B&W klubben - Side 211

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 211 av 218 FørsteFørste ... 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 207 208 209 210 211 212 213 214 215 ... SisteSiste
Viser resultater 4,201 til 4,220 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Fin oppsummering, Purolatino. Jeg vil kanskje trekke frem at til musikk så vil et 2.2-oppsett være ideelt, men det betyr enten to rimeligere subwoofere eller kjempesprekk..
    Men subwoofer er ikke løsningen på god og rik bass i alle tilfeller.

Selv har jeg et oppsett med monitorer og sub. Og dette fungerer fantastisk bra i de aller fleste tilfeller. Men det er et mén - i området over subnivå blir det litt tynt i forhold til høyttalere med typisk partypukkel. Selv om jeg har stilt delefrekvensen på 100Hz, så er det masse musikk som ikke rister liv i suben. Det gjelder nesten all heavy metal (som har forferdelig lyd), grupper som Yes, klassisk rock med f.eks. Bob Dylan...mye musikk jeg liker!

Så jeg vil si at det er høyttalernes evne til å gjengi bass i typisk musikkleie som er viktigst, ikke dypbass for det er enkelt å få til med sub.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Men subwoofer er ikke løsningen på god og rik bass i alle tilfeller.

Selv har jeg et oppsett med monitorer og sub. Og dette fungerer fantastisk bra i de aller fleste tilfeller. Men det er et mén - i området over subnivå blir det litt tynt i forhold til høyttalere med typisk partypukkel. Selv om jeg har stilt delefrekvensen på 100Hz, så er det masse musikk som ikke rister liv i suben. Det gjelder nesten all heavy metal (som har forferdelig lyd), grupper som Yes, klassisk rock med f.eks. Bob Dylan...mye musikk jeg liker!

Så jeg vil si at det er høyttalernes evne til å gjengi bass i typisk musikkleie som er viktigst, ikke dypbass for det er enkelt å få til med sub.
    Jeg har heller ikke påstått noe annet. Smekken fra musikken ligger over hva en subwoofer skal jobbe med uansett, men skal du bruke en subwoofer for å supplere noe særlig over hva som kan oppfattes som "direktiv" bass. Derfor to subwoofere.

Skal du kompensere for manglende smekk må du ha en subwoofer som kan følge med frontene opp til 150.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for alle innspill. Jeg leter etter en brukt PV1D. Det er med i planene. Tenkte å hive ut SVS'en og inn med den i stedet.

Det er bare å si i fra om det kommer en PV1D for salg i sort.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Jeg har heller ikke påstått noe annet. Smekken fra musikken ligger over hva en subwoofer skal jobbe med uansett, men skal du bruke en subwoofer for å supplere noe særlig over hva som kan oppfattes som "direktiv" bass. Derfor to subwoofere.

Skal du kompensere for manglende smekk må du ha en subwoofer som kan følge med frontene opp til 150.
    Har ikke hevdet at du påsto noe, det var bare en tilleggsopplysning.

Min PV1D går "bare" til 120Hz, så den kan ikke redde tynn musikk, som det dessverre er altfor mye av. Abbas album Waterloo (drit i musikken) er et godt eksempel på 70-talls problembass. Ikke engang med 120Hz våkner subene. Så vidt de rører seg.

Derfor bør man faktisk tenke nøye igjennom sitt høyttalerkjøp, at de passer til ens musikksmak.

Å kjøre fronter og sub i samme bassområde er vel ikke tilrådelig?
    Jeg deler alltid frekvens, men man må selvsagt forsøke begge deler.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Har ikke hevdet at du påsto noe, det var bare en tilleggsopplysning.

Min PV1D går "bare" til 120Hz, så den kan ikke redde tynn musikk, som det dessverre er altfor mye av. Abbas album Waterloo (drit i musikken) er et godt eksempel på 70-talls problembass. Ikke engang med 120Hz våkner subene. Så vidt de rører seg.

Derfor bør man faktisk tenke nøye igjennom sitt høyttalerkjøp, at de passer til ens musikksmak.

Å kjøre fronter og sub i samme bassområde er vel ikke tilrådelig?
    Jeg deler alltid frekvens, men man må selvsagt forsøke begge deler.
    Da misforstod jeg deg. Tilsynelatende er vi skrekkelig enige her.

1. Det er mulig å kjøre sub og front i samme område, men dette er hverken heldig eller noe annet enn krevende å få til. Det forutsetter (praktisk sett) elektronisk deling med et slakt filter og mulighet for korrigering i tidsdomenet. Ikke noe jeg vil anbefale for noen som ikke har kompetanse til å gjøre dette i Audiolense, DEQX eller andre tilsvarende løsninger.

2. Min tanke, med å supplere fronter i det området, var at man da også må kjøre delefilter for å fjerne overlappingen på samme måte som man gjør mellom ht-elementer.

Jeg lekte meg litt med dette da jeg hadde 803D/Dia og Overkill Audio Encore og End Game, som muliggjorde aktiv deling med full kontroll på tid og frekvens. Hadde jeg dratt det konseptet litt lenger ville jeg supplert med en subwoofer for å ta over rundt 40 hz, men det kom jeg aldri til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte høre om noen har erfaring med cm9 mot 804s jeg,.).
    Jeg har cm9 foran og cm7 bak og er kjempefornøyd og skulle egentlig ikke bytte mer med tanke på priser,men 804s får en jo kjøpt brukt til ikke så altfor mye mer.
    Det jeg lurte på er om noen har hørt eller hatt begge,om det er verdt det å bytte? Høre på litt av hvert,alt fra akustisk musikk,blues,soul,funk,popmusikk og evt hip-hop.Alt fra Adele til 2pac,.
    Dette funker godt på cm9,har en rotel 1095 som drar alt,og en asw-4000 sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 802 DIAMOND SUPERPRIS! - FINN Torget

Her dumpes prisen stadig.

Må være et røverkjøp for noen som ikke søler bort alle pengene sine på oppussing av hus.

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på HiFiklubben i Bergen på lørdag, for å finne nye venner til min Hegel 200. Gikk derifra 58 høvdinger fattigere, men et sett B&W 804 diamond rikere. Det var forelskelse ved første lyd . Så nå er det bare å vente på at postmannen skal komme med stor pakke.......

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye høyttalere :-)

Nå har svensken på finn.no dumpet prisen til 70.000, hvorfor blir ikke disse solgt ? Dumper han prisen enda litt til, driter jeg i hele badet og kliner til :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

inntrykt diskant

Heisann!

Var litt uheldig i forrige uke.Vetla på 2,5 år presterte å trykke inn diskanten på centeren ( bowers & wilkins cmc 2 ).Har egentlig gått å venta på det.Å lage grill/frontdeksel med magnetfeste er vel ikkje akkurat det smarteste Noen som vet om det er samme diskant som 683? Mener å ha hørt at ein slik ein koster 1200-1300 kr? Og at ein kan enkelt bytte selv. Har nå pakket bort center og resten av surround settet inn til videre.Skal kose meg med stereo ein stund,og heller se om eg kutter ut surround og selger litt stæsj senere.Men må først se om eg kommer til å savne surround biten.Dumt å selge for så å angre.Men skulle hadt fikset centeren

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth84
    Grattis med nye høyttalere :-)

Nå har svensken på finn.no dumpet prisen til 70.000, hvorfor blir ikke disse solgt ? Dumper han prisen enda litt til, driter jeg i hele badet og kliner til :-P
    KANSKJE med et kraftig forbehold, så er det mye mulig at de verken går for 70 eller 75. Noen ganger ombestemmer han seg, andre ganger sier han at han fått høyere bud.
    Les på tilbakemeldingene på selger når han solgte sin DB1. Så kan jeg legge til et salg av 804 Diamond som meget useriøst fra samme selger.
    Han kan jo ha forandret seg, men ta prisen med en klype salt så slipper du kanskje å bli skuffa når du skal kjøre å hente de. Og han ombestemmer seg når du nesten står på utsida døra.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skrevet en tilbakemelding på siden hans, det er ikke så veldig bra skrevet men jeg skrev det sånn som jeg opplevdet det, han har også skrivet på tilbakemeldingene på siden min som er ganske usmaklige og AV-forum vil ikke fjerne det.
    Ta prisene hans med en stor klype salt.

Han kaller seg for Wall-E på forumet her.

Newcomer lifoidua sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth84
    B&W 802 DIAMOND SUPERPRIS! - FINN Torget

Her dumpes prisen stadig.

Må være et røverkjøp for noen som ikke søler bort alle pengene sine på oppussing av hus.
    Er nå komt ned på 65K

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    65000kr er jo et kupp.. men fortsatt mye penger for et par høyttalere. Men du verden for en fin pris . Men ja, han virker litt desperat på å selge, så tror prisen kan gå ytterligere ned .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud for en forskjell nad m51 dac utgjorde på anlegget!
    Kombinert med nye vdh kabling så ble lydbilde utrolig detaljert og 3dimmensjonalt. Og dette er jo bare noe skvip av kabling så jeg lurer på hvordan det egentlig vil låte med mye bedre kabling? Jeg skal fortsetteå teste litt div ht kabler utover året, men det jeg har nå holder enn så lenge.
    En ting er helt sikkert, dette er så utrolig deilig lyd at jeg får gåsehud hver gang jeg setter på noe musikk!
    Jeg er Superfornøyd med mine 804d og nad m serien! Uten tvil verd pengene opp fra cm9 nivå. Også ser de jo sabla bra ut.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The.Quiet.One
    Herregud for en forskjell nad m51 dac utgjorde på anlegget!
    Kombinert med nye vdh kabling så ble lydbilde utrolig detaljert og 3dimmensjonalt. Og dette er jo bare noe skvip av kabling så jeg lurer på hvordan det egentlig vil låte med mye bedre kabling? Jeg skal fortsetteå teste litt div ht kabler utover året, men det jeg har nå holder enn så lenge.
    En ting er helt sikkert, dette er så utrolig deilig lyd at jeg får gåsehud hver gang jeg setter på noe musikk!
    Jeg er Superfornøyd med mine 804d og nad m serien! Uten tvil verd pengene opp fra cm9 nivå. Også ser de jo sabla bra ut.

Bra oppgradering ifra CM9 ja, som har en helt annen sound og "publikums pris" .

Og med submanagement bruk på NAD M3 så får du fort skikkelig highendlyd til en latterlig lav pris (oppgradering), da dette er 804 sit svakeste punkt. Hva med Ken kreisel 808 ?! . Samtidig avlaster du jo M3 og 804 med en slik sub løsning ... funker fin fint med deling på 60-80hz.

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W 804 diamond

Da er mine nye B&W 804 diamond komt i hus, oppkoblet på Hegel 200 og spiller supert

Et lite spørsmål til dere. Hvor mange timer med "normalt" volum vil dere si det tar å spille dem inn?

Svein

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Sven1978]KANSKJE med et kraftig forbehold, så er det mye mulig at de verken går for 70 eller 75. Noen ganger ombestemmer han seg, andre ganger sier han at han fått høyere bud.
    Les på tilbakemeldingene på selger når han solgte sin DB1. Så kan jeg legge til et salg av 804 Diamond som meget useriøst fra samme selger.
    Han kan jo ha forandret seg, men ta prisen med en klype salt så slipper du kanskje å bli skuffa når du skal kjøre å hente de. Og han ombestemmer seg når du nesten står på utsida døra.[/

Vet att det var några nötter som kontaktade mig i samband med dessa produkter. Alltid ngn som har en mening och refererar till andra som säljer. Välkommen till den sista Sovjetstaten!
    Det roligaste är att De som klagar,har aldrig köpt av mig,och det är väl den som har köpt som skall vara nöjd?

"You've got to crack a few eggs to get an omelette"

Var Du kanske ett av äggen?
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WALL-E
    Välkommen till den sista Sovjetstaten!

Du finner Sverige på kartet fortsatt også... Du er velkommen til å dra .

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg har skrevet en tilbakemelding på siden hans, det er ikke så veldig bra skrevet men jeg skrev det sånn som jeg opplevdet det, han har også skrivet på tilbakemeldingene på siden min som er ganske usmaklige og AV-forum vil ikke fjerne det.
    Ta prisene hans med en stor klype salt.

Han kaller seg for Wall-E på forumet her.

...och jag skrev,som jag upplevde det!
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Side 211 av 218 FørsteFørste ... 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 207 208 209 210 211 212 213 214 215 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •