B&W klubben - Side 180

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 180 av 218 FørsteFørste ... 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 176 177 178 179 180 181 182 183 184 190 200 210 ... SisteSiste
Viser resultater 3,581 til 3,600 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    Her om dagen så bi-ampet jeg frontene slik at jeg nå bruker 4 kanaler til frontene og 1 til center.

Selv om all strømmen kommer fra samme forsterker så ble det utrolig mye bedre kontroll av hele frekvensområdet.
    Bassen ble mye mer tight og mellomtone og diskant fikk utfolde seg mer "fritt" og åpent. Lydbildet faller ikke sammen så fort når man spiller på høyere lydnivåer.

Dette er jo en selvfølge!

Strømmen kommer fra samme forsyning og kondensatorbanker, ja, men XPA5 kan levere totalt 1250W ut i 8Ohm og hvert utgangstrinn har en grense på overkant av 250W i 8 Ohm. Så om du bruker 2 kanaler vil forholdene ligge til rette for oppimot 500W per høyttaler, dette gir myyye mer headroom.

Dette i motsetning til en del andre forsterkere/receivere som ikke har stor nok strømforsyning og kondensatorbanker til å drive alle forsterkerleddene/-modulene samtidig på maks når flere kjøres samtidig (noe som er synd da nesten alle oppgir spesifikasjoner som strengt tatt påstår at dette er mulig).

I Emotiva er det mer enn nok krefter til å presse alle kanaler/effektmoduler til sitt maksimale samtidig, ergo er det forsterkermodulene som setter grensen, og jo flere moduler mot en høyttaler jo mere krefter får den

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Dette er jo en selvfølge!

Strømmen kommer fra samme forsyning og kondensatorbanker, ja, men XPA5 kan levere totalt 1250W ut i 8Ohm og hvert utgangstrinn har en grense på overkant av 250W i 8 Ohm. Så om du bruker 2 kanaler vil forholdene ligge til rette for oppimot 500W per høyttaler, dette gir myyye mer headroom.

Dette i motsetning til en del andre forsterkere/receivere som ikke har stor nok strømforsyning og kondensatorbanker til å drive alle forsterkerleddene/-modulene samtidig på maks når flere kjøres samtidig (noe som er synd da nesten alle oppgir spesifikasjoner som strengt tatt påstår at dette er mulig).

I Emotiva er det mer enn nok krefter til å presse alle kanaler/effektmoduler til sitt maksimale samtidig, ergo er det forsterkermodulene som setter grensen, og jo flere moduler mot en høyttaler jo mere krefter får den
    Selv om Emotiva kan levere 1250W@8ohm i psu så må fremdeles utgangstrinnene tåle å gi en effekt på mer enn oppgitt per kanal. Dette er ingen selvfølge.

Utover det så vil bi-amping innen samme forsterker gi en effekt om det er tilstrekkelig headroom i strømforsyningen til å gi ut tilsvarende slik at utgangstrinnene får nok pulver. Dette er, som du sier selv, ofte det svake leddet på rimelige recievere.

Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Jeg har ingen erfaring med balanserte kabler, så da stoler jeg på deg i den saken.. :-)
    Balanserte kabler er motstandsdyktige mot innstrålt støy på grunn av konstruksjonen. Om du har gode SE kabler skal det også fungere på omtrent samme viset.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Selv om Emotiva kan levere 1250W@8ohm i psu så må fremdeles utgangstrinnene tåle å gi en effekt på mer enn oppgitt per kanal. Dette er ingen selvfølge.
    Er vel det jeg forsøkte å si, om enn på en kroklete måte. XPA5 kan levere totalt 1250w når den slurper i seg 1800w fra strømnettet, men den kan ikke levere mer enn 250W per kanal, ergo får man tilgang på mer av kraften ved å bruke flere av kanalene ved bi-amping. De er jo 250W klasse A/B-moduler. Så noe særlig mer enn 250W per kanal skal man slite litt med å få ut ja

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg hatt økonomi til det, skulle jeg gjerne prøvd de fine Vincent blokkene som ligger til salgs på brukten nå. Nypris 26.000,selges for 14 laken. Fra 2007,og ser strøkne ut. 30 kg vekt pr stk og store krefter med varm sound

Tror disse blokkene ville spilt kanon på alt i CM serien iallfall,spesielt de "store gulvstående CM7,CM8 og CM9.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Er vel det jeg forsøkte å si, om enn på en kroklete måte. XPA5 kan levere totalt 1250w når den slurper i seg 1800w fra strømnettet, men den kan ikke levere mer enn 250W per kanal, ergo får man tilgang på mer av kraften ved å bruke flere av kanalene ved bi-amping. De er jo 250W klasse A/B-moduler. Så noe særlig mer enn 250W per kanal skal man slite litt med å få ut ja
    Men er det egentlig så enkelt ? En høyttaler holder seg vel aldri på 8 ohm.. Noe som vel igjen tilsier at forsterkeren må levere mer strøm jo lenger ned høyttalerne går.. I lavere ohm vil jo noen kanaler kunne levere mer enn 250w, men strømforsyningen blir jo ikke større... :-)

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var B&W 683 på besøk.

Litt dårlige bilder.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Da var B&W 683 på besøk.

Litt dårlige bilder.
    Fint hvis du kan gi en liten tilbakemelding på hva du synes om de etterhvert?
    Du har jo virkelig elektronikk som skal få de til å yte sitt beste, så spennende å høre hvilke forskjeller det er kontra 800-serien som du bruker til vanlig

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Men er det egentlig så enkelt ? En høyttaler holder seg vel aldri på 8 ohm.. Noe som vel igjen tilsier at forsterkeren må levere mer strøm jo lenger ned høyttalerne går.. I lavere ohm vil jo noen kanaler kunne levere mer enn 250w, men strømforsyningen blir jo ikke større... :-)
    De fleste forsterkere leverer flere watt i 4 ohm, og om strømforsyning er tilstrekkelig bør de doble fra 8 til 4. Enkelte dobler også videre, noenhelt ekstreme konstruksjoner dobler ned til 0,5 ohm, men jeg vet bare om én konstruksjon som gjør det (Krell MRA).

Monoblokker er tingen. De har oftest tilstrekkelig strømforsyning.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    De fleste forsterkere leverer flere watt i 4 ohm, og om strømforsyning er tilstrekkelig bør de doble fra 8 til 4. Enkelte dobler også videre, noenhelt ekstreme konstruksjoner dobler ned til 0,5 ohm, men jeg vet bare om én konstruksjon som gjør det (Krell MRA).

Monoblokker er tingen. De har oftest tilstrekkelig strømforsyning.
    Jeg har aldri hatt eller eid monoblokker, og er skikkelig keen på å prøve det ved neste forsterkervalg. Synd ikke jeg hadde råd til de fine Vincentene som ligger ute nå, men det kommer flere sjanser.

Er spent på hvordan CM7 ville spilt med et par kraftige monoblokker spent for

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EC aw250r fikset:)

Endelig har jeg fått på plass ny temperatursikring i EC AW250R! I skrivende stund så nyter jeg å fruen lyden fra B&W CM9 sammen med denne forsterkeren! Dette spiller over forventning og vi er MEGET imponert over denne komboen! Anbefales på det Varmeste til alle dere B&W eiere! Electrocompaniet passer som hånd i hanske sammen med B&W:-D
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    Endelig har jeg fått på plass ny temperatursikring i EC AW250R! I skrivende stund så nyter jeg å fruen lyden fra B&W CM9 sammen med denne forsterkeren! Dette spiller over forventning og vi er MEGET imponert over denne komboen! Anbefales på det Varmeste til alle dere B&W eiere! Electrocompaniet passer som hånd i hanske sammen med B&W:-D
    Så bra, det høres spennende ut med EC på B&W og må testes en dag jeg får muligheten.
    Selv har jeg McIntosh nå og er veldig fornøyd med det.

Host host bilder host.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høres konge ut! Kan du beskrive lyden litt mer i detaljer? Hvordan lydsignatur gir EC komponentene til CM9? Går det mot det varme og fyldige? Runder den av diskanten litt så ikke den blir for spiss?

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Høres konge ut! Kan du beskrive lyden litt mer i detaljer? Hvordan lydsignatur gir EC komponentene til CM9? Går det mot det varme og fyldige? Runder den av diskanten litt så ikke den blir for spiss?
    Korrekt Veldig bra beskrevet!! veldig behagelig lyd selv på høyt volum!
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra, det høres spennende ut med EC på B&W og må testes en dag jeg får muligheten.
    Selv har jeg McIntosh nå og er veldig fornøyd med det.

Host host bilder host.
    Tviler ikke på at mcintosh funker bra med B&W! Hadde vært artig å sammenligne mcintosh og EC!
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler ikke på at mcintosh funker bra med B&W! Hadde vært artig å sammenligne mcintosh og EC!
    EC og McIntosh låter ikke så ulikt. Spiller med fylde å bra dynamikk. Sies at EC og MC er litt røraktig i klangen. Det er jo ingen uting

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    EC og McIntosh låter ikke så ulikt. Spiller med fylde å bra dynamikk. Sies at EC og MC er litt røraktig i klangen. Det er jo ingen uting
    Så sant så sant! Slett ingen uting det:-D
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W 800 vs 801

Hei

Lurte på om noen har hørt disse, og hva som er den største forskjellen på disse?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svein 8
    Hei

Lurte på om noen har hørt disse, og hva som er den største forskjellen på disse?
    800 har 2 stk 10" basselement, mens 801 har 1 stk 15" Samt 800 låter noe mere luftigere.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde DM-220 for lenge siden. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var B&W 683 på besøk.

Litt dårlige bilder.
    Lurer veldig på hvordan 683 spilte på den elektronikken der??!!
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Side 180 av 218 FørsteFørste ... 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 176 177 178 179 180 181 182 183 184 190 200 210 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •