B&W klubben - Side 208

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 208 av 218 FørsteFørste ... 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 204 205 206 207 208 209 210 211 212 ... SisteSiste
Viser resultater 4,141 til 4,160 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Tipper 2 x 7" jeg - som andre har nevnt er jo CM-serien forholdvis slanke og hvis de skulle gå opp til 2 x 8"ere så vil kassa måtte bli markant større..
    Har heller ingen tro på at den for et Natilushorn til diskant (ei heller S-utgaven)

Nei mitt tips er 2 x 7" og standard CM-diskant og 6,5" FST mellomtone

PS:
    Dog skulle jeg heller sett en oppgradering av 600-serien da CM-serien allerede er en utmerket serie
    Uten at man kan si at noen har rett eller galt støtter jeg denne teorien om hvordan cm10 blir.

Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en doxa 70b igår. Skal bli spennende å høre potensialet 684 har. Dette er blir min første effektforsterker som yter 684 rettferdighet.

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulere med Doxa

Sitat Opprinnelig postet av ldynamic
    Kjøpte meg en doxa 70b igår. Skal bli spennende å høre potensialet 684 har. Dette er blir min første effektforsterker som yter 684 rettferdighet.
    Har en 70b stående i anlegge mitt som driver 604 med full kontroll.
    70b er en gammel forsterker så lyden er optimal etter den har stått på i 14 dager med strøm på, da låter den på sitt beste.Vist det er lenge siden den har vært i bruk kan du høre en svak brumme lyd i høytalerene (ingen fare) den blir mindre etter vert, Jeg må legge øre helt inntil høytaler hos meg nå for å høre det.
    Dette merker du ikke noe av når du spiller musikk, er spent på opplevelsen din av denne forsterkeren på 684 :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill

Blir sikkert litt offtopic..

Men om jeg skall ha 9.2 ville du da plassert 1 center , 2 stk i ca øyrehøyde og to i høyden? 2 stk senter bak og 2 på hver side?

Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darthmaniac
    Har en 70b stående i anlegge mitt som driver 604 med full kontroll.
    70b er en gammel forsterker så lyden er optimal etter den har stått på i 14 dager med strøm på, da låter den på sitt beste.Vist det er lenge siden den har vært i bruk kan du høre en svak brumme lyd i høytalerene (ingen fare) den blir mindre etter vert, Jeg må legge øre helt inntil høytaler hos meg nå for å høre det.
    Dette merker du ikke noe av når du spiller musikk, er spent på opplevelsen din av denne forsterkeren på 684 :-D
    Har fått prøvd den litt i går. Det var som å få nye høytalere! Alt er bedre en det hvar før. Spesielt er Vokal mye mer "avslappet og nøytral". Denne forsterkeren yter fstmellomtonen uten tvil respekt. Hørtes også ut som jeg fikk en liten sub med på kjøpet. 70B har stålkontroll over bassene til 684. Ja jeg har en Svak brummelyd, fint å vite at denne går bort etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått prøvd den litt i går. Det var som å få nye høytalere! Alt er bedre en det hvar før. Spesielt er Vokal mye mer "avslappet og nøytral". Denne forsterkeren yter fstmellomtonen uten tvil respekt. Hørtes også ut som jeg fikk en liten sub med på kjøpet. 70B har stålkontroll over bassene til 684. Ja jeg har en Svak brummelyd, fint å vite at denne går bort etterhvert.
    For og flisespikke litt er det det vel ikke FST (Fixed Suspension Transducer) mellomtone i 684 men vevd kevlar membran med vanlig oppheng.
    Men ellers kos deg med Doxa høres ut som en bra kombo:-D

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøre min 70b på 802 S3 matrix som jeg fikk i hus i dag.Testet 2-3 timer nå og det låter kjempe bra.Testet 802 S3 matrix opp mot 802D med 3 spor av Era på vær høytaler alt utstyr hvar likt byttet kun høytalere.802D hvar uten tvil hakke bedre men en må betale mye for det hakke det er sikkert betalte 10k for Matrixen og det er mye lyd for pengene er meget fornøyd. For legge ut kinoen min med bilder senere en gang. Gamle Doxa er god lyd for en billig penge

Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludoman
    For og flisespikke litt er det det vel ikke FST (Fixed Suspension Transducer) mellomtone i 684 men vevd kevlar membran med vanlig oppheng.
    Men ellers kos deg med Doxa høres ut som en bra kombo:-D
    Flisespikking motatt:smile:. Glemmer seg bort i sin entusiasme over forsterkeren inniblant.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub til DM683

Heisann!

Hadde Pv1d på hjemlån for en tid tilbake og ble mektig imponert!

Men synes den er noe dyr i forhold til høyttalerne mine.

Noen som har en sub og anbefale til disse frontene ? Hovedsaklig til 50/50 musikk og film ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth84
    Heisann!

Hadde Pv1d på hjemlån for en tid tilbake og ble mektig imponert!

Men synes den er noe dyr i forhold til høyttalerne mine.

Noen som har en sub og anbefale til disse frontene ? Hovedsaklig til 50/50 musikk og film ?
    Kjøp Pv1d du. Så har du en unnskyldning til å oppgradere frontene dine

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehehe, jeg har vært inne på tanken ;-)

Men når sant skal sies, så er jeg utrolig fornøyd med frontene mine!
    De får heller ikke stå helt i fred, da jeg har 2 sønner ( 1 og 4 år).
    Byttet en diskant allerede :P

Har siklet litt på 800(ett eller annet) Diamond. Men ser for meg at det kan vente til barna er litt eldre.

Var utrolig imponert over pv1d, til og med fruen i huset nevner ukentlig at det er noe som mangler etter vi leverte den. Ser de har en på lager i Sarpsborg.
    Om det ikke dukker opp noen gode alternativer, så kanskje det blir en liten kjøretur i helgen ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med den forsterkeren din er det heller ikke noe problem å oppgradere til 800-serien.
    Var det total krasj mellom subben og frontene, eller var det bare et innbilt "klasseskille" som gjør at du vil ha noe annet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, for all del! Pv1d var fantastisk på alle måter, kunne ikke vært bedre i mine øyne! Men når det kommer til sub, har jeg ikke brukt noe tid på og sette meg inn i de forskjellige.

Vet at SVS høster lovord på dette forumet.

Eneste grunn til at jeg dveler litt er prisen, pv1d koster et par lapper mer enn høyttalerne mine. Det jeg lurte på, er om for eksempel denne :

B&W ASW610 Subwoofer | Hi-Fi Klubben

Vil gjøre en god jobb i mitt oppsett, den koster jo godt under halvparten.. Noen som har prøvd den med 683 eller i det hele tatt har noen formeninger om den ?

Litt av sjarmen til pv1d er jo at den er vibrasjonsfri. Huset fikk stå i fred og jeg satt igjen med herlig lyd til både film og musikk! Maken til tight og presis sub har jeg aldri hørt!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor rote rundt med andre ting om du er fornøyd med noe du allerede har testet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi jeg skal pusse opp badet og legge nytt tak i sommer, samt bryllup til våren igjen haha! Men jeg tar poenget ditt, etter og ha hatt den hjemme en god stund, tror jeg alt annet vil bli en nedtur..

Jeg går for pv1d, så kan jeg heller oppgradere frontene litt senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth84
    Fordi jeg skal pusse opp badet og legge nytt tak i sommer, samt bryllup til våren igjen haha! Men jeg tar poenget ditt, etter og ha hatt den hjemme en god stund, tror jeg alt annet vil bli en nedtur..

Jeg går for pv1d, så kan jeg heller oppgradere frontene litt senere.
    Bra valg !

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Vil Cambridge Azur 851A passe til CM8?
    Og Cambride DAC Magic 100 + Project Debut Carbon Esprit platespiller?

Takk for svar!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var bra at du mener kombinasjonene passer. Er usikker på fargevalg, hva er mest vanlig/det en blir fornøyd med i lengden av sort eller trefarget?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ølvomm
    Det var bra at du mener kombinasjonene passer. Er usikker på fargevalg, hva er mest vanlig/det en blir fornøyd med i lengden av sort eller trefarget?
    Hei

Sort er nok det mest vanlige og det som aldri går ut av mote.

Synes dog Wenge finishen til B&W CM-serie er ganske fin, men kansje vanskligere å selge senere ved et videresalg, må liksom finne noen som er ute etter akkurat den finishen.

Skulle jeg kjøpt nye høyttalere idag, tror jeg faktisk jeg hadde valgt de i hvit finish, synes dem er rålekker, men disse er kansje dem som er vanskeligst å bli kvitt senere ved et videresalg.

Så sort eller trefarget blir vel det mest sikre i lengden.

Hvis du er usikker ville jeg valgt sort.

Side 208 av 218 FørsteFørste ... 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 204 205 206 207 208 209 210 211 212 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •