B&W klubben - Side 215

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 215 av 218 FørsteFørste ... 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 211 212 213 214 215 216 217 218 SisteSiste
Viser resultater 4,281 til 4,300 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vurderer å bytte ut mine CM5 med 805
    Det siste jeg har kjøpt av B&W er P7, de er bare helt rå til headset å være.

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på HFK Ålesund i dag og hørte på CM10, har hatt CM9 selv siden 2009. Det var definitivt en forskjell i bassen, den føltes mer tilstedeværende, slo mer, og gikk dypere. Jeg har ikke sjekket specs, men jeg antar CM10 ruller av noe senere enn CM9? Nå skal det sies at jeg har B&W DB1 som sub, så det blir -veldig- stor overgang når jeg går fra Small (80Hz) til Large. Det kjipe med å kjøpe bra utstyr er at alt under blir en gedigen skuffelse :P

Newcomer Erthor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nivve Vis post
    Var på HFK Ålesund i dag og hørte på CM10, har hatt CM9 selv siden 2009. Det var definitivt en forskjell i bassen, den føltes mer tilstedeværende, slo mer, og gikk dypere. Jeg har ikke sjekket specs, men jeg antar CM10 ruller av noe senere enn CM9? Nå skal det sies at jeg har B&W DB1 som sub, så det blir -veldig- stor overgang når jeg går fra Small (80Hz) til Large. Det kjipe med å kjøpe bra utstyr er at alt under blir en gedigen skuffelse :P
    Riktig her at bassen har blitt litt saftigere med CM10. Om man ser på specs:

CM9: 56 hz (-3) og 30 hz (-6)
    CM10: 45 hz (-3) og 28 hz (-6)

Nå har jeg hørt veldig lite på CM9, men skal jo være forskjeller både i mellomtone og diskant uten at jeg kan si så mye mer om det..

Hvordan syntes du det var å integrere DB1 med cm9, var det mye tweaking som skulle til?
    Hadde vært kjempe kult å hatt den selv, men litt usikker på den vs. Ken Kreisel sine bokser..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erthor Vis post
    Hei.

Oppgraderte nylig fra 684 med Cambridge elektronikk, som jeg forøvrig har vært meget fornøyd med i ett par år nå.
    Tenkte at det nå var på tide å få inn noe bedre, selvom fruen i hus ikke var helt enig.. Det gikk seg heldigvis til, selvom hun ikke er så opptatt av
    designet på høyttalerne så er jo prisen vesentlig høyere i dagen oppsett.. Noe som var det vanskilgste å få igjennom!

Nytt nå er CM10, paret med en Nad M3 med dac fra samme merke.. D1050.
    Her er hvordan det ser ut:
    Vedlegg 107817
    Fikk du kjøpt NAD M3 fra butikk?
    Ifølge HiFi Klubben sitt kundesenter for 1 måned siden sa at den er utgått, og at den derfor er fjernet fra hjemmesiden.
    Men kan jo hende noen butikker har igjen på lager da

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk låne med meg ett par 805 i dag.
    Snakk om WOW faktor, og jeg bruker de med NAD275 som mange sier man ikke skal bruke sammen med de, men jeg får ut detaljer jeg ikke har hørt før, og for meg er det helt konge.

Oppsetter er:
    805
    NAD275
    NAD 165
    NAD M51

Jeg synes fremdeles at NAD og B&W er en bra kombo, og jeg liker veldig veldig lyden som blir med NAD 165

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84 Vis post
    Fikk du kjøpt NAD M3 fra butikk?
    Ifølge HiFi Klubben sitt kundesenter for 1 måned siden sa at den er utgått, og at den derfor er fjernet fra hjemmesiden.
    Men kan jo hende noen butikker har igjen på lager da
    Jeg har lenge hatt M3 under radaren, så når den forsvant for hifiklubben sin nettside visste jeg at den var tatt ut..
    Det ga meg jo bare en mulighet til å få den litt billigere! Butikken hadde en demo brukt M3 på utlån som jeg skulle kjøpe.
    Men de fikk den ikke tilbake av kunde som etter hvert hadde sluttet å svare på tlf, så de fikk en annen butikk til å sende sin demo modell til meg i posten. Selvfølgelig til samme pris som jeg ellers skulle få. God service!

Har lekt meg litt med tanken å sette opp to stk M3, for å kjøre hver av de i mono der begge kanaler på hver forsterker blir brukt til biamping..

Har forresten eid en M3 for et par år siden også, da brukt sammen med Dali Mentor 6. Funket også meget bra, men da jeg ikke likte helt lyden fra Dali så passet B&W meg mye bedre. Det var her jeg endte med å "oppgradere" til B&W 684..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    805 Rosewood bestilt, kommer muligens til onsdag

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt cm10 en måned nå og må bare si at de virkelig er å anbefale,for de som liker cm9 spesielt. Mye mer oppløst og dybde i lyd. Det mørke i stemmer kom mer frem. Nydelig på musikk,men mer moro på film og nå som mer detalj.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noken som veit korfor 683 ikkje er å finne på hifiklubben lengre? Er det ein ny serie påveg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk svar fra HiFiklubben. DM683 var gått ut. Dei sa ingenting om resten av serien, men rekner med dei forsvinner dei òg..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått bulket inn diskanthettene på ett par CM5. Noen som har byttet disse? Og hvor kjøpte du delene? HiFi Klubben kjører stive priser og lurte på om noen hadde tips til billiige deler?

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite stemningsbilde av husalteret.

B&W klubben-img_4514-jpg
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikse bulken

Sitat Opprinnelig postet av jorwed Vis post
    Har fått bulket inn diskanthettene på ett par CM5. Noen som har byttet disse? Og hvor kjøpte du delene? HiFi Klubben kjører stive priser og lurte på om noen hadde tips til billiige deler?
    Jeg dro ut bulken med EL tape kunne jo prøve det

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ............

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale Vis post

B&W klubben-img_4514-jpg
    Veldig nice oppsett!!! Kjente jeg ble litt grønn... ;P

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale Vis post

B&W klubben-img_4514-jpg
    Syke for et rått oppsett.. Er det en Lyngdorf jeg ser der? Kjöres den med Home Theatre inngang eller? Det der må spille sykt bra på Bluraykonserter ol.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskanten kan du med enkelhet bytte ut selv. Har ikke gjort det selv, men det skal bare være å skru ut skruene i front og ta den ut i en hel del. Så kan du besille delen enten fra Hi-Fi Klubben eller fra nett. Mulig du kan bytte ut emkelte deler av diskanten.?
    Du finner hvertfall full liste over alle B&W deler her: http://www.bwgroupsupport.com/parts/partslist-bw

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg har i dag et par CM8, som få help av et par BW-1 fra lyngdorf i bass omrader.
    CM8 er koblet til en Lyngdorf TDAI 2200 med Room Perfect, og BW-1ene til en Lyngdorf SDA2175.

Jeg har lyst å bytte ut Cm8 og BW-1 til et par 804 diamonds. Da vil 804 kjøres i biamp med de 2 Lyngdorfene.

Spørsmål er om det er noe lurt eller vil Jeg bli skuffet over oppgradering, spesielt i bass omrade.
    BW-1 går ned i 25hz men 804 30/38hz

Og hva betyr -3db og -6db i spec ? (sorry dum spørsmål)

Takk for hjelpen

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Syke for et rått oppsett.. Er det en Lyngdorf jeg ser der? Kjöres den med Home Theatre inngang eller? Det der må spille sykt bra på Bluraykonserter ol.
    Takker....Ja lyngdorf der på HT inngang. har faktisk aldri spilt en bluray konsert med dette oppsettet. Går mye i stereo fra macmini.
    Har en liten en som krever litt oppmerksomhet omdagen så da er det enklest.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flay Vis post
    Hei
    Jeg har i dag et par CM8, som få help av et par BW-1 fra lyngdorf i bass omrader.
    CM8 er koblet til en Lyngdorf TDAI 2200 med Room Perfect, og BW-1ene til en Lyngdorf SDA2175.

Jeg har lyst å bytte ut Cm8 og BW-1 til et par 804 diamonds. Da vil 804 kjøres i biamp med de 2 Lyngdorfene.

Spørsmål er om det er noe lurt eller vil Jeg bli skuffet over oppgradering, spesielt i bass omrade.
    BW-1 går ned i 25hz men 804 30/38hz

Og hva betyr -3db og -6db i spec ? (sorry dum spørsmål)

Takk for hjelpen
    Hva er det du mener du savner med det du har i dag da?
    Du må være klar over at sda,en ikke er det samme som den heldigitale tdai,en.

Side 215 av 218 FørsteFørste ... 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 211 212 213 214 215 216 217 218 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •