B&W klubben - Side 181

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 181 av 218 FørsteFørste ... 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 177 178 179 180 181 182 183 184 185 191 201 211 ... SisteSiste
Viser resultater 3,601 til 3,620 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Lurer veldig på hvordan 683 spilte på den elektronikken der??!!
    683 spiller svintøft sammen med mc og med litt ekstra krefter i ryggen. Skulle ikke tro at dem koster 10K.

Lyden er fyldig,stram og tøff.
    Jeg har spillt på 683 i en uke nå og har bare positive ting å si om dem (med unntak når jeg satt dem på rett etter 802).

Men skal bli godt å spille på 802 igjen om ikke alt for lenge.

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på jakt etter nye høyttalere, og tanken på å gå tilbake til B&W har slått meg. Hvordan spiller CM-serien på Denon? Har en Denon 3808A. 50/50 musikk og film.

Tenker da på CM1, 5 eller 8. 9 blir for kostbare.

Evt. prøve å få tak i noen brukte 805s..

Hvordan vil dette spille sammen? Har dessverre ikke mulighet til å stikke innom HFK på en stund, så hadde vært greit å visst hva jeg bør lytte på når jeg først skal dit

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen bilder med gammel elektronikk(nad) og ny electronikk(Electrocompaniet)
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Er på jakt etter nye høyttalere, og tanken på å gå tilbake til B&W har slått meg. Hvordan spiller CM-serien på Denon? Har en Denon 3808A. 50/50 musikk og film.

Tenker da på CM1, 5 eller 8. 9 blir for kostbare.

Evt. prøve å få tak i noen brukte 805s..
    Mange har Denon og B&W og er fornøyd med det... Så tviler på at du får trått feil. :-) Dog kan ingen svare på dette for din del da det er dine ører som er fasiten i denne sammenheng.

Husker ikke om jeg har hørt 805S på Denon, men har en følelse av at kanskje de fortjener litt bedre... (Åpner jo for oppgraderinger av elektronikk i fremtiden da..)

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Mange har Denon og B&W og er fornøyd med det... Så tviler på at du får trått feil. :-) Dog kan ingen svare på dette for din del da det er dine ører som er fasiten i denne sammenheng.

Husker ikke om jeg har hørt 805S på Denon, men har en følelse av at kanskje de fortjener litt bedre... (Åpner jo for oppgraderinger av elektronikk i fremtiden da..)

Det blir i første omgår kjøpt fronter + effektforsterker.. Så kommer det en stereo-pre i løpet av sommeren

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er beste forsterker match etter deres erfaring på b&w? Har cm 9
    Tenker på effektforsterker. Kommer til å bruke onkyoen min da jeg skal ha surround.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Tenker på effektforsterker. Kommer til å bruke onkyoen min da jeg skal ha surround.
    Electrocompaniet aw250r uten tvil! Fantastisk forsterker
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Cambridge, Hegel(har det selv) parasound,EC sikkert noen flere også disse er de jeg vet funker godt på cm9

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe liv i B&W folkene om dagen?8)

Trenger innspill på forsterkerspørsmål, og håper å få igang litt erfaringer og meningsutvekslinger her. Jeg har en stund tygd på å prøve ny forsterker på CM7. Favoritten hittils har vært den kommende Cambridge 851 A, men nå har jeg fått opp øynende for NAD M3.

M3 virker å være en brutal analog stereoforsterker, som har store mengder mer krefter blant annet enn min nåværende Marantz PM15S1. Egentlig er denne for dyr for meg (18 K nypris)men har sett brukte eksemplarer ned i 10 lapper, og da er det straks mer overkommelig!

Hvordan tror dere M3 vil gjøre seg på CM7? Jeg har liten eller ingen personlige lytte-erfaringer med denne forsterkeren nemlig, og det er synd og skam. Kanskje jeg får avlegge klubben et besøk snart, for å prøvelytte M3 på CM8 der, for å bli litt klokere Skulle jeg komme med kvalifisert gjetning så vil jeg tror dette kan være en potensiell knallmatch nemlig.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour

Trenger innspill på forsterkerspørsmål, og håper å få igang litt erfaringer og meningsutvekslinger her. Jeg har en stund tygd på å prøve ny forsterker på CM7. Favoritten hittils har vært den kommende Cambridge 851 A, men nå har jeg fått opp øynende for NAD M3.

M3 virker å være en brutal analog stereoforsterker, som har store mengder mer krefter blant annet enn min nåværende Marantz PM15S1. Egentlig er denne for dyr for meg (18 K nypris)men har sett brukte eksemplarer ned i 10 lapper, og da er det straks mer overkommelig!

Hvordan tror dere M3 vil gjøre seg på CM7? Jeg har liten eller ingen personlige lytte-erfaringer med denne forsterkeren nemlig, og det er synd og skam. Kanskje jeg får avlegge klubben et besøk snart, for å prøvelytte M3 på CM8 der, for å bli litt klokere Skulle jeg komme med kvalifisert gjetning så vil jeg tror dette kan være en potensiell knallmatch nemlig.
    Det kommer egentlig veldig an på hvilken lydsignatur du liker, og ikke minst musikken du hører på til vanlig. M3 er i mine ører litt grovkornet, og jeg synes personlig cambridge er en bedre match til cm7. Selv hører jeg mye på akustisk musikk, og M3 har aldri fått meg til "himmelen" der. Cambridge blir mer luftig og detaljert, men mangler litt i bunn. Men alt i alt en meget fin kombinasjon sammen med cm-serien generelt. Ta deg en tur å hør, men sjekk på forhånd at nærmeste butikk har cambridge i demo!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger forslag til bakhøytalere. Vi, det vil si samboeren, har ommøblert, og da ble plassen til bakhøytalerne plutselig borte... Jeg har tenkt på DS3, DS6 og evt 600 serien. Jeg må henge høyttalerne på veggen siden gulvplassen forsvant.. Sofaen står helt inntil bakveggen.

Budsjett: mest for pengene siden jeg er fattig student.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour

Er mye enig i det som andersen88 skriver her. Men OBS! M3 er en brutal forsterker som virkelig setter liv i høyttalerne. JEG vil ikke kalle det en grovkornet eller firkantet forsterker, som noen prøver å fremme den som. Den er mer en rocket forsterker pakket inn i et "tidløst" design. Kanskje den ikke runder like fint av i toppen som mer delikate saker ville gjort, men den har tyngde, og ett drag av seg som gjør at den kominert med rette høyttalere i riktig rom, gir god smak av high end tung rock.

Siden du kommer fra Marantz ville hørt meg rundt før jeg fast bestemte meg for en forsterker uten å ha hørt den. Hadde jeg vært deg ville jeg snust litt på noe brukt H.K. helst en 990. Så sport om det var greit å kjøpe sub rett etter at kona hadde fått den største orgasmen etter vårflommen.

Smaken er som rævva! Delt! Det må prøvekjøres før det kan kvalifiseres som cameldropp eller en starway to heaven

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Det kommer egentlig veldig an på hvilken lydsignatur du liker, og ikke minst musikken du hører på til vanlig. M3 er i mine ører litt grovkornet, og jeg synes personlig cambridge er en bedre match til cm7. Selv hører jeg mye på akustisk musikk, og M3 har aldri fått meg til "himmelen" der. Cambridge blir mer luftig og detaljert, men mangler litt i bunn. Men alt i alt en meget fin kombinasjon sammen med cm-serien generelt. Ta deg en tur å hør, men sjekk på forhånd at nærmeste butikk har cambridge i demo!

Nettopp, jeg er helt enig i at Cambridge er suveren på CM serien. Fikk hakeslepp når jeg hørte forgjengeren 840Av2 på CM8 på klubben, og den nye 851A vil ikke stå noe tilbake her, heller låte enda bedre potensielt Så Cambridge 851A er fortsatt favoritten her, med M3 som en svært spennende og interessant outsider

Det du beskriver som grovkornet og ikke så vellydende som andre forsterkere på akustisk type musikk for eks er noe jeg er "bekymret" for ift M3 også. Kommer jo fra Marantz PM15S1, og en av dens store styrker er gjengivelse av kvinnevokal,rolig dempet akustisk musikk osv. Så på dette punktet er jeg godt vant, men savner mer krefter og "bunndrag" når jeg drar på med Marantzen.

Hadde vært vanvittig gøy å gi CM7 en forsterker med kraftoverskudd ala det M3 har under panseret, og få hørt hvordan det låter. Skal som du råder meg til sjekke ut begge disse i en lyttesesjon på klubben, ingen tvil. Må bare vente til de får inn Cambridgen i starten av Juni.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Er mye enig i det som andersen88 skriver her. Men OBS! M3 er en brutal forsterker som virkelig setter liv i høyttalerne. JEG vil ikke kalle det en grovkornet eller firkantet forsterker, som noen prøver å fremme den som. Den er mer en rocket forsterker pakket inn i et "tidløst" design. Kanskje den ikke runder like fint av i toppen som mer delikate saker ville gjort, men den har tyngde, og ett drag av seg som gjør at den kominert med rette høyttalere i riktig rom, gir god smak av high end tung rock.

Siden du kommer fra Marantz ville hørt meg rundt før jeg fast bestemte meg for en forsterker uten å ha hørt den. Hadde jeg vært deg ville jeg snust litt på noe brukt H.K. helst en 990. Så sport om det var greit å kjøpe sub rett etter at kona hadde fått den største orgasmen etter vårflommen.

Smaken er som rævva! Delt! Det må prøvekjøres før det kan kvalifiseres som cameldropp eller en starway to heaven

Takk til både deg og andre for gode innspill. Du mener at noe brukt H.K ville være en oppgradering i så måte fra min nåværende forsterker? Eller mer krefter og en annen lydsignatur? Jeg opplever nemlig min nåværende Marantz som såpass god, at det må være svært gode modeller for å føre med seg en merkbare oppgradering i lyden nå8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TigerWho
    Jeg trenger forslag til bakhøytalere. Vi, det vil si samboeren, har ommøblert, og da ble plassen til bakhøytalerne plutselig borte... Jeg har tenkt på DS3, DS6 og evt 600 serien. Jeg må henge høyttalerne på veggen siden gulvplassen forsvant.. Sofaen står helt inntil bakveggen.

Budsjett: mest for pengene siden jeg er fattig student.
    Jeg synes DS3 og DS6 fungerer meget bra.
    Men siden DS3 er relativt dyr, og DS6 er sjelden å se på brukten, ville jeg også kikket rundt og testet hvis mulig andre vegghøyttalere.

Monitor Audio, Klipsch, JBL, Dali m/fler har jo også vegghøyttalere.
    I mine ører spiller det ingen rolle hva slags merke det er som brukes som surround.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar Har du noen modeller jeg kan se etter evt? De skal helst ikke være så dype siden sofaen står helt inntil bakveggen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får måle opp og sjekke hvor mye de bygger... :-)

Klipsch sine RS-modeller, eventuelt S (eller noe slikt).
    Monitor Audio sine billigste heter vel BRFX eller noe slikt...
    JBL finner du på HiFi - Bose - Geneva - Hjemmekino | Soundgarden.no.
    Dali sin modell på Kjøp høyttalere, flat-TV, hjemmekinoanlegg og stereo | Hi-Fi Klubben.
    Kom også på at SVS har en modell.. L-Sound AS

Flere av disse er jo ganske dyre nye, men spesielt Klipsch finnes rett som det er på brukten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig fullverdig B&W medlem!:D

Da har jeg endelig fått i hus mine splitter nye CM9! Følte meg 12 år igjen og minnes julekvelder på nittitallet da spenningen var til å ta og føle på

Den siste uken har jeg paret høyttalerne med en eldre Denon AVR-3805. Lyden er jeg meget godt fornøyd med! Flere steg opp fra mine gamle høyttalere, til tross for liten forsterker. Selv om ikke "trøkket" er her, hører jeg gode kvaliteter i lyden Ørene mine nyter det ihvertfall!

Iløpet av neste uke (forhåpentligvis) kommer den nye Parasound Halo A31 til den lokale sjappa, og jeg har vært ute og lagt krav på en av de. Gleder meg STORT til å høre hvordan høyttalerne kommer til å låte da. Denonen er fin og grei til innspilling og slikt, men forstår hva folk mener når de sier at høyttalerene trenger noe mer kraft.

Men ang. forsterkervalg... Jeg hadde i tankene at jeg kunne kjøpe A31, for så å bygge ut hjemmekinoen etter hvert. Men jeg får en noe negativ respons fra fruen når jeg etter hvert vil begynne å fylle stua med senter og bakhøyttalere (spesielt bakhøyttalerne).. Hvordan vil et oppsett med bare fronter + center og sub fungere til konsollspilling og film? Noen som personlig har opplevd et 3.1 oppsett? Jeg begynner nemmelig å tro at A31 muligens er noe bortkastet dersom jeg ikke får bygge noen stuekino for dama...

Newcomer linebacker sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg er i samme båt som deg
    Har kjørt 3.2 en god stund nå og vært fornøyd med det.
    Personlig er senteren viktig. Andre blir fornøyd med stereo så vanskelig å gi deg gode råd.
    Tror du må spørre deg selv hvor viktig filmlyd er. For meg er det 50/50 og jeg har derfor valgt å kjøre 3.2.
    Erfaringsmessig kan det ta mange år før du ser flere høyttalere i stua di

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tr0nd1
    Da har jeg endelig fått i hus mine splitter nye CM9! Følte meg 12 år igjen og minnes julekvelder på nittitallet da spenningen var til å ta og føle på

Den siste uken har jeg paret høyttalerne med en eldre Denon AVR-3805. Lyden er jeg meget godt fornøyd med! Flere steg opp fra mine gamle høyttalere, til tross for liten forsterker. Selv om ikke "trøkket" er her, hører jeg gode kvaliteter i lyden Ørene mine nyter det ihvertfall!

Iløpet av neste uke (forhåpentligvis) kommer den nye Parasound Halo A31 til den lokale sjappa, og jeg har vært ute og lagt krav på en av de. Gleder meg STORT til å høre hvordan høyttalerne kommer til å låte da. Denonen er fin og grei til innspilling og slikt, men forstår hva folk mener når de sier at høyttalerene trenger noe mer kraft.

Men ang. forsterkervalg... Jeg hadde i tankene at jeg kunne kjøpe A31, for så å bygge ut hjemmekinoen etter hvert. Men jeg får en noe negativ respons fra fruen når jeg etter hvert vil begynne å fylle stua med senter og bakhøyttalere (spesielt bakhøyttalerne).. Hvordan vil et oppsett med bare fronter + center og sub fungere til konsollspilling og film? Noen som personlig har opplevd et 3.1 oppsett? Jeg begynner nemmelig å tro at A31 muligens er noe bortkastet dersom jeg ikke får bygge noen stuekino for dama...
    Den forsterkeren yter på ingen måte høyttalerne noen rettferdighet!

Koblet med en god/kraftig forsterker, så er CM9 en fantastisk god høyttaler. Den åpner seg også mer opp etter 50-100 timer
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Side 181 av 218 FørsteFørste ... 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 177 178 179 180 181 182 183 184 185 191 201 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •