B&W klubben - Side 193

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 193 av 218 FørsteFørste ... 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 189 190 191 192 193 194 195 196 197 203 213 ... SisteSiste
Viser resultater 3,841 til 3,860 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kom hjem i dag med bananplugger å fant ut til min forundring at dm684 ikke har innganger for bananplugger. Dvs. de har et hull på toppen av terminalen men det er bare for å vise plastknotten nedi som enten er rød eller svart. Skjønner ikke hvorfor B&W lagde denne illusjonen. Ganske idiotisk å ikke ha mulighet for bananplugger på bi-wire høytalere.

Newcomer Bluepower sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ldynamic
    Kom hjem i dag med bananplugger å fant ut til min forundring at dm684 ikke har innganger for bananplugger. Dvs. de har et hull på toppen av terminalen men det er bare for å vise plastknotten nedi som enten er rød eller svart. Skjønner ikke hvorfor B&W lagde denne illusjonen. Ganske idiotisk å ikke ha mulighet for bananplugger på bi-wire høytalere.

Hm, du kan ikke skru av strammeskruen på terminalen og ta ut plastproppen?
    Mener det var slik på mi e gamle 683.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel slik det er på div recivere /forsterkere også, iallefall på alt jeg har hatt av yamaha recivere. Det var bare å bruke ett lite skrujern og vippe dem ut.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer tobkas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

trenger de mer krefter?

Har cm1 i front på mitt hjemmekino oppsett har yamaha rx-v673 som reciver trenger de mer krefter?:-?

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et krav fra EU - plastduttene altså. Folk har visstnok dyttet stikkontakter inn i terminalene. Ikke lurt.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tobkas
    Har cm1 i front på mitt hjemmekino oppsett har yamaha rx-v673 som reciver trenger de mer krefter?:-?
    Både ja og nei. Nei hvis du er fornøyd med "halvgod" ytelse fra høyttalerne. Ja dersom du ønsker å få frem potensialet i de.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Både ja og nei. Nei hvis du er fornøyd med "halvgod" ytelse fra høyttalerne. Ja dersom du ønsker å få frem potensialet i de.
    Hvilken hjemmekino forsterker vil du anbefale? Har cm center cm1 og ds3

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken hjemmekino forsterker vil du anbefale? Har cm center cm1 og ds3
    Bruk Denon Avr-3313 og bi-amp frontene. Da sparker den liv i de små tassene

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Bruk Denon Avr-3313 og bi-amp frontene. Da sparker den liv i de små tassene
    Liker bedre yamaha reciverene :roll:

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker bedre yamaha reciverene :roll:
    Kjenner ikke til Yamaha sine større modeller, men stikkordet er nok strøm. Yamaha har nok veldig gode alternativer som vil få liv i tassene

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får mye billige tilbud rundt nå, av de store mod av fjorårets modellenr til Yamaha, til en rimelig penge nå om dagen. Og de sparker nok liv i de tassene

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ldynamic
    Banan på de fungere fint det! Skru av den dingsen å ta et flatt skrujern og ta av plastknottene!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innbyggnings høytalere

erd et noen som har noen formening om hvor bra dette kan låte i forhold til gulvhøytalere, jeg har i dag et stereo oppsett, og tror at det er det jeg vil bruke i ett innfelt system også. tenkte et 2.1 system, er jo en del B&W alternativer. noen som har dette hjemme eller har noen relevante svar til meg, så skriv gjerne pm

mvh michael

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da her jeg og en kompis hatt en shootout mellom B&W CM9 og Klipsch RF63.

I mine ører låter B&W som smør på så si alt, utenom noen plater med kvinner på vokalen (Norah Jones spesielt), på noe av sistnevnte kommer liksom ikke stemmene helt ut av høyttaleren, virker som at lyden vlir igjen "bak membranen". Men på så si alt anna spiller dette veldig behagelig.

Klipsch, her er det ikke noe problemer med at lyden kommer ut, uansett plate, kanskje litt i overkant til tider, noe som kan gjøre så dem kan virke mer pågående. Men gud bedre å den gruslegg det meste andre på musikk ifra KoRn, Infected Mushrooms, samtidig som de har en mye støre scene følelse på platene ifra Norah Jones og Katie Melua.

Et annet stort punkt hvor en var overlegen var evne til å dra på. Pink Floyd sin sangt ifra The Wall, Hey you. Den har ganske kraftige basslag, og her bryter faktisk CM9 nesten isammen på middels høyt nivå. Kompisen min beskrev det som "papplyd" noe jeg må si meg enig i. Vi skrur ned, og det spiller silkemykt og deilig. Klipsch derimot, her er det vel nesten muli å booste opp 50% mer uten å høre noe form for forvregning: Dette overrasket oss veldig, da vi hadde trodd en høyttaler til 20k skulle takle denne sangen bedre(begge mener med ganske sikkerhet at BW 683 er "bedre" på dette området enn sin storebror CM9).

Filmtid, her ble kun BW brukt med CMC1 som center. Her imponerer B&W veldig, og CMC1 centern er virkelig god!!! Spent på hva CMC2 presterer, fordi vi merka ingen begrensinger i CMC1, selv på høye volum spilte den med letthet med, og for en deilig lyd!!! Er nok beste kinolyden jeg har hatt siden Dali Helicon settet var ihus!

Konkluksjon: Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gå for! Da klipsch RF63 virkelig viste muskler og overlegenhet på noen parametere, og spilte aldri dårligere enn BW, kun litt annerledet på å formidle lyden på. Men jeg TROR jeg kommer til å bestille meg BW CM9 til uka, så får jeg se om jeg kommer til å selge RF63.

Elektronikk som ble benyttet:
    Kilde: Squeezebox (FLAC)
    Pre: NAD M51
    Kabel: Black Magic XLR (PM-Audio)
    Amp: Parasound A21
    Kabel: Audioquest Rocekt-88 bi-wire.
    Høyttalere: Klipsch RF63 og B&W CM9.
    Center: B&W CMC 1
    Bak: Dali Ikon onwall
    Sub: 2x SVS PC13Ultra (kun brukt på film!!).
    Surround reciver: NAD T777

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bra initiativ skorob - interessant lesning

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Et krav fra EU - plastduttene altså. Folk har visstnok dyttet stikkontakter inn i terminalene. Ikke lurt.
    Ja det var en melding jeg skrev fort i frustrasjon. Lagde jumpers på fredag og det funka fint de kunne vel også skrevet at man ikke skal putte katta i bassporten også:smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Dette var artig lesing da jeg i stor grad er uenig jeg har en overbevisning at horndiskanter ikke kan lage lyd på rett måte, jeg har til dags dato ikke hørt et sett klipsch som ikke skriker på høye frekvenser men nok om det. Årsaken til at du ikke får mer ut av cm'ene ligger i at de er meget tungdrevne de trenger helt enorme mengder strøm for virkelig "lette" på sløret noe flere kan bekrefte her inne. samtidig kan jeg av egen erfaring si at d/a converteren til nad kunne godt gjort en bedre jobb.... etter jeg fikk hegel i hus har mine cm9 åpnet seg opp på detaljene selv om anlegget mangler strøm.... håper valget ditt faller på B&W :grin:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cr1sto8a11
    Dette var artig lesing da jeg i stor grad er uenig jeg har en overbevisning at horndiskanter ikke kan lage lyd på rett måte, jeg har til dags dato ikke hørt et sett klipsch som ikke skriker på høye frekvenser men nok om det. Årsaken til at du ikke får mer ut av cm'ene ligger i at de er meget tungdrevne de trenger helt enorme mengder strøm for virkelig "lette" på sløret noe flere kan bekrefte her inne. samtidig kan jeg av egen erfaring si at d/a converteren til nad kunne godt gjort en bedre jobb.... etter jeg fikk hegel i hus har mine cm9 åpnet seg opp på detaljene selv om anlegget mangler strøm.... håper valget ditt faller på B&W :grin:
    Parasound A21 burde da pokkern meg lette på sløret til CM9 . Men missforstå meg ikke da, er kun på noen artisker og sanger hvor dette er et "problem". NAD DAC'en syns jeg det er få som slår .

B&W står veldig høyt på lista ja .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er ny på B&W fronten, men vurderer å kjøpe inn 683 som front-sett og en senter til dette

Har en LCR S2 senter på hånda, er det noen som har kjennskap til den og vil den passe inn til de 683'ene ?

Mvh Jan

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

I mine ører låter B&W som smør på så si alt, utenom noen plater med kvinner på vokalen (Norah Jones spesielt), på noe av sistnevnte kommer liksom ikke stemmene helt ut av høyttaleren, virker som at lyden vlir igjen "bak membranen". Men på så si alt anna spiller dette veldig behagelig.

Klipsch, her er det ikke noe problemer med at lyden kommer ut, uansett plate, kanskje litt i overkant til tider, noe som kan gjøre så dem kan virke mer pågående. Men gud bedre å den gruslegg det meste andre på musikk ifra KoRn, Infected Mushrooms, samtidig som de har en mye støre scene følelse på platene ifra Norah Jones og Katie Melua.

Et annet stort punkt hvor en var overlegen var evne til å dra på. Pink Floyd sin sangt ifra The Wall, Hey you. Den har ganske kraftige basslag, og her bryter faktisk CM9 nesten isammen på middels høyt nivå. Kompisen min beskrev det som "papplyd" noe jeg må si meg enig i. Vi skrur ned, og det spiller silkemykt og deilig. Klipsch derimot, her er det vel nesten muli å booste opp 50% mer uten å høre noe form for forvregning: Dette overrasket oss veldig, da vi hadde trodd en høyttaler til 20k skulle takle denne sangen bedre(begge mener med ganske sikkerhet at BW 683 er "bedre" på dette området enn sin storebror CM9).

Filmtid, her ble kun BW brukt med CMC1 som center. Her imponerer B&W veldig, og CMC1 centern er virkelig god!!! Spent på hva CMC2 presterer, fordi vi merka ingen begrensinger i CMC1, selv på høye volum spilte den med letthet med, og for en deilig lyd!!! Er nok beste kinolyden jeg har hatt siden Dali Helicon settet var ihus!

Konkluksjon: Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gå for! Da klipsch RF63 virkelig viste muskler og overlegenhet på noen parametere, og spilte aldri dårligere enn BW, kun litt annerledet på å formidle lyden på. Men jeg TROR jeg kommer til å bestille meg BW CM9 til uka, så får jeg se om jeg kommer til å selge RF63.

Elektronikk som ble benyttet:
    Kilde: Squeezebox (FLAC)
    Pre: NAD M51
    Kabel: Black Magic XLR (PM-Audio)
    Amp: Parasound A21
    Kabel: Audioquest Rocekt-88 bi-wire.
    Høyttalere: Klipsch RF63 og B&W CM9.
    Center: B&W CMC 1
    Bak: Dali Ikon onwall
    Sub: 2x SVS PC13Ultra (kun brukt på film!!).
    Surround reciver: NAD T777
    Du får ta deg en tur nedover og høre på cmc2 sammen med cm9 her da vettu

Side 193 av 218 FørsteFørste ... 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 189 190 191 192 193 194 195 196 197 203 213 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •