B&W klubben - Side 179

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 179 av 218 FørsteFørste ... 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 175 176 177 178 179 180 181 182 183 189 199 209 ... SisteSiste
Viser resultater 3,561 til 3,580 av 4355

Tråd: B&W klubben

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Her nevner du jo strømforsyning, som mange tidligere har nevnt som det viktigste... Såvidt jeg har fått med meg ifra før har B&W-høyttalere en vanskelig impedanskurve hvor ohm'en går veldig lavt. Da vil jo strømforsyningen være viktig. :-)

Jeg har som nevnt tidligere hatt A23, og nå har jeg NC2250... Jeg skal langt opp på volum-knobben før jeg merker noe forskjell på den oppgitte høyere effekten NC2250 har oppgitt... Har flere ganger vurdert å "nedgradere" til A23 igjen pga. litt bedre hifi-egenskaper.. :-)
    Hvis jeg ikke får til forsterkeren jeg nå har kjøpt så kjøper jeg heller 2 stk A23!
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem Løst:)

Problem løst! Brudd i strømkabelen
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte tidligere ett oppsett på XPA-5 der 2 kanaler gikk til 604s3 og 1 kanal til LCR600s3.
    Tenkte at jeg skulle prøve dette først og "se"
    Etter hvert så glemte jeg at jeg hadde muligheten til å bi-ampe frontene da det har spilt ganske greit.

Her om dagen så bi-ampet jeg frontene slik at jeg nå bruker 4 kanaler til frontene og 1 til center.

Selv om all strømmen kommer fra samme forsterker så ble det utrolig mye bedre kontroll av hele frekvensområdet.
    Bassen ble mye mer tight og mellomtone og diskant fikk utfolde seg mer "fritt" og åpent. Lydbildet faller ikke sammen så fort når man spiller på høyere lydnivåer.

Er utrolig fornøyd med B&W og Emotiva. :-)
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    Problem løst! Brudd i strømkabelen

Herlig! Da er vi spente på lytteintrykk fremover med EC effekt på CM9, spennende indeed.

En kombo jeg tror kan låte svært svært godt.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her nevner du jo strømforsyning, som mange tidligere har nevnt som det viktigste... Såvidt jeg har fått med meg ifra før har B&W-høyttalere en vanskelig impedanskurve hvor ohm'en går veldig lavt. Da vil jo strømforsyningen være viktig. :-)

Jeg har som nevnt tidligere hatt A23, og nå har jeg NC2250... Jeg skal langt opp på volum-knobben før jeg merker noe forskjell på den oppgitte høyere effekten NC2250 har oppgitt... Har flere ganger vurdert å "nedgradere" til A23 igjen pga. litt bedre hifi-egenskaper.. :-)

Men altså, da ville jeg heller sett mot kraftigere og enda mer "eksotiske forsterkere" istedet for å se tilbake til A23.

Spesielt på brukten kan man gjøre knallkjøp, en legendarisk integrert som Hegel H200 får man sikkert til en god penge nå som H300 kommer snart bare for å ta et konkret eksempel. Da får man en 200 watter med massiv kontroll,solid strømforsyning OG svært gode musikalske evner. PÅ CM serien mener jeg (igjen) at man må se oppover på skalaen, og ikke nedover Så sant økonomien tillater det naturligvis, er klar over at det er her skoen trykker for de aller fleste.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine ører ser jeg ikke tilbake, jeg får enda mer for pengene. :-)
    Men som du sier så ville jo et "naturlig" steg være noe dyrere, men det kommer ikke til å skje da jeg har nådd taket for mye jeg vil bruke på denne hobbyen med min studentøkonomi. :-)

Kanskje en gang i fremtiden...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det er nevnt vanskelige impedansekurver og fasevinkler i forbindelse med diverse B&W høyttalere. Min erfaring med 805N og 805S er at en forsterker med solid strømforsyning, god lastkontrol og dempefaktor er avgjørende for et godt resultat. Om man har tilstrekkelig effekt i forhold til sensitiviteten og noe headroom i forhold til forholdene man spiller under og kildemateriale, så har eksempelvis 100 solide klasse A watt vært mer enn tilstrekkelig for meg. Jeg tror ikke det er lurt å se seg blind på oppgitt effekt alene om man ønsker et best mulig resultat. Det er flere faktorer som må tas med i regnestykket for å komme i mål etter min erfaring, med musikk som hovedfokus.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Herlig! Da er vi spente på lytteintrykk fremover med EC effekt på CM9, spennende indeed.

En kombo jeg tror kan låte svært svært godt.
    Har troen på dette oppsettet selv venter på noen kabler fra soundgarden som skal dette ned i posten ganske snart! Da er det bare og kjøre på og håpe på GO lyd
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men altså, da ville jeg heller sett mot kraftigere og enda mer "eksotiske forsterkere" istedet for å se tilbake til A23.

Spesielt på brukten kan man gjøre knallkjøp, en legendarisk integrert som Hegel H200 får man sikkert til en god penge nå som H300 kommer snart bare for å ta et konkret eksempel. Da får man en 200 watter med massiv kontroll,solid strømforsyning OG svært gode musikalske evner. PÅ CM serien mener jeg (igjen) at man må se oppover på skalaen, og ikke nedover Så sant økonomien tillater det naturligvis, er klar over at det er her skoen trykker for de aller fleste.
    Mulig du har rett angående H200. Kontra Rotel som jeg er vant til å høre, så vil nok H200 stramme opp bassen og friske opp toppen. Angående krefter så hadde jeg både H200 og NC2250 på en gang. Testet de med NC2100 som pre, Yamaha 3067 som pre, Rotel pre osv. Pre-delen i H200 matchet med NC2250 sin effektdel var helt sykt rått. Men H200 hørtes ut som en 100 watts receiver mot NC2250 når det kom til krutt. Når jeg gikk fra H200 til NC2250 var det som å gå opp minst en modell i høyttalerstørrelse i bassen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    Har troen på dette oppsettet selv venter på noen kabler fra soundgarden som skal dette ned i posten ganske snart! Da er det bare og kjøre på og håpe på GO lyd
    **** og! Nå får jeg ikke slått den på igjen! Må være noe med strøminntaket og gjøre......rele eller noe som tuller seg! Leverer den inn til sjekk tror jeg!
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være dårlig kontakt i strøminntaket ja, sikkert prøvd flere kabler?
    Min tråd

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Kan være dårlig kontakt i strøminntaket ja, sikkert prøvd flere kabler?
    Ja har forsøkt noen forskjellige!
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Mulig du har rett angående H200. Kontra Rotel som jeg er vant til å høre, så vil nok H200 stramme opp bassen og friske opp toppen. Angående krefter så hadde jeg både H200 og NC2250 på en gang. Testet de med NC2100 som pre, Yamaha 3067 som pre, Rotel pre osv. Pre-delen i H200 matchet med NC2250 sin effektdel var helt sykt rått. Men H200 hørtes ut som en 100 watts receiver mot NC2250 når det kom til krutt. Når jeg gikk fra H200 til NC2250 var det som å gå opp minst en modell i høyttalerstørrelse i bassen.
    Personlig skjønner jeg ikke hvorfor ikke flere vil teste Hypex Ncore 400 på B&W. Burde være en perfekt match, så kan dere bruker kilde, forforsterker (og kabler) til å farge lyden dit dere vil ha denne.

400W som tåler lav-impedant belastning uten problemer, og som har stålkontroll - og dette bare 10k unna..?

(Ok - du skal klikke på et par moduler, kanskje sette det fast i et kabinett på størrelse med en halv iskremboks, og sette på et par plugger. Overkommelig bare man har en loddestasjon i en eller annen form.)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Personlig skjønner jeg ikke hvorfor ikke flere vil teste Hypex Ncore 400 på B&W. Burde være en perfekt match, så kan dere bruker kilde, forforsterker (og kabler) til å farge lyden dit dere vil ha denne.

400W som tåler lav-impedant belastning uten problemer, og som har stålkontroll - og dette bare 10k unna..?

(Ok - du skal klikke på et par moduler, kanskje sette det fast i et kabinett på størrelse med en halv iskremboks, og sette på et par plugger. Overkommelig bare man har en loddestasjon i en eller annen form.)

Tja, for min del bunner det nok i forfengelighet på hifisiden Utseendet og renomeet til produsentene og komponentene jeg har i oppsettet mitt betyr mye for meg. Derfor foretrekker jeg nok eksempelvis den delikate gyldne champagnefinishen på Marantz forsterkeren min, fremfor en sjelløs "gjør det selv" løsning. Således er nok jeg av den klassiske hifiromantiske typen, hehe.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem løst :)

Hatt en dyktig svoger på besøk og målt litt for meg! Vi fant brudd i noe som ser ut til å være varmesikring! Dings som er montert på hver sin kjøleribbe! Når han kortsluttet den defekte med måleapparatet sitt så fyrte forsterkeren igang med en gang Så nå ser det lovende ut Bare å få fatt i 1 sånn og lodde den på plass! Gleder meg til å få testet CM9 på EC 250R
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, for min del bunner det nok i forfengelighet på hifisiden Utseendet og renomeet til produsentene og komponentene jeg har i oppsettet mitt betyr mye for meg. Derfor foretrekker jeg nok eksempelvis den delikate gyldne champagnefinishen på Marantz forsterkeren min, fremfor en sjelløs "gjør det selv" løsning. Således er nok jeg av den klassiske hifiromantiske typen, hehe.
    Ingenting å si på det. Det slår meg bare at for mange så måtte det være ideelt.

En fordel med Hypex nCore er også at det er bare å snekre sammen en kompakt kasse med balanserte signalkabler - sette disse rett bak høyttalerne og trekke kabler til forforsterkeren. Mindre bokser, særs korte høyttalerkabler og bedre lyd.

(Du kan jo bytte innmat i Marantzen da...

Utover det er arvtaker etter B&W 803 Diamond på plass. Jeg angrer ikke lydmessig. Litt usikker ennå designmessig. Det meste falt dog på plass.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting å si på det. Det slår meg bare at for mange så måtte det være ideelt.

En fordel med Hypex nCore er også at det er bare å snekre sammen en kompakt kasse med balanserte signalkabler - sette disse rett bak høyttalerne og trekke kabler til forforsterkeren. Mindre bokser, særs korte høyttalerkabler og bedre lyd.

(Du kan jo bytte innmat i Marantzen da...

Utover det er arvtaker etter B&W 803 Diamond på plass. Jeg angrer ikke lydmessig. Litt usikker ennå designmessig. Det meste falt dog på plass.

Hehehe, bytte innmat i Marantzen ja

Moro at ny høyttaler er på plass, dog ingen enkel oppgave å ta over etter 803 Diamond. Hva slags høyttalere har du fått i hus?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du det er bedre med korte høyttalerkabler enn korte signalkabler ?
    Etter min erfaring er dette "poteto/potato"... :-)

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du det er bedre med korte høyttalerkabler enn korte signalkabler ?
    Etter min erfaring er dette "poteto/potato"... :-)
    Etter min (noe begrensede, men antakeligvis mer omfattende enn mange) erfaring har du mindre tap/forringing i et par balanserte signalkabler enn i høyttalerkabler. Dette vil selvfølgelig avhenge av kvaliteten på nevnte kabler, men jeg vil heller ha høyttalerkabler på 0,5m og xlr-kabler på 3 m enn motsatt.

(Jeg har ikke noe vitenskapelig belegg for å si dette, så det er klart, her synses det etter erfaringer gjort som hi-fi nerd i fem-seks år, og etter to år med hi-fi som jobb - avsluttet i fjor sommer)

Hehehe, bytte innmat i Marantzen ja

Moro at ny høyttaler er på plass, dog ingen enkel oppgave å ta over etter 803 Diamond. Hva slags høyttalere har du fått i hus?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen erfaring med balanserte kabler, så da stoler jeg på deg i den saken.. :-)

Side 179 av 218 FørsteFørste ... 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 175 176 177 178 179 180 181 182 183 189 199 209 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •