B&W klubben - Side 197

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 197 av 218 FørsteFørste ... 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 193 194 195 196 197 198 199 200 201 207 217 ... SisteSiste
Viser resultater 3,921 til 3,940 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer Torell sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Overgangen fra CM9 til 804 var veldig stor. Cm9 er en kjempebra høyttaler for all del men 804 var i en helt annen klasse og var som livelyd i forhold. Bruker Tact/Lyngdorf Millennium mk3 og brukte denne litt sammen med CM9 før jeg byttet høyttalere, må si at forsterker nok er veldig undervurdert da CM9 fikk et helt nytt liv i forhold til Pma2000, de låt rett og slett sinnsykt bra i forhold til Denon.

Angående subwoofer så har jeg en mellomstor stue og har satt 804 et stykke ut fra veggen så hører kjempegod forskjell med DB1. Tror kanskje at hvis man har en mindre stue under 20 kvm og har høyttalerene nærmere veggen vil bassen kanskje være nok. Jeg ville nok uansett savnet de laveste frekvensene men det er sikkert en smakssak

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var STOR prisforskjell:

B&W Zeppelin Air iPod trådløs høyttaler | Hi-Fi Klubben

Bildet er fra en annonse i Watt spesialutgave hjemmekino.

Og den er kun tilgjengelig hos Expert på Strømmen, Klingenberg og Alnabru.

Nesten halv pris........

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp

Nesten halv pris........
    Hadde jo vært greit om andre enn hifiklubben hadde solgt B&W. Til 1/2 pris

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..??

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt mine b&w 804diamond ca 3 uker nå. Veldig fornøyd, selv med t777 som preamp fungerer det bra. Venter nå på classe cp800. Brukte nad m51 direkte som pre mot min parasound a21, det låt vannvityig bra. Men classe imponerte meg stort på demo, samt den har en del muligheter, som feks subintegrering.

Surround messig har jeg cmc2 centeren, samt dali ikon onwall bak. Til film merker jeg ikke at det ikke er likt rundtbaut.

Neste oppgradering?? Rom kanskje?? Muligens en antimode dualcore til subbene?

Uansett er jeg utrolig fornøyd med 804diamond. Savner til tider råheta 803diamond har. Men pris/bruk og elektronikk er mer tilpasset 804. .

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W CT700 serien - noen som har erfaring med disse?

Har i dag 2 stk ct 7.4 som H&R og Ct 7.3 som center.
    Noen som har noen erfaring med disse?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torell
    Overgangen fra CM9 til 804 var veldig stor. Cm9 er en kjempebra høyttaler for all del men 804 var i en helt annen klasse og var som livelyd i forhold. Bruker Tact/Lyngdorf Millennium mk3 og brukte denne litt sammen med CM9 før jeg byttet høyttalere, må si at forsterker nok er veldig undervurdert da CM9 fikk et helt nytt liv i forhold til Pma2000, de låt rett og slett sinnsykt bra i forhold til Denon.

Angående subwoofer så har jeg en mellomstor stue og har satt 804 et stykke ut fra veggen så hører kjempegod forskjell med DB1. Tror kanskje at hvis man har en mindre stue under 20 kvm og har høyttalerene nærmere veggen vil bassen kanskje være nok. Jeg ville nok uansett savnet de laveste frekvensene men det er sikkert en smakssak

Det er også mitt inntrykk av 804 i forhold til CM9. Men jeg har ikke fått testet 804 i min egen stue, det blir som regel helt annerledes enn hos klubben. Synes det virker litt drøyt at de koster nær 3 ganger så mye som CM9, men det er vel en slags forklaring på det i forhold til byggekostnad og lydkvalitet. De er iallefall høyttaleren jeg har satt på min liste over hva jeg skal ha neste gang. Flotte å se på er de også.

Sikkert ikke så dumt å la en musikalsk sub ta seg av de aller dypeste frekvensene. Skjønt jeg var imponert over bassen på denne krabaten. Også er det jo veldig romavhengig da.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp

Nesten halv pris........
    Expert på strømmen så var prisen 3995kr

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torell
    I dag har jeg B&W 804 Diamond med DB1 Subwoofer.
    Har vært B&W fan siden jeg kjøpte CDM7se for 10 år siden. Disse hadde jeg i hele 8 år faktisk før jeg kjøpte CM9 for 2 år siden. Byttet for 1 mnd siden til 804 og kommer aldri til å kjøpe et annet merke

Brukte Denon PMA 1500 til CDM7 og PMA 2000 mk4 til CM9 men denne forsterkeren holdt ikke mål slik at den koblet ut hele tiden ved litt morsomme lydstyrker. Anbefaler derfor ikke Denon sammen med CM9 eller bedre. Liker godt lyden i Denon men tror det er impedansen i B&W som gjør de ekstra krevende og trenger helst mer power
    Hvordan var overgangen fra cdm7se til cm9?

Sitter her med to cdm7se, og tenkte å hoppe over på noe litt mer snadder

Driver dem med nad c372 og c272, så tenkte jeg å kanskje å kjøpe en m51 og kun bruke effektdelen i c372 Har dem brokoblet. Noen som har noen tanker rundt det ?

Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overgangen var veldig stor, selv om cdm7se var veldig bra så var oppløsningen en helt annen på cm9 og i tillegg helt støyfri. Tror du vil merke at det er en solid oppgradering som jeg anbefaler )

Angående effekt så er nok Nad det rette valget til disse pga at de er strømkrevende. Min Denon Pma 2000 som jeg hadde sammen med de koblet ut ved morsomme lydnivåer

Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de koster endel mer men kan egentlig ikke sammenlignes med CM9 annet enn størrelsen så det blir feil. Syntes de er verd hver krone og mer til

Basskassen gjør seg veldig og hadde egentlig kjøpt det selv om jeg hadde valgt B&W 803, eneste forskjellen der er jo noe større basselement.
    Til min stue (25 kvm) så er ihvertfall 804 ypperlige og lettere å plassere

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

diamond

Har egentlig mest lyst til å gå rett på 804 Har siklet på dem ganske lenge nå... Er jo bare å droppe sydenturen Hva kan jeg selge cdm7se for?

Er 804 lettere å plassere enn cdm7se? Har holdt på lenge å flyttet dem fram og tilbake, flyttet andre møbler, gardiner etc.. ganske avgjørende for dem.
    Har ei ganske teit stue

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En "innmelding" med en litt annen årsklasse og prisklasse.

Etter at signalkilden min kom i ulage, og jeg etterhvert begynte å synes at mine 805 Matrix ser litt "harry" ut, begynte jeg å kikke etter noe litt nyere, samme størrelse, uten å gå av skaftet økonomisk.

Jeg var å hørte på noen 705 som ville sett flotte ut her, men i mine ører malte de med noe bredere pensel enn de gamle 805-ene, både med selgerens og mitt oppsett.

Endte opp med å dra på meg en betalingsforpliktelse - selve boksene var nesten like gamle som mine - 802M series 3 - men krever nok litt mer enn min Doxa 70 SE, selv om de faktisk ga en utrolig mye bedre holografi enn 805-ene på vise/akustisk (Bremnes, Børretsen ol) i moderat styrke (med elendig signalkilde).

Har fått en del ideer på veien videre ved å lese gjennom denne tråden, så regner med at jeg får sammen noe etterhvert, bare jeg får orden på signalkilden først.

Lite spørsmål - er det noe marked for sånt som 805 Matrix lenger?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Har i dag 2 stk ct 7.4 som H&R og Ct 7.3 som center.
    Noen som har noen erfaring med disse?
    Bumper denne i håp om å høre fra noen med tilsvarende høytaleroppsett. Dette er jo rene kinohøytalere og ikke brukt penger på design og utforming.

Noen som kjenner til noen norske tester av disse? Har funnet noen tester fra US.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Bumper denne i håp om å høre fra noen med tilsvarende høytaleroppsett. Dette er jo rene kinohøytalere og ikke brukt penger på design og utforming.

Noen som kjenner til noen norske tester av disse? Har funnet noen tester fra US.
    Er det et slikt oppsett de har på Hifi klubben i Grimstad, mon tro? Ring og spør de.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Er det et slikt oppsett de har på Hifi klubben i Grimstad, mon tro? Ring og spør de.
    De har systemet satt opp i grimstad og drammen

Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Ja hadde helt klart droppet sydenturen som er over på kort tid

Litt vanskelig å si hva du kan få for de, det spørs litt på hvor mye av det samme som ligger ute tilsalgs, ville sjekket Finn for lignende høyttalere og kanskje lagt de ut for ca 5000,- hvis de er strøkne. Solgte mine for 6000,- for 2 år siden
    Det viktigste er at du har med mest mulig informasjon og gode bilder, det er altfor mange dårlige annonser som gjør det vanskelig å få solgt

De er nok ikke lettere å plassere men tror ikke de er vanskeligere heller. Jeg har de ca 30-35 cm fra bakvegg og står de nær et hjørne må du ha samme avstand fra siden. Det funker bra hos meg ihvertfall. Vil du ha mer bass kan du plassere de nærmere bakveggen. Ellers tror jeg du får godlyden ganske kjapt )

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

diamond

Spørs bare om fruen vil være like fornøyd med prioriteringen nye høytallere vs sydentur :P

Hadde det vært opp til henne hadde nok pengene gått til en bitteliten søt forsterker og noen små høytallere man kan ha på tv-bordet. Kvinnfolk liker visst ikke store effektforsterkere og gulvhøytallere. Skjønner meg ikke på dem

Newcomer Airoh sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt feilprising tror jeg? Dette er på Strømmen.

Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja det er absolutt et poeng )

Side 197 av 218 FørsteFørste ... 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 193 194 195 196 197 198 199 200 201 207 217 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •