B&W klubben - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 218 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vet ikke om dere er klar over det, men B&Ws dipole høyttalere er kraftig båndbreddebegrenset oppover i dipol modus.

DS3:
    # Frekvensgang (-3dB): 85-22.000 Hz (monopol) & 85-10.000 Hz (dipol)
    # Frekvensgang (-6dB): 63-42.000 Hz (monopol) / 63-15.000 Hz (dipol)

DS8S:
    # Frekvensgang (-3dB): 60-22.000 Hz / dipol: 60-15.000 Hz
    # Frekvensgang (-6dB): 45-50.000 Hz / dipol: 45-18.000 Hz

DS7:
    80Hz – 22kHz ±3dB on reference axis (monopole mode)
    80Hz – 10kHz ±3dB power averaged over front hemisphere (dipole mode)

Dette hadde ikke så mye å si i DVD DDs dager, men med dagens fullfrekvens HD-lydsignaler tror jeg faktisk dette kan ha en god del å si.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg vet ikke om dere er klar over det, men B&Ws dipole høyttalere er kraftig båndbreddebegrenset oppover i dipol modus.

DS3:

DS8S:

DS7:

Dette hadde ikke så mye å si i DVD DDs dager, men med dagens fullfrekvens HD-lydsignaler tror jeg faktisk dette kan ha en god del å si.
    Hmm. Takk for innspillet.. Ganske dårlige tall for DS7 må jeg si. (Både monopole og dipole).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer

DS3:

DS8S:

DS7:

Er akkurat dette som har gjort meg betenkt over det tilbudet jeg fikk på disse. Selv om jeg skal ha veggmonterte HT bak så ønsker jeg å få "fullt" frekvensbånd oppover, men da la sub'ene ta seg av frekvensene nedover.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte diskant på CDM serie

Jeg oppdaget nylig at min søte datter på 3 hadde trykket diskanten godt inn på senterkanalen på min B&W CDM høytaler. Etter litt forskning forsøkte jeg med tape og støvsuger uten større suksess (endte til slutt opp med at hele metall-domen løsnet).

Så mitt spørsmål er det: noen som har erfaring med å bytte diskantelementet på CDM serien? Er det enkelt, vanskelig umulig? Selve elementet koster jo ikke allverden, men jobben er kanskje værre.

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cdm

Sitat Opprinnelig postet av esop99
    Jeg oppdaget nylig at min søte datter på 3 hadde trykket diskanten godt inn på senterkanalen på min B&W CDM høytaler. Etter litt forskning forsøkte jeg med tape og støvsuger uten større suksess (endte til slutt opp med at hele metall-domen løsnet).

Så mitt spørsmål er det: noen som har erfaring med å bytte diskantelementet på CDM serien? Er det enkelt, vanskelig umulig? Selve elementet koster jo ikke allverden, men jobben er kanskje værre.
    Min lille sønn gjorde det samme med min center, diskanten er heldigvis enkel å skifte. Mener at jeg ga 6-700 kr. for en ny på klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg melde meg inn her

805S lmed tilhørende stativ i alu.
    Drives av Lyngdorf TDA2200 med AD, silver
    Signalkide er en Mac Mini, optisk. Musikken er Apple Lossless.

Skal si at det er en voldsom forskjell fra det jeg hadde før! (vil ikke si hva det er )

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dette stemme: CM1 spiller dypere enn CM7?

Frekvensgang CM7 (-3dB): 62–22 000 Hz
    Frekvensgang CM1 (-3dB): 55-22.000 Hz

Håper jeg har misforstått "frekvensgang" og dens betydning

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nicho81

Skal si at det er en voldsom forskjell fra det jeg hadde før! (vil ikke si hva det er )

Dette oppsettet spiller jo nydelig.... Gratulerer så mye! :-D
    Sette på noe klassisk da.. Beethovens 9. f.eks... Mmmmm...

Eller Keith Jarret - the Koln Concert!!

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nicho81

har de samme høytalerene selv, og tda 2200 er bare en sykt bra kombinasjon spiller sykt bra bass disse høytaleren til å være stativ, men jeg greier meg ikke uten dyp bass, så har velodyne DD12 i tillegg trur nok det kommer til å gå svært lang tid før jeg vil bytte ut disse høytalerene. er mye som må gjøres med akkustikken hos meg før det er noe poeng i å kjøpe bedre høytalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger hjelp

hei!

Har kjøpt meg en yamaha rx-v 3800 og panasonic DMP BD 55. har hørt på b&w 683 å likte de godt,men eg hørte de med en nad forsterker og ikkje med yamaha min men skal høre med hfk om eg får høre med min forsterker.Så så eg cm9 å ble innterisert i den å(selv om de kansje er litt for dyre). Men det eg lurer på er om forsterkeren klarer å dra de høytalerene skikkelig eller om eg må ha mer power? Kommer til å kjøpe identisk center enten det blir 603 eller cm9,bakhøytaler vet eg endå ikkje.

Viss eg kjøper en effektforsterker på la oss di 2x70 watt vil det si at det blir 70 watt eksta på frontene (som eg har tenkt å bruke det på selfølgelig) i tillegg til de 140 watt fra yamaha, eller får eg bare då 70 watt på frontene? Kommer til å biampe på front ht med yamaha. Viss eg har forstått det riktig å eg trenger effektforsterker er dette da ett godt kjøp? L-Sound - Rotel RB-1050

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er godt fornøyd B&W eier jeg også
    I dag står det ett par Dm683 i stuen, men om en uke er de byttet til 805s

Kjøpte dm683 i sommer etter mange år med Kef og senere en tur innom Focal JMLab.
    JMLab Cobalt 816s var svært gode høyttalere som desverre ikke passet i stuen min etter flytting. De er veldig detaljerte i diskanten og ble litt vel skjærende ved høyt volum.
    Her passet 683 mye bedre, selv om de ikke kan fremvise samme kontroll i bassen. Bassen er det jeg har slitt mest med på 683. Stuen er nok for liten, så det roter seg litt til når spiller høyt. Tror det blir problem med stående bølger. Det er ihvertfall noe som gir utslag som ett lite ekko i bassen.

Siden jeg også savner enda bedre oppløst diskant falt valget på 805s. Dette er imo svært pene høyttalere, og jeg syns de spiller meget bra.
    Var heldig på bruktmarkedet og fikk tak i ett strøkent par til 12K med stativer Har ennå ikke fått hørt de i egen stue, men regner med at det blir bra.

Jeg har brukt Onkyo 905 biampet på 683, og har tenkt å fortsette med den på 805s også. Den er svært strømsterk og jeg har aldri merket noen tegn til pusteproblem fra den selv på svært høyt volum. Den er også nøytral og godt oppløst i lyden, så jeg syns den passer veldig godt til B&W høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tv oppå center

Heisann! :grin:

eit lite spørsmål:

Tåler bowers & wilkins LCR600 center høytaller ein tv oppå seg ( pioneer pdp lx5090 ca 35kg) ???

Har kun 2 plasseringsmuligheter av denne center pga vindu bak.... Den eine er tv oppå center eller center bak tven ( vil da bli ein klaring på ca 8-10 cm mellom tv og høytaller)

Mvh Geir Tore Myrlid

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar fra HF og soundgarden....

[QUOTE=gertost]Heisann! :grin:

eit lite spørsmål:

Tåler bowers & wilkins LCR600 center høytaller ein tv oppå seg ( pioneer pdp lx5090 ca 35kg) ???

Har kun 2 plasseringsmuligheter av denne center pga vindu bak.... Den eine er tv oppå center eller center bak tven ( vil da bli ein klaring på ca 8-10 cm mellom tv og høytaller)

Sendte mail til soundgarden og hifiklubben om dette.

Soundgarden avd bergen meinte dette skulle gå greit om det var ein vanlig center,men anbefalte at eg rådførte meg med HF,da soundgarden ikkje selger B&W....

Hifiklubben avd Oslo mente dette gjekk helt fint og at det å sette tv oppå centeren var relativt vanlig.Kabinettet var solid bygget.Dei anbefalte ikkje å ha center bak,da lyden ville bli "ullen" og mørk....

Hifiklubben avd Bergen anbefalte IKKJE dette.Ikkje det at det ikkje ville gå bra.Men dei ville ikkje ha skylden visst noe gikk galt.

Hifiklubben kundeservice online mente ingen av løsningene var ideele.Men skulle dei først ha valgt,så ville dei valgt tv oppå centeren...

Så da prøver eg tven oppå center.....

Noen som har noen sikkerhetsråd? sklimatte,osv????

8)

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig tråd! B&W er fine greier:)

Solgte mine 601 S3 før jul og sitter nå med et par CDM 7 som bi-ampes av hver sin NAD 216 (julegave til meg selv). Kilde er 24" iMac med iTunes og Apple Lossless-filer. En NAD 319 har jobben som forforsterker.

Må si at jeg merka tydelig forskjell i bassen ved å gå fra kun 319 til 2*216: mye tightere. Det er vel samme effektdel i disse, men skal det være likt på hver kanal, så skal det være likt:p

Flotte greier på en studenthybel!

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toad
    hei!

Har kjøpt meg en yamaha rx-v 3800 og panasonic DMP BD 55. har hørt på b&w 683 å likte de godt,men eg hørte de med en nad forsterker og ikkje med yamaha min men skal høre med hfk om eg får høre med min forsterker.Så så eg cm9 å ble innterisert i den å(selv om de kansje er litt for dyre). Men det eg lurer på er om forsterkeren klarer å dra de høytalerene skikkelig eller om eg må ha mer power? Kommer til å kjøpe identisk center enten det blir 603 eller cm9,bakhøytaler vet eg endå ikkje.

Viss eg kjøper en effektforsterker på la oss di 2x70 watt vil det si at det blir 70 watt eksta på frontene (som eg har tenkt å bruke det på selfølgelig) i tillegg til de 140 watt fra yamaha, eller får eg bare då 70 watt på frontene? Kommer til å biampe på front ht med yamaha. Viss eg har forstått det riktig å eg trenger effektforsterker er dette da ett godt kjøp? L-Sound - Rotel RB-1050
    Ville nok satset på noe annet enn det der!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar! men stemmer det eg har skrevet om effektforsterker og ka vil du anbefale? syns du ikkje yamaha 3800 å b&w 683 passer bra?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal kjøpe effektforsterkere

Hva med denne komboen?

2 Stk av denne brokoblet slik at jeg får 400 watt til hver av mine nydelige B&W 683
    Product Lines > New Classic > Model 2125 Amplifier

1X Stk av denne brokoblet slik at jeg får 200 watt til min B&W HTM61
    Product Lines > New Classic > Model 275 Amplifier

Høres dene komboenbra ut eller er det noen andre synspunkter?

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toad
    takk for svar! men stemmer det eg har skrevet om effektforsterker og ka vil du anbefale? syns du ikkje yamaha 3800 å b&w 683 passer bra?
    dette er en meget god match......
    men nå har jeg i tillegg power fra lyngdorf, men utgangspunktet er fortreffelig på alle måter.

det er jo bare å prøve!!!!!
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

????

Sitat Opprinnelig postet av MadShadow
    Hva med denne komboen?

2 Stk av denne brokoblet slik at jeg får 400 watt til hver av mine nydelige B&W 683
    Product Lines > New Classic > Model 2125 Amplifier

1X Stk av denne brokoblet slik at jeg får 200 watt til min B&W HTM61
    Product Lines > New Classic > Model 275 Amplifier

Høres dene komboenbra ut eller er det noen andre synspunkter?
    Ingen som har noen synspunkter om denne komboen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabler til B&W DM683

Hei!

Jeg har nettop kjøpt meg B&W DM683, Kjøyrer desse på Hegel H1 MK3..
    Hvilke høgtalerkabler anbefaler dere at jeg bruker på dette opsettet?
    Bruker ein NAD C545BEE CD-Spiller og Van Den Hul The First Ultimate MK2 Signal kabel...

Side 20 av 218 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •