B&W klubben - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 218 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg mener den kirsebær fargen. Men er veldig glad for at jeg valgt wenge for å si det sånt.

Når det gjelder 805S ska vist Electrocompaniet være en god match. Frister faktisk veldig masse å prøve slike selv. Eneste som jeg ser som minus er at de er så ufattelig dyre.

M3 er jo på tilbud nå Løp og kjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan jeg endelig melde meg inn i denne klubben!
    Fikk mine nye DM683 i posten i dag
    Dette drives av en Lyngdorf SDAI 2175 med Squeezebox Duet som signalkilde

Veldig fornøyd så langt og kan nesten ikke vente til høyttalerne er ferdig innspilte!

Hei forresten

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snordeng

Veldig fornøyd så langt og kan nesten ikke vente til høyttalerne er ferdig innspilte!

Hei forresten
    gratulerer så mye!! :-D

fikk et tips av en i HFK om at hvis du kobler høytalerne i motfase, og setter de nærme rett mot hverandre (når du er på jobb eller noe slik..) så tar det halvparten av tiden å spille de inn... :-)

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snordeng

Hei forresten
    grattis med innkjøpet!
    håper du er happy med det. er en veldig bra kombo du har fått deg.
    gi tilbakemelding om hva du syntes om lyngdorf/b&w. elsker den selv
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zealott
    802D bestilt og kommer neste uke
    vil å ha
    gratulerer så mye............
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ai ai, da var B&W DS7 i hus skal bli artig å få testet disse skikkelig

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle

Fort deg da!!! ;-)

Bør komme en tidlig dom på de allerede i dag... Og du bør selvfølgelig ha en DS7 oppe på ene siden, og en vanlig en på andre for å sammenlikne! ;-)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Fort deg da!!! ;-)

Bør komme en tidlig dom på de allerede i dag... Og du bør selvfølgelig ha en DS7 oppe på ene siden, og en vanlig en på andre for å sammenlikne! ;-)
    oppe på den ene siden?? og vanlig på andre?? nå må jeg innrømme at jeg ikke helt forstår hva du mener fikk nå høytalerene i går da, og har fått testet dem litt. de er jo ikke spillt inn eller noe slikt enda da, men så langt virker de svært lovende. eneste er jo at det er masse brytere på dem og har ikke ide på hvordan de skal stå.. første knapp velger mono eller dipole, jeg har satt dem på dipole nå. så har du en bryter hvor du kan velge -, +, og 0. mine står på 0. 3. bryter velger hvilken av dipole elementene som skal være aktive, og da har jeg satt dem mot senter (sweet spot). ellers er jeg takknemlig for råd om hvordan få mest mulig ut av disse høytalerene. nå driver jeg å kjører rom korreksjon på nytt, etter en fin justering av høytalerene...

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Søren.. Hvor fikk du tak i de? Har lett lenge etter DS7.. Trenger 2 par bakhøyttalere som jeg kan henge på veggen.. Helst litt vassere enn DS3, billigste alternativet hos Hifiklubben er vel SCMS. 40.000,- for 4 stk. er ganske mye peng, spesielt etter innkjøp av 803D + HTM2D som front.. Noen som har noen anbefalinger? 4 stk. 705 funker jo, selvsagt vil jo 805 kunne fungere også. Men begge disse er egentlig ikke egnet for å feste direkte på veggen..?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hmm.. Søren.. Hvor fikk du tak i de? Har lett lenge etter DS7.. Trenger 2 par bakhøyttalere som jeg kan henge på veggen.. Helst litt vassere enn DS3, billigste alternativet hos Hifiklubben er vel SCMS. 40.000,- for 4 stk. er ganske mye peng, spesielt etter innkjøp av 803D + HTM2D som front.. Noen som har noen anbefalinger? 4 stk. 705 funker jo, selvsagt vil jo 805 kunne fungere også. Men begge disse er egentlig ikke egnet for å feste direkte på veggen..?
    kjøpte de på hifiklubben i kristiansand... de er jo egentlig ute av produksjon nå, men spør du fort så kan du være heldig å få tak i 2 par brukt. har jo ikke testet DS3, men i følge de på hifiklubben, så skal DS7 være mye bedre enn DS3. men hvor stort er rommet ditt?? har du vanlig rektangulært rom eller firkantet rom, så mener ihvertfall de på hifiklubben jeg har snakket med, at 7.1ikke er noe poeng, med mindre rommet ditt er uvanlig stort. da ville jeg heller holdt meg til 5.1 og kjøpt SCMS. 803D er jo knall høytaler, og jeg mener hvertfall at de fortjener bedre bakhøytalere enn DS7. beste du kan gjøre er selvsagt å få lånt med deg hjem disse så du kan teste selv...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte de på hifiklubben i kristiansand... de er jo egentlig ute av produksjon nå, men spør du fort så kan du være heldig å få tak i 2 par brukt. har jo ikke testet DS3, men i følge de på hifiklubben, så skal DS7 være mye bedre enn DS3. men hvor stort er rommet ditt?? har du vanlig rektangulært rom eller firkantet rom, så mener ihvertfall de på hifiklubben jeg har snakket med, at 7.1ikke er noe poeng, med mindre rommet ditt er uvanlig stort. da ville jeg heller holdt meg til 5.1 og kjøpt SCMS. 803D er jo knall høytaler, og jeg mener hvertfall at de fortjener bedre bakhøytalere enn DS7. beste du kan gjøre er selvsagt å få lånt med deg hjem disse så du kan teste selv...
    Rommet er 25m2, og planene er selvsagt å utnytte Yamaha sin 11.1 funksjon maksimalt, så derfor har jeg nok uansett tenkt å ha 4 høyttalere bak. I verste fall så får jeg "nøye" meg med 703 bak, og noen andre høyttalere på siden.. Ulempen er selvsagt at da bør det være i 700 serien (lik signatur). Muligens er det beste å skaffe noen 705 for montering på veggstativ.. hmm..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DS7 som bakhøyttaler?

Hei, ser at DS7 er et tema her. Noen som kan si noe om hvordan denne vil fungere som bakhøyttaler i 5.1 oppsett?

Tenker da å feste DS7'ene høyt oppe på bakvegg og ikke sidevegg. (Dette da "kinoen" står midt på langside (9m) av rommet, og det ikke er mulighet for å plassere anlegget andre steder pga "gulv til tak" vinduer osv.)

Vil DS7 fungere sammen med B&W 801 Matrix som fronthøyttalere, eller bør jeg se meg om etter andre?

//Terka

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er 25m2, og planene er selvsagt å utnytte Yamaha sin 11.1 funksjon maksimalt, så derfor har jeg nok uansett tenkt å ha 4 høyttalere bak. I verste fall så får jeg "nøye" meg med 703 bak, og noen andre høyttalere på siden.. Ulempen er selvsagt at da bør det være i 700 serien (lik signatur). Muligens er det beste å skaffe noen 705 for montering på veggstativ.. hmm..
    hm var ikke klar over at du hadde z11 da forstår jeg selvsagt at du vil utnytte den til fulle men siden du allerede har brukt så mye penger på lyd allerede, ville jeg tatt det fullt ut og kjøpt 4stk SCMS. 20000 ekstra er jo ikke så fryktelig mye i forhold kjøp 1par nå, så kan du vente med de siste til du har råd

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm var ikke klar over at du hadde z11 da forstår jeg selvsagt at du vil utnytte den til fulle men siden du allerede har brukt så mye penger på lyd allerede, ville jeg tatt det fullt ut og kjøpt 4stk SCMS. 20000 ekstra er jo ikke så fryktelig mye i forhold kjøp 1par nå, så kan du vente med de siste til du har råd
    Har vært inne på tanken.. Ny kino og nye leketøy..

Frontrekke er allerede bestemt:
    Yamaha DSP-Z11
    B&W 803D front (Rotel RB-1092)
    B&W HTM2D center (Rotel RB-1091)
    B&W DS3 (front presence)
    2 stk. SVS PC-13 Ultra sub

Bak/sidehøyttalere er litt usikkert enda, men jeg har iallefall skaffet en billig dipol surroundhøyttaler jeg tenkte å bruke som back-presence. Ideelt sett så blir det 4 stk. B&W SCMS bakhøyttalere/sidehøyttalere.. Ulempen er selvsagt at jeg holder på å gjøre ferdig kinorommet, så jeg hadde veldig lyst til å ha alt klart også, men det blir mange nye (og dyre) investeringer på en gang.. Men så bør det bli bra også da.. Hmsk.. Har jo litt Cresco kreditt igjen.. Med tanke på hvor god Funcom investeringen min har vært, så tror jeg faktisk høyttalere uansett er en bedre investering.. hehe..

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terka
    Hei, ser at DS7 er et tema her. Noen som kan si noe om hvordan denne vil fungere som bakhøyttaler i 5.1

Vil DS7 fungere sammen med B&W 801 Matrix som fronthøyttalere, eller bør jeg se meg om etter andre?

//Terka
    En kompis av meg brukte DS7 sammen med et par 802Matrix.
    Han hadde dem på bak vegg sånn ca 1,70 oppe på veggen.
    Dette fungerte veldig bra,å mye bedre en 602s3 som han brukte før.
    Håper dette ga deg en liten peke pin på det du lurte på.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tydeligvis ikke lett deg ihjel ?? ;-)

På Ebay finner man de titt og ofte... Registrer deg på JetCarrier samtidig(pga shipment til US only), så vil du nok innen rimelighetens grenser sitte der med ett par eller to... :-)

LINK!!!! B&W DS7

En kompis av meg hadde forresten 803D sammen med DS7. Mulig 803D fortjener bedre, men det fungerte fint det. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært inne på tanken.. Ny kino og nye leketøy..

Frontrekke er allerede bestemt:
    Yamaha DSP-Z11
    B&W 803D front (Rotel RB-1092)
    B&W HTM2D center (Rotel RB-1091)
    B&W DS3 (front presence)
    2 stk. SVS PC-13 Ultra sub

Bak/sidehøyttalere er litt usikkert enda, men jeg har iallefall skaffet en billig dipol surroundhøyttaler jeg tenkte å bruke som back-presence. Ideelt sett så blir det 4 stk. B&W SCMS bakhøyttalere/sidehøyttalere.. Ulempen er selvsagt at jeg holder på å gjøre ferdig kinorommet, så jeg hadde veldig lyst til å ha alt klart også, men det blir mange nye (og dyre) investeringer på en gang.. Men så bør det bli bra også da.. Hmsk.. Har jo litt Cresco kreditt igjen.. Med tanke på hvor god Funcom investeringen min har vært, så tror jeg faktisk høyttalere uansett er en bedre investering.. hehe..

Bedre investering med høyttalere for din del ja

SCMS er jo rimelig konge da, blir vel helt sikkert den beste kino'n her på øya (forrutenom at du har litt larvete prosjektør, hirrhirr)

Jeg jo brukt 100k på cresco'n jeg også, bare å bruke, funker helt fint hehe

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Tydeligvis ikke lett deg ihjel ?? ;-)

På Ebay finner man de titt og ofte... Registrer deg på JetCarrier samtidig(pga shipment til US only), så vil du nok innen rimelighetens grenser sitte der med ett par eller to... :-)

LINK!!!! B&W DS7

En kompis av meg hadde forresten 803D sammen med DS7. Mulig 803D fortjener bedre, men det fungerte fint det. :-)
    Pft.. Surround er surround.. DS7 er helt greie de vil jeg tro, det er tross alt snakk om høyttalere som uansett skal henge rett ved siden av lytteren. Bedre at det er dipol, og litt størrelse på elementene så de tåler en trøkk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W 801 Matrix S3 og Rotel RB-1092

Noen som har erfaringer/meninger om den komboen?

Rotel RB-1092 har 2x500 W klasse D:
    L-Sound - Rotel RB-1092

Holder på med å bytte om på stereo og hjemmekino pga omprioritering av rom.
    Hjemmekinoen skal inn i stua og "sentralen" her blir Denon 3808, denne synes jeg er litt for "svak" til å drive B&W 801 høyttalerene. (Hadde tidligere 4 x 200 Watt til å drive dem (biamping) men disse effektrinnene følger stereo'en som skal opp i annet rom). Krav til plasseringsvennlig effektrinn (lite plass/lavt krav til luft rundt) er også medvirkende.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terka
    Noen som har erfaringer/meninger om den komboen?

Rotel RB-1092 har 2x500 W klasse D:
    L-Sound - Rotel RB-1092

Holder på med å bytte om på stereo og hjemmekino pga omprioritering av rom.
    Hjemmekinoen skal inn i stua og "sentralen" her blir Denon 3808, denne synes jeg er litt for "svak" til å drive B&W 801 høyttalerene. (Hadde tidligere 4 x 200 Watt til å drive dem (biamping) men disse effektrinnene følger stereo'en som skal opp i annet rom). Krav til plasseringsvennlig effektrinn (lite plass/lavt krav til luft rundt) er også medvirkende.
    Vel.. Bruker disse effekttrinnene selv for å drive 803D, men jeg har ikke rukket å sammenligne disse trinnene med noe annet enda. Vurderer å teste dem opp mot noen Midgard 6.1 effektforsterkere. Begge disse oppfyller iallefall lite plass/lavt krav til luft rundt. Iallefall relativt lite plass.

Kjenner desverre ikke til dine 801, så aner ikke hvor mye mer krevende de er.. Rotel settet er iallefall et brukbart kjøp til den kampanjeprisen.

Side 19 av 218 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •