B&W klubben - Side 184

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 184 av 218 FørsteFørste ... 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 180 181 182 183 184 185 186 187 188 194 204 214 ... SisteSiste
Viser resultater 3,661 til 3,680 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TigerWho
    Jeg er dessverre student ennå, så om det skal bli CM9, så MÅ det bli brukt, og jeg er fortsatt litt short Syns de dukker opp altfor sjelden på brukten og. Spes siden jeg vil ha de i sorte.
    er ikke mange cm9 på brukten nei, de fleste er vel fornøyde med de men uansett så vil 683 bli en stor oppgradering men disse kvrever litt strøm også

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er dessverre student ennå, så om det skal bli CM9, så MÅ det bli brukt, og jeg er fortsatt litt short Syns de dukker opp altfor sjelden på brukten og. Spes siden jeg vil ha de i sorte.

Jeg syns det er et dårlig tips. CM9 er såpass ny og svært anerkjent modell at de selv på brukten går for 14-15 lapper. Så må du ha gromt forsterkeri for å få det beste ut av dem i tillegg, da kommer du svært raskt opp i forholdsvis store summer totalt.

CM7 er en strålende høyttaler den også, og den kan du få helt ned i rundt 6 lapper på brukten, noe som er godt under halvparten av hva du må ut med på CM9 på brukten.

Er kassen slunken grunnet studentbudsjett så vet iallfall jeg hvilke av alternativene som gir best value for money.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett noen CM7 på brukten heller dessverre :/ Og ikke CM8 heller.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tålmodighet min venn, tålmodighet Jepp, vet det er lettere sagt enn gjort, men dog, hehehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W CM8 - Torget
    B&W 683 - Torget

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge de har jeg vært i kontakt med ja Hadde de CM8 vært strøkne, hadde jeg henta de.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge de har jeg vært i kontakt med ja Hadde de CM8 vært strøkne, hadde jeg henta de.
    Synd de ikke var pene nok, flotteste fargen i CM serien på de CM8 der: rosenut. Samme farge jeg har på mine CM7 forøvrig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikler så fælt på CM9.... Er det sånn at jeg MÅ ha effekttrinn, eller "holder" det med receiveren min? Jeg bor i blokk, så det er ikke sånn at det er full guffe hele tida

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikler så fælt på CM9.... Er det sånn at jeg MÅ ha effekttrinn, eller "holder" det med receiveren min? Jeg bor i blokk, så det er ikke sånn at det er full guffe hele tida

Altså du MÅ ikke ha effekttrinn på CM9, i den mening at det jo kommer lyd ut av de selv med receiveren din

Derimot så mener jeg det blir å kaste perler for svin å kjøpe en så flott høyttaler som CM9 uten å ha midler til adekvat forsterkeri Litt som at det er liten vits å kjøpe en Ferrari i Norge, hvor veiene er fulle av hull,kratere og ujevnheter, samt høyeste motorveigrense er 100 kmt. Du får jo kjørt med bilen i Norge, men ikke i nærheten av å nyte potensialet bilen har.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Synd de ikke var pene nok, flotteste fargen i CM serien på de CM8 der: rosenut. Samme farge jeg har på mine CM7 forøvrig.
    Får ikke noe rosenut til B&W cm8, kun rosewood, wenge, hvit og sort. Den i annonsen var rosewood, pen farge. Men synes selv hvite cm8 er penest

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var å hørte på CM8 og CM9 på klubben i dag. Syns i grunnen det var veldig lite forskjell på de.

Jeg spurte også om jeg måtte ha effekttrinn på CM9, men han mente jeg ikke trengte det så lenge jeg ikke skulle bruke de i store lokaler, eller dra på skikkelig.

Jeg har derfor holdt av et sett CM8 som de hadde, og er i tenkeboksen om jeg burde gå for CM9 i steden. Akkurat nå heller jeg faktisk mot CM8.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du kommer til å bli storfornøyd, det er ihvertfall jeg. Dessuten ser de jo knall lekre ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De var faktisk ennå lekrere i virkeligheten enn på bilde. Fikk ikke akkurat mindre lyst på de Skal ikke se bort i fra at jeg eier de i morgen :-D

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var å hørte på CM8 og CM9 på klubben i dag. Syns i grunnen det var veldig lite forskjell på de.

Jeg spurte også om jeg måtte ha effekttrinn på CM9, men han mente jeg ikke trengte det så lenge jeg ikke skulle bruke de i store lokaler, eller dra på skikkelig.

Jeg har derfor holdt av et sett CM8 som de hadde, og er i tenkeboksen om jeg burde gå for CM9 i steden. Akkurat nå heller jeg faktisk mot CM8.

Jeg er enig angående CM8 Men angående hva selger på klubben sier om effektrinn VS ikke effekttrinn ville jeg lagt liten vekt på det. Han er naturligvis keen på å selge deg en så dyr høyttaler som mulig, og vil ikke nøle med å mene man ikke trenger effekttrinn på CM9 for om mulig selge deg dem istedet8)

CM8 er som du sier også helt knall, og er en av de lekreste høyttalerne jeg har sett. Nydelig finish/design og nydelig lyd. Behovet for effekt er heller ikke så prekær på disse,grunnet et element mindre samt mindre av størrelse også. Virker som den beste løsningen for din del spør du meg.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De var faktisk ennå lekrere i virkeligheten enn på bilde. Fikk ikke akkurat mindre lyst på de Skal ikke se bort i fra at jeg eier de i morgen :-D
    Hei

Ser du har DM605 S2, har disse selv nedpakket, kongehøyttaler.
    Hvis du vurderer CM8 og CM9 bør du være klar over at det fort kan bli en liten nedtur fra det du sitter på nå hvis bass og PARTYFAKTOR er viktig, ihvertfall bør du komplimere med en subwoofer, i så måte vil CM8 + subwoofer være et bedre kjøp enn CM9 alene, og det vil absolutt være verdt de 2-4 ekstra tusenlappene det eventuellt vil koste deg.

Et par CM8 og B&W's nye PV1D subwoofer kan være et godt alternativ.

Ikke undervurder forsterkerne som står i DM605 S2 ihvertfall, da kan som sagt CM serien fort bli en liten nedtur hvis du først har lyst å dra på litt.

Edit: Ser i signaturen din at du har subwoofer!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Partyfaktor er det dårlig med her i blokka Jeg er i grunnen litt redd for at det blir en nedtur selv med tanke på trykket, men de hadde veldig klar og fin lyd da jeg hørte de i sta. Syns de spilte ganske dypt og fylte rommet bra.

Jeg vurderer også noen M-1 til å bruke bak når jeg ser film. Er det noen som har erfaring med disse??

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer også noen M-1 til å bruke bak når jeg ser film. Er det noen som har erfaring med disse??
    Bruker disse som bakhøyttalere selv og er forsåvidt godt fornøyd. Har akkurat satt opp surround for første gang her, så har litt lite sammenligningsgrunnlag. Vil uansett ikke klage. Noe som særlig trekker opp er alle justeringsmulighetene du har med disse ht. Lette å plassere. Praktisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk!

Jeg skal ut på klubben senere i dag, og det kan jo hende et sett av disse ramler ned i "handleposen"

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aberet med M-1 er at den har noe begrenset gjengivelse av dynamikk og "action". Den fungerer helt fint til effekter i surround, men den trøkker ikke like bra som andre alternativer, som Dali Ikon On-Wall og helt sikkert flere andre. Disse er større, naturligvis. M-1 kan gjerne bli en veldig diskret løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med i forhold til JBL ES-10? Har du hørt disse?

Side 184 av 218 FørsteFørste ... 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 180 181 182 183 184 185 186 187 188 194 204 214 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •