B&W klubben - Side 210

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 210 av 218 FørsteFørste ... 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 206 207 208 209 210 211 212 213 214 ... SisteSiste
Viser resultater 4,181 til 4,200 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av .:Audioslave:.
    Endelig B&W 800 Diamond i hus! (Jeg er en mann av mitt ord) Kom å ta en titt!
    - B&W 800 Diamond
    - Classè CP800
    - Classè CAM600, 2stk
    Utrolig fett utstyr Men blir ikke 800D for store for rommet? Eller fikser de det, du har jo hatt 802D så du vet bedre enn oss. Men du trenger nok noe tid for å spille de inn.

Uannsett gratulerer så mye med fett utstyr, score gitt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The.Quiet.One
    Da var CMene borte i en fei, og b&w 804d i cherry er nå kjøpt og skal hentes neste uke.
    Herregud som jeg gleder meg til å koble de opp og bare nyte lyden og designet. har siklet på disse siden de het 803 nautilus

En liten problemstilling må det jo alltids være.
    Jeg er noe usikker på kabling til disse og hva tror folket/dere om disse to alternativene?
    1. Nordost heimdall link: Nordost Heimdall Høyttalerkabel - 2*3 meter Bi-wire
    2. Van Den Hul the cloud link: VAN DEN HUL The CLOUD Hybrid kabel | Hi-Fi Klubben

Nordost hadde jeg på cm oppsettet og likte det svært godt, men det finnes jo så mye mer der ute, så jeg er usikker på om jeg går glipp av noe hvis jeg evt går for nordost kabling?

Forsterkervis skal de kjøres på Nad m3.

Mvh
    Kablene dine er gode nok som de er. Hadde heller kjøpt meg en skikkelig DAC. Der vil du virkelig høre forskjell.
    Gratulerer med gode høyttalere. På godt og vondt er det en STOR forskjell fra CM9.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The.Quiet.One
    Da var CMene borte i en fei, og b&w 804d i cherry er nå kjøpt og skal hentes neste uke.
    Herregud som jeg gleder meg til å koble de opp og bare nyte lyden og designet. har siklet på disse siden de het 803 nautilus

En liten problemstilling må det jo alltids være.
    Jeg er noe usikker på kabling til disse og hva tror folket/dere om disse to alternativene?
    1. Nordost heimdall link: Nordost Heimdall Høyttalerkabel - 2*3 meter Bi-wire
    2. Van Den Hul the cloud link: VAN DEN HUL The CLOUD Hybrid kabel | Hi-Fi Klubben

Nordost hadde jeg på cm oppsettet og likte det svært godt, men det finnes jo så mye mer der ute, så jeg er usikker på om jeg går glipp av noe hvis jeg evt går for nordost kabling?

Forsterkervis skal de kjøres på Nad m3.

Mvh
    Om det er en kabel som faktisk gjør noe med B&W så er det AudioQuest, en kabel produsent som jeg faktisk syns lager de mest "organiske" kablene ( i lyden). Men forskjellene er utrolig små på kabler, men VDH syns jeg lite om, ikke bare syns jeg de stjeler dynamikk og spenningen i musikken, de har en skikkelig dårlig ytre gummi som ALT av støv klebrer seg til.

Nordost har jeg hørt lite av siste årene, så der velger jeg å holde kjeft.

Er med på det dem andre sier, bruk ikke alt for mye penger på kabler. En god DAC er ofte en kjempeoppgradering, og når får du jo kanon DAC'er ifra 3-12000kr....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! :-D Nei, de har veldig lite problemer i bassområdet faktisk, selv i en 40m2 stue. Det er kun gledestårer i huset

Sitat Opprinnelig postet av Aerik
    Utrolig fett utstyr Men blir ikke 800D for store for rommet? Eller fikser de det, du har jo hatt 802D så du vet bedre enn oss. Men du trenger nok noe tid for å spille de inn.

Uannsett gratulerer så mye med fett utstyr, score gitt

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Om det er en kabel som faktisk gjør noe med B&W så er det AudioQuest, en kabel produsent som jeg faktisk syns lager de mest "organiske" kablene ( i lyden). Men forskjellene er utrolig små på kabler, men VDH syns jeg lite om, ikke bare syns jeg de stjeler dynamikk og spenningen i musikken, de har en skikkelig dårlig ytre gummi som ALT av støv klebrer seg til.

Nordost har jeg hørt lite av siste årene, så der velger jeg å holde kjeft.

Er med på det dem andre sier, bruk ikke alt for mye penger på kabler. En god DAC er ofte en kjempeoppgradering, og når får du jo kanon DAC'er ifra 3-12000kr....
    Den suverent beste kabelen jeg brukte på 803D/dia (har hatt begge) var Tara Labs Air 1. Jeg ville ellers sjekket ut QED som leverer en fin no-nonsense kabel som blir jevnt over godt mottatt overalt til en ganske fin pris.

Jeg har også testet en del vdH-kabling; D352 og Magnum. Jeg brukte Magnum i bassen og testet en del med D352 til toppen. Jeg hadde ikke problemer med dynamikktap, men så hadde jeg anstendig med krefter (vesentlig mer enn hva en M3 greier å levere med Crown K2 i bass og Muse monoblokker til toppen..).

Det er jo også slik at B&W bruker vdH som internkabling, så om det var skrekkelig dårlig ville de kanskje byttet ut internkablingen?

Jeg vil anbefale at du heller tester begge kombinasjonene. Selv har jeg utelukkende hatt litt kjedelige opplevelser med Nordost, men det betyr ingenting i denne sammenhengen. Det var med andre høyttalere uansett.

Synergistic Research kan også være et godt alternativ. Audioslave kan attestere at jeg tar kablagen seriøst og har testet en god del..

Apropos - Mister akustiker/Audioslave - congrats med nye høyttalere. Venter i spenning på hva du får lov å dra inn av akustikktiltak i stua. Det anlegget fortjener kjærligheten fra litt aku-tiltak.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å bytte ut mine DM605s2 til CM8 da jeg har et tilbud på disse nå. Vil CMC passe bedre til CM8 enn min CMC2?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TigerWho
    Jeg vurderer å bytte ut mine DM605s2 til CM8 da jeg har et tilbud på disse nå. Vil CMC passe bedre til CM8 enn min CMC2?
    Behold CMC2. Ingen vits å nedgradere stemmegjengivelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tenkte jeg riktig Vil uansett opp på CM9 eller bedre etterhvert, og da passer nok CMC2 best til det.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tenkte jeg riktig Vil uansett opp på CM9 eller bedre etterhvert, og da passer nok CMC2 best til det.
    Det er ikke sikkert du vil oppleve CM9 som en oppgradering. Jeg ville heller supplert med to stykk subwoofere (jada - større svimerke på pengepungen, og arealmessig...). CM9 er tyngre å drive og jeg synes CM8 låter friskere. Det er ingen ulempe. Skal du oppgradere innen CM-serien vil jeg heller spart opp til CM10 om den er tunet i samme lei.

(CM9 er en finfin høyttaler, altså!)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips Da er kanskje cm8 et bedre kjøp nå da? Så får jeg heller spare til cm10 når de kommer. Jeg har en sub som jeg tror vil ta seg av den lave biten. Jeg bor i borettslag nå og, så det blir ikke brukt så veldig mye volum.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM9 er mer åpen i lyden enn CM8. Begge er veldig ryddige i lyden. CM8 virker også som endel mer tungdreven.

CM10 blir spennende, men om ryktene er sanne, så er det jo kun 1 ekstra basselement som er greia...

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    CM9 er mer åpen i lyden enn CM8. Begge er veldig ryddige i lyden. CM8 virker også som endel mer tungdreven.

CM10 blir spennende, men om ryktene er sanne, så er det jo kun 1 ekstra basselement som er greia...
    Et ekstra element + separat diskant på toppen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil dere si at CM8 er en god oppdatering fra mine 605?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som har eller vurderer CM9 og CMC2, så vil jeg bare si at de krever MYE effekt for å åpne seg opp. Det har jeg nå fått erfare.

I 2 uker har jeg hatt min Pioneer SC LX75 til reparasjon, og i mellomtiden har jeg fått låne en eldre Sony receiver av type STR-DB1070 av en venn. Den haddde heldigvis multikanal inn og pre ut, så med tokanals effekttrinn og ekstern DAC så fungerer den glimrende på musikk (i praksis bare en volumkontroll). Men på film, så sliter jeg med å høre senterhøyttaleren CMC2 i det hele tatt. Det er akkurat som den er pakket ned i ei pappeske. Receiveren greier ikke å drive den i det hele tatt, jeg hører bare såvidt stemmene selv om nivået er skrudd opp flere knepp.

Så det kan ikke innprentes nok hvor krevende de fleste B&W er på forsterkere. Og CM serien er jo populær, derfor bare nevner jeg at det nytter ikke å drive disse med svake receivere. Da kommer de overhodet ikke til sin rett. Kun de aller kraftigste receivere greier å drive CM9/CMC2, aller helst bør de tilkobles et kvalitets sluttsteg.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Den suverent beste kabelen jeg brukte på 803D/dia (har hatt begge) var Tara Labs Air 1. Jeg ville ellers sjekket ut QED som leverer en fin no-nonsense kabel som blir jevnt over godt mottatt overalt til en ganske fin pris.

Jeg har også testet en del vdH-kabling; D352 og Magnum. Jeg brukte Magnum i bassen og testet en del med D352 til toppen. Jeg hadde ikke problemer med dynamikktap, men så hadde jeg anstendig med krefter (vesentlig mer enn hva en M3 greier å levere med Crown K2 i bass og Muse monoblokker til toppen..).

Det er jo også slik at B&W bruker vdH som internkabling, så om det var skrekkelig dårlig ville de kanskje byttet ut internkablingen?

Jeg vil anbefale at du heller tester begge kombinasjonene. Selv har jeg utelukkende hatt litt kjedelige opplevelser med Nordost, men det betyr ingenting i denne sammenhengen. Det var med andre høyttalere uansett.

Synergistic Research kan også være et godt alternativ. Audioslave kan attestere at jeg tar kablagen seriøst og har testet en god del..
    Takker alle sammen for gode tilbakemeldinger, forslag og utfyllende svar!
    Ren og skjær glede å lese igjennom.

Jeg skal helt klart sjekke ut taralabs air1, qed (?), audioquest i tillegg til de jeg har sett meg ut. Så det ser ut til at det kan bli en lengre prosess med kabeltesting, låning og synsing, men det er vel bare en del av sjarmen i denne hobbyen?
    DAC-vis så er det NAD M51 som får den oppgaven, og det bør jo være grei match til resten av setupet(?).

Hvor får man kjøpt disse taralabs air1?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ad. Tara Labs Air 1 - denne får du nå kun kjøpt brukt, eller så kan du eventuelt kjøpe fra en forhandler i utlandet.
    Når det gjelder M51 så er dette en fin dac. Om du bare bruker digitale kilder som kan kobles via M51 så ville jeg helt klart testet å bruke M51 som forforsterker også. Styrken til M3 ligger i effekttrinnet og siden M51 har innebygget preamp ville jeg testet dette.

CM8 vs CM9
    Noen generelle betraktninger:
    Begge disse høyttalerne krever en del for å våkne. Jeg ville ikke brukt noen av de på en "normal" surroundreciever, men de kan gi en god opplevelse med de større og tyngre modellene. Pioneer fungerer godt, men da må du opp et stykke på skalaen. Jeg ville uansett prioritert et separat effekttrinn, kanskje en tre-kanaler til å drive både frontene og CMC2.

Prisforskjellen mellom CM8 og CM9 er et ok effekttrinn på brukten. Det er verdt å ta med i betraktningen. Jeg ville nok heller kjørt CM8 med et godt effekttrinn heller enn CM9 fra reciever. CM8 er mindre ruvende, og kler kanskje stuen bedre. Med det sagt så har det aldri vært et problem i min bok.

Det som blir spennende her er hva som skjer prismessig med CM10. Jeg har ikke hørt prisen, men fler elementer bør øke følsomheten noe. Det er mye som borger for at CM10 virkelig kan bli en spennende høyttaler! Gjør dette CM9 overflødig? Det avhenger av nettopp prisen.

CM10 sammen med en effektforsterker fra Bryston, Meridian, Cambridge, NAD (M25 - så har du til hele rekka) tror jeg blir en virkelig flott kombinasjon.

Som jeg har nevnt tidligere, i flere anledninger, så er rommet en avgjørende faktor. CM8 vil være lettere å få til uten for mye ratting med EQ om rommet er relativt lite. CM9 på sin side vil fylle et større rom lettere enn CM8.

Lån med deg begge høyttalerne om du har tid og mulighet (og får lov fra en HFK) - og glem det som er sagt her.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM 10 vil koste 27.000. Oppgraderte basselementer er det jeg har fått info om og jeg tipper PM1 diskant uten hornet er min gjetting uten å ha noen form for dekning der. At den blir toppmontert tviler jeg på da det ikke vil kle kassa. Dessuten blir hornet et fordyrende ledd.

Jeg prøvde CM9 med en Parasound A51. Denne ble bi-ampet så 4x250 watt ble brukt.
    Onkyo TX-NR3010 som pre/dac.
    Jeg mener ikke å kritisere en B&W høyttaler i tråden deres, men skal jeg tørre å nevne en ting så er det at man må litt opp i volum for å få denne høyttaleren til å åpne seg.
    På lavt volum blir den fryktelig mørk. På gitar blir det nesten som man bare spiller med de tykkeste strengene som en "dårlig/merkelig" beskrivelse.
    Prøv det selv, og prøv gjerne mot noen andre høyttalere evt hodetelefoner som er tilgjengelige så blir dere kanskje enige.

Som et stort pluss vil jeg si at jeg synes de er veldig gode allroundere som ikke er så kresne på musikk og innspilling. Så CM9 er nok tunet til å låte veldig behagelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bowers & Wilkins Presents CM10 Floor-Standing Speaker

Ser ikke ut som at det er offisielt men var flere bilder der enn jeg har sett tidligere.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil dere si at CM8 er en god oppdatering fra mine 605?
    Lydmessig, helt klart ja. På bass og morrofaktor, NEI.
    Er stor forskjell på 5" elementer og 7" elementer, også at 605 er aktiv, forsterker som tar seg av bassen.

CM8 vs CM9
    Noen generelle betraktninger:
    Begge disse høyttalerne krever en del for å våkne. Jeg ville ikke brukt noen av de på en "normal" surroundreciever, men de kan gi en god opplevelse med de større og tyngre modellene. Pioneer fungerer godt, men da må du opp et stykke på skalaen. Jeg ville uansett prioritert et separat effekttrinn, kanskje en tre-kanaler til å drive både frontene og CMC2.
    Enig i dette, begge trenger endel kraft, med en "normal receiver" vil du fort merke at du ikke har "aktive høyttalere" lengre. Selv med de større modellene vil du nok merke det.
    Husker selv da jeg gikk fra 605S2 til 683, DET LÅT TYNT!

Prisforskjellen mellom CM8 og CM9 er et ok effekttrinn på brukten. Det er verdt å ta med i betraktningen. Jeg ville nok heller kjørt CM8 med et godt effekttrinn heller enn CM9 fra reciever. CM8 er mindre ruvende, og kler kanskje stuen bedre. Med det sagt så har det aldri vært et problem i min bok.
    Hvis du kan "strekke budskjettet ditt" på høyttalere/sub, vil jeg si at CM8 og PV1D subwoofer, eller en annen sub vil være en bedre løsning enn "bare" CM9, og et bedre kjøp som også gir bedre valuta for kronene. Med subwoofer i oppsettet vil du ihvertfall få igjen endel av bassen du mister fra DM605S2. Selv ville jeg ha gått for subwoofer før effekttrinn.

Som jeg har nevnt tidligere, i flere anledninger, så er rommet en avgjørende faktor. CM8 vil være lettere å få til uten for mye ratting med EQ om rommet er relativt lite. CM9 på sin side vil fylle et større rom lettere enn CM8.
    Er enig i dette, CM8 vil være lettere å plassere enn CM9.

CM9 2.0 = God
    CM8 + Sub 2.1= Bedre
    CM9 + Sub 2.1= Best

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Lydmessig, helt klart ja. På bass og morrofaktor, NEI.
    Er stor forskjell på 5" elementer og 7" elementer, også at 605 er aktiv, forsterker som tar seg av bassen.

Enig i dette, begge trenger endel kraft, med en "normal receiver" vil du fort merke at du ikke har "aktive høyttalere" lengre. Selv med de større modellene vil du nok merke det.
    Husker selv da jeg gikk fra 605S2 til 683, DET LÅT TYNT!

Hvis du kan "strekke budskjettet ditt" på høyttalere/sub, vil jeg si at CM8 og PV1D subwoofer, eller en annen sub vil være en bedre løsning enn "bare" CM9, og et bedre kjøp som også gir bedre valuta for kronene. Med subwoofer i oppsettet vil du ihvertfall få igjen endel av bassen du mister fra DM605S2. Selv ville jeg ha gått for subwoofer før effekttrinn.

Er enig i dette, CM8 vil være lettere å plassere enn CM9.

CM9 2.0 = God
    CM8 + Sub 2.1= Bedre
    CM9 + Sub 2.1= Best
    Fin oppsummering, Purolatino. Jeg vil kanskje trekke frem at til musikk så vil et 2.2-oppsett være ideelt, men det betyr enten to rimeligere subwoofere eller kjempesprekk..

Side 210 av 218 FørsteFørste ... 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 206 207 208 209 210 211 212 213 214 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •