B&W klubben - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 218 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Hvordan låter Rotel på B&W i forhold til Nad? Tipper jeg kommer til å investere i en Nad C275Bee nå, og en forforsterker av ett eller annet slag. F.eks Abrahamsen sin? Noen tips?
    Jeg har hatt både C372 alene, effektdelen til denne med M15 som forforsterker, samt da Rotel nå.. jeg har til gode å ha hørt C375BEE eller C275BEE, og da jeg tror disse er ganske mye bedre enn forgjengerne vet jeg ikke hvor mye hjelp det vil være..

men det jeg sitter igjen med er da en litt mykere topp.. der NAD kan være litt hard, føler jeg Rotel er litt mer "avrundet" hvis det gir noen mening.. litt mer laidback i bassen ved lavere volum.. NAD var ganske pågående, mens Rotel lever litt to liv.. laidback ved litt lavere volum, men fyldig og punch når man trykker til litt.. hva gjelder mellomtone, virker denne også litt mer avrundet med Rotel.. :-)

dette er inntrykket jeg nå sitter med med M15 som DAC og forforsterker.. dog har jeg ikke hatt Rotel og NAD'n samtidig - så kan være litt farlig å legge for mye i dette da jeg ikke har fått hørt det direkte mot hverandre..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W CM9... Når, hvor og hvordan ?
    Jeg verker etter å få hørt denne...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    B&W CM9... Når, hvor og hvordan ?
    Jeg verker etter å få hørt denne...
    Nå går valutakursene riktig vei, så jeg håper de venter lenge nok til at dette er med når de setter prisene... CM9 er interessant.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest i et av nyhetsbrevene fra b&w at de ikke er så langt unna nå...HFK er jo nesten ferdige med å fase ut siste rester av 700-serien her i landet også...Så nå begynner det å bli "tomrom" mellom 600- og 800-seriene

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Mener å ha lest i et av nyhetsbrevene fra b&w at de ikke er så langt unna nå...HFK er jo nesten ferdige med å fase ut siste rester av 700-serien her i landet også...Så nå begynner det å bli "tomrom" mellom 600- og 800-seriene
    Dette lover ikke bra. Håper ikke jeg liker CM9 alt for mye: da må jeg kanskje vurdere å bryte regelen om at det ikke blir noe høyttalerkjøp før utdannelsen er ferdig og bytte ut mine CDM7...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regler er til for å brytes! Hadde jeg bodd alene hadde det nok gått i loff og nudler på studentbudsjettet. Slik at kinobudsjettet kunne tatt seg opp....

Satset egentlig på at de nye er mindre holografiske enn 700-serien, blir så mye styr om jeg må bytte igjen(!)...dette er en altfor dyr hobby for studenter! hehe...mer støtte fra lånekassen NÅ!!!

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereoforsterkere med prosessorinngang
    Kjører idag Onkyo 875 på B&W683, funker bra, men syns det mangler en dråpe snert/dynamikk i musikken. Tenker da at en stereoforsterker som jeg kan intrigere i hjemmekinoen burde gi meg et lite løft.
    Ser på denne oversikten at det er endel å 'ta av', men hva har folk prøvd av disse på B&W?
    Feks, Vil en Hegel H200 bli for lys? Abrahamsen V2.0 blir vel for liten? Hva med Cambridge 840?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjernet B&W MT-20

Vet noen om Mini Theatre skal erstattes med noe nytt fra B&W? Hifiklubben har fjernet systemet fra hjemmesiden. Ringte dem og de visste ikke helt, men det var ikke umulig at det kom noe nytt.

Vurderer å kjøpe MT-20, men bør kanskje vente?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W P5/P6 diskanter

Jeg har B&W P5 som ble kjøpt i 1997. Synes lyden var tam i forhold til Patos basic 410mk2 som sønnen min nettopp kjøpte brukt.

Etter å ha lest litt på nettet fant jeg ut at diskantene i P5 (og P6) har magnetisk væske i elementene. Denne har tendens til å tørke/stivne slik at diskanten gradvis blir dårligere. B&W har så vidt jeg finner ut sluttet å produsere disse diskantene. Den beste løsningen jeg fant var å demontere diskanten og ta ut magneten. Deretter rengjør man huset og fjerner mest mulig vha whitesprit e.l. og en skrubb. Ikke så enkelt å få av metallsponene av magneten :-D

Satte sammen diskantene og testet de uten å påføre ny væske. Det ble et helt nytt liv i høyttalerne i forhold til tidligere på dagen.

Har bestilt magnetic liquid på ebay som skal erstatte den størknede.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Stereoforsterkere med prosessorinngang
    Kjører idag Onkyo 875 på B&W683, funker bra, men syns det mangler en dråpe snert/dynamikk i musikken. Tenker da at en stereoforsterker som jeg kan intrigere i hjemmekinoen burde gi meg et lite løft.
    Ser på denne oversikten at det er endel å 'ta av', men hva har folk prøvd av disse på B&W?
    Feks, Vil en Hegel H200 bli for lys? Abrahamsen V2.0 blir vel for liten? Hva med Cambridge 840?
    dynamikk og snert = Parasound (Halo A23 f.eks..)... :-)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av la7dfa
    Jeg har B&W P5 som ble kjøpt i 1997. Synes lyden var tam i forhold til Patos basic 410mk2 som sønnen min nettopp kjøpte brukt.

Etter å ha lest litt på nettet fant jeg ut at diskantene i P5 (og P6) har magnetisk væske i elementene. Denne har tendens til å tørke/stivne slik at diskanten gradvis blir dårligere. B&W har så vidt jeg finner ut sluttet å produsere disse diskantene. Den beste løsningen jeg fant var å demontere diskanten og ta ut magneten. Deretter rengjør man huset og fjerner mest mulig vha whitesprit e.l. og en skrubb. Ikke så enkelt å få av metallsponene av magneten :-D

Satte sammen diskantene og testet de uten å påføre ny væske. Det ble et helt nytt liv i høyttalerne i forhold til tidligere på dagen.

Har bestilt magnetic liquid på ebay som skal erstatte den størknede.
    Det er det som er så kjekt med eldre høytalere og biler -da både kan og tørr man forsøke seg på å fikse for egenhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Det er det som er så kjekt med eldre høytalere og biler -da både kan og tørr man forsøke seg på å fikse for egenhånd
    Jeg måtte jo prøve, for det var lite å tape på det. 8) Det var forbløffende enkelt å demontere hele diskanten. Det er noe selv mor skulle kunne klare

Newcomer O'bello sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker til BW802D

Jeg er den heldige innehaver av et par BW802D og spiller i dag på en Rotel1092. Forsterkeren er lånt fra et annet anlegg i huset og er utvilsomt en sterkt undervurdert forsterker, men jeg har nok allikevel en del å gå på. Dette gir en solid kontant bass og god dynamikk, men føler klangen i øvre mellomtone og topptone er en tanke spiss/skarp. Det finnes garantert elektronikk som vil gi meg et større lydbilde også.

Helt konkret; er det noen som har erfaring med Hegel og BW, fortrinnsvis H4A mk2? Har aldri testet Hegel. Vurderer også - tross ovennevnte - å forsøke og få fatt i nok en Rotel1092 for biamping (blir i alle fall value for money).

Finnes jo en dullion tøffe produkter å teste, men tar gjerne i mot gode råd som kan gjøre prosessen litt kortere.

mvh

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo høre med Qrt her inne... han testet nylig Hegel H4A mkII på 802s3.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av O'bello
    Jeg er den heldige innehaver av et par BW802D og spiller i dag på en Rotel1092. Forsterkeren er lånt fra et annet anlegg i huset og er utvilsomt en sterkt undervurdert forsterker, men jeg har nok allikevel en del å gå på. Dette gir en solid kontant bass og god dynamikk, men føler klangen i øvre mellomtone og topptone er en tanke spiss/skarp. Det finnes garantert elektronikk som vil gi meg et større lydbilde også.
    Hei, har samme elektronikken som deg, og for øyeblikket er den til utlåns for å drive en kammerats 802D. Synes selv den virker bra, men i mangel av alternativer så blir det vanskelig å gjøre seg opp en mening. Har vært litt rundt og snust på skikkelig highend forsterkere(brukt), men har ikke fått tilslag på noen enda. (Har strengt tatt ikke råd akkurat nå heller. )

Håper forøvrig på å få ferdig mitt eget kinorom i løpet av neste uke, så da får jeg koblet opp 1092en til å drive mine egne 803D. Regner med at de ikke er helt ulike i drift.

Du får ha lykke til med jakten, gi gjerne beskjed om du kommer frem til noen bedre alternativer.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig fått ut noen bilder av høyttalerne på minHiFi

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En liten stilstudioe av den gamle center høyttaleren mot den nye.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ooh... den Centern der er rimelig digg ja .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har veldig stor troa på B&W CM9, grunnen er det jeg har lest rundt det tekniske o.l. om denne rakkern. Den skal ha endel råere basselement enn 683, og mellomtone og diskant er også av en helt anna type. CM7 er en grei høyttaler, men det mangler liksom endel syns jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

703 like stram som cm7?

Vurderer å skaffe et par 703 uhørt og lurer på hvilke egenskaper de har sammenliknet med cm7 evt cm9.

Har kun hørt cm7 en gang med PMA-1500AE som nok ble litt liten til høyttalerne pluss at det var en slags grå uklarhet en plass midt i mellomtonen som jeg ikke har peiling på hva skyldtes, men de hadde en fantastisk pen øvre mellomtone og diskant og en stram tørr bass som det hørtes ut som denonen hadde en viss kontroll på. Totalt fravær av dypbass.

Har hørt Denon PMA-1500R på 603S3 mange ganger og den forsterkeren har ihvertfall store problemer med å kontrollere bassen i de høytalerne, så cm7 er kanskje mer lettdrevne..?

Det jeg likte med cm7 var at på tross av at det hele hørtes ganske sterilt ut (feil elektronikk?) så syntes høyttalerne å ha en litt fet signatur med en veldig avslappet og stram spillemåte. De hørtes ut som de hjalp til med å nullstille seg for hver rytmiske utblåsning så og si, og det slo meg at de potensielt burde låte veldig tight og rytmisk med en større forsterker med mer dynamiske reserver.
    Jeg kunne likevel ikke levd med disse høyttalerne da de nok blir vel små for meg. Jeg ønsker meg et større soundstage, og har forstått det slik at 703 leverer mer på det området. Det jeg lurer på er om 703ene vil gi den samme stramme, tighte og avslappede "spillestilen" med rett forsterker, eller om cm9 er et bedre alternativ. Jeg har ikke hørt cm9ene heller, men tenker de kanskje spiller litt som cm7 bare større..?

Vet man ikke burde kjøpe uhørt men er blitt veldig glad i B&Ws mellomtone og har hørt veldig mye bra om 703. Ønsker noe fra B&W over 600-serien og synes som sagt cm7 blir for små. Ønsker ikke å betale mer enn 20K og sitter igjen med cm9 som jeg heller ikke har hørt som eneste alternativ.

Er takknemlig for ethvert innspill som kan være til hjelp! Beklager ellers om dette har blitt diskutert før. Gadd ikke lese gjennom hele tråden

Side 26 av 218 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •