B&W klubben - Side 182

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 182 av 218 FørsteFørste ... 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 178 179 180 181 182 183 184 185 186 192 202 212 ... SisteSiste
Viser resultater 3,621 til 3,640 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Den forsterkeren yter på ingen måte høyttalerne noen rettferdighet!

Koblet med en god/kraftig forsterker, så er CM9 en fantastisk god høyttaler. Den åpner seg også mer opp etter 50-100 timer
    Nei det er derfor jeg har vært hos den lokale lyd-guruen og bestillt meg en HALO A31. Den bør da yte disse høyttalere rettferdighet Er spent på å høre hvordan lyden blir når jeg får koblet på litt mer effekt! Høyttalerne har ihvertfall gjort sitt for at jeg er mer enn fornøyd Det store spørsmålet blir hvor godt høyttalerne liker den nye stua jeg skal flytte til på fredag.. *bite negler*

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linebacker
    Ja jeg er i samme båt som deg
    Har kjørt 3.2 en god stund nå og vært fornøyd med det.
    Personlig er senteren viktig. Andre blir fornøyd med stereo så vanskelig å gi deg gode råd.
    Tror du må spørre deg selv hvor viktig filmlyd er. For meg er det 50/50 og jeg har derfor valgt å kjøre 3.2.
    Erfaringsmessig kan det ta mange år før du ser flere høyttalere i stua di
    Jeg får høre litt rundt, og lese litt mer. Ikke minst låne meg en senter og eventuelt prøve selv hvordan det låter med 3.1. For om det ikke finnes en usynlig bakhøyttaler uten kabler på markedet tror jeg nok det er mange år før jeg får kjøpe noe lignende .. hehe.. Var egentlig vanskelig nok å overtale henne om å få kjøpe CM9.. Men når jeg fikk satt dem opp mykna ho litt..måtte innrømme at de ikke var så værst alikevel, selv om "dekselene skal være _på_ høyttaleren når jeg har besøk!" Og selv om ho ikke vil innrømme det helt, ER det bedre å se Frustrerte Fruer med skikkelig lyd enn bare tom tvlyd

Beklager dobbelpost (a)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste "problemet" er jo at du fortsatt har en relativt laber DAC og forforsterker... Det vil jo hjelpe på kreftene selvfølgelig med A31, men tipper du vil høre stor forskjell hvis du engang oppgraderer de nevnte komponentene. :-)

Over til "forrige" tema.. Jeg kjører 4.1 og er fornøyd... Jeg syns faktisk surroundhøyttalerene er viktigere enn senteren for å få litt filmfølelse... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Eneste "problemet" er jo at du fortsatt har en relativt laber DAC og forforsterker... Det vil jo hjelpe på kreftene selvfølgelig med A31, men tipper du vil høre stor forskjell hvis du engang oppgraderer de nevnte komponentene. :-)

Over til "forrige" tema.. Jeg kjører 4.1 og er fornøyd... Jeg syns faktisk surroundhøyttalerene er viktigere enn senteren for å få litt filmfølelse... :-)
    Ja, jeg skjønner Denon'en begynner og dra på åra, så den skal byttes ut etter hvert.
    Men alt virker så mye enklere når jeg har en surroundreciever hvor jeg kan koble alt-i-ett, digitalt (optisk). Kan kanskje nevne at jeg har GET, Xbox, bluray, en relativt ny Samsung 8-series skjerm, og pc med hdmi som jeg trenger å koble "opp" mot anlegget. Og om jeg har oppfattet det rett vil Denonen fungere som en forforsterker og DAC i ett slik det er nå.. men dersom jeg vil bygge videre på anlegget, hvilket trinn vil være mest naturlig å oppgradere etter A31. Forforsterker først, så en ny DAC? Har sett litt på f.eks P3 eller P7.. Eller er det like greit å bare kjøpe en flunkendes ny surroundreciever i 10-15.000 kr klassen? Fint om dere med B&W, da spesielt CM-serien kan komme med innspill på gode matcher. Budsjett: 20-40.000,-

Når det gjelder surrounddelen kommer jeg nok til å snik-innføre høyttalerne etter hvert.. enklere å be om tilgivelse enn tillatelse

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god surroundreciever med god romkorreksjon vil både ta seg av jobben som DAC og forforsterker.

Alternativt er muligheten med separat forforsterker med pass-through/hjemmekino-inngang, eller hva den enkelte kaller det. :-)

Men hvis man ikke finner en med innebygd DAC, vil man kanskje investere i en ekstern slik en i tillegg.

Istedetfor A31, kunne man kanskje lagt pengene i noe som tok seg av all den jobben istedet... F.eks. Lyngdorf TD2200 (eller hva den heter).

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tr0nd1
    Ja, jeg skjønner Denon'en begynner og dra på åra, så den skal byttes ut etter hvert.
    Men alt virker så mye enklere når jeg har en surroundreciever hvor jeg kan koble alt-i-ett, digitalt (optisk). Kan kanskje nevne at jeg har GET, Xbox, bluray, en relativt ny Samsung 8-series skjerm, og pc med hdmi som jeg trenger å koble "opp" mot anlegget. Og om jeg har oppfattet det rett vil Denonen fungere som en forforsterker og DAC i ett slik det er nå.. men dersom jeg vil bygge videre på anlegget, hvilket trinn vil være mest naturlig å oppgradere etter A31. Forforsterker først, så en ny DAC? Har sett litt på f.eks P3 eller P7.. Eller er det like greit å bare kjøpe en flunkendes ny surroundreciever i 10-15.000 kr klassen? Fint om dere med B&W, da spesielt CM-serien kan komme med innspill på gode matcher. Budsjett: 20-40.000,-

Når det gjelder surrounddelen kommer jeg nok til å snik-innføre høyttalerne etter hvert.. enklere å be om tilgivelse enn tillatelse

Den Denonen er altfor sløv for denne jobben. Som en annen nevner, så er heller ikke DAC god nok. Det er den derimot på denne receieveren som ligger på brukten til en meget rimelig penge. Her har du en tipp topp receiver, som siden kan kobles til et eksternt effekttrinn.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=89485&cat=all

Men skal du få noen oppgradering fra enne, så må effektrinnet være av meget høy kvalitet!
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effektforsterker er eit "must" når en har receiver, merker bakhøyttalerene mine sliter på onkyo receiveren min.... B&W krever sitt for å fungere!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å bytte ut frontene mine. Har dere noen gode forslag? De jeg har nå er DM605s2.

De jeg har sett litt på er DM683, CM7, CM8 og CM9. Kom gjerne med fordeler ulemper med disse høyttalerne. Jeg skjønner at CM9 nok kommer til å få flest "stemmer", men om feks 683 ikke er så mye dårligere, så kjøper jeg heller de for 1/3 av prisen.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TigerWho
    Vurderer å bytte ut frontene mine. Har dere noen gode forslag? De jeg har nå er DM605s2.

De jeg har sett litt på er DM683, CM7, CM8 og CM9. Kom gjerne med fordeler ulemper med disse høyttalerne. Jeg skjønner at CM9 nok kommer til å få flest "stemmer", men om feks 683 ikke er så mye dårligere, så kjøper jeg heller de for 1/3 av prisen.
    Det ligger et par cm9 på brukten her nå lite tips bare

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har siklet litt på de ja

Et annet spørsmål: Hva tror dere 605s2, 603s2 og LCR600 s3 er verdt? Vurderer å bytte ut hele linja..

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Det ligger et par cm9 på brukten her nå lite tips bare

Har sett de jeg også, og kunne mer enn gjerne tenke meg et par CM9. De blir med stor sannsynlighet min neste høyttaler.

Syns dog ikke 15 000 kr var noe å rope hurra for. 25 prosent avslag ift nypris er ikke nok for meg hvis jeg skal handle på brukten og den risikoen det trossalt innebærer. Men CM9 er antagelig for etterspurt på bruktmarkedet til at prisen vil gå noe særlig lenger ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke prisen var så bra jeg heller, og jeg vil helst ha de i sort.

Hvordan er de cm7 i forhold? Er de ikke i salg lenger?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke prisen var så bra jeg heller, og jeg vil helst ha de i sort.

Hvordan er de cm7 i forhold? Er de ikke i salg lenger?

CM7 liker jeg meget godt, og har hatt mitt beste år som hifi interessert med de i mitt oppsett. Nydelig mellomtone som hele CM serien har, og en utrolig behagelig og oppløst sound. CM7 har gått ut av produksjon da CM8 har tatt over, så de er helt korrekt ikke i salg lenger. Kun å få tak i på bruktmarkedet, til gjengjeld kan man få tak i et par til gi bort pris

CM9 er merkbart bedre dog, ikke minst grunnet flere elementer og enda mer finpolert ift å få frem styrkene til CM serien. Men de krever sin forsterker for å yte godt, min nåværende Marantz duger bra på CM7, men på CM9 med større og flere elementer å holde styr på blir den for puslete ift krefter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det har jeg lest. At de er glad i litt juice. Hva ligger CM7 på brukt? Eller.. Hva kosta de nye?

Jeg har selvfølgelig mest lyst på CM9, men jeg tror ikke lommeboka tillater det. Blir jo fort innkjøp av et effekttrinn i tillegg.

Newcomer latino99 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte av subforsterker på ASW-650

Jeg har skaffet meg en ASW-650 som, jeg lurer på å bytte forsterker.

1. er det noe som bør vurderes ?
    2. Hvilken effekt vil det få i forhold til elementet og kassen ?
    3. Hvilket merke/modell anbefales og hva passer til den samme åpningen som er der idag ?

Ønsker tilbakemeldinger fra andre som har testet ut dette, gjerne bilder om mulig.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det har jeg lest. At de er glad i litt juice. Hva ligger CM7 på brukt? Eller.. Hva kosta de nye?

Jeg har selvfølgelig mest lyst på CM9, men jeg tror ikke lommeboka tillater det. Blir jo fort innkjøp av et effekttrinn i tillegg.

Definitivt. Det holder ikke med noe pinglete receiveropplegg for å få ut det beste fra dem, her må man som du tenker på med effekttrinn. Og det av god kvalitet.Noe jeg antagelig burde hatt på mine CM7 også, men det er økonomien det kommer ann på

Nypris på CM7 lå stort sett på det samme som CM8 koster idag, rundt 14 000 kr. Jeg fikk tak i mine for over et år siden, og ga vel 6500, noe jeg er svært fornøyd med. Ble betegnet som et varp på forumet av mange

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Definitivt. Det holder ikke med noe pinglete receiveropplegg for å få ut det beste fra dem, her må man som du tenker på med effekttrinn. Og det av god kvalitet.Noe jeg antagelig burde hatt på mine CM7 også, men det er økonomien det kommer ann på

Nypris på CM7 lå stort sett på det samme som CM8 koster idag, rundt 14 000 kr. Jeg fikk tak i mine for over et år siden, og ga vel 6500, noe jeg er svært fornøyd med. Ble betegnet som et varp på forumet av mange
    Såpass ja? Du får selge de til meg for 5 da vet du 8-)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass ja? Du får selge de til meg for 5 da vet du 8-)

Hehehe, ja, hadde jeg hatt noen lapper tilgjengelig i tillegg til oppgradering så skulle du fått dem for rundt den prisen. Dessverre spiser ferie og andre ting opp pengene i sommer8)

Men det er fullt mulig å finne CM7 til rundt den prisen på brukten

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får lete litt videre.

Hva er neste naturlige steg ved oppgradering av senter? Jeg har LCR600s3. Tenkte å bytte ut frontene med DM683, eller CM7,CM8 eller CM9.

Må ha noe å lete etter siden det er brukt jeg kommer til å handle.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lcr600s3 sammen med mine cm9 og det fungerer topp! Jeg har 2 stk vel og merke, jeg synes den senteren er så go at jeg har ikke lyst på cmc2 senteren til cm serien!

Side 182 av 218 FørsteFørste ... 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 178 179 180 181 182 183 184 185 186 192 202 212 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •