B&W klubben - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 218 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.

Har hatt mange forskjellige høyttalere de siste 10-12 åra, men til allround bruk er B&W toppers.
    Har hatt 603s3 gulvstående, og nå har jeg 685, og CM1.
    (Dersom målet er å spille høyest mulig og mest mulig bass er nok ikke B&W rette merket.)

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på CM 9 såvidt i en butikk i statene. Fin mellomtone som mange B&W høyttalere har. Låt åpent og fint, men noe slankt i forhold til dyrere og bedre saker. Vil tro dog at det er en meget bra høyttaler i sin prisklasse, men jeg er rimelig sikker på at XTZ 99.36 har bedre diskant og går dypere i bassen. 99.36 går jo nesten ned med full pupp til 30Hz. Og den koster under halvparten. Jeg har tidligere eid 703.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har B&W CM7. To sett med 2m silversonic T14, bi wired, Abrahamsen V1.0 og V2.0, Flowline FLX mellom cd spiller og forsterker og Rel Quake. Som kjent så er ikke CM7 noen dyp bass høytaler, men den låter stramt og riktig i det hørbare område ned til 27Hz, ikke med full styrke dog. Men dette tar Rel`n seg av. Den suplerer høytalerene med de dypeste tonene på en etter min mening glimrende måte. Mellom tonen er det fineste med CM7. Den låter åpent og stort og stemmer gjengis naturlig og med rom rundt personene. Det er ikke noen typisk rocke høytaler, men er kjappe og presise alikevel. De krever litt muskler, men jeg tror jeg skulle ha nok med V2.0 da denne er oppgradert.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Asw 610

Kjøpte de i fjor høst (midt i krisa handles det fortsatt utsyr )
    Liten er den, men fyf.. for en liten artig sak det er. Musikk elsker den, og til film biter den skikkelig ifra seg. Der Untergang (scener fra gateslagene) er helt rå med denne subben på lag. Allt dette i en boks på størrelse med en bruskasse. Kona er happy også, da hun ble kvitt noe som var nær dobbelt så stor.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg tror

B&Ws 600-serie store styrke sammenliknet med andre serier fra andre prodeusenter er den ufargede lyden. Jeg er selvf biast her, men 686ene mine, avslører fryktelig mange detaljer. Og de gjengir instrument; gitar, sax og trompet, og stemmmer, rett og slett helt nydelig. Så om B&W ikke går dypest eller spiller høyest, så er et dette med epler og appelsiner. Musikk som rock/jass(bo kaspers, dire straits, led zeppelin(rain song!),og ikke minst Sting Jazz( miles davis) Pop(Michael Jackson, N.e.r.d), er alle musikksjangere B&Wene leverer mer overbevisende enn noe annet merke jeg har hørt. Mer balansert lyd til prisen skal en lete lenge etter, etter min mening

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par planer for sommeren, og lurte på følgende:
    Jeg kommer til å beholde B&W 685 mine, da de låter utrolig bra, og for at jeg da kan spare til 805S.
    Men jeg vil skifte forsterker. Tenkte i første omgang å bruke Nad C372 min til forforsterker, eller eventuelt kjøpe en ny integrert.
    Det som frister er:
    Nad C375Bee
    Nad C275Bee og Abrahamsen V3.0/Nad 165BEE f.eks
    Vincent SP-331 og Abrahamsen V3.0/Nad 165BEE f.eks

Noen formeninger?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..........

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder effektforsterkeren Rotel RB-1072 med 2x100 W til å få guffa skikkelig med B&W DM683?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bilet
    Holder effektforsterkeren Rotel RB-1072 med 2x100 W til å få guffa skikkelig med B&W DM683?
    Tviler på det

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad C272 da?

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joinet B&W klubben forrige fredag tok jeg leveranse av 100Kg nytelse
    B&W HTM1D i svart.
    Når har den stått å spillt i 1 uke. Bruker en Chapter Qube Reference 1000W monoblokk, med Kimber Select KS-1130 Signal Kabel, Kimber Select KS-3033 Høytaler kabel og Kimber Select KS-9033 Jumper.

Den er av en annen verden...

PerS

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har prøvd CMC2 sammen med fronter fra 600-serien. Jeg har planer om 683, men syns ikke HTM61 holder helt mål. Har dessuten kjempelyst på tre-veis senter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bilet
    Nad C272 da?
    Hei.

Har 683, brukte NAD C272 tidligere, og den kombinasjonen fungerte bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott. Nettopp plukket opp en brukt NAD C272. Da venter jeg bare på feriepengene samt skattebeløpet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har nå fått mine første B&W høgtalere. (viss en ikke tar med en utgått B&W subwoofer eg har fra før)

Det ble stativhøgtaleren 686 og med stativer som passet

UTROLIG imponert over lyden i disse små høgtalerne Skiller instrumenter bra fra hverandre og spiller åpent, detaljert og med akkurat passe bass i forhold til mellomtone og diskant. Er det det de mener når noen skriver att en høgtaler er veldig bra balansert? I så fall er den bra balansert slik eg opplever lyden i 686 Vokalen kommer godt frem også synes eg.

Bruker B&W ASW 650 til de lavere frekvensene, men subwooferen har eg på ganske lavt volum og merker på en måte att den bare glir inn i lydbildet uten å merke att det er subwoofer i oppsettet. Den står mellom høgtalerne.

Blir nokk flere B&W høgtalere etter hvert og tenker da på å sette disse bak som surround høgtalere og bytte til større stativhøgtalere i front. (Det blir ikke 685 siden eg faktisk likte 686 bedre på musikk når eg hørte de opp mot hverandre, men det er etter min smak selvfølgelig)

Har faktisk ikke hørt B&W høgtalere før og forstår nå att eg har gått glipp av noe:wink:

Da tenkte eg att B&W 686 var en grei stativhøgtaler å begynne med

Er det noen her som vet hvor lang tid det tar å spille inn 686?

Spiller på moderat volum som eg for det meste gjør til vanlig også.

Takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei:-D

Rekner med det er mange her som har mye erfaring med B&W

Derfor spør eg dere om noen vet hva som blir en god oppgradering når den tid kommer.

Hører på mye forskjellig musikk og det må være stativhøgtalere

Har dere noen tips på stativhøgtalere som spiller slik eg har beskrevet over og med åpnere mellomtone? Bedre på vokal spesielt i forhold til 685. Syntes 686 var åpnere vokal og mellomtone i enn 685, men det er bare min erlige mening (mulig det er fordi 686 har 5" bass/mellomtone og 685 har 6" bass/mellomtone)

Må selvfølgelig være bedre enn 686 også da når eg først skall legge mer penger i de og siden det skall være en oppgradering
    Kann strekke meg opp til ca. 9000K Dette er bare en tanke eg har med tanke på oppgradering senere:-D

Noen tips?

Takker for alle konkrete tips og råd på hvilke stativhøgtalere eg bør høre på:-D

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Hei:-D

Rekner med det er mange her som har mye erfaring med B&W

Derfor spør eg dere om noen vet hva som blir en god oppgradering når den tid kommer.

Hører på mye forskjellig musikk og det må være stativhøgtalere

Har dere noen tips på stativhøgtalere som spiller slik eg har beskrevet over og med åpnere mellomtone? Bedre på vokal spesielt i forhold til 685. Syntes 686 var åpnere vokal og mellomtone i enn 685, men det er bare min erlige mening (mulig det er fordi 686 har 5" bass/mellomtone og 685 har 6" bass/mellomto

Må selvfølgelig være bedre enn 686 også da når eg først skall legge mer penger i de og siden det skall være en oppgradering
    Kann strekke meg opp til ca. 9000K Dette er bare en tanke eg har med tanke på oppgradering senere:-D

Noen tips?

Takker for alle konkrete tips og råd på hvilke stativhøgtalere eg bør høre på:-D
    CM 5

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    CM 5

Takker for tipset:-D

Har tenkt litt på CM 1. Den har en 5" bass/mellomtone. Likte bedre melomtonen i 686 med 5" enn 685 med 6". Er det samme mellomtone i CM serien også? Er det forskjell på diskantene i CM serien også i forhold til diskamten i 686 og 685? Mener eg har hørt det av noen.

Har hørt att det er samme diskant i 686 og 685, men det var mellomtonen i 686 eg syntes var den mest åpne med tanke på vokal o.s.v, men det er min smak selvfølgelig Hva er forskjellen i lyden på CM 1 og CM 5 etter din mening?

Har lest øverst på denne siden og ser du har hatt og hørt mange forskjellige B&W modeller:-D

Beklager att det ble litt mange spørsmål, men lurer på å kjøpe CM1 eller CM 5, men er litt usikker på CM 5 p.g.a 6" i 685 likte eg ikke like godt som 5" i 686 selv om det var mer bass i 685, men vokal syntes eg var åpnere med 686

Edit: Ser du har 685 og CM 1:-) Kann du forklare litt om forskjellene i de hadde eg vært supertakknemlig siden eg vurderer og kjøpe CM 1 (eller kansje CM 5 viss mellomtonen i den er åpnere enn 685)

Takker for svar:-):-)

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Takker for tipset:-D

Har tenkt litt på CM 1. Den har en 5" bass/mellomtone. Likte bedre melomtonen i 686 med 5" enn 685 med 6". Er det samme mellomtone i CM serien også? Er det forskjell på diskantene i CM serien også i forhold til diskamten i 686 og 685? Mener eg har hørt det av noen.

Har hørt att det er samme diskant i 686 og 685, men det var mellomtonen i 686 eg syntes var den mest åpne med tanke på vokal o.s.v, men det er min smak selvfølgelig Hva er forskjellen i lyden på CM 1 og CM 5 etter din mening?

Har lest øverst på denne siden og ser du har hatt og hørt mange forskjellige B&W modeller:-D

Beklager att det ble litt mange spørsmål, men lurer på å kjøpe CM1 eller CM 5, men er litt usikker på CM 5 p.g.a 6" i 685 likte eg ikke like godt som 5" i 686 selv om det var mer bass i 685, men vokal syntes eg var åpnere med 686

Edit: Ser du har 685 og CM 1:-) Kann du forklare litt om forskjellene i de hadde eg vært supertakknemlig siden eg vurderer og kjøpe CM 1 (eller kansje CM 5 viss mellomtonen i den er åpnere enn 685)

Takker for svar:-):-)
    Hei

Eg bruker cm1 til dagleg, det er en mye bedre høyttaler en 685.
    685 er litt mer en rockehøyttaler, litt mer "grums"
    Det beste når en skal velge høyttaler er nok å prøve de i sin egen heim og med sin egen elektronikk før en kjøper.
    (merkelig, eg klikka ikkje på QUOTE/ siter men det vart siter alikavel)

B&W CM5 Hi-fi speaker review - from the experts at whathifi.com

B&W 686 Hi-fi speaker review - from the experts at whathifi.com

B&W 685 stereo speaker review Hi-fi speaker review - from the experts at whathifi.com

Side 28 av 218 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •