B&W klubben - Side 189

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 189 av 218 FørsteFørste ... 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 185 186 187 188 189 190 191 192 193 199 209 ... SisteSiste
Viser resultater 3,761 til 3,780 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Syns selv det høres forrykt ut, men har flere kompiser som er helt enige.
    Skal ikke påstå at ikke noen av de andre kan ha vært bedre på enkelte områder såklart, men helheten og lyttegleden nå kan ikke sammenlignes i det hele tatt.
    Og bassen med Denonen, knaker like mye i huset som når subbene er i bruk..
    Denon PMA 1080-R?
    Husker den godt selv. Hadde ikke peiling på impedans og den slags så den drev noen ganger Cerwin Vega 1515 + et par av enten DC-10/DC-12/DC-15 på en gang. Rart at den taklet det.

At den spiller bedre enn alle de nevnte er litt rart. At den gir en skikkelig bass får meg litt til å tenke på noen ganger kan små forsterkere som gir mindre kontroll gi en følelse av mer bass. Høres rart og ulogisk ut, men sånn har jeg opplevd det selv mange ganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk B&W P5 øreklokker i dag. Så da har jeg et B&W produkt igjen. Har også et par Bose QC15 og noen Denon plugger, men B&W-ene var helt råe og gruser de.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Denon PMA 1080-R?
    PMA 1060.
    Og det er ikke pga lite kontroll, den er tight as føkk.
    Er jo en "helt" på forumet her som fikk den beste matchen på 801 med en 70w Doxa så watt er helt klart ikke alt.

Back in the days hadde jeg feks B&W DM2000i, forløperen til 802 matrix, og hadde gudene må vite hvor mange forsterkere og det fantes ikke bass.
    Helt til jeg kjøpte en Vincent. Da ble det saker da..

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reciever til B&W CM9?

Hei! Er det noen her som vet hva som passer best sammen med CM9 lydmessig av Yamaha aventage serien og Pioneer? Har bare hatt Nad recievere før og vil prøve noe nytt! Skal handle Reciever nå så snart som jeg har bestemt meg for hvilken! Håper på god hjelp av B&W eiere
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jeg kvalifisert til å melde meg inn i denne klubben når jeg i går var å hentet meg noen brukte DM604 S2 ?
    Jeg er så langt veldig fornøyd med de vertfall, men har et spørsmål jeg skal stille i Receiver-delen av forumet, som jeg kanskje kan lufte her også?
    Jeg bruker en Yamaha RX-V1800 (130W pr kanal) til å drive disse som fronter, men det kan virke som at den har litt knapt med effektreserver til å drive de til fulle.. Jeg leser på baksiden av receivern min at jeg har noe som heter "Bi-amp" på to kanaler som ikke er i bruk. Vil det hjelpe meg med ikke å bruke opp kraftressursene alt for kjapt om jeg koblet disse til også? Jeg skjønner jo at jeg da må fjerne lasken mellom diskant/mellomtone og bass, men da bør vel kanskje receivern klare å drive de litt bedre, siden jeg da bruker 4 utganger for å gjøre samme jobben som 2 gjør pr i dag?

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen sier det hjelper, noe ikke. Selv merket jeg ikke forskjell på det, og vil heller anbefale deg en effektforsterker å ha på frontene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er vel dét jeg og kommer til å havne på etter hvert. men jeg tenker at om jeg må ha effekttrinn til de, så skal jeg vente til jeg får kjøpt noen av god kvalitet som ikke bare driver disse men også en fremtidig utvidelse..
    Så om det hadde hjulpet med bi-amping så ville det vært fiffig!
    men gidder du å ta en tur innom receiver-delen og se om hodet mitt fungerer på hvordan jeg gjør det..?

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorvidt det vil fungere eller ikke avhenger av hvor stor strømforsyningen er. Om den er stor nok greier den å levere nok strøm til to effekttrinn til.

Separat stereo-effekt er best, men prøv bi-AMP. Koster ingenting, om du ht-kabler liggende.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan melde meg inn i klubben nå med et par dm683. Spiller kjempe fint syns jeg og har også flott bass til og kun være 6.5". Var litt bekymret for at de ikke skulle ha noe bra trykk, men det er absolutt godkjent.

Jeg kan skrive under på at disse suger strøm. Bruker en rotel rb1080 på de og den blir kokende varm etter en liten stund med høyt volum

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    Hei! Er det noen her som vet hva som passer best sammen med CM9 lydmessig av Yamaha aventage serien og Pioneer? Har bare hatt Nad recievere før og vil prøve noe nytt! Skal handle Reciever nå så snart som jeg har bestemt meg for hvilken! Håper på god hjelp av B&W eiere

Det er en grunn for at mange anbefaler Yamaha og Denon til lyse og skarpe HT som Klipsch og Dali - fordi de er litt sløvere i toppen og varmere enn Pioneer.

Pioneer sine store LX receivere, er kraftigere enn Denon. De passer sånn sett bedre til tungdrevne HT som B&W og de er nøytrale og høyoppløste. Derfor matcher de B&W godt selv om du har eget sluttrinn. Ikke uten grunn at så mange driver CM9 med Pioneer SC LX 71-76, eller 81-86.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Det er en grunn for at mange anbefaler Yamaha og Denon til lyse og skarpe HT som Klipsch og Dali - fordi de er litt sløvere i toppen og varmere enn Pioneer.

Pioneer sine store LX receivere, er kraftigere enn Denon. De passer sånn sett bedre til tungdrevne HT som B&W og de er nøytrale og høyoppløste. Derfor matcher de B&W godt selv om du har eget sluttrinn. Ikke uten grunn at så mange driver CM9 med Pioneer SC LX 71-76, eller 81-86.
    Takker for svar:-) Jeg har bestilt Pioneer SC-2022! Kjører jo effektforsterker i tillegg så krefter er det nok av. Blir spennende å høre hvordan det låter.
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Newcomer Luvaton sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nautilus series

Da er B&W eierskapet mitt utvidet.
    Har nå 804N, 805N, ASW 825 & HTM2N

Første gang jeg beveger meg over i surround verden. Får se om det varer eller om jeg kryper tilbake til 2 kanals system

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer Luvaton

Da er det bare å gratulere
    Regner med konstruktive og fine rapporter når du har fått testet en stund
    Mvh
    Arild

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Luvaton
    Da er B&W eierskapet mitt utvidet.
    Har nå 804N, 805N, ASW 825 & HTM2N

Første gang jeg beveger meg over i surround verden. Får se om det varer eller om jeg kryper tilbake til 2 kanals system
    Gratulere!!
    Du har mange timer med godlyd både i to og fem kanaler.
    Hvilke kilder har du til dette?
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har selv Yamaha 3067 i mitt oppsett,til film syns jeg dette spiller bra.
    Til muiskk derimot syns jeg høytalerene mister litt av den deilige diskant/mellomtone som 800serien er kjent for.
    Har derfor valgt å bruke egen Classe pre til musikk lytting.
    Det kan beskrives som et forheng mellom meg og høytalere med Yamaha kontra Classe.

En kompis(Tbotheim på forumet her) har nettopp kjøpt en Pioneer LX-85.
    Det lille jeg har hørt hos han likte jeg godt.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar:-) Jeg har bestilt Pioneer SC-2022! Kjører jo effektforsterker i tillegg så krefter er det nok av. Blir spennende å høre hvordan det låter.

Grattis!

Det blir helt sikkert en knall kombo med effekttrinnet ditt. En flott receiver er det.

Tipper musikk vil låte best i pure modus. Gi tilbakemelding om hvordan det låter
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer Luvaton sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Gratulere!!
    Du har mange timer med godlyd både i to og fem kanaler.
    Hvilke kilder har du til dette?
    De drives av en Bryston 9B SST. Pre/pro er for tiden en Emotiva UMC-1, men jeg er sugen på å bytte ut denne.
    Vurderer også å kjøre eget effekttrinn på bakhøyttalere, for så å brokoble Bryston og kjøre denne på front og senter.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!

Det blir helt sikkert en knall kombo med effekttrinnet ditt. En flott receiver er det.

Tipper musikk vil låte best i pure modus. Gi tilbakemelding om hvordan det låter
    Takker for tipset! Skal gi tilbakemelding når jeg får forsterkeren og fått koblet opp:-)
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er reciever i hus!! Endelig8) Har ikke fått testet så mye ennå,men sålangt kjempe fornøyd med både design og ikke minst lydkvaliteten sammen med B&W. Synes dette spiller bra sammen:-) Mer info kommer etter mer testing!
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er reciever i hus!! Endelig8) Har ikke fått testet så mye ennå,men sålangt kjempe fornøyd med både design og ikke minst lydkvaliteten sammen med B&W. Synes dette spiller bra sammen:-) Mer info kommer etter mer testing!

Gratulerer! Alltid kjempemoro med oppgraderinger i hus

Side 189 av 218 FørsteFørste ... 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 185 186 187 188 189 190 191 192 193 199 209 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •