B&W klubben - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 218 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg hadde droppet CM5 på veien til 805s... Det hender jo det dukker opp noen eksemplarer på brukten
    Ja, du sier noe. Har du lagt opp bilder av ditt anlegg nå?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg, profilen min finner du her

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har paret B&W høytalerene sine med Vincent? SP-331?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var B&W DM683 i hus. Spiller veldig fint med effekten fra NAD C272. I forhold til at dette skal brukes en del til film, men at jeg har vanskelig for å plassere bakhøyttalere, burde jeg gå for en front og en sub også? Eller blir det fort for mye av det gode uten bakhøyttalere?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Noen her som har paret B&W høytalerene sine med Vincent? SP-331?
    Jeg hadde en ShengYa SP-333 (som er mer eller mindre identisk med Vincent SP-331) tidligere. Det var i mine ører en god match med DM683 lydmessig, da den er uforskammet kraftig i den prisklassen. Grunnen til at jeg byttet den ut, er at den er stor og stygg, er like varm som en middels stor panelovn, og at jeg ville prøve noe mer raffinert.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bilet
    Da var B&W DM683 i hus. Spiller veldig fint med effekten fra NAD C272. I forhold til at dette skal brukes en del til film, men at jeg har vanskelig for å plassere bakhøyttalere, burde jeg gå for en front og en sub også? Eller blir det fort for mye av det gode uten bakhøyttalere?
    Til film vil jeg anbefale "full pakke" for den beste opplevelsen og ikke minst innlevelsen. Subben vil tilføre dype toner som en vanlig høyttaler ikke er istand til å gjengi med samme lydtrykk (og kvalitet). Senter kanalen har mye informasjon og det er hovedsakelig her dialogene er, i tillegg til alt som skjer "foran" i lydbildet. Det blir fort en hel del!

Kan du forklare hvorfor det er dårlig plass eller har du et bilde/tegning som illustrerer problemet ved plassering av bakhøyttalere?
    Det finnes mange smarte løsninger, det gjelder plassering eller selveste designet på høyttalerne...

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg, profilen min finner du her
    Veldig flott oppsett du har.
    Den Plinius effekt'n så veldig grom ut,regner med det spiller enda bedre.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer kyrjens sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ett par B&W 804N som blir foret av Ec Emc 1up, Michell Mycro med Project tubebox, Ec 4.7 og Ec Aw 250 Dmb. Alt er bunnet sammen med Viablue kabler. Synes selv at dette spiller brukbart .
    Har før hatt ett par med Cdm 7 se hvor jeg brukte rørforsterker.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Veldig flott oppsett du har.
    Den Plinius effekt'n så veldig grom ut,regner med det spiller enda bedre.
    Mange takk.
    Det er ikke så mange Plinius på berget, men nå som Acoustic Tuning fører de så kan det vel hende det dukker opp flere. Pliniusen ser ut som et monster og de fleste forventer seg vel en Rock'n Roll maskin. Sannheten er at den spiller meget rafinert og med nydelig klang og tekstur. Selvsagt har den krefter også, men det uten store imponatoreffekter, den spiller rett og slett bare uanstrengt over hele fjøla.

Eneste ulempen med SA-100 er størrelsen og varmeutviklingen i Klasse-A. Jeg skulle gjerne hatt den nederst i racket så den ikke var så ruvende i rommet, men den er for dyp for de fleste rack, samtidig som den må ha masse luft for rundt seg. Drømmen må være å ha en til for da å brokoble de og ha 400W klasse A per side... Men det tåler ikke lommeboka og ikke strømkursen jeg har i dag.

Ikke alle har forsterker i to etasjer

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk.
    Det er ikke så mange Plinius på berget, men nå som Acoustic Tuning fører de så kan det vel hende det dukker opp flere. Pliniusen ser ut som et monster og de fleste forventer seg vel en Rock'n Roll maskin. Sannheten er at den spiller meget rafinert og med nydelig klang og tekstur. Selvsagt har den krefter også, men det uten store imponatoreffekter, den spiller rett og slett bare uanstrengt over hele fjøla.

Eneste ulempen med SA-100 er størrelsen og varmeutviklingen i Klasse-A. Jeg skulle gjerne hatt den nederst i racket så den ikke var så ruvende i rommet, men den er for dyp for de fleste rack, samtidig som den må ha masse luft for rundt seg. Drømmen må være å ha en til for da å brokoble de og ha 400W klasse A per side... Men det tåler ikke lommeboka og ikke strømkursen jeg har i dag.

Ikke alle har forsterker i to etasjer

Denne kjempen er ikke annet en imponerende!!

Hvis den låter halvparten så bra som den ser ut,tviler jeg ikke på at dette
    spiller bra på dine 805s.
    Men som du nevner er det jo varme utvikling osv med klasse A forsterker.
    Hvis man da kan kalle dette en ulempe når man har satt på musikken

Jeg har brukt Embla mono blokker på mine B&W høytalere.
    Disse er brukt på både 803,805 og nå 802.
    Per idag bruker jeg Embla monoblokker på frontrekka.
    Disse yter 600w/1200w 4/8Ohm.
    Syns dette spiller bra i forhold til hva lommeboka tåler.
    Men håper jo og kunne spandere på høytalerene noe "skikkelig" en gang.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Denne kjempen er ikke annet en imponerende!!

Hvis den låter halvparten så bra som den ser ut,tviler jeg ikke på at dette
    spiller bra på dine 805s.
    Men som du nevner er det jo varme utvikling osv med klasse A forsterker.
    Hvis man da kan kalle dette en ulempe når man har satt på musikken

Jeg har brukt Embla mono blokker på mine B&W høytalere.
    Disse er brukt på både 803,805 og nå 802.
    Per idag bruker jeg Embla monoblokker på frontrekka.
    Disse yter 600w/1200w 4/8Ohm.
    Syns dette spiller bra i forhold til hva lommeboka tåler.
    Men håper jo og kunne spandere på høytalerene noe "skikkelig" en gang.

Embla bli i alle fall ikke varmt. Det blir ikke SA-100 heller dersom man stiller bias til Klasse-AB. Lyden er over pari der også, så det blir mest av det om sommern.

Krefter i forhold til pris og varmeutvikling er det få som slår Embla og tilsvarende på. Etter min oppfatning er forsterkerne enkle å voice/farge med utstyret ellers i kjeden, så man har muligheten til å sirkle seg inn mot sine egne preferanser i stor grad.

Dersom du føler for å utnytte det, så er det kjøpers marked om dagen. Det ligger det en SA-102 ute for salg, som det kanskje går ann å få en lytt til om du er interessert?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tror dere XTZ 99.26 Piano spiller sammenlignet med
    B&W CM1 ? Vurderer å bruke en av de 2 som bakhøytalere i et 5.1-oppsett.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halloiz
    Hvordan tror dere XTZ 99.26 Piano spiller sammenlignet med
    B&W CM1 ? Vurderer å bruke en av de 2 som bakhøytalere i et 5.1-oppsett.
    Hvorfor vil du ha akkurat en av de overnevnte, spiller du mye musikk i flerkanal? Hvis oppsettet hovedsakelig skal brukes til film, kan jeg anbefale bruk av dipole bakhøyttalere som forsåvidt er definisjonen på bakhøyttalere (etter min mening). En del av de kan også enkelt bli monopole, ved å vippe en bryter, for økt prestasjon ved avspilling av musikk i flerekanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Hvorfor vil du ha akkurat en av de overnevnte, spiller du mye musikk i flerkanal? Hvis oppsettet hovedsakelig skal brukes til film, kan jeg anbefale bruk av dipole bakhøyttalere som forsåvidt er definisjonen på bakhøyttalere (etter min mening). En del av de kan også enkelt bli monopole, ved å vippe en bryter, for økt prestasjon ved avspilling av musikk i flerekanal.
    Oppsettet blit benyttet mye til både film og musikk. Så trenger generelt gode "all-roundere".

Grunnen til at det er de det står mellom for meg nå, er at de befinner seg i min prisklasse + at jeg liker desginet på dem begge to. Derfor har det kommet til det ultimatumet at de som "høres" best ut er hva valget faller på. Om du har forslag til bedre høytalere i samme prisklasse kom gjerne med forslag. Men det kan vel fort bli litt off-topic så kanskje bedre om du benytter denne tråden i så tilfelle.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question B&W en god rockehøyttaler?

Jeg er ute etter en god all-round høyttaler med hovedfokus på rock. Jeg har da hørt at B&W skal være riktig for meg. Er det noe som kan bekrefte at dette stemmer? Musikke jeg hører på er fra rolig Jose Gonzalez, til Iggy and the Stooges (vil si at Øyafestivalen i dekker mitt spekter av musikk). Det jeg lurer på er om CM7 og DM683 vil takkle masse lyd og støy som man kan ha i denne sjangeren? Det er også viktig for meg at høytaleren gir trykk, men at bassen sitter ordentlig og ikke blir hengende etter.
    Jeg har fra før noen 15 år gammle Dali høytalere jeg har vært veldig fornøyd med, men etter og ha hørt litt hva B&W kan gi, tenkte jeg å gjøre et bytte. Spessielt CM7 virker veldig fristende.
    Noen som kan overbevise meg?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av indierock
    Jeg er ute etter en god all-round høyttaler med hovedfokus på rock. Jeg har da hørt at B&W skal være riktig for meg. Er det noe som kan bekrefte at dette stemmer? Musikke jeg hører på er fra rolig Jose Gonzalez, til Iggy and the Stooges (vil si at Øyafestivalen i dekker mitt spekter av musikk). Det jeg lurer på er om CM7 og DM683 vil takkle masse lyd og støy som man kan ha i denne sjangeren? Det er også viktig for meg at høytaleren gir trykk, men at bassen sitter ordentlig og ikke blir hengende etter.
    Jeg har fra før noen 15 år gammle Dali høytalere jeg har vært veldig fornøyd med, men etter og ha hørt litt hva B&W kan gi, tenkte jeg å gjøre et bytte. Spessielt CM7 virker veldig fristende.
    Noen som kan overbevise meg?
    683 kan hvertfall rocke, med nok forsterkeri og i det rette rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for input. Kanskje dette er feil sted å spørre, men hva med Dynaudio Focus 220?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av indierock
    Takk for input. Kanskje dette er feil sted å spørre, men hva med Dynaudio Focus 220?
    Er kanskje litt feil plass å spørre Men tror den Dynaudioen der skal låte ganske bra. Hva skal du parre de med? Kanskje ikke en rocke høytaler? B&W 683 trenger en god del kraft for å svinge skikkelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tror dere den nye Denon AVR-3310 vil drive et par med 683?
    Har planer om å kjøre kun stereo med biamping av høyttalerne.

Info sier:
    Utgangseffekt 8 ohm: 7 x 120 watt (kont. effekt, to kanaler i drift, 20-20.000 Hz, 0,05% forvrengning)

Betyr dette at i stereo vil man da få 2x120 watt, siden effekten er målt med to kanaler i drift kontinuerlig?
    Hvis vi da plusser på litt effekt ved at høyttalerne biampes av surroundkanalene, da burde vi vel være oppe på en effekt som skulle drive disse høyttalerne greit?

Kan også nevne at jeg sjelden spiller veldig høyt.

Takker for svar!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hvordan tror dere den nye Denon AVR-3310 vil drive et par med 683?
    Har planer om å kjøre kun stereo med biamping av høyttalerne.

Info sier:
    Utgangseffekt 8 ohm: 7 x 120 watt (kont. effekt, to kanaler i drift, 20-20.000 Hz, 0,05% forvrengning)

Betyr dette at i stereo vil man da få 2x120 watt, siden effekten er målt med to kanaler i drift kontinuerlig?
    Hvis vi da plusser på litt effekt ved at høyttalerne biampes av surroundkanalene, da burde vi vel være oppe på en effekt som skulle drive disse høyttalerne greit?

Kan også nevne at jeg sjelden spiller veldig høyt.

Takker for svar!
    Hvorfor vil du kjøpe en AV-reciever hvis du kun har tenkt å kjøre i stereo? For et rent stereo-oppsett. finnes det langt bedre forsterkerkraft i den prisklassen der.

Side 30 av 218 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •