B&W klubben - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 218 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Hei

Eg bruker cm1 til dagleg, det er en mye bedre høyttaler en 685.
    685 er litt mer en rockehøyttaler, litt mer "grums"
    Det beste når en skal velge høyttaler er nok å prøve de i sin egen heim og med sin egen elektronikk før en kjøper.
    (merkelig, eg klikka ikkje på QUOTE/ siter men det vart siter alikavel)

B&W CM5 Hi-fi speaker review - from the experts at whathifi.com

B&W 686 Hi-fi speaker review - from the experts at whathifi.com

B&W 685 stereo speaker review Hi-fi speaker review - from the experts at whathifi.com

Takker for svar:-D

Ser jo ut som 685 kommer bra ut i test i forhold til 686, men eg mener fortsatt att eg syntes 5" mellomtonen var mer etter min smak. Litt rart i grunn, men en må høre de hjemme sammen med sitt oppsett selv som du sier og mulig eg hadde fått ett annet inntrykk ab 685 da

Lurer på å handle i morgen, men har ikke sett noen tester av CM 1 selv om en test aldri skall avgjøre for hvilke høgtalere en liker best selv:-D

Men det kunne vært gøy å lest en test om CM 1 før eg reiser i morgen for å høre de Du har ikke tilfeldigvis en test av den også?:-D

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt

Ser jo ut som 685 kommer bra ut i test i forhold til 686, men eg mener fortsatt att eg syntes 5" mellomtonen var mer etter min smak. Litt rart i grunn, men en må høre de hjemme sammen med sitt oppsett selv som du sier og mulig eg hadde fått ett annet inntrykk ab 685 da

Lurer på å handle i morgen, men har ikke sett noen tester av CM 1 selv om en test aldri skall avgjøre for hvilke høgtalere en liker best selv:-D

Men det kunne vært gøy å lest en test om CM 1 før eg reiser i morgen for å høre de Du har ikke tilfeldigvis en test av den også?:-D

Her er tester Test av B&W B&W CM1 Bokhyllehøyttaler - Tester - Lyd og Bilde
    SoundStage! Equipment Review - B&W CM1 Loudspeakers (5/2007)
    http://www.e-hifi.com.au/downloads/r...M%201_3e95.pdf

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke akkuratt si at det er mer grums i 685 i forhold til CM1. CM1 vil jeg si låter litt lysere og litt tilbakelent i forhold til 685. Ja, 685 er en litt mer rocka og allsidig høytaler vil jeg si.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Vil ikke akkuratt si at det er mer grums i 685 i forhold til CM1. CM1 vil jeg si låter litt lysere og litt tilbakelent i forhold til 685. Ja, 685 er en litt mer rocka og allsidig høytaler vil jeg si.
    Grums var kansje ikkje rette ordet, eg likar både 685 og CM1 :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går fikk eg solgt 686 høgtalerne og i dag har eg køpt CM 1:-D Her går det fort i svingene:-D Det var opptur det:-D Bruker en Yamaha 1900 på de og lys er den iallefall ikke med mitt oppsett, men 685 spiller med mer bass og kann da virke litt "mørkere" i klangen enn den varme og behagelige lyden CM 1 har.

Diskanten er behageleg og oppløst og mellomtonen gjengir instrumenter og vokal på en naturlig og ekte måte. 685 er nokk bedre til å spille rock og techno/trance, men synes etter det lille eg har fått hørt på CM 1 i dag att den spiller rock på en glimrende måte sammen med 1900'n, men selvfølgelig ikke med like mye bass som 685:-D Den spiller jo også greit nokk på techno/trance også, men du får selvfølgelig ikke det trøkket og russefest volum, men det er heller ikke meningen med CM 1:-D Har en litt eldre B&W 10" som får hjelpe litt til i de nederste frekvensene som stativhøgtalere ofte trenger, selv om eg er veldig fornøyd med CM 1 alene sammen med 1900'n.

Det er bare mine første inntrykk og det er CM 1 sammen med Yamaha 1900.

Fikk demo på CM 1 med en Nad receiver og det gikk helt fint og veldig god lyd, men i mitt rom med 1900'n er det faktisk mer bass i de dype tonene som CM 1 klarer å strekke seg ned til :-D Det var en positiv overaskelse:-D Kann jo ha mye med rom og plasering også selvfølgelg. Har ikke savnet noe i bassområdet enda, men de skall spille sammen med en eldre B&W 10" lukket kasse.

Men nå under innspilling bruker eg ikke subwooferen, men det er mest fordi eg vil høre hvordan det er med bare CM 1 nå i starten når eg nett har fått de i hus:-D

Mer detaljert og åpnere lyd og mer naturlig og den ekte lyden av instrumenter slik de skall høres ut. Vokal er også mer åpen og tydelig nå enn med 686. Det er faktisk stor forskjell etter min mening. Som sagt er dette mitt førsteinntrykk, men det er helt tydelig att CM 1 for meg og min smak/krav stiller i en annen klasse, men det skulle bare mangle med tanke på pris på 8K

VELDIG fornøyd og er ikke meningen å skryte, men klarer ikke styre meg

Dere får heller tilgi meg på det, men er bare så utrulig lykkelig nå

Edit: Sier ikke att 685 er dårlig. Heller tvert i mot:-) Den er veldig god til prisen, men eg mener det er forskjellige egenskaper i CM 1 og 685. Vi har ikke alle lik smak/krav til hva som er det beste alternativet for hver enkelt av oss:-) Vi må velge det som passer oss best selv og det er jo bra att det er forskjeller i modellene slik att hver enkelt lettere kann finne den høgtaleren som faller best i smak:-)

Edit 2: Forandret teksten litt i staeten av innlegget slik att det ikke skulle misforstås:-)

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går fikk eg solgt 686 høgtalerne og i dag har eg køpt CM 1:-D Her går det fort i svingene:-D Det var opptur det:-D Bruker en Yamaha 1900 på de og lys er den iallefall ikke med mitt oppsett, men kanskje 685 er mørkere i klangen enn den varme og behagelige lyden CM 1 har.

Diskanten er behageleg og oppløst og mellomtonen gjengir instrumenter og vokal på en naturlig og ekte måte. 685 er nokk bedre til å spille rock og techno/trance, men synes etter det lille eg har fått hørt på CM 1 i dag att den spiller rock på en glimrende måte sammen med 1900'n, men selvfølgelig ikke med like mye bass som 685:-D Den spiller jo også greit nokk på techno/trance også, men du får selvfølgelig ikke det trøkket og russefest volum, men det er heller ikke meningen med CM 1:-D Har en litt eldre B&W 10" som får hjelpe litt til i de nederste frekvensene som stativhøgtalere ofte trenger, selv om eg er veldig fornøyd med CM 1 alene sammen med 1900'n.

Fikk demo på CM 1 med en Nad receiver og det gikk helt fint og veldig god lyd, men i mitt rom med 1900'n er det faktisk mer bass i de dype tonene som CM 1 klarer å strekke seg ned til :-D Det var en positiv overaskelse:-D Kann jo ha mye med rom og plasering også selvfølgelg. Har ikke savnet noe i bassområdet enda, men de skall spille sammen med en eldre B&W 10" lukket kasse.

Men nå under innspilling bruker eg ikke subwooferen, men det er mest fordi eg vil høre hvordan det er med bare CM 1 nå i starten når eg nett har fått de i hus:-D

Mer detaljert og åpnere lyd og mer naturlig og den ekte lyden av instrumenter slik de skall høres ut. Vokal er også mer åpen og tydelig nå enn med 686. Det er faktisk stor forskjell etter min mening. Som sagt er dette mitt førsteinntrykk, men det er helt tydelig att CM 1 for meg og min smak/krav stiller i en annen klasse, men det skulle bare mangle med tanke på pris på 8K

Edit: Sier ikke att 685 er dårlig. Heller tvert i mot:-) Den er veldig god til prisen, men eg mener det er forskjellige egenskaper i CM 1 og 685. Vi har ikke alle lik smak/krav til hva som er det beste alternativet for hver enkelt av oss:-) Vi må velge det som passer oss best selv og det er jo bra att det er forskjeller i modellene slik att hver enkelt lettere kann finne den høgtaleren som faller best i smak:-)
    Gratulerer, av alle mine høyttalere er nok CM 1 den jeg er mest glad i :-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du høre CM5 også? Min plan er å spare til 805S

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du høre CM5 også? Min plan er å spare til 805S
    Har dessverre ikke hørt CM5 enda, kansje best for lommeboka:-D
    805S, saker :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker:-D

Eg har kunn spilt på de noen timer i dag , men eg kann allerede merke att dette er den beste høgtaleren eg har hatt noensinne etter mine krav:-D

Hører lyder på cd'er eg aldri har hørt før og de lydene/instrumenter eg hører er lett å høre hva er og det er naturlig og ekte lyd og det er lett å skille instrumenter fra hverandre. Vokal er åpen og tydeleg.

Det er så behagelig lyd og eg bare sitter og nyter musikken og det kommer så nerme virkeligheten att du får en nærhetsfølelse til musikerne som står og spiller på senen etter min mening. Blir bare mer og mer imponert for hver cd plate eg putter i cd spilleren:-D

Eg har endeleg etter mange år funnet min drømmelyd og ikke minst merket B&W som eg ikke har hørt før nå. Kann trygt si att det var på tide att eg lyttet på B&W og endeleg har funnet drømmelyden:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke fått inn CM5 i Bergen ellers hadde nokk eg også hørt på den:-D

Nå tørr eg ikke høre på flere B&W høgtalere før eventuelt neste oppgradering

Er så enormt fornøyd med CM 1 att eg gleder meg over det:-D Har som sagt aldri hatt bedre lyd før. B&W er bare helt konge

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for linker

Er jo alltid spennende å lese tester på produkter en har selv eller vurderer å kjøpe:-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vel bare til å si velkommen i B&W klubben!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk:-D

Dere er en fin gjeng med hjelpsomme og hyggelige mennesker Føler meg heldig som har funnet rette merket for meg.

Stativhøgtalere var kunn ment som ett anlegg nr. 2, men nå er det blitt omvendt. B&W har en lyd som eg bare forelsket meg i rett og slett og det er nokk de som blir brukt dagen lang nå:-D. Det blir nokk mer B&W i fremtiden også:-D De har den lyden som passer meg og min smak perfekt.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Digger mine 685. Og nye B&W høytalere kommer nok etter hvert. Det frister å prøve CM5.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en oppgave til dere som kjenner de gamle høytalerene fra B&W. Sitter og skal hjelpe en kollega med prisvurdering og evnt salg av noen B&W 803 matrix. Det jeg trenger hjelp til er å finne ut hvilken utgave de er.

De har to elemet på 21cm hver, bassreflex som er rettet fremover, sidestillte bi-wire terminaler. Veier ca 27kg stk. På baksiden ved terminalene står det kun B&W 803. Og serienr som er 157 og 158

Prøver å legge inn bilder..

Tar imot hjelp fra dere som vet noe.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går fikk eg solgt 686 høgtalerne og i dag har eg køpt CM 1:-D Her går det fort i svingene:-D Det var opptur det:-D Bruker en Yamaha 1900 på de og lys er den iallefall ikke med mitt oppsett, men 685 spiller med mer bass og kann da virke litt "mørkere" i klangen enn den varme og behagelige lyden CM 1 har.

Edit 2: Forandret teksten litt i staeten av innlegget slik att det ikke skulle misforstås:-)
    Det er ikke så rart du får god lyd. B&W og Yamaha er en særdeles god match lydmessig, og da spesielt stativmodellene som får litt ekstra drahjelp i bunn fra Yamahas røffe småboost i mellombassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det er ikke så rart du får god lyd. B&W og Yamaha er en særdeles god match lydmessig, og da spesielt stativmodellene som får litt ekstra drahjelp i bunn fra Yamahas røffe småboost i mellombassen.

Det har du nokk rett i.

Synes det er en god kombo selv også og er veldig fornøyd:-D

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Digger mine 685. Og nye B&W høytalere kommer nok etter hvert. Det frister å prøve CM5.

Jeg hadde droppet CM5 på veien til 805s... Det hender jo det dukker opp noen eksemplarer på brukten

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Her er en oppgave til dere som kjenner de gamle høytalerene fra B&W. Sitter og skal hjelpe en kollega med prisvurdering og evnt salg av noen B&W 803 matrix. Det jeg trenger hjelp til er å finne ut hvilken utgave de er.

De har to elemet på 21cm hver, bassreflex som er rettet fremover, sidestillte bi-wire terminaler. Veier ca 27kg stk. På baksiden ved terminalene står det kun B&W 803. Og serienr som er 157 og 158

Prøver å legge inn bilder..

Tar imot hjelp fra dere som vet noe.
    Det er vel S1? Hadde ikke S2 og utover to woofere?

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Det er vel S1? Hadde ikke S2 og utover to woofere?
    Jeg trodde at s1 var trykkammer kabinett, Mine har bassreflex som er rette fremover. Blir ikke klok på dette i det hele tatt,

Bare å komme med med synspunkter. Hvordan de spiller om noen lurte på det, helt utrolig. En kjemåematch med komponeter fra EC og i mitt rom. Vurderer strekt å kjøpe desse om jeg fpr kjøpe dem.

Mvh
    Peter
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Side 29 av 218 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •