B&W klubben - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 218 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer Beetlejuice sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder kabler til 683 finnes det mye fint brukt, bl.a. på HiFisentralen.
    Er også mulig å finne ubrukte, men utgåtte modeller billig på ebay.

Har selv gått fra Nordost Flatline Gold, til Nordost Solar Wind til Wireworld Atlantis 5 på min 705'er.
    Min vurdering er som følger:
    Flatline gold var absolutt ok til prisen, Solar Wind var mer oppløst men tynn i bassen, Atlantis 5 ga mer bass og dermed bedre balanse.

Ville i alle fall vurdert biwire (B&W anbefaler jo selv dette på sine hjemmesider).

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toad
    takk for svar! men stemmer det eg har skrevet om effektforsterker og ka vil du anbefale? syns du ikkje yamaha 3800 å b&w 683 passer bra?
    Tenkte på effektforsterkerene jeg da. Hva som passer av fancy recivere har jeg ikke peiling på Bare stereo her i gården

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W 805s

Heisann godtfolk!

Jeg har noen spørsmål angående B&W 805s

Saken er at:

En dag var jeg en tur innom én HFK butikk og hørte litt på disse høyttalerene.
    De var koblet opp til en Lyngdorf forsterker, og spilte helt fantastisk. Bra volum, bra punch, bra fylde, bass og hele sulamitten. Jeg ble mao helt totalt forelsket.

MEN

Så var jeg innom en annen HFK butikk (sammen med samboeren) og ville ha henne med på en lytterunde.
    Denne gangen ble 805 spilt sammen med NAD M3. Og jeg ble utrolig skuffet...
    De spilte fint, men utrolig kjedelig. Kan ordet blafft brukes? (sikkert ikke et ord engang...)
    Ikke noe punch eller bass i det HELE tatt, og jeg snakker jo om samme høyttaler som den jeg hørte først.... Nå skal det inrømmes at jeg ikke vet om det er brukt noen form for EQ e.l. så-

Spørsmålet (-ene) er som følger:

1. Kan lyden variere mye med disse to forsterkerene?
    2. Noen som har erfaringer med noen av disse to kombinasjonene?
    3. Hva er deres oppfatning/erfaring med 805 sånn ellers?

Takker for alle svar

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke ekspertise på området, men lyngdorf og b&w skal ettersigende være meget bra combo. Har kun hørt M-serien til nad sammen med dali og det var en av de bedre comboene jeg har hørt i hjemmekino. Har hørt på 805 en del ganger og for å si det sånn...den er fortsatt min monitor-drøm!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Nå har jeg ikke ekspertise på området, men lyngdorf og b&w skal ettersigende være meget bra combo.
    Ja dette har jeg og hørt. Tror du at det er lydbildet til Lyngdorfen alene som sørget for denne store forskjellen i lyden som jeg opplevde?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djaan
    Ja dette har jeg og hørt. Tror du at det er lydbildet til Lyngdorfen alene som sørget for denne store forskjellen i lyden som jeg opplevde?
    Du nevner at du var på en annen klubb og derfor er rommet de spilte i annerledes. Jeg er ganske sikker på at det er rommet som er den primære kilden til forskjellen du opplevde. Få en demo der du var først, men med NAD´en, først da kan du rettferdig sammenligne forsterkerne opp mot hverandre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Du nevner at du var på en annen klubb og derfor er rommet de spilte i annerledes. Jeg er ganske sikker på at det er rommet som er den primære kilden til forskjellen du opplevde. Få en demo der du var først, men med NAD´en, først da kan du rettferdig sammenligne forsterkerne opp mot hverandre.
    Godt poeng. Men begge stedene ble det spilt i åpent rom i butikken. IKKE i demorom.

Av den grunn vil jeg karakerisere rommene som "like"

Og dersom et rom har SÅ mye å si, ville jeg nok aldri kjøpt de uten å ha testet de hjemme først.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyngdorf har jo avansert kalibrering, kan det være at denne bidrog til kvalitetsløftet? Var det DPA-1 eller 2175 av lyngdorf?
    Nad skal vel uansett ha mer krefter å rutte med enn lyngdorf...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe erfaring med nye 6 serien og Yamaha 1800/3800? Hvordan går de i ekteskap sammen. Vurderer et bytte av Onkyo 875 mot en 3800. Har B&W 683 som i dag går i par med TacT (nå Lyngdorf) SDA2175 og Onkyo 875.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Noen som har noe erfaring med nye 6 serien og Yamaha 1800/3800? Hvordan går de i ekteskap sammen. Vurderer et bytte av Onkyo 875 mot en 3800. Har B&W 683 som i dag går i par med TacT (nå Lyngdorf) SDA2175 og Onkyo 875.
    Onkyo og B&W er jo god knall det, ikke for å glemme Lyngdorf!
    Hvorfor vurderer du bytte av receiveren, forforsterker-delen?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo og B&W er jo god knall det, ikke for å glemme Lyngdorf!
    Hvorfor vurderer du bytte av receiveren, forforsterker-delen?
    Rett og slett pga romkorreksjonen. Alt er jo låst på Onkyo. Ingen ting sikkert enda - skal mest sannsynlig foreta et byttelån i helga.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Rett og slett pga romkorreksjonen. Alt er jo låst på Onkyo. Ingen ting sikkert enda - skal mest sannsynlig foreta et byttelån i helga.
    Okey, jeg har forstått det slik at en del som ikke er heeelt fornøyd med Audyssey/Onkyo rom-korreksjonen. Litt tam bass, lite trøkk?

Kjekt hvis du vil dele dine erfaringer med Yamaha kontra Onkyo, her ;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, jeg har forstått det slik at en del som ikke er heeelt fornøyd med Audyssey/Onkyo rom-korreksjonen. Litt tam bass, lite trøkk?

Kjekt hvis du vil dele dine erfaringer med Yamaha kontra Onkyo, her ;-)
    Skal dele av min erfaring på forumet - det er selvsagt

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål:
    Er på utkikk etter en center til mine nyanskaffede 683, og leser litt rundt at HTM61 som ville vært det naturlige valget, ikke lever helt opp til hva man kunne forvente.
    Hvilken annen center ville matche 683? Gjerne et annet merke, max 5k og gjerne brukt! Noen erfaringer der ute med hva som ville matche?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Lyngdorf har jo avansert kalibrering, kan det være at denne bidrog til kvalitetsløftet? Var det DPA-1 eller 2175 av lyngdorf?
    Nad skal vel uansett ha mer krefter å rutte med enn lyngdorf...
    Jeg er ikke sikker på hvilken Lyngdorf som ble brukt. Men den manglet ihvertfall ikke krefter på den demospillingen.

Så hvis det kun var den forsterkeren som spilte sammen med 805, så hadde jeg ikke vært redd for hverken lyd eller effekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Spørsmål:
    Er på utkikk etter en center til mine nyanskaffede 683, og leser litt rundt at HTM61 som ville vært det naturlige valget, ikke lever helt opp til hva man kunne forvente.
    Hvilken annen center ville matche 683? Gjerne et annet merke, max 5k og gjerne brukt! Noen erfaringer der ute med hva som ville matche?

jeg er litt uenig akkurat det med HTM61.. med nok krefter synes jeg den er massiv!

men du har jo HTM62 og CMC som kan være aktuelle ?
    kommer jo en rimelig fet senter i CM-serien som ser rå ut også...
    B&W CMC 2

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er jo en av de som virkelig synes HTM61 var en rett ut elendig centerhøyttaler i forhold til hva jeg forventet av den i forhold til f.eks 683 og andre centere jeg har hørt i samme prisklasse, men nå har det seg slik at jeg har en kompis som har kjøpt samme center i sitt anlegg så jeg kan få hørt en annen HTM61 en annen plass i et annet anlegg. Kanskje var det bare jeg som var ekstremt uheldig i mitt anlegg. Skal bli spennende å høre.

Selv synes jeg HTM4S en supergod match til 683, men den er jo godt over ditt budsjett, selv brukt. Spørs om ikke centeren i CM-serien kanskje kan være grei som en mellomting, men jeg har ikke hørt den selv.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTM4 blir nok dessverre litt over budsjett ja... forøvrig ikke en ht man finner daglig på bruktbørsen heller, dessverre!
    CMC'n kan selvsagt være et alternativ! Skal holde litt ekstra utkikk etter den.

Marsboer; mener jeg har lest din kritikk av HTM61 tidligere også, så det hadde vært fint med en tilbakemld når du har vært en tur hos kompisen din. Som du selv sier, du kan jo ha vært særdeles uheldig hos deg

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal til utlandet i jobbsammenheng et par uker nå så jeg får tidligst besøkt han om en tre ukers tid. Men jeg skal gi en tilbakemelding om jeg får dannet meg et inntrykk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei B&W Venner!
    Jeg har et par 705 i stua, men med feil farge! (kona)
    Har veldig lyst på 805, med da ryker det noen feriepenger. Noen som kan hjelpe til med å beskrive lydbildet i 705 vs 805?
    Ser at blir det 805 blir det svensketur, mange tusen å spare på det!
    mvh Nulf.

Side 21 av 218 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •