioneer, Onkyo og Yamaha hevder seg spesielt godt i dette segmentet.
    Ja vet det er mange flere gode produsenter, hadde bare vært enkelt å kunne hørt på komponentene sammen før man kjøper.
    Marantz har jeg alltid syntes har vært spennende.
    Hadde en liten demo på Marantz SA-7001 og PM-7001 på Patos Lyric for et år tilbake ca, og det låt veldig behaglig i mine ører.

Marantz SR-6003 er jo også litt spennende. Link til produsent

Denne yter "7x100 watt", har ethernet og to hdmi-utganger.
    Leste en test av lillebroren 5003 i Hjemmekino noen nummer tilbake, hvor den fikk mye skryt for at Marantz-reciverne nå er blitt litt mer "rocka" enn de har vært tideligere. Men vet ikke om dette blir for snaut på 683?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hvilket høyttaler det blir ser det ut til at NAD C375BEE er god valuta for pengene. Hvis jeg går for CM7 tenkte jeg at jeg kunne gå for en litt mindre forsterker, og da virker Electrocompaniet Prelude PI-1 og Primare I21 ganske spennende.

Og hadde lommeboka vært litt større kunne jeg tenkt meg Hegel H200

Noen erfaring med noen av disse eller?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tror dere den nye Denon AVR-3310 vil drive et par med 683?
    Har planer om å kjøre kun stereo med biamping av høyttalerne.

Info sier:
    Utgangseffekt 8 ohm: 7 x 120 watt (kont. effekt, to kanaler i drift, 20-20.000 Hz, 0,05% forvrengning)
    Heisann !

Har selv Denon AVR-3808A som yter 130 watt per kanal, jeg personlig føler at dette ikke er nok for B&W683, selv biampet! Enten ville jeg gått for B&W684, eller en effektforsterker til B&W683.
    Det beste er nok å få hørt på oppsettet selv, noe du bør gjøre!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med B&W er som følger:

Squeezebox -> Nordost Wyrewizard Spellbinder -> NAD C720BEE -> Nordost Flatline Gold -> B&W 685

-og det låter bra. Svært bra. Har i tillegg en liten sub jeg ikke husker navnet på. Den fyller ut akkurat passelig i bunn.

Har nylig prøvd å sette inn en DacMagic i kjeden (Squeezebox -> coaxial -> DacMagic -> ellers som nevnt over), men det gjorde lite for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Heisann !

Har selv Denon AVR-3808A som yter 130 watt per kanal, jeg personlig føler at dette ikke er nok for B&W683, selv biampet! Enten ville jeg gått for B&W684, eller en effektforsterker til B&W683.
    Det beste er nok å få hørt på oppsettet selv, noe du bør gjøre!
    Men hvis 2x130 watt ikke er nok, hvor stor effektforsterker må jeg opp på da ? Helt opp på feks rotel 1080 med 2x200 watt ? Eller Lyngdorf 2175 ?

Har et max-budsjett på kr 25 000 som skal minst innbefatte forsterkeri og høyttalere..

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvis 2x130 watt ikke er nok, hvor stor effektforsterker må jeg opp på da ? Helt opp på feks rotel 1080 med 2x200 watt ? Eller Lyngdorf 2175 ?

Har et max-budsjett på kr 25 000 som skal minst innbefatte forsterkeri og høyttalere..
    Watt er ikke alt. Det gir en moderat pekepinn på hva en forsterker er dimensjonert for å levere, men der slutter det.

Det er ingen standard for effektmåling som er omfavnet av alle produsenter, så tallene varierer fritt innenfor disse rammene - noe mange produsenter utnytter til markedsføringsøyemed. De tallene som oppgis i forbindelse med surround recievere har ofte høyst tvilsomt samsvar med faktisk forbruk av strøm og evne til å levere effekt.

En forsterkers evne til å takle variasjoner i impedanse, fasevinkler og dynamiske utfoldelser er basert på en rekke ting som ikke gir utslag i rene effektmålinger. Her spiller strømforsyningen og kondensatorbanken desto større rolle.

Jeg har for noen få timer siden hørt Sugdens A21a som yter 2 x 25W, den var på ingen måte pinglete eller veik under noen forhold - selv sammenlignet med eierens Rotel 1091 som yter 500W.

Moralen er den at man ikke skal lese seg blind på spesifikasjonene. Det er kun testing i eget oppsett i de omgivelser hvor oppsettet skal benyttes som kan gi deg et faktisk sammenligningsgrunnlag.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei!

B&W høyttalerne er enormt tungdrevne, nå har ikke jeg fått hørt på Rotel forsterkeren du nevner, men Lyngdorf vil nok drive dem meget godt!
    Har selv Lyngdorf TDA2200 som er 200 watt per kanal, og når jeg bruker den til å drive B&W683 blir det noe helt annet!
    Hadde jeg vært deg ville jeg ordnet en demo og fått hørt selv, du kan jo gå for oppsettet du hadde tenkt og biampe dem, og heller gå for en effektforsterker senere.
    Men min opplevelse var at B&W683'ene trengte mer power enn min Denon AVR-3808A kunne gi dem.
    Biampet drev receiveren dem greit, men manglet dynamikk/bass!, lyden ble litt "spinkel"! ifht. B&W DM605 S2 som ble drevet med samme receiver!
    Kan nok være at jeg hadde for store forventninger da jeg tidligere og nå hadde B&W DM605 S2 og receiveren min "bare" trengte å drive mellomtone og diskant da basselementene drev seg selv, da disse høyttalerne hadde innebygget/aktiv forsterker på 130 watt som drev basselementene selv.
    Samtidig er nok B&W683 en bedre høyttaler enn B&W684, men med bare receiver tror nok jeg at jeg ville gått for B&W684, eventuellt B&W683 med effektforsterker!
    Synes virkelig at du bør gå å lytte selv, ta med favoritt musikken din og gå å lytt. Så tar du det du synes er best for deg.
    En siste ting jeg synes er viktig med HiFi, synes det er bedre at komponentene står godt i lag, at man ikke trenger å være bekymret for at hvis man drar på at noe skal ryke!, utganger på forsterker/receiver eller elementer på høyttaler! Det er tross alt dyre ting vi snakker om her!
    Som sagt, er min mening at B&W684 er et bedre valg og bedre enn B&W683 med kun receiver!, jeg selv valgte å beholde mine B&W DM605 S2 å bruke dem sammen med receiveren min da jeg ikke ble fornøyd med hvordan den drev B&W683, idag bruker jeg B&W683 sammen med en Lyndorf TDA2200 i ett rent stereo oppsett.!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens:-D

Har Yamaha RX-V1900 som blir brukt 95% til musikk og kjører den i Pure Direct på B&W CM1 når eg hører på musikk. Er veldig fornøyd med lyden i de sammen med 1900'n i pure direct:-D

En receiver er selvfølgelig ikke så bra i stereo på musikk som en ren stereoforsterker eller stereo forforsterker med effekt. Pris har jo mye å si selvfølgelig, men i de fleste tilfeller er det slik. Dere forstår sikkert hva eg mener:-D

Viss en skall ha stereo og suround i samme pakke må en vel ofre noe på stereodelen, men synes selv att 1900'n gjør en god jobb i pure direct til å være en receiver.

Men eg har hørt att 1900'n i Pure Direct sammen med en god effektforsterker blir en forbedring i lyden og da tenker eg ikke kunn effekt selvfølgelig. (Dette gjelder kanskje ikke bare 1900'n, men er den eg har og forholder meg til den)

Har lest i en tråd att en kann kompansere litt med en bedre DAC og en bedre effektforsterker. Da er det selvfølgelig ønskelig viss det stemmer:-D

Tenkte å starte med en effektforsterker og lurer på om noen av dere har ett bra tips eller to om hvilken effektforsterker som blir en oppgradering i forhold til den som står i 1900'n?

Det er som sagt snakk om Pure Direct med 1900'n + effektforsterker som passer sammen med B&W CM1 til musikklytting i stereo.

Dere tenker sikkert hvorfor eg må ha suround når eg ikke ser mer enn 1 til 2 filmer i uka og spiller ca. 95% musikk i stereo, men eg liker å ha 5.1 lyd når eg først skall se en god film. Filmopplevelsen blir bedre da CM1 er foresten de beste høgtalerne eg noen gang har hatt i mitt rom til musikk og de fortjener en god effektforsterker viss det hever lydkvaliteten enda ett hakk:-D

Lydkvalitet er det viktigste, men strømforsyning, kondensatorer og hvor mye den leverer o.s.v er jo selvfølgelig også viktigt:-D

1900'n er vel oppgitt til 2x130 watt i stereo og eg kjører den biampet, men det er vel samme strømforsyningen så vet ikke hvor mye det har å si i praksis Leser meg ikke blind på watt, men ønsker en effektforsterker som spiller bedre enn 1900'n alene. Selv om 1900'n gjør en godkjent jobb etter min mening er det selvfølgelig ønskelig å få en oppgradering som merkes med tanke på lydkvalitet og effekt når eg først skall investere i effektforsterker.

Uansett den må vere like kraftig eller helst litt kraftigere, men lydkvalitet kommer i første rekke som sagt:-D

Takker for tips og råd:-D

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd Roksan Kandy K2 her? Fristet å prøve denne forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Uansett den må vere like kraftig eller helst litt kraftigere, men lydkvalitet kommer i første rekke som sagt:-D

Takker for tips og råd:-D
    Jeg gjorde det samme som du tenker å gjøre, dvs jeg hadde en NAD 325BEE og kjøpte så HK AVR 255 for å bruke den til både film og musikk. HK fikk gode skussmål i Hjemmekino (tror det var det bladet) på musikk, så jeg trodde det ville bli bra. NADen skulle jeg selge.

Jeg merket imidlertid fort et stort tap i kvalitet på stereo, såpass at det ikke var noen holdbar situasjon. Det var rett og slett ikke moro å høre på musikk lenger. Så fikk jeg tips om å bruke NADen som effekt, og det hjalp. Når jeg så noen måneder senere prøvde NADen alene igjen som ren stereo, fikk jeg hakeslepp. Det låt mye, mye bedre enn HK+NAD. Nå har jeg solgt NADen og beholdt HK til film. Til stereo bruker jeg Music Angel rørforsterker. Det betyr litt bytting av ledninger, men det går fort med bananplugger. Kan sikkert gjøres mer praktisk med eller annen koblingsboks, men har ikke undersøkt det ennå.

Kanskje en løsning å tenke på for deg også?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gauperaa
    Jeg gjorde det samme som du tenker å gjøre, dvs jeg hadde en NAD 325BEE og kjøpte så HK AVR 255 for å bruke den til både film og musikk. HK fikk gode skussmål i Hjemmekino (tror det var det bladet) på musikk, så jeg trodde det ville bli bra. NADen skulle jeg selge.

Jeg merket imidlertid fort et stort tap i kvalitet på stereo, såpass at det ikke var noen holdbar situasjon. Det var rett og slett ikke moro å høre på musikk lenger. Så fikk jeg tips om å bruke NADen som effekt, og det hjalp. Når jeg så noen måneder senere prøvde NADen alene igjen som ren stereo, fikk jeg hakeslepp. Det låt mye, mye bedre enn HK+NAD. Nå har jeg solgt NADen og beholdt HK til film. Til stereo bruker jeg Music Angel rørforsterker. Det betyr litt bytting av ledninger, men det går fort med bananplugger. Kan sikkert gjøres mer praktisk med eller annen koblingsboks, men har ikke undersøkt det ennå.

Kanskje en løsning å tenke på for deg også?

Takker for tips, men som eg har nevnt synes eg faktisk Yamaha RX-V1900 spiller meget bra (godkjent) i Pure Direct på musikk til å være receiver og ønsker vel bare en effektforsterker for å få det enda bedre:-D

Er egentlig veldig fornøyd med 1900'n i pure direct sammen med CM1 (Har faktisk aldri hatt bedre lyd på musikk i mitt rom selv om eg bruker 1900'n på CM1), men håper selvfølgelig att en god effektforsterker med gode egenskaper gjør det enda litt bedre. Trenger ikke være et monster av en effektforsterker, men en effektforsterker med god lydkvalitet, god strømforsyning, kondensatorer o.s.v:-D

Det er selvfølgelig bedre med en ren stereoforsterker som du sier. Da blir det i tilfelle en stereoforsterker med prosessor inngang for min del for å slippe å koble om ledninger:wink:

Har hørt flere som også mener att 1900'n er ett bra kompromiss om en MÅ ha stereo og suround i samme oppsett, men att det kreves en effektforsterker for å få det enda bedre

Takker for tips:-D

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd denne forsterkeren Roksan Kandy K2? Denne frister veldig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt

Takker for tips:-D
    Bare hyggelig. Kult at du er så fornøyd med CM1. Jeg husker jeg hørte på den da jeg skulle ha mine første stativhøyttalere. Flott høyttaler som høres ut som den er mye større enn den er. Jeg endte likevel med 686 pga pris. De er nå bakhøyttalere med 685 foran. Lurer på å prøve meg med CM7 foran, men det er mulig det blir dårlig match med de andre høyttalerne.

Vel, håper du blir fornøyd med lyden av løsningen du ender opp med. Blir vel det ettersom du virker veldig tilfreds med det du har per i dag

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gauperaa
    Bare hyggelig. Kult at du er så fornøyd med CM1. Jeg husker jeg hørte på den da jeg skulle ha mine første stativhøyttalere. Flott høyttaler som høres ut som den er mye større enn den er. Jeg endte likevel med 686 pga pris. De er nå bakhøyttalere med 685 foran. Lurer på å prøve meg med CM7 foran, men det er mulig det blir dårlig match med de andre høyttalerne.

Vel, håper du blir fornøyd med lyden av løsningen du ender opp med. Blir vel det ettersom du virker veldig tilfreds med det du har per i dag

Ja er veldig fornøyd med lyden i CM1 og B&W er og blir nokk det høgtalermerket eg kommer til å holde meg til fremover. Falt pladask for B&W fra første gang eg hørte stativhøgtalerne deres.

Håper bare noen ser innlegget mitt litt over her og att eg får noen tips på effektforsterkere som er en god match til CM1 med 1900'n som pre:-D

Har ikke hørt CM7 men den er sikkert helt konge

Lykke til:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rotel 1070 på CM1?

Hei:-D

Har hatt en Rotel 1070 før, men det var på Klipsch høgtalere og med Rotel receiver som pre. Er en stund siden, men mener å hugse att til prisen var den veldig bra.

Er selvfølgelig umulig å vite hvordan Rotel 1070 blir på CM1 og 1900'n siden det ikke går å sammenligne to så forskjellige oppsett, men mener å hørt att Rotel sine effektforsterkere kann være en bra match på noen B&W høgtalere.

Men det blir en stund til så får se om eg rett og slett tar med meg høgtalerne og 1900'n til en butikk som har 1070 inne til demo. Er eneste mulighet for meg å få høre det sammen. Blir ikke det samme som hjemme, men bedre enn ikke å få hørt det i det hele tatt:-D

Noen som har tanker om det vil fungere bra eller ikke?

Edit: Noen som har andre forslag? Kann selvfølgelig spare noen mnd. til og kjøpe noe litt dyrere viss det er bedre:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har meninger om de nye klasse D stereo effektforsterkerne til Rotel som for eksempel Rb-1572 eller Rb-1562 på CM serien?

Eller ville dere ikke valgt klasse D på CM serien?

Håper noen kann hjelpe meg litt her:-D

Blir VELDIG takknemlig for svar:-D

Side 31 av 218 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •