B&W klubben - Side 205

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 205 av 218 FørsteFørste ... 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 201 202 203 204 205 206 207 208 209 215 ... SisteSiste
Viser resultater 4,081 til 4,100 av 4355

Tråd: B&W klubben

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

db1

--

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke huske at jeg hadde dette når jeg hadde min. Høres ut som en liten feil.

Geir Arne

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente det samme. Barg... først 804diamond med løse terminaler og nå dette.... cerwinvega neste.... :P......

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har gått fra CM9 til 804 Diamond her?
    En kamerat vurderer det. Han bruker et Rotel sett med 2x200 (RB 1582) , RC 1550 pre og Rotel cd spiller. Vil elektronikken bli altfor dårlig? En oppgradering på elektronikken er svært usannsynlig.

Kanskje bedre å høre deres mening enn min mening. Vi har hørt på disse 2 ganger nå.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Noen som har gått fra CM9 til 804 Diamond her?
    En kamerat vurderer det. Han bruker et Rotel sett med 2x200 (RB 1582) , RC 1550 pre og Rotel cd spiller. Vil elektronikken bli altfor dårlig? En oppgradering på elektronikken er svært usannsynlig.

Kanskje bedre å høre deres mening enn min mening. Vi har hørt på disse 2 ganger nå.
    Jeg har begge. Cm9 er enklere, og mer riktig på han nåværende elektronikk. 804diamonf vil nok rimelig lett avsløre rotel sine begrensninger. Men er jo en fremtidsrettetet oppgradering da. Ville heller kjøp ny elektronikk først, Som cm9 også vil dra endel nytte av.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare forforsterkeren på mine PL200. Da med Parasound NC2250 som effekt. Den var VELDIG mørk i klangen med MYE, men slapp bass.
    Hans CM9 er veldig mørke i klangen og kjedelige. Er CM9 veldig mørke eller er det Rotel settet som utelukket står for dette?
    Synes 804 var totalt forskjellige og fant egentlig ikke et eneste likhetstrekk.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare forforsterkeren på mine PL200. Da med Parasound NC2250 som effekt. Den var VELDIG mørk i klangen med MYE, men slapp bass.
    Hans CM9 er veldig mørke i klangen og kjedelige. Er CM9 veldig mørke eller er det Rotel settet som utelukket står for dette?
    Synes 804 var totalt forskjellige og fant egentlig ikke et eneste likhetstrekk.
    Jeg syntes ikke CM9 er utpreget mørke, men det er jo avhengig av hva man sammenligner med. Hadde diskanten vært litt "roligere" ville jeg nok kalt dem mørke. Jeg opplever dem som tett opp mot nøytrale, men de er nok nærmere mørke enn lyse. CM9 har jo en ganske bred dip i presence-området som gjør at de virker litt laidback på "skarp" musikk i forhold til mye annet. CM7 derimot, og centeren CMC2, ville jeg karakterisert som mørke(bare som en sammenligning for å definere mitt begrep av "mørke").

At det ikke er mange likheter mellom CM9 og 804Dia kan jeg på en måte skjønne at det oppleves som, dog vil jeg personlig mene at B&W har truffet blink på "oppgraderingsstigen". Med 804Dia får man ennå dypere og mer hardslående bass, samtidig som man har lenger linjær slaglengte grunnet vesentlig mer påkostede basselementer. Mellomtonen er kanskje den likeste i nevnte høyttalere etter min mening. Dog opplever jeg ikke at 804Dia har en like utpreget dip i presence-området og dermed oppleves mellomtonen som en del "friskere" og mer "frempå". Diskanten, som etter min mening ligger litt høyt i nivå, er nok også med på å gi denne litt friske klangen. Diskanten er forøvrig meget god på det den gjør, men at det er natt og dag på diamant kontra aluminium ville likevel vært en stor overdrivelse.

Spørsmålet man må stille seg er om den er verdt 3xprisen av CM9. Jeg mener at den helt klart er det, men mitt forhold til hifi kan neppe kalles sunt lenger.

Elektronikken vil fungere godt til disse. Det er nok musikken man spiller av som blir "avslørt". Hører den personen på mye "dårlig" musikk kan det kanskje være fornuftig å beholde CM9, da disse er merkbart snillere i området som gir den skarpe/harde opplevelsen.

Geir Arne

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øverste grafen under (lilla) viser en måling av CM9. Det er vel ikke så rart man opplever de som noe mørke.

Hvis det er 804S det siktes til, så måler de veldig annerledes som man kan se under.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som har hørt og kan sammenligne 803 og 804?
    Har bare hørt førstnevnte selv, men ble frelst med en gang. Har fått et "må-ha"-forhold til 803, og venter bare på rette anledning for å få en oppgradering.

Har hørt mye annet etter runden min med 803, men finner ingen ting som matcher totalopplevelsen av denne høyttaleren, da det er, etter min mening, den beste allrounderen jeg noen gang har lyttet til.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slendrian
    Har bare hørt førstnevnte selv, men ble frelst med en gang. Har fått et "må-ha"-forhold til 803, og venter bare på rette anledning for å få en oppgradering.

Har hørt mye annet etter runden min med 803, men finner ingen ting som matcher totalopplevelsen av denne høyttaleren, da det er, etter min mening, den beste allrounderen jeg noen gang har lyttet til.

Skorob på forumet her har hørt begge ved siden av hverandre som jeg vet.

803 er morsomme HT.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Skorob på forumet her har hørt begge ved siden av hverandre som jeg vet.

803 er morsomme HT.
    får sende en PM om han ikke svarer i denne tråden.

Ja det er sant. Fikk meg en runde på 3 timer med Classè-elektronikk. 3 timer nytelse

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Jeg syntes ikke CM9 er utpreget mørke, men det er jo avhengig av hva man sammenligner med. Hadde diskanten vært litt "roligere" ville jeg nok kalt dem mørke. Jeg opplever dem som tett opp mot nøytrale, men de er nok nærmere mørke enn lyse. CM9 har jo en ganske bred dip i presence-området som gjør at de virker litt laidback på "skarp" musikk i forhold til mye annet. CM7 derimot, og centeren CMC2, ville jeg karakterisert som mørke(bare som en sammenligning for å definere mitt begrep av "mørke").

At det ikke er mange likheter mellom CM9 og 804Dia kan jeg på en måte skjønne at det oppleves som, dog vil jeg personlig mene at B&W har truffet blink på "oppgraderingsstigen". Med 804Dia får man ennå dypere og mer hardslående bass, samtidig som man har lenger linjær slaglengte grunnet vesentlig mer påkostede basselementer. Mellomtonen er kanskje den likeste i nevnte høyttalere etter min mening. Dog opplever jeg ikke at 804Dia har en like utpreget dip i presence-området og dermed oppleves mellomtonen som en del "friskere" og mer "frempå". Diskanten, som etter min mening ligger litt høyt i nivå, er nok også med på å gi denne litt friske klangen. Diskanten er forøvrig meget god på det den gjør, men at det er natt og dag på diamant kontra aluminium ville likevel vært en stor overdrivelse.

Spørsmålet man må stille seg er om den er verdt 3xprisen av CM9. Jeg mener at den helt klart er det, men mitt forhold til hifi kan neppe kalles sunt lenger.

Elektronikken vil fungere godt til disse. Det er nok musikken man spiller av som blir "avslørt". Hører den personen på mye "dårlig" musikk kan det kanskje være fornuftig å beholde CM9, da disse er merkbart snillere i området som gir den skarpe/harde opplevelsen.

Geir Arne
    Takk for et langt og godt svar.
    Hmm. Litt av dette poenget med "dårlig" musikk har jeg prøvd å si til han selv. Fikk frem poenget mitt når vi spilte Rhianna (både i FLAC og MP3) på 804 Dia og Dali Epicon 6. Det låt ikke akkurat bra.
    Har sittet hos han mange ganger og hørt på all slags musikk. Alt fra MP3 innspilte panfløyter til gammel techno/trance+vanlig musikk i vanlg kvalitet.
    Det jeg liker hos han er at uansett hva man kaster i cd-spilleren låter det greit-aldri direkte dårlig Det liker jeg med CM9. Prøvde å sette på panfløytene hjemme hos meg selv og måtte slå av med en gang. Nyttet rett og slett ikke.

Ved den andre og siste lyttingen av 804 Dia ble jeg overrasket. De var mye friskere i toppen enn jeg husket de og hadde forventet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slendrian

Hørte på 803 Dia vs 804 Dia i Oslo. I det samme rommet stod også Dali MS4. Men MS4 ble aldri satt frem der B&W-ene stod, men 804 Dia ble også testet mot MS4 lenger bak i rommet. Så det ble mye lytting den ettermiddagen.

På B&W-ene ble det brukt Nad sin 7 kanals M-serie effektforsterker. Denon AVC-A1HD som pre.
    Mistenker at det var litt for lite krefter på 803-ene fra Nad-en.
    Uansett så synes jeg 804 var klart best. 803 låt større.
    Men synes 804 var strammere i bassen, lydbildet var bedre (ble brukt Roger Waters som har stemmer på siden osv) og den største forskjellen var for meg at diskanten var snillere. 15.000 kr i forskjell man kan bruke på andre ledd i oppsettet.
    803 Dia var drømmehøyttaleren til kameraten min også før denne testen. Mulig at jeg pratet han til å føle/høre det samme som meg selv, men han synes det samme som meg og ønsker seg nå 804 Dia.

Testen jeg beskriver ovenfor i det andre svaret ble gjort i Grimstad.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    804 Dia ble kjøpt inn av kameraten min. CM9 er nå til salgs. De blir mest sannsynlig stående hos meg før evt prøvelytt før kjøp.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...8950&cat=last7

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM9 klare til test. Ble trangt om plassen ja :-)
    Synes de ser bedre ut uten sokkelen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM9 klare til test. Ble trangt om plassen ja :-)
    Synes de ser bedre ut uten sokkelen.
    Oi... Spent på inntrykkene dine her.

EDIT: Holder en knapp på MA.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Oi... Spent på inntrykkene dine her.

EDIT: Holder en knapp på MA.
    Får inderlig håpe det. Blir nok mer interessant når 804 Dia skal i dyst mot MA om noen dager.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S

450 arbeids timer?! Ikke lønnsomt for ola nordmann som fort krever 250 kroner i timen. Med pionalakket, treverket, drivskostnadene, utstyrsliste (maskiner til mange tusen) og ikke minst prisen på elementene så b ruker du langt over butikkens 169 000,- prislapp

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på 803 Dia vs 804 Dia i Oslo. I det samme rommet stod også Dali MS4. Men MS4 ble aldri satt frem der B&W-ene stod, men 804 Dia ble også testet mot MS4 lenger bak i rommet. Så det ble mye lytting den ettermiddagen.

På B&W-ene ble det brukt Nad sin 7 kanals M-serie effektforsterker. Denon AVC-A1HD som pre.
    Mistenker at det var litt for lite krefter på 803-ene fra Nad-en.
    Uansett så synes jeg 804 var klart best. 803 låt større.
    Men synes 804 var strammere i bassen, lydbildet var bedre (ble brukt Roger Waters som har stemmer på siden osv) og den største forskjellen var for meg at diskanten var snillere. 15.000 kr i forskjell man kan bruke på andre ledd i oppsettet.
    803 Dia var drømmehøyttaleren til kameraten min også før denne testen. Mulig at jeg pratet han til å føle/høre det samme som meg selv, men han synes det samme som meg og ønsker seg nå 804 Dia.

Testen jeg beskriver ovenfor i det andre svaret ble gjort i Grimstad.
    Hei!
    Har hatt 804Dia og har nå 803Dia, og tror du hadde litt for slapp forsterker til 803.. Jeg synes det var ett kjempeløft fra 804 til 803, men hvis du har en god sub i tillegg så kan 804 duge. 804 mangler den dype punch'n som 803 har. De høres også naturligvis mye større ut.. helt konge HT, I love it

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ksorensen
    Hei!
    Har hatt 804Dia og har nå 803Dia, og tror du hadde litt for slapp forsterker til 803.. Jeg synes det var ett kjempeløft fra 804 til 803, men hvis du har en god sub i tillegg så kan 804 duge. 804 mangler den dype punch'n som 803 har. De høres også naturligvis mye større ut.. helt konge HT, I love it
    803D har vannvittig med punch.. synd de er så vanskelige å drive . En anna oppfattning jeg fikk av dem når jeg testet de mot nettopp 804 og Epicon var at de var mer "lukket" i mellomtona enn de 2 andre. Dette ble ankepunktet mitt for å gå for lillebror, vurderte 802 for å få den åpne mellomtonen igjen, men det utgikk mye pga pris og fornuft . Men på Punch var 803 overlegne epicon 6 og 804, LOVED IT!.

Mye av grunnen til at jeg tok 804 var også det at jeg sparte endel kroner, og jeg hadde da allerede 2x Ken Kreisel 12012 subbere som jeg "viste" at skulle fungere bra på musikk, samt var lette å integrere. Pengene som ble til overs ble brukt til å investere i en KANON preamp, Classe CP800.

Men seff, nå når jeg ser meg tilbake, så er 803 fortsatt i minnet om en fantastisk "krigsmaskin" som aldri ga seg (de ble testet på Classe sine monoblokker, så kraft var det bra av, men noen mener selv det ikke er nok på 803!!!!).

802Diamond, eventuelt Epicon 8 står sterkt som min "neste" oppgradering, men det er LEEEEENGE til, og i den prisklassa er det masse å velge i, men må si at BW har noe mange andre ikke har i den prisklassa (de fleste blir for "stive" i lyden etter min mening).

Ble så glad i B&W, at jeg faktisk kjøpte meg CM9 i stua også (mye pga de ser bra ut, og finnes i hvit som ikke er HG).

Side 205 av 218 FørsteFørste ... 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 201 202 203 204 205 206 207 208 209 215 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •