B&W klubben - Side 194

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 194 av 218 FørsteFørste ... 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 190 191 192 193 194 195 196 197 198 204 214 ... SisteSiste
Viser resultater 3,861 til 3,880 av 4355

Tråd: B&W klubben

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg vært på shootout mellom 3 høyttalere:
    B&W 804Diamond
    B&W 803Diamond
    Dali Epicon 6.

Var vel egentlig 803D og Epicon 6 jeg skulle lytte til, og startet med disse 2 da de er likt priset. Og WOW for noen forskjellige høyttalere . Elektronikk var ifra Classe sin ypperste divisjon med 2x600watts monoblokker og CT800 preamp.

803D, spilte med vannvittig midbass som virkelig kunne kjennes, og virka som at de kunne dras utrolig langt før dem nådde briste punktet (jeg fant det ikke...). Men, lyden var liksom litt.. innelukket, noe jeg har erfart før også med BW, men ikke alle modellene. Men god lyd. Kan virke som at basselementene overgår mellomtona og "tåkelegger" denne litt. Uansett, en vannvittig morsom HIFI høyttaler med trøkk egenskaper (ikke normalt, da highend ofte kan låte litt døll og kjedelig).

Epicon 6, må si at Dali virkelig har lagt gullegget med klar og nydelig lyd, desverre blir den fort litt "kvistete" i det øvre registeret når man drar på. Samtidig som at de gir seg fort på referanselåta mi Hey you, av Pink Floyd. Litt skuffa over at de faktisk ikke tåler mer juling. Men klarhet på normalt til middelshøyt nivå var enestående, samtidig som at bassen satt som et skudd (dog litt lite dypbass til Dali å være...).

Frem til nå var jeg veldig usikker, 803D hadde trøkket, mens Epicon 6 var klart best på klarheten. 803D var faktisk innelukket iforhold.

Så drar jeg frem 804D, og jeg blir vannvittig overraska, hadde forhåndsdømt denne modellen i nord og ned. Men en direkte sammenligning med 803D var den helt klart på en annet nivå på klarhet i mellomtoneregisteret, alt kom mye tydeligere frem med denne modellen, og imotsettning til Epicon, så ble det ikke så "kvistete" i lyden når man dro på. Bristepunktet mellom epicon og 804D er så si helt likt!

Jeg TROR 803D sin "ullenhet" (ok, litt overdrevet, men det var til tider "elendig") kan skyldes større kassevolum til FST mellomtona, samtidig som at bassene "voldtok" vokalene litt. Men gud bedre så moro dem er!!!

I denne shootouten var det 804diamond som dro det lengste strået for min del! Min neste høyttaler?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du fikk lov til å spille høyt og teste den biten også ja. Heldig, for jeg ender alltid opp på demoer med "pratevolum" og selgeren har limt fast fjernkontrollen i handa.
    Jeg hørte 803Dia, 804 Dia og Dali MS4.
    Jeg satt igjen med en følelse av en renere lyd og bedre sammenheng i fra 804 Dia, samt en roligere diskant, enn 803 Dia.
    804 Dia blir lettere å drive og man kommer ganske langt på vei mot en veldig god sub på mellomlegget.
    Mye av grunnen til at jeg synes 804 Dia var bedre enn 803 Dia kan vel være at det kun ble brukt Nad sin 7x160 watter og at 803 Dia krever mer enn denne.

Når jeg testet 804 Dia mot Dali MS4 ble det brukt Nad M3 og da i en annen del av rommet.

Ditt bilde viser vel også at høyttalerene ikke har helt like premisser på plasseringa heller.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Så du fikk lov til å spille høyt og teste den biten også ja. Heldig, for jeg ender alltid opp på demoer med "pratevolum" og selgeren har limt fast fjernkontrollen i handa.
    Jeg hørte 803Dia, 804 Dia og Dali MS4.
    Jeg satt igjen med en følelse av en renere lyd og bedre sammenheng i fra 804 Dia, samt en roligere diskant, enn 803 Dia.
    804 Dia blir lettere å drive og man kommer ganske langt på vei mot en veldig god sub på mellomlegget.
    Mye av grunnen til at jeg synes 804 Dia var bedre enn 803 Dia kan vel være at det kun ble brukt Nad sin 7x160 watter og at 803 Dia krever mer enn denne.

Når jeg testet 804 Dia mot Dali MS4 ble det brukt Nad M3 og da i en annen del av rommet.

Ditt bilde viser vel også at høyttalerene ikke har helt like premisser på plasseringa heller.

Måtte jo line dem opp under fotoseansen . Ellers fikk dem prøvd seg litt forskjellig... slik bildet er tatt er det vel egentlig 803D som har beste plasseringa . Hadde vært merkelig om jeg fikk plassert dem på samme plass på 1 og samme bilde .

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

I denne shootouten var det 804diamond som dro det lengste strået for min del! Min neste høyttaler?

Min erfaring også. Likte faktisk 804 bedre enn 803 da jeg sjekket dem inngående på Hi-fi klubben. Synes de er mer åpne, men det kan selvsagt endre seg i et annet rom. Har sett noen 803 Diamond til salgs, men det som avskrekker meg er størrelsen. 804 har en mye mer attraktiv størrelse for en høyttaler å ha i stua, så det blir nok min neste høyttaler

Beklageligvis er de aldri på brukten i rosewood, så jeg må visst kjøpe nytt.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Min erfaring også. Likte faktisk 804 bedre enn 803 da jeg sjekket dem inngående på Hi-fi klubben. Synes de er mer åpne, men det kan selvsagt endre seg i et annet rom. Har sett noen 803 Diamond til salgs, men det som avskrekker meg er størrelsen. 804 har en mye mer attraktiv størrelse for en høyttaler å ha i stua, så det blir nok min neste høyttaler

Beklageligvis er de aldri på brukten i rosewood, så jeg må visst kjøpe nytt.
    Så bra andre har erfart noe ala det samme . Så da gjør jeg nok ikke noe bomkjøp med å handle en rimeligere modell.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra andre har erfart noe ala det samme . Så da gjør jeg nok ikke noe bomkjøp med å handle en rimeligere modell.
    Sjekk om du får testet Epicon 6 med annen elektronikk enn classè. Synes virkelig ikke den komboen er optimal

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    804Dia sammen med DB1.. eller to DB1..?

Med det sagt - jeg trivdes veldig godt med 803Dia. Drev de med Muse monoblokker, så bi-ampet jeg med Hypex-moduler.

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WALL-E
    Det der er billig

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag bestilte jeg meg 804 Diamond . Av forskjellige grunner avslo jeg 803 Diamond.

Likte 804Diamond bedre.
    803 Diamond krever tydeligvis masse krefter, som koster masse krkr .
    ¨
    Gleder meg veldig til å teste 804Diamond nå noen år. For 5 år siden hadde jeg BW 703, en høyttaler jeg egentlig aldri ble fornøyd med, men pent spilte den jo. 804 virka som å gi meg MYE av det jeg er ute etter i en høyttaler .

Så får vi se om eg handler anna elektronikk etter verdt, da Parasound A21 har stått skammelig lenge i racket mitt . hehe.. Forandring fryder .

Newcomer Elusive sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det blir fryd for ører/øyne i mange år...gratulerer med nye høyttalere!!

Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye, tenker du blir fornøyd :-D

Newcomer Elusive sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag bestilte jeg meg 804 Diamond . Av forskjellige grunner avslo jeg 803 Diamond.

Likte 804Diamond bedre.
    ¨
    Gleder meg veldig til å teste 804Diamond nå noen år. For 5 år siden hadde jeg BW 703, en høyttaler jeg egentlig aldri ble fornøyd med, men pent spilte den jo. 804 virka som å gi meg MYE av det jeg er ute etter i en høyttaler .

Så får vi se om eg handler anna elektronikk etter verdt, da Parasound A21 har stått skammelig lenge i racket mitt . hehe.. Forandring fryder .
    BTW, hvor var du for å få den demoen? Imponerende line up for å si det sånn:-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elusive
    BTW, hvor var du for å få den demoen? Imponerende line up for å si det sånn:-D
    Oslo marcusthrane. :-). Gleder meg ja.;-) ikveld skal jeg nyte cm9. Låner dem.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Likte 804Diamond bedre.
    ¨
    Største ulempen med 803 er den fysiske størrelsen, 804 passer mye bedre inn i ei norsk stue.

Grattis, dette er en kanonbra highend høyttaler med mange flotte egenskaper. I tillegg har den jo som nevnt et tiltalende utseende.

Åpenbart at brukerne er veldig fornøyd med 804 Diamond, for den er jo aldri å se til salgs brukt. Så skal man ha den, så må man fint punge ut for et nytt par. Hvilket jeg vel gjør om et par års tid

Du blir nok en av de fornøyde, du også
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Likte 804Diamond bedre.
    ¨

åj åj åj. Gratulerer med flotte HT.

Hva ble fargen på disse herlighetene???

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aerik
    Det der er billig
    Ikke vær så sikker på det du.

Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Ikke vær sikker så sikker på det du.
    Tenkte mest kontra villedende utsalgspris jeg da 8-)
    til mld. som stod over der jeg skrev det. Men skorob
    har bestilt seg noen flotte HT ja

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med flotte høytalere robert, hørte disse på grensen på litt rimeligere elnikk fra cambridge og disse tilfredstiller på mange måter. Blir det noe ny elnikk på disse eller bruker du det samme du har fra før.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Likte 804Diamond bedre.
    ¨

Gratulerer Robert

Side 194 av 218 FørsteFørste ... 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 190 191 192 193 194 195 196 197 198 204 214 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •