B&W klubben - Side 213

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 213 av 218 FørsteFørste ... 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 209 210 211 212 213 214 215 216 217 ... SisteSiste
Viser resultater 4,241 til 4,260 av 4355

Tråd: B&W klubben

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Noen her som har erfaring med Panorama 2? Skjer det noe aktiv deling når man kobler en sub til ? Vet det er lowpass filter der, men er det da highpass også når en ekstern sub er koblet til.
    Fikk testet dette idag på hfk, og det aktiveres et hipass filter når subben kobles til. Alene spiller jo planken rått, med subb spiller det nærmest brutalt. Testet også sonos sin planke, den er ikke mye å skryte av....

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av B&W CM10

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har etpar 803d fra ca 2006/7 som jeg lurer på å selge. Hva kan jeg få for de?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    Har etpar 803d fra ca 2006/7 som jeg lurer på å selge. Hva kan jeg få for de?
    Hvilken farge er de?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Hvilken farge er de?
    Den vanlige B&W fargen. Er det cherry de heter? (Altså ikke sorte og ikke de rødlige)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen formening om B&W M-1 vil fungere greit som bakhøyttalere til mine 604 S2 som jeg bruker som fronter?
    Jeg tenker at bakhøyttalere trenger jo ikke være så kraftfulle, og jeg skulle veldig gjerne hatt litt WAF i stuerommet. Ikke at hun ikke er forståelsesfull, for hun har ikke klaget på de gulvstående som er der nå, men jeg selv og skulle gjerne hatt noe vegghengt i stedet..

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Noen som har noen formening om B&W M-1 vil fungere greit som bakhøyttalere til mine 604 S2 som jeg bruker som fronter?
    Jeg tenker at bakhøyttalere trenger jo ikke være så kraftfulle, og jeg skulle veldig gjerne hatt litt WAF i stuerommet. Ikke at hun ikke er forståelsesfull, for hun har ikke klaget på de gulvstående som er der nå, men jeg selv og skulle gjerne hatt noe vegghengt i stedet..
    Jeg ville sett på Monitor Audio Apex 40. Jeg skal selv ha disse inn som bakhøyttalere. Mer snert, og en lydsignatur som ikke er helt borte fra B&W.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    Den vanlige B&W fargen. Er det cherry de heter? (Altså ikke sorte og ikke de rødlige)
    Det er Cherry fargen heter ja. Om det er de "gamle" 803D og de er strøkne ville jeg vært fornøyd med 30', men antakeligvis solgt for 25' i en rask handel. Noe i den duren er innenfor. Er det de nye 803Dia ville jeg lagt på 5-10k.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Jeg ville sett på Monitor Audio Apex 40. Jeg skal selv ha disse inn som bakhøyttalere. Mer snert, og en lydsignatur som ikke er helt borte fra B&W.
    Jeg fant et sett med M1 på brukten serru, men da tolker jeg det dit at M1 blir litt spinkel som bakhøyttalere til frontene mine da kanskje?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Jeg fant et sett med M1 på brukten serru, men da tolker jeg det dit at M1 blir litt spinkel som bakhøyttalere til frontene mine da kanskje?
    Det kommer an på forventningene. Jeg vil ha noe bak som kan sparke litt fra seg, men om du bare skal ha litt surround-følelse holder M1 sikkert fint. A40 koster mer, men om du eksempelvis skal teste ut litt konserter i surround og musikk i surround ville jeg hatt noe med litt mer fylde bak.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på klubben i dag.
    Ville teste Dali Epicon 6 og B&W 804 Diamond side ved side - og stilte med et åpent sinn.

Daliene er flott å se på, og var nysjerrig på disse etter god omtale. Det ble en litt rar opplevelse. Brukte noen krevende låter som testmateriale. Kari Bremnes' "Svarta Bjørn" har veldig god lyd, bass, vokal og detaljer og også Van Den Graaf Generators gamle "Still Life" er dugandes i en slik test.

For å si det slik, på musikk med sterk vokal og høy oppløsning som progrock ofte har, så falt Epicon i gjennom i sammenligning. Siste sporet på Svarte Bjørn heter "Sangen om ka ho Anna drømte om" har veldig detaljert diskant. Når vi svitsjet over til Epicon så forvant nesten lyden. Den låten var veldig avslørende. Vokalen er også mer framtredende på 804. Noe jeg synes er viktig, vokalen må være tydelig.

Nå har Epicon klart bedre/mer trykk i mellombassen og passer nok sånn sett bedre til rock/metall med litt tynn bunn. Men det trenger man jo ikke betale 72 tusen for. Jeg vil tro de passer bedre på annen type musikk enn den jeg lytter oftest til, og det forteller hvor viktig det er å kjøpe høyttalere til ens musikalske preferanser. Og ikke minst en grundig lytt, helst side ved side.

Bestilte 804 Diamond. Gleder meg
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer med knallfine høyttalere som er bestilt :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse skuffer meg aldri, uansett musikksjangre!
    Godt valg Ultima, du vil trives veldig bra med de i stua. Kort og godt oppsummert.

Slenger med et stemningsbilde

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aerik, TheQuietOne:

Jo, takk for det. Er helt sikker på at det er rette høyttaleren for meg.
    Klubben lovet dem hit på torsdag, så det er bare å glede seg.

Mine er i rosenut, ettersom senter er i denne fargen, men de er pene i alle farger synes jeg.

Regner med å spille dem inn uten sub, så får vi se på om jeg supplerer med PV1D i bunn på musikk etterhvert. Synes de har en brukbar bass alene.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

804Diamond

Har den selv, og det er en veldig bra høyttaler, dyr ja, men syns B&W lager knallgode highend høyttalere som ikke blir for: analytiske, kalde og kjedelige (mange navn ).

Helt ærlig syns jeg den er bedre enn 805Diamond OG 803Diamond, da den spiller mer brutalt og fyldigere enn 805Diamond, og mer åpent enn 803Diamond. Sistnevnte er dog en høyttaler som tar pusten fra meg på bunndrag og SPL/kvalitet.

804Diamond kommer til å bli værende her en stund, selv om en oppgradering til 802Diamond fristet en periode, så har jeg på en måte kastet litt ifra meg den "trangen". Skal sies at det hele suplementeres med 2x Ken Kreisel 12012 .

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    804Diamond kommer til å bli værende her en stund, selv om en oppgradering til 802Diamond fristet en periode, så har jeg på en måte kastet litt ifra meg den "trangen". Skal sies at det hele suplementeres med 2x Ken Kreisel 12012 .
    Har siklet litt på noen brukte 802 som har dukket opp på brukten nu og da. Problemet er at de er så fysisk store, dessuten måtte jeg nok oppgradert elektronikken noen hakk. Så jeg landet på 804, og tror det vil holde ei stund

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Har siklet litt på noen brukte 802 som har dukket opp på brukten nu og da. Problemet er at de er så fysisk store, dessuten måtte jeg nok oppgradert elektronikken noen hakk. Så jeg landet på 804, og tror det vil holde ei stund
    Veldig smart det du tenker angående elektronikk! Selv om 802Diamond faktisk ikke er så ille som man skulle tro, 803Diamond er noen særinger derimot.

Jeg bruker Classe CP-800, Rogue Audio M-150 på mine, og det er i mine ører helt konge. M-150 er jo så mangt og spennende på lyd, bruker endel tid på Ebay på rimelige og mindre rimelige rør. Bruker nå en rørpakke på inngangssokkelene ifra Tungsram, og det spiller helt nydelig. Favoritten min er en Mullard pakke jeg har liggende, men den er også LANGT dyrere. Når jeg tenker meg om tror jeg jaggu meg Tungsrammene har vært sittende siden i juni!!! Men rør er himmel eller helvette for mange tror jeg (inc meg til tider), så en god transistor er nok å anbefale de fleste.

Ser det ligger en Hegel H4SE ute nå.. til 23000kr.. tror det er en KANON match på B&W. (har iallefall veldig god erfaring med H100 på CM9, noe strømsvak for gitt høyttaler, men veldig bra lyd).

Vil også legge til til at jeg har CMC 2 som center, og CM9 i stua (hvite, for syns skyld ).... CM serien er i mine ører mindre bra, og syns dem blir totalt overkjørt av f.eks Dali Mentor. Uansett forsterkeri så virker det som at CM går i motbakke på "fun" skalaen. 800 serien er noe helt anna, og overraska meg noe innni granskauen når jeg gikk inn for å teste dem skikkelig i 3 timer, alene i et demo rom .

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w cm10

Noen her som har vært så heldig og fått hørt på denne høyttaleren nå i helgen?

Link : http://www.hifiklubben.no/Products/b...ttalere-59454/

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har vært så heldig og fått hørt på denne høyttaleren nå i helgen?

Link : http://www.hifiklubben.no/Products/b...ttalere-59454/

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har vært så heldig og fått hørt på denne høyttaleren nå i helgen?Link : http://www.hifiklubben.no/Products/b...ttalere-59454/

Side 213 av 218 FørsteFørste ... 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 209 210 211 212 213 214 215 216 217 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •