B&W klubben - Side 178

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 178 av 218 FørsteFørste ... 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 174 175 176 177 178 179 180 181 182 188 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 3,541 til 3,560 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har prøvd Rotel RB-1082 forgjengeren til 1582 på cm9 va forsåvidt men syntes det ikkje va helt optimalt. svulmende/pløsete bass med en varm og fyldig mellomtone og behagelig diskant. savnet dynamikk oppløsning driv og musikalitet og krefter på den. Den sleit vældig når man dro på litt over middels volum syntes æ. Electrocompaniet syns æ personlig blir vælddig kjedelig på B&W. Men har dat no aldrig likt lyden generelt derifra.

Men en effekt som skal i hus i løpet av året som æ syns virke intresant e Sherbourn PA 2-250 da den har en dugelig trafo burde takle de lave impedansene til B&W men mere om det når dukke opp hær hjæmme.
    Link: Sherbourn PA 2-250 Effektforsterker - 2x250W - L-Sound AS

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 watt = 90 db
    10 watt = 100 db
    100 watt = 110 db

40 watt vil da gi 106 db på hver høyttaler. CM9 har en output på ca 105-108 db drevet av en Rotel 1582 i min kamerats stue. Og da flopper bassene. Om det er mangel på krefter eller at ikke høyttalerene makter mer skal være uvisst for min del.
    Det var nesten skremmende hvor lik And_Elli sin beskrivelse er min opplevelse av Rotel på CM9.
    Strømforsyninga i A23 er minimalt mindre enn den som står i NC2250 ( som jeg forøvrig digget når jeg eide den ). Lydkvaliteten er uansett bedre på A23 og burde være et mer naturlig valg og så parres med P3 som pre senere.
    Pre-en NC2100 som hører til NC2250 synes jeg svært lite om.

I følge en som er kjent med Mcintosh som har watt målere så antok han at jeg brukte mellom 10 og 20 watt hjemme hos meg på meget høyt volum.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    For å få ut det beste av CM9 mener jeg du bør opp i rundt 200 watt pr kanal. 120 watt vil ikke på noen måte spille dårlig, men etter min mening på langt forløse potensialet til CM9.

CM serien er høyttalere med "high end" ambisjoner, og de kvitterer med imponerende bedre lyd hvis du gir de bedre elektronikk. Så jeg mener det er mye å hente her på å kjøre kraftigere forsterkeri, spesielt på toppmodellen CM9.
    Nja, er ikke helt ening der. Om du har en strømsterk forsterker så vil det spille meget godt, selv om den leverer moderate watt. Har selv 60 rør watt på B&W 802 som spiller fletta av mine tidligere Parasound JC1. De leverer 400 watt i 8 Ohm Parasound spiller dog høyere, men kan skrive under på at mine 60 watt spiller mer enn høyt nok.
    Har selv testet CM9 på med rørforsterker tilnærmet de jeg har. Som du sier, er var det lyd med high end ambisjoner.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten... Jeg ser aldri film på veldig høyt nivå - liker det sånn "passe høyt", dvs det er langt ifra musikk-volumet. :-)

Noen som har erfaringer med CMC sammen med CM9 ?
    Tenker litt på pris vs. filmprioriteringen... 8500 er mye, som jeg kunne brukt på andre ting. :-)

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Nja, er ikke helt ening der. Om du har en strømsterk forsterker så vil det spille meget godt, selv om den leverer moderate watt. Har selv 60 rør watt på B&W 802 som spiller fletta av mine tidligere Parasound JC1. De leverer 400 watt i 8 Ohm Parasound spiller dog høyere, men kan skrive under på at mine 60 watt spiller mer enn høyt nok.
    Har selv testet CM9 på med rørforsterker tilnærmet de jeg har. Som du sier, er var det lyd med high end ambisjoner.

Må igjen nevne at lydstyrke i seg selv ikke er hva jeg ser på som viktigst når det gjelder å ha en kraftig forsterker, både når det gjelder strømforsyning og ren effekt.

Som jeg skrev til Amunds dreier det seg for meg om en annen ro,autoritet og "avslappethet" i musikkgjengivelsen når man spenner på en forsterker med rikelig krefter. På alle lydnivåer.

Dette er en grunn til at jeg på sikt( når økonomien tillater det) ønsker en kraftigere forsterker på mine CM7. Disse er endel mindre enn CM9, færre elementer for eks og er således mer lettdrevet. Marantzen min yter 90 watt pr kanal, og har en solid strømforsyning. Alikevel føler jeg ikke at denne forløser potensialet i CM7.

Samme vil jeg tro er casen med CM9, den spiller absolutt bra med en "mindre" forsterker som for eks Cambridge 840A på 120 watt pr kanal. Men det forløser ikke potensialet, det er hva jeg vil ha frem:-D

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Electrocompaniet aw 250r

Har handlet en 250R på bruken og får ikke slått den på!! Hørte forsterkeren hos han jeg kjøpte den hos og der virket den fint! Plugget den på hjemme og det skjer ingenting! Noen som har peiling på hva det kan være???? Har ikke koblet den til forforsterker ennå da jeg trenger balanserte kabler! Det skal vel ikke ha noen betydning på dette? Sikringen ser ut til å være i orden!!
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev til Amunds dreier det seg for meg om en annen ro,autoritet og "avslappethet" i musikkgjengivelsen når man spenner på en forsterker med rikelig krefter. På alle lydnivåer.
    Men jeg skjønner ikke helt hvordan dette kan gå på watt ? Hvis man ser på oppsummeringen av watt vs. db som Sven skriver, og man holder seg innenfor en db-grense to forsterkere fint klarer... Så skjønner ikke hvorfor en forsterker som "kan" gi flere watt skal være bedre enn en som gir "nok" watt ?
    Watt er jo en målbar effekt ( = Volt*Ampere) og det er ingen parametre som gjør at potensielle watt er bedre...

Sikker på at det ikke er andre ting en dyrere forsterker har som gir deg den følelsen du snakker om ?

Og bare for å legge til det - jeg kjenner meg igjen i følelsen du nevner... Så jeg er ikke uenig forsåvidt... :-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    Har handlet en 250R på bruken og får ikke slått den på!! Hørte forsterkeren hos han jeg kjøpte den hos og der virket den fint! Plugget den på hjemme og det skjer ingenting! Noen som har peiling på hva det kan være???? Har ikke koblet den til forforsterker ennå da jeg trenger balanserte kabler! Det skal vel ikke ha noen betydning på dette? Sikringen ser ut til å være i orden!!
    Ingen som har tips?
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har tips?
    Sjekka manualen ?
    Electrocompaniet - AW250R stereo

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Jepp! Ble ikke klokere! Har ikke så god peiling på dette her.
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har tips?
    Kanskje du kan lage en ny tråd, da dette ikke har noe med B&W å gjøre
    Men kan det være en bryter bakpå som bytter mellom RCA og XLR evt?
    Min tråd

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hender av og til at noe løsner eller slikt når man frakter elektronikk.

Send den innom et serviceverksted, så får de sjekket om det er en enkel sak.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Kanskje du kan lage en ny tråd, da dette ikke har noe med B&W å gjøre
    Men kan det være en bryter bakpå som bytter mellom RCA og XLR evt?
    Å få lyd i sine CM9 med Electrocompaniet-forsterker, og senere kunne fortelle oss hvordan det var har i høyeste grad med B&W og gjøre...

Jeg er meget nysgjerrig hvertfall... :-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å få lyd i sine CM9 med Electrocompaniet-forsterker, og senere kunne fortelle oss hvordan det var har i høyeste grad med B&W og gjøre...

Ja ikke sant
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strengt talt det samme hvilken høytaler han kobler opp mot forsterkeren, tenkte han kanskje får bedre respons i en egen tråd med riktig topic.
    Min tråd

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Strengt talt det samme hvilken høytaler han kobler opp mot forsterkeren, tenkte han kanskje får bedre respons i en egen tråd med riktig topic.
    Sier personen med Dali i signaturen :???: hehe, måtte bare

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Sier personen med Dali i signaturen :???: hehe, måtte bare
    Har også Swans, Argon og Gale høytalere, poenget ditt var?
    Jeg personlig har ikke noe imot B&W selv om jeg bruker Dali i hoved oppsettet mitt.
    Min tråd

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt enig, slikt må være innenfor takhøyden i klubbtrådene mener jeg. I tillegg er jeg som deg, meget spent på hvordan effekttrinn fra EC låter på CM serien, da det er elektronikk jeg er åpen for i fremtiden.

Ellers støtter jeg Ganilsen sitt forslag for årsaksforklaring: noe kan ha gått galt under frakt av et eller annet slag.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg skjønner ikke helt hvordan dette kan gå på watt ? Hvis man ser på oppsummeringen av watt vs. db som Sven skriver, og man holder seg innenfor en db-grense to forsterkere fint klarer... Så skjønner ikke hvorfor en forsterker som "kan" gi flere watt skal være bedre enn en som gir "nok" watt ?
    Watt er jo en målbar effekt ( = Volt*Ampere) og det er ingen parametre som gjør at potensielle watt er bedre...

Sikker på at det ikke er andre ting en dyrere forsterker har som gir deg den følelsen du snakker om ?

Og bare for å legge til det - jeg kjenner meg igjen i følelsen du nevner... Så jeg er ikke uenig forsåvidt... :-)

Jeg vet ikke det teknisk korrekte svaret på dette må jeg innrømme Forklarer bare hvordan jeg opplever kraftigere forsterkere med mer effekt kontra mindre forsterkere som fort får pusteproblemer.

Mulig jeg også blander inn andre kvaliteter som gode forsterkere har, det skal jeg ikke fastslå skråsikkert 110 prosent. Dog er det en kjent sak at kraftige forsterkere med god strømforsyning og mye effekt bak panseret, spiller bedre og mer uanstrengt på alle lydnivåer. På spesielt B&W syns jeg dette er viktig, ikke minst på CM9 som jeg mener er en høyttaler som proffiterer ekstremt bra på bedre elektronikk pga dens store potensiale lydmessig. CM9 er etter min mening high end light følelse med god nok elektronikk spent for.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dog er det en kjent sak at kraftige forsterkere med god strømforsyning og mye effekt bak panseret, spiller bedre og mer uanstrengt på alle lydnivåer.
    Her nevner du jo strømforsyning, som mange tidligere har nevnt som det viktigste... Såvidt jeg har fått med meg ifra før har B&W-høyttalere en vanskelig impedanskurve hvor ohm'en går veldig lavt. Da vil jo strømforsyningen være viktig. :-)

Jeg har som nevnt tidligere hatt A23, og nå har jeg NC2250... Jeg skal langt opp på volum-knobben før jeg merker noe forskjell på den oppgitte høyere effekten NC2250 har oppgitt... Har flere ganger vurdert å "nedgradere" til A23 igjen pga. litt bedre hifi-egenskaper.. :-)

Side 178 av 218 FørsteFørste ... 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 174 175 176 177 178 179 180 181 182 188 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •