B&W klubben - Side 216

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 216 av 218 FørsteFørste ... 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 212 213 214 215 216 217 218 SisteSiste
Viser resultater 4,301 til 4,320 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei
    Jeg savner vel ikke så mye lydmesig, men plassering er ikke så enkelt med 4 høytaler.
    Så jeg har lyst å ha kun 2.

Ja jeg vet at sda er ikke i samme klasse enn Tdai. Og den er brukt kun til bass høytaler.
    Hvis lyngdorf hadde en TDA kun effect forsterker vil jeg har valgt den.
    Kansje hvis jeg finner en TDAI2200 uten RP og uten analog ingang brukt vil jeg kjøpe den en dag.

Tilbake til mine spørsmåler.
    Hva betyr -3 og -6 db i spec med lav frekvenser tallene.

Og vil det være en dårlig valg å bytte det jeg har idag mot et par 804 diamond ?

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig mener jeg 804 d er den svakeste i 800 porteføljen, Jeg mener 805 gjør en overall bedre jobb til PRISEN vel og merke.....
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flay Vis post
    Hei
    Jeg har i dag et par CM8, som få help av et par BW-1 fra lyngdorf i bass omrader.
    CM8 er koblet til en Lyngdorf TDAI 2200 med Room Perfect, og BW-1ene til en Lyngdorf SDA2175.

Jeg har lyst å bytte ut Cm8 og BW-1 til et par 804 diamonds. Da vil 804 kjøres i biamp med de 2 Lyngdorfene.

Spørsmål er om det er noe lurt eller vil Jeg bli skuffet over oppgradering, spesielt i bass omrade.
    BW-1 går ned i 25hz men 804 30/38hz

Og hva betyr -3db og -6db i spec ? (sorry dum spørsmål)

Takk for hjelpen

804 Diamond er en helt annen høyttaler enn CM8. Mye mer åpen, rolig og går dypere i bassen. Har dem selv - og valgte dem etter lang tids lytting til forskjellige alternativer. De er ekte highend-høyttalere som ikke raserer finstua med sin størrelse - for å si det slik. Trenger du mer bass, så er det jo enkelt å få til dette med en musikalsk subwoofer. Som med PV1D fra samme fabrikant, da har man til hjemmekinoen også.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale Vis post
    Personlig mener jeg 804 d er den svakeste i 800 porteføljen, Jeg mener 805 gjør en overall bedre jobb til PRISEN vel og merke.....
    Nå var det vel ikke mest "bang for bucks" han var ute etter. Da finnes det utrolig mye annet å velge i.
    805 har jeg hatt selv, den låter flott. Men som med alle monitorer så mangler den sammenhengen mellom mellomtone og bass som man får med gulvstående høyttalere. Det er påkrevet at man supplerer med subwoofer, men selv ikke dette hjelper på bass over subnivå. Derfor vil jeg absolutt anbefale 804 før 805 dia.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk ultima, 805 er ikke noe jeg skal vurdere, som sakt jeg har et par cm8 men også 2 bass høytaler bw-1 fra lyngdorf.
    Jeg er litt bekymret å miste bassen jeg har idag hvis jeg går for et par 804.
    Den system er kunn til hifi, jeg har egen kino, med egen system.
    Derfor er sub iike er ønsket (jeg har 2 jeg vil bli kvitt )

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke det jeg mente heller ultima. For all del... 804 låter bra det....men han skriver han vil beholde den bassen han har i dag. derfor påpekte jeg at det kan for han holde med 805 og de subbene han har nå som forsåvidt KAN DELES OPP TIL 3-400 hz om nødvendig, og da vil han ha mer og bedre bass enn hva 804 klarer alene er min påstand.....Fordi han har lyngdorfen som kan skreddersy dette. Prisforlangende de modellene i mellom, ca 18k forsvarer ikke bass for den summen.

Hva mener du med at det mangler sammenheng mellom mellomtone og bass? Akkurat det er jo et argument for å velge en slik løsning da det ikke er noe delefilter i det området som kan være forstyrrende på 3 veis konstruksjoner.....Nok bass? det er en helt annen sak.
    Flay det er jo helt klart opp til deg....Det er vakre og vellydene kreasjoner du skal ha så fornøyd blir du vel uansett. Ville bare argumentere for prisen/mellomlegget.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ultima har nok rett og når det kommer til bassbehov og sub med stativer....jeg måtte ha to! En ble bare tull selv med lyngdorfs dsp funksjoner. Men det er også en øvelse å få dette til å spille sømløst.

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel dette blir ikke så enkelt.
    Hvis jeg må ha sub i tilleg, er ikke 804 bra nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg har i dag et par CM8, som få help av et par BW-1 fra lyngdorf i bass omrader.
    CM8 er koblet til en Lyngdorf TDAI 2200 med Room Perfect, og BW-1ene til en Lyngdorf SDA2175.

Jeg har lyst å bytte ut Cm8 og BW-1 til et par 804 diamonds. Da vil 804 kjøres i biamp med de 2 Lyngdorfene.

Spørsmål er om det er noe lurt eller vil Jeg bli skuffet over oppgradering, spesielt i bass omrade.
    BW-1 går ned i 25hz men 804 30/38hz

Og hva betyr -3db og -6db i spec ? (sorry dum spørsmål)

Takk for hjelpen
    Ja, for 804 D har begrenset med bass ;-)
    - 6 db punktet er det som regnes som det laveste punktet den gjengir noe særlig bass.
    - 3 db betyr egentlig at de begynner å rulle av ved f.eks ca 45 hz og nådd 3 db tap ved 38 hz.

6 db tilsvarer normalt å gå fra 1 til 2 subwoofere.
    3 db økning trenger dobbelt så mye watt. F.eks 100 db ved 100 watt, så trenger du 200 watt for å spille 103 db.

Vær også OBS på at 804 D vil låte veldig forskjellig fra CM8 på både godt og vondt. Ville hørt begge 2 ganske lenge før du gjorde steget.
    Angående dine Lyngdorf så kunne du kanskje vurdert å selge de å kjøpe noe større? HFK selv sier at Lyngdorf takler B&W dårlig pga lave impedanser. 804 D har lav impedans og burde vært "specca" som 4 ohm.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord....Du kommer lengre med 805 hvis du skal beholde resten av utstyret.

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er min feil, skul aldri ha spurt ...
    Jeg er nå skuffet, hvis mine 2 lyngdorfene er ikke bra nok for et par 804, Jeg må bare kjøpe et par headset og bruker iPhonen.

Problemer, er at Jeg liker mine lyngdorfene.
    De ser bra ut, Room Perfect er strålende, de bruker lite strøm, Jeg har en snekker møbel til de. Vel ... Jeg er glad i mine lyngdorfene.

Et par 802 (uten sub), kan være aktuelt.
    Alphamale, du har lyngdorf + 802, er det mulig å bruker 2200 med en annen effect forsterker, så Roomperfect er i brukt. Og kjøre 802 i biamp.
    Hvis 2200+SDA2175 er ikke nok for et par 804, de er sikker ikke godjent med 802.

805 er no no !
    Jeg vil bare a et par høytaler ikke noe sub
    Sist endret av Flay; 01-29-2014 kl 20:34
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC DMP-UB900 4K UHD BLURAY, Jamo d500 7.2.4. Projektor Epson TW7300. Lydtransparent lerret 300 dreamscreen V5.

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nå skuffet, hvis mine 2 lyngdorfene er ikke bra nok for et par 804, Jeg må bare kjøpe et par headset og bruker iPhonen.

De ser bra ut, Room Perfect er strålende, de bruker lite strøm, Jeg har en snekker møbel til de. Vel ... Jeg er glad i mine lyngdorfene.

Alphamale, du har lyngdorf + 802, er det mulig å bruker 2200 med en annen effect forsterker, så Roomperfect er i brukt. Og kjøre 802 i biamp.
    Hvis 2200+SDA2175 er ikke nok for et par 804, de er sikker ikke godjent med 802.

805 er no no !
    Merk at jeg TROR den ikke klarer det særlig godt. Også etter hva HFK selv sier. Vi har brukt Parasound A21 og McIntosh 400 watter på 804 Dia uten at det har gitt noe imponerende fraspark i bassen. Lyngdorfen er vel 120 watt i reele watt i 8 ohm, og hvis den heller ikke er så glad i lav impedans så høres det litt lite ut.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

805 er no no !
    Da kjøper du 804 og lever lykkelig med de til du får muligheten til å oppgradere til Effektforsterke som klarer lasten.

Jeg lever lykkelig med min tdai som forforsterker for mine parasound jc-1. Det er jo perler for svin men markedet er ikke villig til å gi meg tilbake noe hvis jeg selger og kjøper dpa-1. Jeg liker mulighetene som Lyngdorf tilbyr, da man slipper å ominrede hele finstua med remedier for akustiske tiltak.

Noe er dog gjort.....Haken med dsp/rp er at den KAN stjele noe dynamikk men man kan ikke få alt her i livet,eller? Med lyngdorfen har du uansett muligheten til å velge etter dagsform og kvalitet på innspillinger. Du slipper da hele greia med å tenke på om det er bra nok I DAG!!!!!
    Jeg bruker rp stort sett når jeg drar på litt, ellers står den i bypass og gjør det den skal. Men klart! jc-1 skal ha mye av æren for den kontrollen som er i lydbildet.

Mcintosh nevnes her: Hoppes som er forumtroll her mente det ble for MYE bass med jc-1 hvis jeg husker rett, og har i dag 501 monoblokker fra mcintosh. Det ryktes også at du må opp på monsterblokkene deres for at bassen skal våkne skikkelig. De har dog kvaliteter som kanskje er bedre enn mine på andre parameter, må sjekkes en dag. MAO!!!! ikke bekymre deg for mye.......Hvor stort er rommet ditt BTW.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978 Vis post
    Merk at jeg TROR den ikke klarer det særlig godt. Også etter hva HFK selv sier. Vi har brukt Parasound A21 og McIntosh 400 watter på 804 Dia uten at det har gitt noe imponerende fraspark i bassen. Lyngdorfen er vel 120 watt i reele watt i 8 ohm, og hvis den heller ikke er så glad i lav impedans så høres det litt lite ut.
    Kan du også fortelle oss hva som ble brukt som forforsterker Sven?
    Kan nevne at vi fikk ok smekk i 804 d under en seanse på hfk med classé. rommet er ok som lytterom men ikke mer. Da vi huket opp 803 rett etter falt 804 med et mageplask, for ikke snakk om 802...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du poste et bilde av oppsettet Flay?
    Litt lettere å gjøre seg opp en mening utfra det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale Vis post
    Kan du også fortelle oss hva som ble brukt som forforsterker Sven?
    Kan nevne at vi fikk ok smekk i 804 d under en seanse på hfk med classé. rommet er ok som lytterom men ikke mer. Da vi huket opp 803 rett etter falt 804 med et mageplask, for ikke snakk om 802...
    Jeg har Parasound P5 som dac/pre.
    Jeg har Monitor Audio PL100 stativhøyttalere bak, men disse ble testet i front i en periode. Jeg testet B&W 804 Dia mot Monitor Audio PL200 (som jeg bruker i front), og denne testen er beskrevet så nøytralt som mulig som pluss og minus til begge på Hifisentralen. Der ble det byttet høyttaler veldig hyppig med kort mellomrom som en direkte A/B test. Jeg testet også Audio Physic Scorpio 2. Jeg har også et par 100 % aktive høyttalere som heter ADAM Column MK3. Disse er relativt nyskaffa.

Nå er jo dette en B&W tråd så kritikk er vel ikke populært, men 804 Dia har en veldig stram og definert bass. Så bra pluss for det. Men den mangler ganske mye bass og fylde mot de 3 andre gulvstående som er beskrevet over. Så jeg vil faktisk gå så langt å kalle de slanke i bassen.
    Eieren av 804 Dia bruker også Parasound P5, men A21 som effekttrinn. Synes de er slanke i bassen hos han også.

Jeg har også testet B&W CM9 og jeg skjønner mer greia med at folk liker de og at de er populære. Gode høyttalere på mange områder det.

Hvis noen er nysgjerrige så er det de billigste (når man ikke trenger effekttrinn) ADAM-ene som er helt overlegent mye bedre enn de andre på alle områder. Det sitter langt inne siden jeg har hatt PL200 noen år nå. En aldeles glimrende løsning for han som vurderer å bytte høyttalere og har Lyngdorf med korreksjon hvis jeg ikke har misforstått.

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe gammel bilde hentet fra Facebook.
    Jeg tror alle vet hvordan disse ser ut uantsett.
    Jeg skal prøve å huske å ta noe bilder i helgen med lyngdorfene i den ny rack, plassering av høytaler osv.

eller rommet er totalt ca 60 kvm.
    Men front veg er ca 5,70 og sweet spot ca 4 meter fra den og selvfølgelig i midten.

B&W klubben-bw-bw-jpg
    B&W klubben-fosgate-jpg
    B&W klubben-lyngdorf-jpg
    B&W klubben-sonos-jpg
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC DMP-UB900 4K UHD BLURAY, Jamo d500 7.2.4. Projektor Epson TW7300. Lydtransparent lerret 300 dreamscreen V5.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt dårlig formulert ordet oppsett i en trøtt vilfarelse Flay, men jeg mener hele front fra sitteposisjon......Sorry!

Edit!
    Ser du sier 60kvm........
    Du vil ALDRI få noe særlig bra dypbass fra noen konstruksjoner i et så stort rom uten sub med ditt oppsett i dag.
    Da snakker vi høyttalere med store membranareal og kraftig forsterkeri, høy følsomhet osv......Dette koster penger og kunnskap for å få til virkelig bra. Om du ikke lager selv da
    Sist endret av alphamale; 01-30-2014 kl 12:20

Side 216 av 218 FørsteFørste ... 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 212 213 214 215 216 217 218 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •