B&W klubben - Side 186

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 186 av 218 FørsteFørste ... 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 182 183 184 185 186 187 188 189 190 196 206 216 ... SisteSiste
Viser resultater 3,701 til 3,720 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ny ägare av DM683
    DM 685 får agera center tills vidare något de gör med bravur.
    Foras med en gammal Rotel 5X100W förstärkare.
    Fantastiskt ljud i dessa 683 och jag förstår att de blir bortrivna fort på brukten.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W CM1

Jeg var så heldig å få høre på et par av disse på en Denon Ceol CD-receiver og det var alldeles nydelig lyd i disse småtassene.

Mitt spørsmål er om CM1 er spesielt kravstore på forsterkeri. Jeg vet at man må ha kraftressurser for å spille høyt, men ut over det, er de fortsatt kravstore (impedansekurve)?

Blir det brukbar lyd med en "ussel" t-amp forsterker på 2x15watt? Noen som har testet dette?

SoundStage! Measurements - B&W CM1 Loudspeakers (5/2007)

CM1:

Mission M71 (som jeg bruker i dag og som gir mer enn nok lyd)

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt de med mye forskjellige amper, de beste er nok Denon PMA 1510 og NAD c375.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Har hørt de med mye forskjellige amper, de beste er nok Denon PMA 1510 og NAD c375.
    Joda, jeg forstår at jo sterkere forsterkeri jo bedre.
    Men blir det akseptabel lyd med svakere amp?

Kanskje jeg skulle putte t-amp'en i lomma og oppsøke HFK for en test

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Joda, jeg forstår at jo sterkere forsterkeri jo bedre.
    Men blir det akseptabel lyd med svakere amp?

Kanskje jeg skulle putte t-amp'en i lomma og oppsøke HFK for en test

Hvorvidt det blir "akseptabel" lyd eller ikke med så svak forsterker på CM1, beror på hvilken definisjon man legger til grunn

Jeg personlig tror at det etter mine kriterier ikke vil låte bra nok med en så tilsynelatende svak forsterker.

Vil forresten si meg enig med tidligere taler om at Denon PMA 1510 AE (tidligere PMA 1500) er glimrende på denne lille lekre tassen. Forsterkere som man etter min erfaring kan få til særdeles god pris på brukten

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er uaktuelt å kjøpe ny forsterker, ihvertfall såpass dyr. Men takk for tips

Er det noen som kan se på impedansekurvene på CM1 vs. Mission som oppgitt over og komme med kommentar om dette?

Følsomheten på CM1 er oppgitt til 84dB og Mission har 88dB

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke impedansen til CM1 er så ille, ser ut som om de er litt mer ujevne i fasen en mission men jeg er ikke superflink på å tolke grafer.

Uansett så trenger du mer en dobelt så stor efekt for å spille like høyt med CM1 som med Mission pga 4dB lavere følsomhet.
    Har du muligheten til å ta med t-ampen til hfk ville jeg gjort det. De ampene er jo fine med at en kan presse de omtrent til max uten at de låter stressa men beter safe than sorry :wink:

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Det var omtrent slik jeg tolket grafene også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er neste oppgradering fra min LCR600? Jeg har fått et bud på den nå, men vet ikke hvilken jeg bør kjøpe for å oppgradere. Om det blir mye dyrere, så beholder jeg bare LCR600.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg gått til innkjøp av en ny DAC valget falt på en HEGEL HD20 nå må jeg bare finne meg en ny stereo amp som kan drive cm9'ene skikkelig har hørt mye bra om EC sin 250 watter men pengene strekker ikke til er det noe alternativer med litt mer bang for the buck ?

Newcomer Luvaton sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du liker EC lyden kan du jo kjøpe en AW120 og supplere med en til når der kommer mer penger på bok. Jeg gjorde dette på mine 804. Spilte bra med en , men var som natt og dag da en til kom i hus. Åpnet seg veldig og spillte med en lekenhet som aldrig før. Jeg brokoblet de.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cr1sto8a11
    da har jeg gått til innkjøp av en ny DAC valget falt på en HEGEL HD20 nå må jeg bare finne meg en ny stereo amp som kan drive cm9'ene skikkelig har hørt mye bra om EC sin 250 watter men pengene strekker ikke til er det noe alternativer med litt mer bang for the buck ?
    Ligger en brukt EC AW250R på finn.no nå til rundt 20 lapper!!
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Newcomer Airoh sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble lykkelig eier av et par strøkne B&W DM683 for bare 4,5k Gleder meg som en liten unge å komme hjem til helga for å koble de opp

Men det følger ikke med de platene som pleier å følge være under. Det er ikke noen som har 2stk som vil selge de til meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har forslag til effekt som skal drive CM9 pluss LCR600? Billigst mulig ettersom jeg er student.. Har tenkt litt på Emotiva XPA-3. Noen som har erfaringer med denne?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TigerWho
    Noen som har forslag til effekt som skal drive CM9 pluss LCR600? Billigst mulig ettersom jeg er student.. Har tenkt litt på Emotiva XPA-3. Noen som har erfaringer med denne?

Som du kanskje sikkert allerede vet så er CM9 en så god høyttaler at jeg mener du iallfall underrepresenterer høyttalerens potensiale om du går for et økonomi/budsjett effekttrinn fra Vincent eller Emotiva for eks her.

CM9 _bør_ har kvalitetselektronikk for å få ut hva den er god for. EC ryktes er kanonbra på denne, spesielt 250 watters effekttrinnet, men denne må du nok opp i 15-20 lapper på brukten og er du student er antagelig ikke dette aktuelt. Ellers mener jeg Marantz/Denon spiller svært godt på CM serien (her må du opp i de bedre modellene riktignok, ikke minst grunnet nok krefter, selv har jeg PM15S1 på CM7). Cambridge er også en real innertier på CM serien, spesielt hvis du skulle vært så heldig å finne fjorårets toppmodell av et effekttrinn fra de på brukten.

Var jeg deg ville jeg kanskje heller spart en 2-3 måneder til, istedet for å gjøre som jeg nevner i første avsnitt, noe jeg tror du vil angre på etter ganske så kort tid.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w Asw 10cm?

Jeg lurer på om noen her har eller har testet B&W ASW 10CM subwoofer? Jeg har i dag CM9 sammen med en cls12s sub fra cerwin Vega som spiller veldig bra sammen! Men vil gjerne bytte sub! Vurderer derfor ASW10CM selv om den er mindre en den fra CV! Jeg har Ennå ikke fått hørt den fra B&W,så om noen har erfaring med denne så ønsker jeg å høre hva dere har å si om denne "lille" lekkerbisken fra B&W:-D
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra å være lykkelig eier av cm8, som jeg fortsatt er(!) så handlet jeg liksågodt inn et par vintage B&W DM110 idag..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    Jeg lurer på om noen her har eller har testet B&W ASW 10CM subwoofer? Jeg har i dag CM9 sammen med en cls12s sub fra cerwin Vega som spiller veldig bra sammen! Men vil gjerne bytte sub! Vurderer derfor ASW10CM selv om den er mindre en den fra CV! Jeg har Ennå ikke fått hørt den fra B&W,så om noen har erfaring med denne så ønsker jeg å høre hva dere har å si om denne "lille" lekkerbisken fra B&W:-D
    Tror nok mange er enige med meg når jeg sier CV spiller høyt, men ikke rent å det har de heller aldri påstått. Jeg har en 15" CV sub stående å samle støv etter jeg oppgraderte til "skikkelig" sub som spiller rent å jeg kan love deg du vil aldri se deg tilbake etter du har kuttet ut CV sub'en. Jeg ville tatt en lytterunde å testet asw'en og gjerne sunfire og jl audio om du kan. Jeg kan anbefale jl audio som jeg landet på etter en tilsvarende runde. Etter min mening er alt av sub'er med mindre en 1000watt å spenne fra seg med ikkeno å trakte etter, man trenger ufattelig med strøm for å kontrollere et bass element skikkelig...

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cr1sto8a11
    Tror nok mange er enige med meg når jeg sier CV spiller høyt, men ikke rent å det har de heller aldri påstått. Jeg har en 15" CV sub stående å samle støv etter jeg oppgraderte til "skikkelig" sub som spiller rent å jeg kan love deg du vil aldri se deg tilbake etter du har kuttet ut CV sub'en. Jeg ville tatt en lytterunde å testet asw'en og gjerne sunfire og jl audio om du kan. Jeg kan anbefale jl audio som jeg landet på etter en tilsvarende runde. Etter min mening er alt av sub'er med mindre en 1000watt å spenne fra seg med ikkeno å trakte etter, man trenger ufattelig med strøm for å kontrollere et bass element skikkelig...
    Takk for tips! Vil jo helst ha noe som matcher cm serien! Ikke pent å putte inn noe som ikke ser ut! Må være høyglans svart!! Har også vurdert dt super cube subene.
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger forslag til ny senter fortest mulig. Jeg har bud på den jeg har, og vurderer derfor å selge den. Den må matche mine DM605, eller CM-serien. Vurderer å bytte til CM9.

Side 186 av 218 FørsteFørste ... 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 182 183 184 185 186 187 188 189 190 196 206 216 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •