B&W klubben - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 218 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Strømsterk er den! Ingen problem på det feltet, og når den nå i tillegg er brokoblet så trenger jeg egentlig ikke mer effekt.
    Det jeg ønsker er en litt annen spillestil... Mer dynamikk i lyden på litt lave volum.. Onkyo er vel regnet for å ha en veldig "snill" lydkarakter.
    Har vurdert å koble på en Lyngdorf SDA2175, men har i ett ubeteksomt øyeblikk avtalt med broderen at han skal få kjøpe Onkyo'en.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg fikk kjøpt min 3808A, så testet jeg mine 805S direkte på denne surroundreciveren, og må si at det var ikke mye å skryte av. lite kontroll på bassen, lite dynamikk, for å si det kort, det funket ikke i det hele tatt, testet egentlig for å se om jeg kunne selge lyngdorfen min, noe jeg fort fant ut at jeg ikke kunne. etter å ha koblet om min TDA2200 som effektforsterker, ble det virkelig liv i mine 805S, kontrollen på høytalerene kom på plass, med god bass, god dynamikk osv 805S er en så god høytaler at de fortjener en god effektforsterker, og du får overhode ikke ut potensialet av dem, med å kjøre dem rett på en reciver, ihvertfall opp til 15-20000kr klassen. kan kansje funke med feks, lx91, det har jeg ikke testet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W 683 vs 703

Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Det optimale er jo at du får ordnet deg en demo hos hifiklubben, så kan du sammenligne under like forhold. Det er umulig for noen å si hvilken høyttaler du liker best.

Skjønner det, men lurte egentlig mest på om noen her inne har hørt begge og hva de evt har av erfaringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjella

hei! har selv 703 og er kjeeempe fornøyd med disse. kommer snart effektforsterker i hus, noe som skal løfte disse flere hakk. Fikk en demo på 683 også på hifiklubben, men følte det var en klarere og finere lyd i 703 ene. var mer "futt" i 683 ene, så her går det altså etter smak. du bør nok få deg en demo på begge før du kjøper noe, men 703 ene kan eg anbefale på det varmeste. Eg hadde altså gått for 703, men dette er da min mening. sikker mange som ikke er enige med meg også. Men slik er denne hobbyen, og er det ikke fint at alle ikke liker det same 8) ?
    ta deg gjerne en kikk innom hjemmekinoen min:
    AVforum.no - Wilkins's hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

whathifis test av 686

Leste akkurat en test whathifi har gjort av 686,

B&W 686 review - whathifi.com

Det slår meg når jeg leser tester gjort av skandinaviske hifimagasiner, at whathifi gjør seg en helt annen oppfatning av høyttalerne enn f.eks lyd og bilde. I følge whathifi er høyttalerne på ingen måte et av de mulige valgene en har i prisklassen og i segmentet kompakthøyttaler. Lyd og bilde mener det "motsatte". Er det noen her som har en mening om testene i whathifi? Jeg anser testene som seriøse, men jeg klarer ikke å svelge hvordan høyttalerne beskrives og at de skuffer, ikke lever opp til B&Ws generelle rykte. Dali lector 2 ble hyllet opp i skyene, og selv jeg er helt enig i at det er noen meget gode høyttalere, hørt litt på dem selv, så står ikke 686 tilbake for daliene når det gjelder dynamikk og lydkvalitet, artig lyd etc. Prisforskjellen er heller ikke veldig stor.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har(hadde) forøvrig det bildet av whathifi at de gjerne roset britisk hifi(f.eks wharfdale, b&w), så derfor tar jeg det egentlig positivt at de stiller seg kritiske. Selv mener jeg at produktet er kanonkjøp, men likevel finnes mange andre valg i samme prisklasse! Så de er da bare ærlige....
    Ikke stol på tester, la egne ører avgjøre og vis fingen til resten av verden når DU er fornøyd!!!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Har(hadde) forøvrig det bildet av whathifi at de gjerne roset britisk hifi(f.eks wharfdale, b&w), så derfor tar jeg det egentlig positivt at de stiller seg kritiske. Selv mener jeg at produktet er kanonkjøp, men likevel finnes mange andre valg i samme prisklasse! Så de er da bare ærlige....
    Ikke stol på tester, la egne ører avgjøre og vis fingen til resten av verden når DU er fornøyd!!!:-D
    Nei, jeg har aldri satt veldig stor lit til tester, men det gikk en liten skuffelse gjennom meg likevel. Behov for anerkjennelse antagelig :P. Ja, jeg er jo strålende fornøyd selvsagt. For en fattig student med liten inntekt, så var(er) de midt i blinken. Hail the victorious kings! Men det er som du sier, utrolig mye å velge mellom i hifiverden. litt frustrerende til tider. Skal investere i ny(budsjett) surroundreciever, og er foreløpig ikke helt klok. Skal jeg velge denon, nad, cambridge etc..får ta meg en lytterunde på hifiklubben.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare husk på at det finnes mer moro i verden enn det hifiklubben fører(ja det kom vel fra rett person) hehe...Men kjenner meg igjen i det med tester, en god følelse å lese at ditt av-stuff er testvinnere:-D

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    når jeg fikk kjøpt min 3808A, så testet jeg mine 805S direkte på denne surroundreciveren, og må si at det var ikke mye å skryte av. lite kontroll på bassen, lite dynamikk, for å si det kort, det funket ikke i det hele tatt, testet egentlig for å se om jeg kunne selge lyngdorfen min, noe jeg fort fant ut at jeg ikke kunne. etter å ha koblet om min TDA2200 som effektforsterker, ble det virkelig liv i mine 805S, kontrollen på høytalerene kom på plass, med god bass, god dynamikk osv 805S er en så god høytaler at de fortjener en god effektforsterker, og du får overhode ikke ut potensialet av dem, med å kjøre dem rett på en reciver, ihvertfall opp til 15-20000kr klassen. kan kansje funke med feks, lx91, det har jeg ikke testet
    Dette overrasker meg ikke. Jeg vet ikke om noe annet merke som låter verre med B&W enn Denon. Totalt tamt og kjedelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare husk på at det finnes mer moro i verden enn det hifiklubben fører(ja det kom vel fra rett person) hehe...Men kjenner meg igjen i det med tester, en god følelse å lese at ditt av-stuff er testvinnere:-D

Jepp, og der ligger litt av frustrasjonen. Jeg har vært litt vel opphengt i utstyret hifiklubben har, så jeg er blitt generelt veldig skeptisk til merker som føres andre steder. Yamaha og onkyo og harman.. Men jeg har naturligvis ingen grunn til det. Jeg tror vel hifiklubben har profetert veldig på kunder som meg (kanskje deg) som liker å kunne teste utstyret og få noen mer kvalifiserte vurderinger av utstyret jeg hører på, enn det en helgeansatt på elkjøp kan prestere(nei jeg er ikke fordomsfull!:P).

Hvordan fungerer kombien denon og B&W for deg?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cliffen

Det slår meg når jeg leser tester gjort av skandinaviske hifimagasiner, at whathifi gjør seg en helt annen oppfatning av høyttalerne enn f.eks lyd og bilde. I følge whathifi er høyttalerne på ingen måte et av de mulige valgene en har i prisklassen og i segmentet kompakthøyttaler. Lyd og bilde mener det "motsatte".
    What hifi har tradisjonelt sett vært ganske pro B&W, så jeg ville tatt det alvorlig om de mener en av konstruksjonene deres ikke holder mål.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så forresten at du venter på at lotr skal slippes på BD. Du kan si det slik at, det har jeg og gjort en stund! Kan egentlig ikke forestille meg hvor vannvittig bildekvaliteten vil være. DVDene (EE) er jo faktisk noe av det beste som er kommet ut bildemessig, og lydmessig, når det gjelder DVD.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer kombien denon og B&W for deg?
    Vel..hadde litt problemer tidligere, men ordnet seg med nye kabler. Er fortsatt litt vel skarpt i diskantene, kan ikke gjøre så mye med selve rommet. Fungerer meget bra på moderat volum. Nad-spilleren skulle egentlig stå i naborommet, men tilførte en litt mer rocka lyd som jeg likte veldig godt i combo med b&w og denon.

Så forresten at du venter på at lotr skal slippes på BD. Du kan si det slik at, det har jeg og gjort en stund! Kan egentlig ikke forestille meg hvor vannvittig bildekvaliteten vil være. DVDene (EE) er jo faktisk noe av det beste som er kommet ut bildemessig, og lydmessig, når det gjelder DVD.
    Problemet blir å holde seg til EE slippes(men klarer nok ikke det)
    Blir nok mange av den orginale utgaven på BR t.s. på torget når EE slippes

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Bankruptstudent]Vel..hadde litt problemer tidligere, men ordnet seg med nye kabler. Er fortsatt litt vel skarpt i diskantene, kan ikke gjøre så mye med selve rommet. Fungerer meget bra på moderat volum. Nad-spilleren skulle egentlig stå i naborommet, men tilførte en litt mer rocka lyd som jeg likte veldig godt i combo med b&w og denon.

ok, men er denon så underytende som onde tunger skal ha det til? b&w er jo ganske effektkrevende. Innser det ikke er lett å svare generelt på det, du har vel en ganske heftig forsterker regner jeg med. tom mine små 686 kjøres kun litt mer enn greit av min gamle nad på 2*75 w i 8 ohm (rms). Men jeg regner med at en relativt god budsjettreciever fra denon, 1909 e.l, kan dra 686 uten problemer. Er denon musikalsk syns du? hvis du skulle finne på å spille en litt sprita opp jazzlåt e.l, ville det da høres ut som høyttalerne koser seg?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel har hevdet i lange tider at 3808 var en nedgradering kontra 3805 på musikk, men på film og HD-lyd...WOW! Går ikke tilbake til 05'n!
    Yter vel reellt sett bare 2x55w(bia-mp) til hver 703, så er ikke de enorme ressursene, har testett noen ganger på høyt volum og da merker man at den fort blir "kortpustet". Skal ha effekttrinn inn hit, koste hva det koste vil!

Tror yamaha ville vært bedre match, ville bytte tidligere. Men ønsket cd/dvd av samme merket rent estetisk i racket. Fikk ikke lov av selgeren(hifihuset) å bytte ut 3930'n mot en yamaha, så da ble det ikke bytte gitt. Er egentlig godt fornøyd slik det er nå, men hadde jeg startet på nytt i dag ville jeg nok vurdert annet enn denon på b&w. 700-serien hadde nok uansett funnet veien til min stue(om ikke 805 da)...

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det slår meg når jeg leser tester gjort av skandinaviske hifimagasiner, at whathifi gjør seg en helt annen oppfatning av høyttalerne enn f.eks lyd og bilde. I følge whathifi er høyttalerne på ingen måte et av de mulige valgene en har i prisklassen og i segmentet kompakthøyttaler. Lyd og bilde mener det "motsatte". Er det noen her som har en mening om testene i whathifi? Jeg anser testene som seriøse, men jeg klarer ikke å svelge hvordan høyttalerne beskrives og at de skuffer, ikke lever opp til B&Ws generelle rykte. Dali lector 2 ble hyllet opp i skyene, og selv jeg er helt enig i at det er noen meget gode høyttalere, hørt litt på dem selv, så står ikke 686 tilbake for daliene når det gjelder dynamikk og lydkvalitet, artig lyd etc. Prisforskjellen er heller ikke veldig stor.
    B&W 685 stereo speaker review - from the experts at whathifi.com

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bankruptstudent: Effekt ja.. det er mye snask man kan koble på B&W'ene sine.. :-) akkurat nå sitter jeg å lytter til det som er min referanse-cd - The Best Of Dire Straits & Mark Knopfler - Private Investegations (Album) på min Rotel RMB-1075 og DM683 (bare 2 kanaler.. ikke bi-amp). Jeg har vanligvis Para.Halo A23 på disse, men må jo selvfølgelig teste når jeg har Rotel også..

denne er på 5x120w og må si jeg er imponert over hvor mye kraft den har.. nå bruker jeg bare 2 kanaler til frontene..

det kunne kanskje vært noe å tenke på for deg ved en eventuel oppgradering.. f.eks RMB-1075 på 5x120w, så kan du bi-ampe frontene og samtidig få mer effekt på senter - og lik signatur, kontra 2kanals effekt til bare frontene.

3808 har jo ikke all verden med kraft mener jeg, så det ville nok gitt et kjempeløft i hele frontrekka...

billigste Parasound 5kanaler er vel NC5125 til 20 lapper.. så litt dyrere variant det enn Rotel...

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan låter Rotel på B&W i forhold til Nad? Tipper jeg kommer til å investere i en Nad C275Bee nå, og en forforsterker av ett eller annet slag. F.eks Abrahamsen sin? Noen tips?

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Hvordan låter Rotel på B&W i forhold til Nad?
    Jeg kjører full pakke Rotel på B&W 600-serien (den gamle S3) i 5.1 (dvs 5.0 da jeg ikke har skaffet meg sub enda) og må si det låter bra. Er også strålende fornøyd med oppsettet i stereo, som det faktisk brukes til i hovedsak og som er en av hovedgrunnenen til at jeg valgte nettopp Rotel. Bra med trøkk og likevel klar og fin i diskanten.
    Men jeg har dessverre ikke sammenlignet med tilsvarende NAD-oppsett slik du vel egentlig spør om råd om.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel egentlig besluttet å få emotivas 3 kanalers i hus, alternativt er Rotel RMB1066(brokoblet til 3x150w aktuellt). Men emotiva er mer fleksibel og har mer krefter, samt den er omtrendt like rimelig så...valget burde jo være lett!:-D

Side 25 av 218 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •