B&W klubben - Side 201

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 201 av 218 FørsteFørste ... 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 197 198 199 200 201 202 203 204 205 211 ... SisteSiste
Viser resultater 4,001 til 4,020 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&w Asw 10cm

Artig i romjulen med ringenes herre og litt lyd

Min SW blåste ut center ringen på 3/4 vulum

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,
    Da er jeg en stolt eier av ett par med B&W DM683. Er mine første hifi høytalere, og leste mye om de før jeg bestemte meg for å snappe dem opp.

Planen er å kjøre ett oppsett med DM683 og HTM61 som drives av en Onkyo TX-NR717 og en Emotiva XPA3.

Hvordan tror dere det oppsettet vill fungere? Satser på å få tak i noen B&W bakhøytalere etterhvert også, men er det nok kraft i XPA3 til å drive frontene?

Newcomer Torell sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer og velkommen som B&W eier

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zingery
    Heisann,
    Da er jeg en stolt eier av ett par med B&W DM683. Er mine første hifi høytalere, og leste mye om de før jeg bestemte meg for å snappe dem opp.

Planen er å kjøre ett oppsett med DM683 og HTM61 som drives av en Onkyo TX-NR717 og en Emotiva XPA3.

Hvordan tror dere det oppsettet vill fungere? Satser på å få tak i noen B&W bakhøytalere etterhvert også, men er det nok kraft i XPA3 til å drive frontene?
    Gratulere med gode høyttalere! De har nok av gode tester, ikke bare testvinner i L&B for 4-5 år siden. Og det er jo nå moroa begynner. Etter mange ti-år med lyd så er min erfaring at den viktigste akustiske faktoren er det ytre miljø, eller for å si det mer konkret; selve rommet, byggemateriale, innredning og plassering av utstyret. Til sammen vil jeg nesten påstå at det er viktigere enn selve utstyret, selv om mange syntes det er artigere å kjøpe stash enn å fikse aksutikken.

Høyttalerne dine fortjener litt eksprimentering, og de er gode nok til å gi deg payback. Bassrefleksen din går forover, så bakvegg er ikke like kritisk som ellers. Men test plassering i forhold til bakvegg og sidevegg likevel. Bass respons og tredimensjonalitet er greia. Test vinkling på horisontalt og vertikalt. Test spikes og forskjellige kabler. Test demping av bakvegger, sidevegger, hjørner. Bruk gjerne tykke tepper eler tunge gardiner. Sjekk om demping eller senking av tak vil gi effekt. Det er 1000 måter til forbedret lyd bare ved å ofre rommets akustikk en tanke. Og så koster det ofte ingen ting annet enn omtanken! Kos deg med vellyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Toe-in

Dere med diamond høyttalere, hvor mye toe-in har dere på dem?
    Har nå slik at dem møtes litt bakom meg, ca 1 meter bak meg. Er ca 2 meter mellom dem, og mellom meg og dem. Så er det 1 meter til bakvegg fra sofaryggen.
    Ser rundt omkring at noen har så mye vinkel at dem møtes foran lytteposisjon.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ksorensen
    Dere med diamond høyttalere, hvor mye toe-in har dere på dem?
    Har nå slik at dem møtes litt bakom meg, ca 1 meter bak meg. Er ca 2 meter mellom dem, og mellom meg og dem. Så er det 1 meter til bakvegg fra sofaryggen.
    Ser rundt omkring at noen har så mye vinkel at dem møtes foran lytteposisjon.
    Mine møttes omtrent som du beskriver det selv. Jeg så akkurat litt mer av innsiden enn av utsiden og målte og styrte. Prøvde flere varianten. Jeg foretrakk den ekstra luften som dette gav meg kontra spissere vinkling.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Hei folkens da melder jeg meg inn da jeg har kjøpt B&W 683

for en fantastisk høytaler det er visst man gir den riktig med strøm.for da får du virkelig høre hvor bra den er.Jeg kjører med fullt oppsett i fra primare A 32 OG PRE 30 +CD 31.Så har jeg innvestert også en sub i fra velodyne-spl 1000.dette sette er noe av det beste jeg har hatt på mange år.Så jeg råder dere til og kjøpe strømsterk forsterker til B&W HØYTALERE FOLKENS.Jeg tror mange gjør feil når de kjøper forsterker til B&W.:-D Have a nice day

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av john.davidsen@hotmail.com
    for en fantastisk høytaler det er visst man gir den riktig med strøm.for da får du virkelig høre hvor bra den er.Jeg kjører med fullt oppsett i fra primare A 32 OG PRE 30 +CD 31.Så har jeg innvestert også en sub i fra velodyne-spl 1000.dette sette er noe av det beste jeg har hatt på mange år.Så jeg råder dere til og kjøpe strømsterk forsterker til B&W HØYTALERE FOLKENS.Jeg tror mange gjør feil når de kjøper forsterker til B&W.:-D Have a nice day
    Tror de fleste som gidder å lese trådene inne her "vet" at BW skal ha masse strøm, og tilstrekkelig med WATT . Pent oppsett du har.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Tror de fleste som gidder å lese trådene inne her "vet" at BW skal ha masse strøm, og tilstrekkelig med WATT . Pent oppsett du har.
    Thank you :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Mine møttes omtrent som du beskriver det selv. Jeg så akkurat litt mer av innsiden enn av utsiden og målte og styrte. Prøvde flere varianten. Jeg foretrakk den ekstra luften som dette gav meg kontra spissere vinkling.
    Da er vi enig her. Blir litt trangt ellers.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaringer med CM8 og sub?

Forsøkte å lete en god stund på tråden her uten hell. Er det noen som har erfaring med CM8 og sub?

Newcomer lifoidua sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har CM8 og 2 stk Supercube Reference, funker det :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde kanskje presisere at jeg tenker på et stereo-oppsett, ikke hjemmekino.

Trenger forsåvidt også litt råd ang. forsterker. Har Classe cap101 på CM8 for øyeblikket, men leser mye bra om både Cambridge 851a og Hegel H100/200 til disse HT. Hva vil være en god oppgradering av forsterker til HT?

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har blant annet B&W Nautilus 804 og HTM2D som jeg bruker sammen med Denon 4310 Receiver og Midgard Oberon 6.1 monoblokker.

Har såvidt begynt å leke med tanken om noe nytt på effektforsterker siden, og funnet frem til Parasound Halo A31 med 3x250W. Noen erfaringer, tanker, innspill eller andre forslag?

Det er flere (men kanskje ingen spesielt gode eller fornuftige) grunner til at jeg vurderer bytte/oppgradering. Har Nautilus 805 sammen med Hegel H70 på kontoret, og der kan jeg sitte og jobbe mange timer med musikk, uten å bli "sliten" av å høre på. Men i stua med 804 blir det sjelden til at jeg hører på musikk, uten å vite helt hvorfor, men jeg tror lyden har noe med det å gjøre.

Lyden er veldig bra, klar, stram, ren, oppløst, kontrollert, og det er ikke noe spesielt å sette fingeren på. Men B&W er jo kjent for å være veldig nøytrale og kanskje litt kjedelige, og det samme gjelder monoblokkene basert på ICE-moduler. Opplever også at jeg fort skipper sanger, eller skrur ned volum uten å tenke over det, og det betyr kanskje at lyden litt slitsom på en eller annen måte. Tenkte derfor å vurdere å bytte ut Midgard blokkene med noe annet.

Det er også lite bass, men tror også rommet har litt skyld da det ikke er veldig optimalt, både med tanke på form/plassering og demping osv., men det får jeg ikke gjort mye med dessverre.

I og med at jeg skal ha forsterker til senterkanalen også (som forøvrig er den beste/dyreste høyttaleren i oppsettet), så trenger jeg 3 kanaler, og tipper at en 3-kanals forsterker gir mer valuta for pengene enn stereoforsterker/monoblokk(er) oppsett av noe slag.

Ønsker heller ikke bruke en formue på dette, men er åpen for forslag, og fremtidsrettet tenking. En vakker dag ser jeg for meg hus og 802D eller 803D (med 804 bak?), og å kjøpe noe duger til disse er også en bonus.

Ellers er det greit om løsningen ikke innebærer 3 store bokser, har litt begrenset plass i TV-benken (men er ikke noe absolutt krav, det går ann å sette noe på siden eller finne andre løsninger).

Parasound Halo A31 virker som et bra kjøp til mitt behov (trodde også jeg måtte vurdere mye høyere pris totalt), men tar gjerne i mot tips, f.eks. svar på dette:

-Vil det være noe/mye løft i lydkvaliteten i forhold til Midgard?
    -Vil det være mer farging av lyden, i positiv forstand, som fyldigere lyd, mer bass etc.? Receiveren kan jo justeres litt også f.eks. for å få mer bass, burde jeg heller bare holde meg til det?
    -Bør jeg heller se på Electrocompaniets produkter for eksempel? Hvilke, og hvorfor?

PS! Se gjerne på minHjemmekino, se signatur, og avgi score (oppdatert med nye bilder, og har nesten ingen tellende stemmer da det er lenge siden jeg har vært aktiv)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du 804 N? Den som kom før S og D?
    Dette er en svært analytisk høyttaler som man bli VELDIG lyttetrett av.
    Gamle Electromcompaniet forsterkere (+10-15 år) låter bra på disse. Ellers så kan du være åpen for å prøve Musical Innovation som ikke burde bli en altfor dyr test for deg, siden disse ofte går billig.
    Parasound A31 burde også klare jobben greit, men jeg er ikke overbevist om at det vil funke optimalt.
    ICE-en som du har nå er sikkert tortur på 804 Nautilus.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Gamle Electromcompaniet forsterkere (+10-15 år) låter bra på disse. Ellers så kan du være åpen for å prøve Musical Innovation som ikke burde bli en altfor dyr test for deg, siden disse ofte går billig.
    Parasound A31 burde også klare jobben greit, men jeg er ikke overbevist om at det vil funke optimalt.
    Stemmer, gamle 804.

Hvorfor er du ikke overbevist av Parasound?
    Hva er forskjellene de forskjellige du nevner?
    Er litt redd for å bytte og bli skuffet av f.eks. mindre åpent og detaljert lydbilde, selv med andre positive effekter. Er upraktisk å teste mye forskjellige ting i stua, så det er jo veldig greit å høre andres erfaringer.

Også er det en jungel av produkter og ikke like lett å finne frem, og sammenligne, og finne ut hvilke prisklasser ting ligger i..

Electrocompaniet:
    Tenkte kanskje på AW 3X120-M, hvordan er denne i forhold (bortsett fra 20.000,- kr dyrere)?
    AW180, men det blir heftig sum (og litt vanskelig å plassere i TV-benken om de må stå på høykant tror jeg).

Hvilke andre modeller (inkl. brukte) kan være aktuelle, er vel begrenset med monoblokker evt. 3-kanalere?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Stemmer, gamle 804.

Hvorfor er du ikke overbevist av Parasound?
    Hva er forskjellene de forskjellige du nevner?
    Er litt redd for å bytte og bli skuffet av f.eks. mindre åpent og detaljert lydbilde, selv med andre positive effekter. Er upraktisk å teste mye forskjellige ting i stua, så det er jo veldig greit å høre andres erfaringer.

Også er det en jungel av produkter og ikke like lett å finne frem, og sammenligne, og finne ut hvilke prisklasser ting ligger i..

Electrocompaniet:
    Tenkte kanskje på AW 3X120-M, hvordan er denne i forhold (bortsett fra 20.000,- kr dyrere)?
    AW180, men det blir heftig sum (og litt vanskelig å plassere i TV-benken om de må stå på høykant tror jeg).

Hvilke andre modeller (inkl. brukte) kan være aktuelle, er vel begrenset med monoblokker evt. 3-kanalere?
    Jeg hadde selv 803 Nautilus. Prøvde med en Meridian 557 (2x200w til 24.000), Musical Innovation, NAD 218 (låt helt elendig), div receivere og brokoblet Onkyo receiver

Musical Innovation forsterkeren var på 2x150 og relativt strømsterk. Denne rundet klangen veldig mye og fikk frem følelsen av en dypere bass. Kompromisset blir mindre stramhet i bassen og mindre detaljer.

Når jeg kontaktet HFK så var de såpass ærlige at de mente at de ikke hadde noen god match til denne høyttaleren, men at jeg burde se etter en gammel Electrocompaniet AW250. Den gamle som var kjent for å være utrolig varm i klangen og slapp i bassen.

Parasound A31 er jeg usikker på siden jeg ikke føler at min A51 som jeg har selv og selvfølgelig kjenner godt ville klart å dempe klangen i denne høyttaleren nok.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Vil si meg enig med Sven her. Har selv hatt 804N for en del å tilbake. Er mye å hente på forsterker med varm og litt mørk klangbalanse. Tror muligens Parasound kan låte litt hardt på 804N. Parasound passer bedre til S og D modellene.
    Som nevnt er jo El comp et godt alternativ, men du burde titte litt på Vincent. Har hørt en del Vincent på eldre B&W med et godt resultat. Varm og fyldig lyd med masse pulver.
    Om ikke annet er jo rør noe som låter veldig bra på B&W

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Hei, jeg har blant annet B&W Nautilus 804 og HTM2D som jeg bruker sammen med Denon 4310 Receiver og Midgard Oberon 6.1 monoblokker.

Har såvidt begynt å leke med tanken om noe nytt på effektforsterker siden, og funnet frem til Parasound Halo A31 med 3x250W. Noen erfaringer, tanker, innspill eller andre forslag?

Det er flere (men kanskje ingen spesielt gode eller fornuftige) grunner til at jeg vurderer bytte/oppgradering. Har Nautilus 805 sammen med Hegel H70 på kontoret, og der kan jeg sitte og jobbe mange timer med musikk, uten å bli "sliten" av å høre på. Men i stua med 804 blir det sjelden til at jeg hører på musikk, uten å vite helt hvorfor, men jeg tror lyden har noe med det å gjøre.

Lyden er veldig bra, klar, stram, ren, oppløst, kontrollert, og det er ikke noe spesielt å sette fingeren på. Men B&W er jo kjent for å være veldig nøytrale og kanskje litt kjedelige, og det samme gjelder monoblokkene basert på ICE-moduler. Opplever også at jeg fort skipper sanger, eller skrur ned volum uten å tenke over det, og det betyr kanskje at lyden litt slitsom på en eller annen måte. Tenkte derfor å vurdere å bytte ut Midgard blokkene med noe annet.
    Jeg har selv hatt 805n,803n og 802n. Kjenner meg igjen når du beskriver lyden som klar,ren,oppløst osv.
    Har også brukt Ice baserte monoblokker,Embla.
    Når jeg ser på oppsettet ditt er det 4310 det første jeg tenker på som det svakest ledd. Denne fungerer nok ypperlig til film,men det er få receiver som kan slå en stereo forforsterker.
    Jeg testet selv flere receiver for at stereo lyden skulle sitte,men endte opp med en rør dac og en stereo forforsterker.

Jeg brukte en periode en Parasound A-21 på mine 802n.
    Det var stor forskjell på hvordan dette spilte når jeg koblet A-21 på receiver eller når jeg brukte dac/forforsterker.

Titt gjerne innom min tråd,der du kan lese mere om dette.

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ng-2012-a.html
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill!
    Men har dessverre ikke blitt mye klokere, uten at det er deres feil..
    Har et par utfordringer:
    1. Det er en jungel av modeller, men samtidig ikke om man skal ha 3 kanaler.
    2. Hadde ikke tenkt å bruke en formue, men er villig til å gjøre det ved å kjøpe brukte ting som ikke taper seg all verden, f.eks. var det en som skulle selge 3stk EC Nemo AW600, men de var nesten solgt når jeg ringte. Det burde vel fungere. Selv om Marsboer skrev i et innlegg han foretrakk AW400. EC har jo litt forskjellige modeller (og forskjellige årganger som ikke er så lett å få tak på også).
    3. På bruktmarkedet må jeg evt. bruke litt tid for å finne noe. Det er jo noen 2-kanalere fra EC, bl.a. AW250R, men en tredje monoblokk (ny) blir dyrt, og ser ikke like bra ut som med 3 monoblokker.
    4. Burde jeg kjøre en 2-kanals forforsterker til musikk? Tja, sikkert, men jeg liker å ha det enkelt, og sitter alt for sjelden og lytter til musikk. At jeg liker det enkelt innebærer også at musikk nå for tiden blir spotify, og har ingen suveren løsning for dette i stua enda egentlig, har laptom med HDMI-kabel til receiver.. Men jeg er villig til å vurdere å bytte ut receiver, og forsåvidt teste en 2 kanals forforsterker som ikke koster en formue, men usikker på hvordan det blir med spotify etc. Kanskje ha en løsning som på kontoret, med USB rett inn i forforsterker? Eventuelt en surround prosessor av høyere kvalitet, og en liten effektforsterker til bakhøyttalere? (midtre kanal bak kan droppes).

gpt33:
    Har skummet gjennom tråden, ser ut som du har prøvd litt forskjellig ja.
    Lønner seg nok å være mer aktiv og lese om produkter og følge med på bruktmarkedet når de dukker på. Jeg er ikke helt der, og tror ikke jeg kommer til å gjøre det, annet enn å se etter et par merker/modeller..
    Men har du noen konkrete tips til meg? Vil ikke en A31 utgjøre så mye forskjell mot Oberon ICE blokkene? Heller teste en 2-kanals forforsterker? Eller en annen receiver/surround prosessor?

Anyway, uten å ha hørt A31, så er det noe som tiltrekker meg ved den, med tanke på mye for pengene for 3 kanaler, og noe av teknologien/bakgrunnen (i hvertfall som Parasound selv snakker om på en video) - at de prøver å ta tak i lyttetretthet, bra lyttekvalitet på lavt volum og at det er en klasse A forsterker opptil en viss effekt. Audio Advisor - Parasound Halo A 21 Power Amp - Overview - YouTube

Edit: Ligger forresten en Mark Levinson No 433 til salgs, men har aldri hørt at det har blitt anbefalt til B&W?

Side 201 av 218 FørsteFørste ... 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 197 198 199 200 201 202 203 204 205 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •