B&W klubben - Side 195

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 195 av 218 FørsteFørste ... 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 191 192 193 194 195 196 197 198 199 205 215 ... SisteSiste
Viser resultater 3,881 til 3,900 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Prøver igjen her.
    Har nå handlet med en LCR60 S2 som senter og vurderer å bytte ut front-sett til B&W 683. Er det noen som har kjennskap til disse høyttalerene og tror at dette blir en god match ?

Mvh Jan

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    åj åj åj. Gratulerer med flotte HT.

Hva ble fargen på disse herlighetene???
    Valgte svart, selv om jeg er litt imot den trenden. Men rosetre blir for "mye" rosetre, og cherry det samme... mangler noe som bryter opp liksom . Svart passer utrolig godt til mellomtona . Men savner Black ash utgavene .... Gjelder på mange produsenter.

Takker Daniel, veldig spent på hvordan dette blir hos meg .

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å selge disse perlene hvis jeg får rett bud.

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/93702
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Vurderer å selge disse perlene hvis jeg får rett bud.

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/93702
    Hva er det som skal få æren til å overta etter disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vinland
    Hei

Prøver igjen her.
    Har nå handlet med en LCR60 S2 som senter og vurderer å bytte ut front-sett til B&W 683. Er det noen som har kjennskap til disse høyttalerene og tror at dette blir en god match ?

Mvh Jan

Ingen B&W entusiaster som har kjennskap til disse høyttalerene....?

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vinland
    Ingen B&W entusiaster som har kjennskap til disse høyttalerene....?
    I bunn og grunn vil det bli en lydmessig match, men du høre forskjell på mellomtone- og diskantgjengivelsen i høyttalerne. Løp og kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint, hadde håpet på det. Bil først dessverre, så anlegg

Takk for svar

Mvh Jan

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. funderer litt på center til mine kommende 804Diamond. Trokke jeg gidder å bruke så mye penger på center. Hva tror dere om å bruke CMC2 centeren i oppsettet?

For min del hører jeg svært lite klangforskjell på film, da det meste skjer i centeren uansett, mens sidehøyttalerene kun står for effekten (for det meste). Til musikk i 5 kanaler ser jeg funksjonen bedre, men det skjer aldri at jeg hører på musikk i 5 kanaler, kanskje noen live konserter, men selv der kan jeg leve med forskjellig front oppsett..

Bakkanalene er jo allerede feil, i og med at det er Ikon OnWall .

Uansett, gleder meg sykt til å få et, i mine ører, "highend" anlegg som også ut ifra demoen på Hifiklubben også spiller "dårligere" innspillinger utenom å låte dritt

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som skal få æren til å overta etter disse?
    Regner med det blir 803D som skal kobles med Bladelius monoblokker.
    Håper å få alt på plass til lørdag.

Håper ikke jeg blir skuffet.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det blir 803D som skal kobles med Bladelius monoblokker.
    Håper å få alt på plass til lørdag.

Håper ikke jeg blir skuffet.
    Blir du skuffet, så har jeg noe som passer meget bra til 803 Da garanterer jeg at du ikke blir skuffet.

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Blir du skuffet, så har jeg noe som passer meget bra til 803 Da garanterer jeg at du ikke blir skuffet.
    Tror jeg har vet hva du tenker på.

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hmm.. funderer litt på center til mine kommende 804Diamond. Trokke jeg gidder å bruke så mye penger på center. Hva tror dere om å bruke CMC2 centeren i oppsettet?

For min del hører jeg svært lite klangforskjell på film, da det meste skjer i centeren uansett, mens sidehøyttalerene kun står for effekten (for det meste). Til musikk i 5 kanaler ser jeg funksjonen bedre, men det skjer aldri at jeg hører på musikk i 5 kanaler, kanskje noen live konserter, men selv der kan jeg leve med forskjellig front oppsett..

Uansett, gleder meg sykt til å få et, i mine ører, "highend" anlegg som også ut ifra demoen på Hifiklubben også spiller "dårligere" innspillinger utenom å låte dritt

Akkurat det gadd ikke denne gutten heller så jeg gjorde som du foreslår her.
    Angrer ikke et sekund, lyden er tilnærmet lik klangmessig siden reciveren ikke er like oppløst i toppen som min lyngdorf.

Lydbildet i front smelter fint sammen uten problemer.
    For å være helt ærlig klarer jeg med knapp margin å skille klipscene i høyden ut av lydbildet når det står på som værst.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale
    Akkurat det gadd ikke denne gutten heller så jeg gjorde som du foreslår her.
    Angrer ikke et sekund, lyden er tilnærmet lik klangmessig siden reciveren ikke er like oppløst i toppen som min lyngdorf.

Lydbildet i front smelter fint sammen uten problemer.
    For å være helt ærlig klarer jeg med knapp margin å skille klipscene i høyden ut av lydbildet når det står på som værst.

Takker .

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er egentlig alternativene til CMC2 sammen med 804 Diamond? Kanskje en diger, brukt HTM senter?

Som nytt alternativ finnes jo selvsagt HTM4, men den ser ut som den passer bedre sammen med 805 og PM1 størrelsesmessig. Tviler på at den kan spilles som stor høyttaler, noe CM9 gjør med glans.

Etter min mening er CMC2 en veldig vellykket senterhøyttaler som gir stor valuta for pengene. Klangmessig er det ikke større forskjell mellom 804D og CM9 enn at den vil passe utmerket. Jeg hadde ikke nølt med å bruke den sammen med 804.

Selv har jeg en kombo av CMC2 og PM1 - og dette spiller veldig bra sammen, også på musikk i 5.1, B&W klangen går igjen flere serier
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Idag fikk jeg levert et par 803D fra Oslo.
    Som dere kanskje har sett har jeg lagt ut min "holy grail" (802N) for salget.
    Må si jeg var litt skeptisk på om dette var rette veien å gå.
    Nå etter noen timer med musikk må jeg si at dette er noe jeg kan leve med.

803D spiller meget bra sammen med Muse blokkene mine,men regner med lyden løftes det lille ekstra når jeg får et par Bladelius monoblokker på plass

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag fikk jeg levert et par 803D fra Oslo.
    Som dere kanskje har sett har jeg lagt ut min "holy grail" (802N) for salget.
    Må si jeg var litt skeptisk på om dette var rette veien å gå.
    Nå etter noen timer med musikk må jeg si at dette er noe jeg kan leve med.

803D spiller meget bra sammen med Muse blokkene mine,men regner med lyden løftes det lille ekstra når jeg får et par Bladelius monoblokker på plass
    Er ikke 802N og 803D ganske like i lyden?

Men grattis.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke 802N og 803D ganske like i lyden?

Men grattis.
    802N og 803D er nok rimelig forskjellige i lyden .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt B&W 804Diamond i ca 1 uke, og jeg må si jeg er veldig imponert over denne skapningen, selv på min "rimelige" rigg bestående av :
    Squeezebox Touch
    NAD M51
    Parasound A21

Lyden er utrolig behagelig, selv på dårligere innspillinger ifra f.eks AC/DC. Men jeg har virkelig fått blod på tann, og vurderer en ny PRE. Classe CP800 står høyt på lista, da den også har mulighet til integrasjon av mine veldig gode SVS PC13 Ultra, samtidig som den kan lagre opptil 6 preset.

Har også vurdert NAD M15HD2, som også lydmessig skal være helt kanon, selv i stereo, men tror jeg aldri kommer til å bruke mer enn 2 kanaler på den, og da er det litt lite vits. Men jeg syns NAD Master serien låter helt konge.

Er bassmanagement jeg sikler på .

KANSKJE jeg kjøper meg en dyyyr julegave i går gitt :P..

Angrer jeg på å ikke gått for 803D ? Ikke i det hele tatt, siden de ikke spilte like godt i mine ører, samtidig som jeg da kan ta meg råd til en slik PRE-amp ala Classe og integrere subbene mine for å oppnå mer trøkk nedover iregisteret. NAD M51 imponerer dog utrolig som DAC og PRE, men mangler da denne funksjonen (forståelig nok).

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    802N og 803D er nok rimelig forskjellige i lyden .
    Etter noen dager med 803D i hus har jeg begynt å virkelig merke forskjellen på disse kontra 802N.
    803D spiller mer oppløst etter min mening.

Bruker enda Muse monoblokkene,men skal hente et par Bladelius Advantage til helga nå.

Kom gjerne med innspill.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen dager med 803D i hus har jeg begynt å virkelig merke forskjellen på disse kontra 802N.
    803D spiller mer oppløst etter min mening.

Bruker enda Muse monoblokkene,men skal hente et par Bladelius Advantage til helga nå.

Kom gjerne med innspill.
    Er vel ingen ting som er likt på 802 vs 803D . Men er det 803D eller diamond du har?.

Side 195 av 218 FørsteFørste ... 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 191 192 193 194 195 196 197 198 199 205 215 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •