B&W klubben - Side 185

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 185 av 218 FørsteFørste ... 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 181 182 183 184 185 186 187 188 189 195 205 215 ... SisteSiste
Viser resultater 3,681 til 3,700 av 4355

Tråd: B&W klubben

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TigerWho
    Hva med i forhold til JBL ES-10? Har du hørt disse?
    De kjenner jeg ikke, men konstruksjonen ser ganske solid ut, så de vil antakeligvis "trykke" mer enn M-1. Du får sikkert låne med deg et par M-1 for sammenligning.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en som er veldig glad i sine 802D

Ken's presentation with the B&W 802D - YouTube

Newcomer DonSacco sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Noen har erfaringer med DM683 + HTM61 og Rotel RMB-1575? Skal gå til innkjøp av min første effektforsterker etter sommerferien og har i utgangspunktet tittet på Emotiva/Sherbourn fordi dem er så billige.

Ser jo at Rotel'n er sterkere ved 4 ohm og DM683 går vel helt ned til 3?

Er den verdt de ekstra kronene?

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DonSacco
    Hei.

Noen har erfaringer med DM683 + HTM61 og Rotel RMB-1575? Skal gå til innkjøp av min første effektforsterker etter sommerferien og har i utgangspunktet tittet på Emotiva/Sherbourn fordi dem er så billige.

Ser jo at Rotel'n er sterkere ved 4 ohm og DM683 går vel helt ned til 3?

Er den verdt de ekstra kronene?
    Hvis jeg ikke husker feil så dupper vel 683 like langt ned som cm9 og da snakker vi ca 1 ohm!?
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    Hvis jeg ikke husker feil så dupper vel 683 like langt ned som cm9 og da snakker vi ca 1 ohm!?
    Det er derfor jeg kjøpte meg Electrocompaniet AW250R til mine cm9. Den forsterkeren er stabil ned i 0,5ohm
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, mener å huske det var snakk om ca 2,5 ohm. Men er det helt nede i 1 ohm er det jo rimelig tungt. Benyttet en sdai2175 på mine 683 og det gikk greit.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Tror dette skal stemme :

CM9 minimum 3.2 ohm
    DM683 minimum 2.8 ohm

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Tror dette skal stemme :

CM9 minimum 3.2 ohm
    DM683 minimum 2.8 ohm
    Selger på Hifi klubben sa noe annet til meg, så ikke vet jeg hva som er riktig..
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger på Hifi klubben sa noe annet til meg, så ikke vet jeg hva som er riktig..
    Hei

Hva sa selger da?, uansett går 683 endel lengre ned enn CM9 og er tyngre å drive. 2,8 ohm er uansett på 2-tallet og "bare" det er relativt tungt/langt ned.
    De aller fleste forsterkere vil vel ta kvelden På 1 ohm?
    De fleste receiverne/forsterkerne jeg har prøvd/testet, og det begynner å bli en del, begynner å slite når impedansen bikker under 3 ohm.
    Endel digitale forsterkere liker gjerne ikke at impedansen går under 4 ohm.

Egentlig rart at B&W lager en høyttaler som 683, meget vellydende høyttaler til "kun" 10.000,- kroner, men man ha forsterkerkraft til det dobbelte for å få den til å låte optimalt. En veldig spesiell høyttaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sherbourne PA 2-250 funke utruli bra til prisen på CM9'an bedre en både Cambridge,NAD og rotel som æ har dæm på. Og ja den tåle den lave ohm belastninga til B&W høytalerne.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Hva sa selger da?, uansett går 683 endel lengre ned enn CM9 og er tyngre å drive. 2,8 ohm er uansett på 2-tallet og "bare" det er relativt tungt/langt ned.
    De aller fleste forsterkere vil vel ta kvelden På 1 ohm?
    De fleste receiverne/forsterkerne jeg har prøvd/testet, og det begynner å bli en del, begynner å slite når impedansen bikker under 3 ohm.
    Endel digitale forsterkere liker gjerne ikke at impedansen går under 4 ohm.

Egentlig rart at B&W lager en høyttaler som 683, meget vellydende høyttaler til "kun" 10.000,- kroner, men man ha forsterkerkraft til det dobbelte for å få den til å låte optimalt. En veldig spesiell høyttaler.
    Selger sa at cm9 går like langt ned som 683 og at de kunne duppe helt ned i 1,5ohm innimellom. Men som sagt så vet ikke jeg fakta på dette! Men merket godt at 2stk Nad 218 ikke funket på mine cm9! Gikk til innkjøp av Electrocompaniet AW250R og det ble andre saker AW250R skal være stabil ned i 0,5ohm i følge EC.
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger sa at cm9 går like langt ned som 683 og at de kunne duppe helt ned i 1,5ohm innimellom. Men som sagt så vet ikke jeg fakta på dette! Men merket godt at 2stk Nad 218 ikke funket på mine cm9! Gikk til innkjøp av Electrocompaniet AW250R og det ble andre saker AW250R skal være stabil ned i 0,5ohm i følge EC.
    CM9 er en lettere last enn 683. Det gjør ikke CM9 til en lett last, som Purolatino sier. Impedanseverdiene han oppgir stemmer.

Det virker ikke som den store forskjellen, men det er det.

Har aldri hatt 683 selv, men kjenner de godt fra tiden min på HFK i Trondheim.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    CM9 er en lettere last enn 683. Det gjør ikke CM9 til en lett last, som Purolatino sier. Impedanseverdiene han oppgir stemmer.

Det virker ikke som den store forskjellen, men det er det.

Har aldri hatt 683 selv, men kjenner de godt fra tiden min på HFK i Trondheim.
    Ok! Får stole på deg da
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cm9 og electrocompaniet?

Hei har hatt CM9 en stund, og skal nå kjøpe ny forsterker, har hørt veldig mye bra om electrocompaniet til b&w, så vurderer ECI-5 MK2, men har liksom ingen mulighet til å høre før jeg kjøper, siden jeg bor langt fra butikker som har denne... Noen gode forslag og råd her? Legger til att jeg kan svært lite om dette!

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A.N.
    Hei har hatt CM9 en stund, og skal nå kjøpe ny forsterker, har hørt veldig mye bra om electrocompaniet til b&w, så vurderer ECI-5 MK2, men har liksom ingen mulighet til å høre før jeg kjøper, siden jeg bor langt fra butikker som har denne... Noen gode forslag og råd her? Legger til att jeg kan svært lite om dette!

Jeg har hørt mye av det samme, og tror EC egner seg lydsignaturmessig meget godt på B&W. Noe av den samme varme og fyldige signaturen som man finner hos Marantz. Har selv Marantz på B&W CM7 og det funker fjell Vet flere brukere her på AVforum er særdeles fornøyd med EC på B&W høyttalere.

Problemet med akkuratt denne EC forsterkeren er at jeg er noe usikker på om den er kraftig nok ift CM9. Jeg tror det kan bli knapt med pulver til en såpass krevende høytaller som CM9. Er den nevnte forsterkeren på 120 w pr kanal ikke sant? Vet du noe mer om strømforsyningen i denne?

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg har selv CM9, og kjører det sammen med Electrocompaniet og der låter fantastisk! Jeg prøvde ut en del forskjellig elektronikk på cm9 og Electrocompaniet låt best! Tror den forsterkeren du lurer på er for svak desverre! Jeg gikk på bruktmarkedet og fant meg en Electrocompaniet AW250R 2x250watt dual mono forsterker! Først da fikk jeg utnyttet potensialet som ligger i CM9! Så vil anbefale deg kraftigere forsterker og må bare si at EC og B&W er GULL Lykke til i jakten på forsterker
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg har hørt mye av det samme, og tror EC egner seg lydsignaturmessig meget godt på B&W. Noe av den samme varme og fyldige signaturen som man finner hos Marantz. Har selv Marantz på B&W CM7 og det funker fjell Vet flere brukere her på AVforum er særdeles fornøyd med EC på B&W høyttalere.

Problemet med akkuratt denne EC forsterkeren er at jeg er noe usikker på om den er kraftig nok ift CM9. Jeg tror det kan bli knapt med pulver til en såpass krevende høytaller som CM9. Er den nevnte forsterkeren på 120 w pr kanal ikke sant? Vet du noe mer om strømforsyningen i denne?
    Ja, det er 120 w pr kanal i 8ohm, står det FTT strømforsyning vis det er det du tenkte på, Electrocompaniet ECI 5 MKII Integrert forsterker - Sort he er det masse info, jeger som sagt ikke mye inn i dette bortsett fra att jeg liker musikk og liker att det låter pent :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electrocompaniet som er god match til cm9?
    Jeg bruker en Emotiva som jeg hadde på klipschene mine tidligere, får kjøpe ny effekt etterhvert..

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er 120 w pr kanal i 8ohm, står det FTT strømforsyning vis det er det du tenkte på, Electrocompaniet ECI 5 MKII Integrert forsterker - Sort he er det masse info, jeger som sagt ikke mye inn i dette bortsett fra att jeg liker musikk og liker att det låter pent :-)

Stemmer. Nei altså, jeg spurte om strømforsyningen fordi det kan veie noe opp for mengden av watt pr kanal, om strømforsyningen er svært kraftig. Watt alene forteller ikke alt om kreftene i en forsterker.

Til CM8 som er noe mindre av fysisk størrelse og elementstørrelse så tror jeg denne EC integrerte ville vært en ren bullseye. På CM9 tror jeg som andre har uttalt også, at det dessverre blir for lite pulver til å få utnyttet det enorme potensialet som ligger i CM9.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne gjerne tatt noe enda større, som en for forsterker og effektforsterker, men har egentlig ikke veldig lyst til å bruke noe særlig mer enn 20 tusen på forsterker for øyeblikket, og må ha det ca nå :-)

Side 185 av 218 FørsteFørste ... 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 181 182 183 184 185 186 187 188 189 195 205 215 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •