B&W klubben - Side 188

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 188 av 218 FørsteFørste ... 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 184 185 186 187 188 189 190 191 192 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 3,741 til 3,760 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Som sagt, så gjort.

Fikk lyst til å prøve noe nytt, og denne gangen falt valget på den lille monitoren B&W PM1, sammen med subwooferen B&W PV1D. Er litt lei av store kasser.

Hørte dette sammen på klubben, og ble solgt. Diskanten er en forbedret utgave av den som sitter på B&W 805. Tilsammen spiller dette utrolig godt etter min smak. Subwooferen er forresten et kapittel for seg selv. Den har innebygget EQ for forskjellige spillemønstre og man kan velge fra en liste med fronthøyttalere, som gjør at den integrereres sømløst sammen med fronthøyttalerne.

Den responderer ned til 6 HZ (!!) for dem som er opptatte av tall Har iallefall fått en tyngde i musikken jeg ikke har hatt før, ettersom jeg aldri har greid å integrere sub med frontene. Sjekk vedlagte bilder.
    Hei

Gratulerer med nye høyttalere og subwoofer!

Du sier at subwooferen er et kapittel i seg selv, kan du si litt mer om den?
    Har vurdert denne selv, pga. EQ' en den kommer med.
    Du har ikke tatt deg bryet med å teste den sammen med dine CM9, eller er dem solgt?

Kunne selv tenkt meg å prøvd et stereo oppsett med NAD C390DD, PV1D subwoofer og et par gode høyttalere. Har såvidt hørt NAD C390DD og B&W CM8 på klubben og syntes det låt ganske så bra.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Gratulerer med nye høyttalere og subwoofer!

Du sier at subwooferen er et kapittel i seg selv, kan du si litt mer om den?
    Har vurdert denne selv, pga. EQ' en den kommer med.
    Du har ikke tatt deg bryet med å teste den sammen med dine CM9, eller er dem solgt?
    Takk for det!

Jeg vet den kan settes opp på PC også. Men har ikke sjekket ut dette enda.

Testet den ikke sammen CM9, ettersom jeg koblet opp alt samtidig. Men den ville nok tilført den samme kvaliteten med dem. For det er en subwoofer som er spesielt beregnet for musikk. De aller aller fleste sub'er er langtfra stramme nok til dette. Det blir bare "bump bump"

Jeg er så fornøyd med dette, må liksom dra gjennom samlingen på nytt. Iallefall musikk med god lyd
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Takk for det!

Jeg vet den kan settes opp på PC også. Men har ikke sjekket ut dette enda.

Testet den ikke sammen CM9, ettersom jeg koblet opp alt samtidig. Men den ville nok tilført den samme kvaliteten med dem. For det er en subwoofer som er spesielt beregnet for musikk. De aller aller fleste sub'er er langtfra stramme nok til dette. Det blir bare "bump bump"

Jeg er så fornøyd med dette, må liksom dra gjennom samlingen på nytt. Iallefall musikk med god lyd
    Hei

Akkurat slik jeg har tenkt selv, ble også veldig lysten på den subwooferen pga. EQ'en, og at den lettere kan integreres sømløst sammen med B&W's egne høyttalere. Subwooferen er som du sier og slik jeg har forstått optimal for musikk, men flytter nok luft på/til film også.
    Skader jo heller ikke at den ser meget bra ut også.
    Uansett, gratulerer så mye og kos deg med "ny samling". :-D

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekre høyttalere, Ultima.

Har alltid hatt sansen for PV1, og at den hadde kommet i ny utgave har faktisk gått meg hus forbi.

Tror jeg må en tur på 'klubben for en prøvelytt..

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Lekre høyttalere, Ultima.

Har alltid hatt sansen for PV1, og at den hadde kommet i ny utgave har faktisk gått meg hus forbi.

Tror jeg må en tur på 'klubben for en prøvelytt..

Mange takk for det. Tror den D'en står for digital forsterker i sub'en. Jeg er kraftig imponert i forhold til det jeg har hatt av subwoofere tidligere. Du verden så, mye som er innspilt på musikk jeg ikke har hørt

Purolatino: Jeg tror PV1D er like gode på alle høyttalere. Det at den er oppsatt med en rekke B&W HT betyr vel bare at tilpasningen blir enklere. Stiller delefrekvens, EQ og diverse andre parametre automatisk. Synes den insstillingen jeg har for musikk (standard EQ1) passer godt for film også. Ja, den flytter luft. I ei leilighet lager den jordskjelv om man ønsker - men det gjør vel ikke naboene
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Kom med råd og erfaringer folkens.

Gratulerer med nye høytalere Ultima.

Artig å lese at du har funnet noe nytt som spiller bra etter dine ører og dine preferanser, og at subwooferen B&W PV1D ser ut til å dra de helt lave frekvenser slik at du får med deg nye ting i lydbilde 8)

Selv har jeg nå begynt i den gærne enden her jeg nå da, som en gammel (ung) Dj på 80 tallet så dukket det ett hunkjønn opp i hus, og hun syntes veldig fort at alt var for stort og voldsomt av alt det hifi utstyret jeg hadde i stua osv. bla bla bla, :???:. Vel jeg solgte alt i ett svakt øyeblikk, for å få husfred, og ja "Snufs alle melkekassene med LP'er gikk også ut, totalt blackout spør du meg i dag8)"

Vel " I will be back " sa jeg da jeg solgte den gangen, og i Juli kjøpte jeg frontene B&W 804S, så her er vi igjen da på randen av til ny galskap igjen.......

Da gjenstår resten, og her trenger jeg nå litt (MYE) "HJELP & råd" som da mottas med stor takk, fra ALLE her inne som gidder å bidra :-D. Er skjedd en del (mye)siden 80 tallet, så please help me......
    Tittet litt på subwooferen B&W PV1D jeg også eller så ser jeg etter en tilsvarende som ikke er for stor i str.
    Og for å ikke snakke om hva skal / bør en ha som receiver? Yamaha 3010 (3020) eller Pioner el. mulig den nye fra DENON AVR-3313, ikke lett dette her.
    Og hva med en senter som ikke er så stor som B&W HTM serien, noen som kan anbefale en senter som da kan matche mot til disse 804s, det må ikke være en fra B&W hvis den spille bra mot B&W 804S?

Det jeg jakter etter er godlyd som leverer når det spilles lavt, og som også kan følge med oppover ved behov. Anlegget skal brukes både mot film og helst videreformidle tvlyd, men selvsagt også brukes mye som ren stereo.

Håper i første omgang å unngår en forsterker i tillegg, men er litt i tvil her? Blu ray spiller har jeg null peil på, men trenger en som er bunn-solid, da jeg er en gammel LP PIMP som liker skikkelig utstyr som funker og leverer over tid, så innspill på sammensatte komponenter som spiller bra sammen mot overnevnte behov, mottas med takk av alle med egenerfaring opp mot BW høytalere.8)

Skal følge litt ekstra med deg om du kommer frem til flere nye inntrykk Ultima om de nye gulla du har annskaffet. 8) Igjen gratulerer :-D

Ps. Hunkjønnet ble min kone og er nå enig i store ting ofte låter bedre og gir best effekt :twisted: og ja hun bor her ennå :-D.

/Arild

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aerik
    Gratulerer med nye høytalere Ultima.

Artig å lese at du har funnet noe nytt som spiller bra etter dine ører og dine preferanser, og at subwooferen B&W PV1D ser ut til å dra de helt lave frekvenser slik at du får med deg nye ting i lydbilde 8)

Selv har jeg nå begynt i den gærne enden her jeg nå da, som en gammel (ung) Dj på 80 tallet så dukket det ett hunkjønn opp i hus, og hun syntes veldig fort at alt var for stort og voldsomt av alt det hifi utstyret jeg hadde i stua osv. bla bla bla, :???:. Vel jeg solgte alt i ett svakt øyeblikk, for å få husfred, og ja "Snufs alle melkekassene med LP'er gikk også ut, totalt blackout spør du meg i dag8)"

Vel " I will be back " sa jeg da jeg solgte den gangen, og i Juli kjøpte jeg frontene B&W 804S, så her er vi igjen da på randen av til ny galskap igjen.......

Da gjenstår resten, og her trenger jeg nå litt (MYE) "HJELP & råd" som da mottas med stor takk, fra ALLE her inne som gidder å bidra :-D. Er skjedd en del (mye)siden 80 tallet, så please help me......
    Tittet litt på subwooferen B&W PV1D jeg også eller så ser jeg etter en tilsvarende som ikke er for stor i str.
    Og for å ikke snakke om hva skal / bør en ha som receiver? Yamaha 3010 (3020) eller Pioner el. mulig den nye fra DENON AVR-3313, ikke lett dette her.
    Og hva med en senter som ikke er så stor som B&W HTM serien, noen som kan anbefale en senter som da kan matche mot til disse 804s, det må ikke være en fra B&W hvis den spille bra mot B&W 804S?

Det jeg jakter etter er godlyd som leverer når det spilles lavt, og som også kan følge med oppover ved behov. Anlegget skal brukes både mot film og helst videreformidle tvlyd, men selvsagt også brukes mye som ren stereo.

Håper i første omgang å unngår en forsterker i tillegg, men er litt i tvil her? Blu ray spiller har jeg null peil på, men trenger en som er bunn-solid, da jeg er en gammel LP PIMP som liker skikkelig utstyr som funker og leverer over tid, så innspill på sammensatte komponenter som spiller bra sammen mot overnevnte behov, mottas med takk av alle med egenerfaring opp mot BW høytalere.8)

Skal følge litt ekstra med deg om du kommer frem til flere nye inntrykk Ultima om de nye gulla du har annskaffet. 8) Igjen gratulerer :-D

Ps. Hunkjønnet ble min kone og er nå enig i store ting ofte låter bedre og gir best effekt :twisted: og ja hun bor her ennå :-D.

/Arild

Takk, takk for hyggelige kommentarer :-D

Det var mange ting på én gang 8) men for å ta suben først, jeg kan selvsagt ikke annet enn varmt anbefale B&W PV1D, den er som laget for 804S'ene dine. En sub som imponerer på alle måter, særlig på musikk, som billige sub'er ikke takler.

B&W har en dedikert senter til dine 804S og mine PM1, senteren HTM 4. Men den er veldig kostaber, 20k. Har derfor valgt å beholde CMC2, en senter som er fremragende til prisen. Den er imidlertid stor og tung (18 kg), men B&W har en mindre som heter CMC. Den tror jeg kan passe bra for deg. Klangmessig vil det matche bra, det fikser dessuten romkorrigeringen på receiveren.

Når det gjelder receiver, så trenger du mye krefter og oppløsning. Mange kombinerer B&W med Pioneer. Det er de receiverene jeg har fått til å låte best sammen med B&W. Egentlig burde du hatt separat efekttrinn til sånne fine highend høyttalere, men Pioneer SC LX75 eller 85 vil fungere veldig bra alene. Det ligger forresten en SC LX85 på brukten.

Ellers storkoser jeg med mine nye høyttalere. Nautilusdiskanten får musikken til å sveve i rommet. Ultraoppløst. Var veldig fornøyd med mine tidligere CM9 også, men jeg er typen som må prøve noe nytt hele tiden

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Akkurat slik jeg har tenkt selv, ble også veldig lysten på den subwooferen pga. EQ'en, og at den lettere kan integreres sømløst sammen med B&W's egne høyttalere. Subwooferen er som du sier og slik jeg har forstått optimal for musikk, men flytter nok luft på/til film også.
    Skader jo heller ikke at den ser meget bra ut også.
    Uansett, gratulerer så mye og kos deg med "ny samling". :-D
    Ny musikksub med EQ, dyp bass (som virkelig går dypt), kan spille relativt høyt, ser bra ut. Super til musikk og god til film Osv, osv. Valget er lett, rågod sub til pengene. Jeg garanterer for denne og hadde ikke vært redd for å gjøre det om den hadde kostet 15.000 heller.

Rythmik Audio servo subwoofer 12" F12SE Signature Edition

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Ny musikksub med EQ, dyp bass (som virkelig går dypt), kan spille relativt høyt, ser bra ut. Super til musikk og god til film Osv, osv. Valget er lett, rågod sub til pengene. Jeg garanterer for denne og hadde ikke vært redd for å gjøre det om den hadde kostet 15.000 heller.

Rythmik Audio servo subwoofer 12" F12SE Signature Edition
    Hei

Skal innrømme at jeg har sett på den/de Rythmik Audio subwooferne mer enn én gang. Tviler ikke på at det der er meget gode subber.

Men det blir litt som med Emotiva forsterkerne, orker ikke, eller tar meg bryet med å importere selv. Er så mye enklere å kunne forholde seg til en lokal/nasjonal leverandør, selv om prisen da også blir mye høyere.

Men, siden du nevner denne subben, kjøp og leveranse fra Rythmik Audio, fungerer det smertefritt, og er service upåklagelig?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Skal innrømme at jeg har sett på den/de Rythmik Audio subwooferne mer enn én gang. Tviler ikke på at det der er meget gode subber.

Men det blir litt som med Emotiva forsterkerne, orker ikke, eller tar meg bryet med å importere selv. Er så mye enklere å kunne forholde seg til en lokal/nasjonal leverandør, selv om prisen da også blir mye høyere.

Men, siden du nevner denne subben, kjøp og leveranse fra Rythmik Audio, fungerer det smertefritt, og er service upåklagelig?
    Har overhodet ikke hatt noen problemer med de og aldri hørt om noen andre som har hatt det heller.
    Jeg er enig med deg at ting er enklere i en butikk lokalt eller i landet. Jeg bare observerte at JL Audio ble nevnt i denne tråden. Og anbefaler selvfølgelig det også, men jeg synes personlig at Rythmik er et mye bedre produkt som Value For The Money.

Newcomer DonSacco sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Noen er som har en formening om DM683 er en god match med Lyngdorf SDA 2175?

HT er idag koblet til Denon AVR-3311 som også vil være pre når jeg får effektforsterker.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DonSacco
    Hei!

Noen er som har en formening om DM683 er en god match med Lyngdorf SDA 2175?

HT er idag koblet til Denon AVR-3311 som også vil være pre når jeg får effektforsterker.

Fra et generelt perspektiv er jeg ingen tilhenger av elektronikk med så gjennomsiktig, "steril" og nøytral sound som det Lyngdorf står for på B&W høyttalere. Høyttalerne til B&W har i seg selv disse egenskapene, og etter min smak blir det da over the top om elektronikken også har disse egenskapene.

Med Denon receiveren som pre, så ville jeg heller gått for noe som heller mot det varme og fyldige, for eks Vincent.

Edit: 683 trenger mye pulver, og er en av de vanskeligste høyttalerne å få til skikkelig

Newcomer DonSacco sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk

Andre forslag som kan være god match med mine HT? Står sikkert hundrevis av tips i denne tråden, men orker ikke å lete gjennom alt.

Hvor den er f. eks Rotel?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound NC2250 til salgs - FINN Torget

Passer som hånd i hanske på 683 .

Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en del prøving og en masse lesning så ser det ut til at en ender på dette opp mot mine B&W 804s.
    Så det blir nok en Yamaha 3020 som reciver når den kommer snart tenker jeg, og med den nye Blu-Ray spilleren som også kommer fra dem. B&W CMC som front ble jeg også annbefalt fra klubben ultima og på Sub sden så er det SVS sine tuber eller B&W PV1D. Vi får se hvor en ender, når fasitt fremlegges. Er du førnøyd etter at du har testet denne B&W PV1D litt nå eller har du noe som du ikke er fornøyd med. Jeg hørte den i Gøteborg og ble mektig imponert hva den lille tassen presterte.

Arild

Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ultima!
    Lurer på om du er fornøyd etter å få testet den nye B&W PV1D over litt tid?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strange fact,
    mens høytalerne mine har stått urørt på samme plass har jeg hatt følgende effektforsterkere på dem:
    2xRotel - biampet
    2xXindakblokker
    2XMidgardblokker
    Micromega pw400
    Electrocompaniet aw 250
    Hegel h4a mk2 se

For ikke så lenge siden fant jeg ut at jeg skulle prøve å koble opp den gode gamle 105w integrerte Denoen jeg bruker på altanen på sommern,
    og den spiller overlegent bedre enn hele bunten..

Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Denoen jeg bruker på altanen på sommern,
    Noen ganger så feier gamle koster best :-D

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Strange fact,
    mens høytalerne mine har stått urørt på samme plass har jeg hatt følgende effektforsterkere på dem:
    2xRotel - biampet
    2xXindakblokker
    2XMidgardblokker
    Micromega pw400
    Electrocompaniet aw 250
    Hegel h4a mk2 se

For ikke så lenge siden fant jeg ut at jeg skulle prøve å koble opp den gode gamle 105w integrerte Denoen jeg bruker på altanen på sommern,
    Dette høres ved første øyekast helt sinnsvakt ut, det må jeg bare innrømme.Jeg tar ditt ord, men må innrømme at jeg gjerne ville hørt det selv

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns selv det høres forrykt ut, men har flere kompiser som er helt enige.
    Skal ikke påstå at ikke noen av de andre kan ha vært bedre på enkelte områder såklart, men helheten og lyttegleden nå kan ikke sammenlignes i det hele tatt.
    Og bassen med Denonen, knaker like mye i huset som når subbene er i bruk..

Side 188 av 218 FørsteFørste ... 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 184 185 186 187 188 189 190 191 192 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •