B&W klubben - Side 190

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 190 av 218 FørsteFørste ... 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 186 187 188 189 190 191 192 193 194 200 210 ... SisteSiste
Viser resultater 3,781 til 3,800 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    Da er reciever i hus!! Endelig8) Har ikke fått testet så mye ennå,men sålangt kjempe fornøyd med både design og ikke minst lydkvaliteten sammen med B&W. Synes dette spiller bra sammen:-) Mer info kommer etter mer testing!

Spennende!

Et par tips når det gjelder Pioneer og MCACC. Når du har kjørt full romkorreksjon med mic i ørehøyde (minst 1 m fra bakvegg), så bør du gå inn i setup'en og finjustere etterpå, avstander fra HT til sweetspot og ikke minst volum. Av en eller annen grunn senker MCACC gain ganske mye. Jeg pleier å justere kanal med høyst volum til 0db og de andre kanalene innbyrdes i forhold til dette.

Man bør også finjustere EQ manuelt for alle høyttalere, slik at frekvensene blir slik man ønsker. RK er bare en grovjustering!

For film funker det nok best med RK innkoblet (gjerne automodus), mens med ditt flotte sluttrinn så tipper jeg som nevnt pure vil låte best for musikk i stereo. Men det er jo dette som er så gøy å sjekke ut Mange timer med ren fornøyelse til kalibrering
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God forsterker til CM8 og PV1D. ikke under 15000 og ikke over 30000

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rui123
    Den nye til denon ser ut som en bra værsting . Audessey XT32 gjør virkelig bra jobb. Skulle ønsket jeg hadde samme selv.

Ellers er jeg utrolig fornøyd med NAD T777, kanskje den som er musikalsk den beste kandidaten, samtidig som den er passe avansert.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Den nye til denon ser ut som en bra værsting . Audessey XT32 gjør virkelig bra jobb. Skulle ønsket jeg hadde samme selv.

Ellers er jeg utrolig fornøyd med NAD T777, kanskje den som er musikalsk den beste kandidaten, samtidig som den er passe avansert.

Denon er et godt tips syns jeg, lydsignaturen til Denon/Marantz gjør seg utrolig godt på CM serien:-D :-D

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Forsterker eller receiver?
    Er jo masse å velge i her, jeg foreslår Hegel H300, Hegel H200, NAD C390DD og NAD M3 på forsterkersiden. Ellers bør det være mulig å finne en god forsterker til under 15000,- kr også, eksempel Cambridge Azur 851A, Hegel H100 og heller kjøre på med en PV1D subwoofer ekstra?

NAD C390DD, B&W CM8 og 2.stk PV1D ?

På receiver siden synes jeg Pioneer SC-LX receiverne gjør seg veldig bra, her er, jo større jo bedre.
    Forsterkere og receivere med en nøytral klang er også å foretrekke synes jeg på B&W CM-serie, med dette blir smak og behag. Ellers er det ikke dumt å gå for en stereoforsterker med HomeTheater inngang slik den kan brukes som effektforsterker til fronthøyttalerne med en receiver ved film/hjemmekinobruk.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Forsterker eller receiver?
    Er jo masse å velge i her, jeg foreslår Hegel H300, Hegel H200, NAD C390DD og NAD M3 på forsterkersiden. Ellers bør det være mulig å finne en god forsterker til under 15000,- kr også, eksempel Cambridge Azur 851A, Hegel H100 og heller kjøre på med en PV1D subwoofer ekstra?

NAD C390DD, B&W CM8 og 2.stk PV1D ?

På receiver siden synes jeg Pioneer SC-LX receiverne gjør seg veldig bra, her er, jo større jo bedre.
    Forsterkere og receivere med en nøytral klang er også å foretrekke synes jeg på B&W CM-serie, med dette blir smak og behag. Ellers er det ikke dumt å gå for en stereoforsterker med HomeTheater inngang slik den kan brukes som effektforsterker til fronthøyttalerne med en receiver ved film/hjemmekinobruk.

Ja, her er det som du sier forskjellige oppfatninger. Jeg mener forsterkere fra NAD gjør seg bedre på for eks Dali, fremfor på B&W. Min refleksjonsrekke her bunner i at CM serien (B&W høyttalere generelt for den saks skyld) har en noe nøytral og noe steril lydsignatur. Når man da parrer de med elektronikk som også har de samme egenskapene blir summen for min del i overkant. NAD M3 kan forøvrig være å foretrekke for min del, da den er merkbart varmere samt fyldigere i sounden enn andre NAD forsterkere jeg har hørt.

Med bakgrunn i ovenstående er Denon/Marantz eller Electrocompaniet mine stalltips- ift lydsignatur. Man må også huske på å velge modeller med nok krefter naturligvis for CM8. Skulle man kjørt stereoforsterker kan jeg varmt anbefale Marantz PM15S1(S2) eller Denon PMA 2010AE.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon AVR4520 eller T787 vil fungere utmerket sammen med CM8 og PV1D. Som en stereoforsterker er både Nad M3 og Cambridge 851A utmerkede alternativer. Nad 390DD er også et godt alternativ.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Denon AVR4520 eller T787 vil fungere utmerket sammen med CM8 og PV1D. Som en stereoforsterker er både Nad M3 og Cambridge 851A utmerkede alternativer. Nad 390DD er også et godt alternativ.
    NAD M3 syns jeg ikke passer CM serien, da heller jeg mer mot 390 som jeg syns "åpner" BW høyttalere mye mer . Men det er min mening da . NAD M3 er dog et funn til prisen på masse andre produsenter (som f.eks Dali, Klipsch ++++). Hørte NAD M2 på CM9, det er første gang jeg har falt skikkelig for CM serien .

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    NAD M3 syns jeg ikke passer CM serien, da heller jeg mer mot 390 som jeg syns "åpner" BW høyttalere mye mer . Men det er min mening da . NAD M3 er dog et funn til prisen på masse andre produsenter (som f.eks Dali, Klipsch ++++). Hørte NAD M2 på CM9, det er første gang jeg har falt skikkelig for CM serien .

Personlig stiller jeg meg relativt uforstående til disse anbefalingene av NAD forsterkere på CM serien og B&W generelt. Ja, kommer man opp i dyre forsterkere som for eks M2, så er det noe annet, men i "normale" prisklasser som under 20 K, så mener jeg det finnes masser av bedre alternativer og andre produsenter som harmonerer langt bedre med B&W.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Personlig stiller jeg meg relativt uforstående til disse anbefalingene av NAD forsterkere på CM serien og B&W generelt. Ja, kommer man opp i dyre forsterkere som for eks M2, så er det noe annet, men i "normale" prisklasser som under 20 K, så mener jeg det finnes masser av bedre alternativer og andre produsenter som harmonerer langt bedre med B&W.
    Nå må først og fremst personen som spør finne ut om han eller henne liker NAD og B&W. Listet dem opp først og fremst pga. at disse forsterkerne vil være kraftig nok til å drive tenkte CM8 høyttalere.

Ellers synes jeg at både C375BEE og M3 låter likt, M3 har noe mer krefter, ellers er de like "grovkornet i klangen" begge to synes jeg.

NAD C390DD derimot låter mye bedre, kansje noe "slankere" enn hva jeg hadde forventet av en NAD forsterker, dette blir også smak og behag.
    Det som er MEGET positivt med denne er jo alle mulighetene den kommer med, enkel Rom EQ og muligheter for å sette X-over og kjøre både 2.1 og 2.2 system i stereo. Og en Dac av god kvalitet, samt muligheter for å oppgradere senere.

Personen som spør bør virkelig ihvertfall høre på CM8, C390DD og PV1D synes jeg.

Ellers er jo Hegel H200 å få tak i til en ganske gunstig pris akkurat nå.

I samme gate har man også Cambridge 851A, og ikke minst Lyngdorf kan være verdt en lytt hvis muligheten er der.

Hegel H300 er helt klart den forsterkeren jeg mest vil anbefale, men den koster også mest, en kjempe forsterker på CM-serien, god Dac også, kansje noe "overkill" på CM8.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD fungerer på BW, spesielt 390 likte jeg på dem. Mens favoritten min helt klart er Hegel og Krell på denne produsenten. Parasound, som jeg selv har, skal også være bra på BW.

Primare sies å være bra, men det har jeg ikke testa. Densen derimot, ypperlig! .

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Nå må først og fremst personen som spør finne ut om han eller henne liker NAD og B&W. Listet dem opp først og fremst pga. at disse forsterkerne vil være kraftig nok til å drive tenkte CM8 høyttalere.

Ellers synes jeg at både C375BEE og M3 låter likt, M3 har noe mer krefter, ellers er de like "grovkornet i klangen" begge to synes jeg.

NAD C390DD derimot låter mye bedre, kansje noe "slankere" enn hva jeg hadde forventet av en NAD forsterker, dette blir også smak og behag.
    Det som er MEGET positivt med denne er jo alle mulighetene den kommer med, enkel Rom EQ og muligheter for å sette X-over og kjøre både 2.1 og 2.2 system i stereo. Og en Dac av god kvalitet, samt muligheter for å oppgradere senere.

Personen som spør bør virkelig ihvertfall høre på CM8, C390DD og PV1D synes jeg.

Ellers er jo Hegel H200 å få tak i til en ganske gunstig pris akkurat nå.

I samme gate har man også Cambridge 851A, og ikke minst Lyngdorf kan være verdt en lytt hvis muligheten er der.

Hegel H300 er helt klart den forsterkeren jeg mest vil anbefale, men den koster også mest, en kjempe forsterker på CM-serien, god Dac også, kansje noe "overkill" på CM8.

Absolutt bra at det bringes frem flere forslag til vedkommende som spør, ikke misforstå meg Jeg bare legger frem mine oppfatninger i diskusjonen også, spesielt siden det virker som mitt syn på NAD/B&W virker å være motstridende med majoriteten.

H300 er nok rimelig over the top på CM8, men det blir aldri for mye forsterkeri heller. Skulle _gjerne_ hørt denne komboen, spesielt mtp hvor god H300 virker å være.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt bra at det bringes frem flere forslag til vedkommende som spør, ikke misforstå meg Jeg bare legger frem mine oppfatninger i diskusjonen også, spesielt siden det virker som mitt syn på NAD/B&W virker å være motstridende med majoriteten.

H300 er nok rimelig over the top på CM8, men det blir aldri for mye forsterkeri heller. Skulle _gjerne_ hørt denne komboen, spesielt mtp hvor god H300 virker å være.
    NAD på B&W er ikke min favoritt. En brukt Krell ville antakeligvis vært mitt førstevalg, eventuelt Chapter eller tilsvarende kraftige forsterkere. Hegel fungerer bedre enn NAD i mine ører, men for min del var det noe som ikke helt stemte 100 % sammen med CM9 (Hegel integrert på rundt 200W).

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    NAD på B&W er ikke min favoritt. En brukt Krell ville antakeligvis vært mitt førstevalg, eventuelt Chapter eller tilsvarende kraftige forsterkere. Hegel fungerer bedre enn NAD i mine ører, men for min del var det noe som ikke helt stemte 100 % sammen med CM9 (Hegel integrert på rundt 200W).

Da er jeg i det minste ikke alene, hehe

Forøvrig tror jeg kraftige effekttrinn fra EC er helt gull på CM serien mtp lydsignatur i deres produkter (har dog ikke hørt komboen selv), de tilbakemeldingene fra folk som har dette på CM høyttalere er fra seg av begeistring. Det er også drømmen min når jeg med tiden skal oppgradere på forsterkersiden. En brukt Krell lyder jo også svært fristende etter hva du forteller.

Hvor mye må man opp i for en brukt Krell? Har en ubehagelig følelse av at vi snakker om priser som nok blir utenfor min rekkevidde dessverre

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg i det minste ikke alene, hehe

Forøvrig tror jeg kraftige effekttrinn fra EC er helt gull på CM serien mtp lydsignatur i deres produkter (har dog ikke hørt komboen selv), de tilbakemeldingene fra folk som har dette på CM høyttalere er fra seg av begeistring. Det er også drømmen min når jeg med tiden skal oppgradere på forsterkersiden. En brukt Krell lyder jo også svært fristende etter hva du forteller.

Hvor mye må man opp i for en brukt Krell? Har en ubehagelig følelse av at vi snakker om priser som nok blir utenfor min rekkevidde dessverre
    EC sine sluttrinn låter generelt bra på B&W. Nærmeste du kommer rørlyd med transistor etter min mening.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    EC sine sluttrinn låter generelt bra på B&W. Nærmeste du kommer rørlyd med transistor etter min mening.

+1.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    NAD 390 og M2 låter ikke typisk "NAD" idet hele tatt . Eneste som har gitt meg gofot på BW ifra den kanten. M2 spilte strålende på CM9 iallefall, M3 funker ikke.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig interessant. Jeg vil nemlig bygge videre på den gode lyden jeg har idag med Marantz PM15S1 ved forsterkeroppgradering. I bunn og grunn er jeg fornøyd med lyden denne gir, eneste jeg savner er noe mer pulver og overskudd. Således har jeg kommet frem til at effekttrinn fra EC må være veien å gå. Hva tror du om de tankene?

Men EC er kanskje enda varmere/fyldigere enn Marantz i sounden? Enda mer mot "rørsignaturen"?

Lenge siden jeg har hørt oppsett med EC, så sliter litt med hukommelsen i så måte

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig interessant. Jeg vil nemlig bygge videre på den gode lyden jeg har idag med Marantz PM15S1 ved forsterkeroppgradering. I bunn og grunn er jeg fornøyd med lyden denne gir, eneste jeg savner er noe mer pulver og overskudd. Således har jeg kommet frem til at effekttrinn fra EC må være veien å gå. Hva tror du om de tankene?

Men EC er kanskje enda varmere/fyldigere enn Marantz i sounden? Enda mer mot "rørsignaturen"?

Lenge siden jeg har hørt oppsett med EC, så sliter litt med hukommelsen i så måte
    Tenkte du eventuelt og bruke Marantz`n som pre-amp?
    Lenge siden jeg har hørt Marantz, men mener å huske at de har en varm klangbalanse. Men som du skriver så har de litt lite futt. Ødelegger litt for dynamikken. Så jeg vil egentlig anbefale EC ja.
    EC er vel transistorens rør, så Kjør på

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte du eventuelt og bruke Marantz`n som pre-amp?
    Lenge siden jeg har hørt Marantz, men mener å huske at de har en varm klangbalanse. Men som du skriver så har de litt lite futt. Ødelegger litt for dynamikken. Så jeg vil egentlig anbefale EC ja.
    EC er vel transistorens rør, så Kjør på

Det har jeg egentlig ikke tenkt over enda- altså hvorvidt jeg skal bruke Marantzen som pre. Den kan brukes om pre, så muligheten er der. Men kunne vel tenke meg en dedikert pre som makker til en eventuell EC effekt. Dog er dette også økonomiske spørsmål, så det får vurderes etterhvert

Men takk for anbefalingen og tipset!

Side 190 av 218 FørsteFørste ... 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 186 187 188 189 190 191 192 193 194 200 210 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •