B&W klubben - Side 202

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 202 av 218 FørsteFørste ... 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 198 199 200 201 202 203 204 205 206 212 ... SisteSiste
Viser resultater 4,021 til 4,040 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    gpt33:
    Har skummet gjennom tråden, ser ut som du har prøvd litt forskjellig ja.
    Lønner seg nok å være mer aktiv og lese om produkter og følge med på bruktmarkedet når de dukker på. Jeg er ikke helt der, og tror ikke jeg kommer til å gjøre det, annet enn å se etter et par merker/modeller..
    Men har du noen konkrete tips til meg? Vil ikke en A31 utgjøre så mye forskjell mot Oberon ICE blokkene? Heller teste en 2-kanals forforsterker? Eller en annen receiver/surround prosessor?

Anyway, uten å ha hørt A31, så er det noe som tiltrekker meg ved den, med tanke på mye for pengene for 3 kanaler, og noe av teknologien/bakgrunnen (i hvertfall som Parasound selv snakker om på en video) - at de prøver å ta tak i lyttetretthet, bra lyttekvalitet på lavt volum og at det er en klasse A forsterker opptil en viss effekt.
    Jeg opplevde ihvertfall A-21 som varmere i lyden hos meg.
    Dette skyldes nok tildels rør dac'n,men også at Parasound låter forskjellig fra Embla.
    Grunnen til at jeg nevnte 4310 som svakeste ledd er at jeg mistet troen på receivere etter jeg svidde av 24k på en receiver som fikk mye skryt nettopp for sin lyd i stereo(Yamaha Z7) Har også testet andre uten særlig resultat.
    Mulig jeg prioriterer musikk i større grad en deg,så ikke sikkert dette passer for deg.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det kanskje blir A31 (evt. A51).

Neste spørsmål:

Kan noen beskrive forskjellene fra gamle Nautilus 804 til 804 Diamond?

Er det verdt å oppgradere tro?

Hadde egentlig tenkt på 803D med tid og stunder, evt. hvis de skulle dukke opp på bruktmarkedet (ikke hver dag de duker opp i mørkerød versjon), men inntil jeg har hus er det lite vits i tror jeg, og 804D kan være aktuelt.. Kanskje.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Ser ut som det kanskje blir A31 (evt. A51).

Neste spørsmål:

Kan noen beskrive forskjellene fra gamle Nautilus 804 til 804 Diamond?

Er det verdt å oppgradere tro?

Hadde egentlig tenkt på 803D med tid og stunder, evt. hvis de skulle dukke opp på bruktmarkedet (ikke hver dag de duker opp i mørkerød versjon), men inntil jeg har hus er det lite vits i tror jeg, og 804D kan være aktuelt.. Kanskje.
    To forskjellige verdener, imho. Jeg diskuterte dette litt med GPT33 før han byttet fra 802N til 803D. Når det var å oppfatte som en massiv oppgradering kan du resonnere deg frem til at forskjellen mellom 804N og 804D også vil være signifikant. Hvorvidt det er 803D eller 804D som blir riktig for deg avhenger av hva du er på jakt etter. Selv har jeg hatt 803D og Dia og jeg har vært veldig fornøyd med disse. Skulle det blitt 804D hadde jeg supplert med en subwoofer.

Fra N til D: Mer luft, mer detaljer, en diskant som bare er tilstede uten å gjøre noe ut av seg annet enn akkurat det den skal..

En no-brainer spør du meg.

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når dere først diskuterer N kontra D, hva sier dere da om S mod?

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    To forskjellige verdener, imho. Jeg diskuterte dette litt med GPT33 før han byttet fra 802N til 803D. Når det var å oppfatte som en massiv oppgradering kan du resonnere deg frem til at forskjellen mellom 804N og 804D også vil være signifikant. Hvorvidt det er 803D eller 804D som blir riktig for deg avhenger av hva du er på jakt etter. Selv har jeg hatt 803D og Dia og jeg har vært veldig fornøyd med disse. Skulle det blitt 804D hadde jeg supplert med en subwoofer.

Fra N til D: Mer luft, mer detaljer, en diskant som bare er tilstede uten å gjøre noe ut av seg annet enn akkurat det den skal..

En no-brainer spør du meg.
    Takk for innspill.
    Du skylder meg minst kr 30.000,- nå for å måtte oppgradere, hehe
    Om jeg oppgraderer eller ikke har for min del mye å gjøre med hva som dukker opp på bruktmarkedet (med riktig farge mørk rødfarge) og til hvilken pris..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aerik
    Når dere først diskuterer N kontra D, hva sier dere da om S mod?
    Nautilus er penere enn Signature.
    Nautilus er skrikete mens Signature blir veldig laidback.
    Nautilus er kresen på musikkvalg og utstyr. Signature er altetende, hvertfall når det kommer til musikkvalg. Til og med Kaptein Sabeltann på en hakkete brent MP3 cd låter bra på disse-sånn humoristisk sagt. Bare fort beskrevet sånn som jeg husker de.

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til og med Kaptein Sabeltann på en hakkete brent MP3 cd låter bra på disse
    +1

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt medlem i heimen

Idag bestilte jeg meg en B&W DB1 i svart høyglans. Vurderte veldig Cherry, da den kanskje passer best i stua. Men har allerede 804D i svart høyglans på "hifirommet"... så da tenkte jeg det var greit å ha samme farge, selv om de ikke kombineres i samme rom!

Anlegget den skal stå med er NAD M3, samt Klipsch RF82mk1, og den tar over for en ekstrem god Definitive Technology Reference sub (her er jeg VELDIG usikker på om jeg har gjort det rette gitt.... men fikk veldig lyst på denne subben ).

Gleder meg, og håper subben er å hente neste helg . Men kommer nok aldri til å slå meg til ro om jeg valgte rett farge... :P.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Idag bestilte jeg meg en B&W DB1 i svart høyglans. Vurderte veldig Cherry, da den kanskje passer best i stua. Men har allerede 804D i svart høyglans på "hifirommet"... så da tenkte jeg det var greit å ha samme farge, selv om de ikke kombineres i samme rom!

Anlegget den skal stå med er NAD M3, samt Klipsch RF82mk1, og den tar over for en ekstrem god Definitive Technology Reference sub (her er jeg VELDIG usikker på om jeg har gjort det rette gitt.... men fikk veldig lyst på denne subben ).

Gleder meg, og håper subben er å hente neste helg . Men kommer nok aldri til å slå meg til ro om jeg valgte rett farge... :P.
    Gled deg! Den gjorde underverker i mitt oppsett. Husk å bruk god tid på rommålingene, og skaff deg et mic-stativ om du ikke har det allerede

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Gled deg! Den gjorde underverker i mitt oppsett. Husk å bruk god tid på rommålingene, og skaff deg et mic-stativ om du ikke har det allerede
    Takker . Spent selv. Men pokker... enda ikke helt bestemt meg for fargen . hehe... Men du vet kanskje, hvordan er cherry fargen? Vet BW sine produktbilder kan være litt missvisende i fargen.. Jeg syns den ser kjempefin ut... men om den er lik 700 serien sin Cherry, så blir det svart liksom .

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker . Spent selv. Men pokker... enda ikke helt bestemt meg for fargen . hehe... Men du vet kanskje, hvordan er cherry fargen? Vet BW sine produktbilder kan være litt missvisende i fargen.. Jeg syns den ser kjempefin ut... men om den er lik 700 serien sin Cherry, så blir det svart liksom .
    Cherry-fargen er forholdsvis lys. Om du sender meg e-postadressen din på pm så kan jeg maile over noen bilder av mine "gamle" 803Dia i cherry. Knotete å legge ut bilder her på AVF uten noen direkte opplastingsfunksjon.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg legger ut noen bilder som jeg hadde på PCen så kanskje det gjør det lettere.

Eller så kan du dra til HFK Sandvika som har 802 Diamond i cherry i demo. Om jeg husker rett var du av og till innom Oslo?

Greit at jeg la ut ditt 803 bildet Tore v1?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg legger ut noen bilder som jeg hadde på PCen så kanskje det gjør det lettere.

Eller så kan du dra til HFK Sandvika som har 802 Diamond i cherry i demo. Om jeg husker rett var du av og till innom Oslo?

Ikke noe problem det. Har sendt det på mail til Skorob, men jeg hadde uansett tenkt til å legge det ut.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S

Denne Cherry fargen er det litt forskjell på fra høyttaler til høyttaler. Bilde 7 har samme nyanse som de i Sanvika butikken.

Newcomer newphreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann
    Jeg har endelig tatt skrittet og handlet meg nytt anlegg (I Desember 2012). Og valget falt på dette:
    Front B&W DM683
    center B&W HTM61
    bak B&W 686
    Alt i Sort ask.
    For å drive dette handlet jeg en Denon AVR-3313, som driver center og surround høyttalerne. Mens jeg har en NAD C275BEE effektforsterker som driver DM683 frontene.
    Var veldig skeptisk i starten, for de hørtes helt forferdelig ut i starten, men etterhvert som jeg spilte de inn ble det bedre og bedre. Nå angrer jeg ikke et sekund på denne investeringen.
    Her er noen dårlige bilder tatt i kveld, litt for mørkt rom til å bli bra:
    Vedlegg 100116Vedlegg 100117Vedlegg 100118Vedlegg 100119

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Denne Cherry fargen er det litt forskjell på fra høyttaler til høyttaler. Bilde 7 har samme nyanse som de i Sanvika butikken.
    Bestillinga står på HG black fortsatt :P. Så blir nok den .

Newcomer Luvaton sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av newphreak
    Heisann
    Jeg har endelig tatt skrittet og handlet meg nytt anlegg (I Desember 2012). Og valget falt på dette:
    Front B&W DM683
    center B&W HTM61
    bak B&W 686
    Alt i Sort ask.
    For å drive dette handlet jeg en Denon AVR-3313, som driver center og surround høyttalerne. Mens jeg har en NAD C275BEE effektforsterker som driver DM683 frontene.
    Var veldig skeptisk i starten, for de hørtes helt forferdelig ut i starten, men etterhvert som jeg spilte de inn ble det bedre og bedre. Nå angrer jeg ikke et sekund på denne investeringen.
    Her er noen dårlige bilder tatt i kveld, litt for mørkt rom til å bli bra:
    Vedlegg 100116Vedlegg 100117Vedlegg 100118Vedlegg 100119
    Bra at du er fornøyd. Et lite tips. Jeg ville trukket høyttalerene litt lenger mot midten og litt lenger ut på golvet. Pleier og gjøre underverker å ikke ha de for nærme bak og sidevegger.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg vært mer opptatt av vinklingen inn. Jeg hadde mine B&W pekende noe inn, slik at siktelinjene møttes omtrent en meter bak øret mitt.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillinga står på HG black fortsatt :P. Så blir nok den .
    Hvis man ikke har barn i hus så Blir ikke mye pent med flust med fettmerker på HG.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 202 av 218 FørsteFørste ... 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 198 199 200 201 202 203 204 205 206 212 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •