B&W klubben - Side 176

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 176 av 218 FørsteFørste ... 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 172 173 174 175 176 177 178 179 180 186 196 206 216 ... SisteSiste
Viser resultater 3,501 til 3,520 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Var rå lyd i dei når jeg var inne og hørte!
    Har en kompis som har en nad 218 effektforsterker, er den noe bra til b&wene? kan få den billig! Har emotiva no. Hva mener dere?

Var og hørte på 802D også, fy **** for en lyd da! Nesten som jeg fikk lyst å reise i banken og låne penger til dei! :P
    Jeg hadde 803 Nautilus og prøvde Nad 218 sammen med Onkyo 905 receiver som pre. Jeg overdriver ikke, men det er noe av den dårligste lyden jeg noensinne har hørt til over 15.000.
    Til og med 905 receiveren alene, som vanlig koblet, eller brokoblet (den kan det) spilte fletta av Nad-en på alt, utenom maks db i diskanten som er uønsket. Nesten så jeg håper at det var noe galt med Nad-en.
    803 Nautilus spilte klart best med Musical Innovation.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Jeg hadde 803 Nautilus og prøvde Nad 218 sammen med Onkyo 905 receiver som pre. Jeg overdriver ikke, men det er noe av den dårligste lyden jeg noensinne har hørt til over 15.000.
    Til og med 905 receiveren alene, som vanlig koblet, eller brokoblet (den kan det) spilte fletta av Nad-en på alt, utenom maks db i diskanten som er uønsket. Nesten så jeg håper at det var noe galt med Nad-en.
    803 Nautilus spilte klart best med Musical Innovation.
    Hmm, jeg kan no låne den og prøve! Teste i forhold til emotiva jeg har fra før.
    Viss ikke noen av dei er god match blir det ny

Newcomer Tackli sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Altså, klarer å dra og klarer å dra fru blom:-D Den greier nok å få lyd i CM8, ingen tvil der, men hvor bra det blir er jo et annet spørsmål.

Hvis du har trangt budsjett kan du jo anskaffe CM8 først, og bruke de på den elektronikken du har idag mens du sparer opp til bedre forsterker? Iallfall en mulighet som jeg vet flere har gjort når man ikke har råd til alt på en gang.
    Takk for svar. Er det slik å forstå at H/K og B&W er en dårlig match? H/K går om ikke annet for å være svært kraftfulle, noe som kan være en fordel i dette tilfelle? Har du tips til godt forsterkeri i budsjettklassen til CM8?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tackli
    Takk for svar. Er det slik å forstå at H/K og B&W er en dårlig match? H/K går om ikke annet for å være svært kraftfulle, noe som kan være en fordel i dette tilfelle? Har du tips til godt forsterkeri i budsjettklassen til CM8?
    Yamaha sine er også gode. 3067 koster latterlige 10000kr på Surround.no !! Det er knallbra kjøp.

Ellers har Pioneer noen gode modeller til BW.. Men så har vi denne da:

Onkyo TX-NR1009 Surroundreceiver - Sort

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tackli

Har ikke så mye erfaring med Harman K på B&W, så tør ikke uttale meg bastant der. Men utgangspunktet skulle være bra, ift at forsterkerne deres er strømsterke som du selv er inne på. Når det er sagt så er strømstyrke og krefter EN ting, lydsignatur et annet aspekt.

Min klareste anbefaling på CM8 er Cambridge 840Av2, en integrert 120 watter som kanskje er noe av det beste jeg har hørt på CM8. Flere er også av samme oppfatning, denne Cambridge forsterkeren er en innertier på CM serien.

Forsterkeren har nå nylig fått en oppfølger i 851A som ligger på en nypris 10 000 kr. Grunnen til at jeg nevner det er antagelig at det fort kan komme flere 840A på bruktmarkedet til en hyggelig pris,som en konsekvens av at flere vil oppgradere. Har sett flere tidligere som har gått for rundt 5 laken.

Newcomer Tackli sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Har ikke så mye erfaring med Harman K på B&W, så tør ikke uttale meg bastant der. Men utgangspunktet skulle være bra, ift at forsterkerne deres er strømsterke som du selv er inne på. Når det er sagt så er strømstyrke og krefter EN ting, lydsignatur et annet aspekt.

Min klareste anbefaling på CM8 er Cambridge 840Av2, en integrert 120 watter som kanskje er noe av det beste jeg har hørt på CM8. Flere er også av samme oppfatning, denne Cambridge forsterkeren er en innertier på CM serien.

Forsterkeren har nå nylig fått en oppfølger i 851A som ligger på en nypris 10 000 kr. Grunnen til at jeg nevner det er antagelig at det fort kan komme flere 840A på bruktmarkedet til en hyggelig pris,som en konsekvens av at flere vil oppgradere. Har sett flere tidligere som har gått for rundt 5 laken.
    Da skal jeg om ikke annet ha Cambridge i bakhodet, men blir nok til å kjøpe inn høyttalerne først og eventuelt bytte ut recieveren på sikt. Spørsmålet er om det vil være mer fornuftig av meg å investere i en bedre hjemmekinoreciever enn en stereoforsterker, ettersom jeg helt sikkert ønsker å utvide til komplett 5.1 system på sikt. Også fordi jeg ønsker å holde antallet komponenter til et absolutt minimum, noe min bedre halvdel setter pris på CM serien har heldigvis også høy WAF, og det er noe av grunnen til at disse er høyaktuelle.

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har hatt CM8 i noen måneder. Må si jeg var veldig glad i lyden det er i dem, synd det er engelskmenn som lager dem
    Mener de spiller bra på det meste jeg foret dem med, men som andre har sagt tidligere, integrert er tingen, om du vil ha surround vil jeg anbefale processor og effektforsterker. Ble veldig overrasket over hvor bra det ble både i stereo og surround.

Ellers må jeg si at CM8 spiller KANONBRA med Classê pre + effekt, hadde dem koplet opp til et forsterkersett fra Classê til 90K en stund, skal si det spilte!!
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Jepp!
    Bare synd jeg skal jobbe den dagen, har noe å glede meg til når jeg kommer hjem! Gleder meg til å teste svsèn også, kun fått hørt den 15-20 min! :P

Nå må du skifte ut suben med en som spiller musikk og henger med

Du har mye å glede deg til. Prøv dei uten sub. 8)

Hvis, jeg sier hvis, da jeg ikke kjenner forsterkeren din, men vis det ikke låter bra, må den forsterkeren byttes ut med noe bra.

Livet er hærligt :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Hei,

Har hatt CM8 i noen måneder. Må si jeg var veldig glad i lyden det er i dem, synd det er engelskmenn som lager dem
    Mener de spiller bra på det meste jeg foret dem med, men som andre har sagt tidligere, integrert er tingen, om du vil ha surround vil jeg anbefale processor og effektforsterker. Ble veldig overrasket over hvor bra det ble både i stereo og surround.

Ellers må jeg si at CM8 spiller KANONBRA med Classê pre + effekt, hadde dem koplet opp til et forsterkersett fra Classê til 90K en stund, skal si det spilte!!
    +1
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Hei,

Hvorfor synd det er engelskmenn? hehe.. dessuten er det vel uansett kinesere som lager dem
    Spiller bra på det meste? Nå spiller vel alt rimelig forskjellig, men det spørs jo igjen hva du har testet. Jeg synes ihvertfall ikke "det meste" spiller bra. Har dog bare testa receivere fra onkyo, nad, yamaha og integrert fra bel canto og der var det onkyo og nad som spilte best(dog utrolig forskjellig).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Hvorfor synd det er engelskmenn? hehe.. dessuten er det vel uansett kinesere som lager dem
    Spiller bra på det meste? Nå spiller vel alt rimelig forskjellig, men det spørs jo igjen hva du har testet. Jeg synes ihvertfall ikke "det meste" spiller bra. Har dog bare testa receivere fra onkyo, nad, yamaha og integrert fra bel canto og der var det onkyo og nad som spilte best(dog utrolig forskjellig).
    Bra jeg har Onkyo da Skrudde platen og gummiknotter på igår, så i dag etter jobb skal det kobles opp for første gang i nye huset!
    Skal nyte noen kalde øl til god musikk i kveld ja

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valg av forsterker

Jeg trenger litt råd fra dere. Jeg har:
    Denon AVR 3806
    BW DM 604 S3 (Frontøytalere x 2)
    BW ASV600 (Subwoofer)
    BW LCR 600 S3 (senter)
    BW DM 600 S3 (bakhøytalere x 2)
    Denon DVD2910

Jeg har nå flyttet hele annlegget fra dagligstuen inn på et eget rom på ca 20m2 som skal bli husets kino og musikkstue.
    Høytalerne er i følge en kompis ikke godt innkjørt og trenger nok noen uker med fet musikk og full guffe for å bli litt mykere. Jeg har også simple kabler.
    Nå har jeg tenkt å få dette opp på et nivå som tør å vises frem her på AV forum, samt at jeg vil ha støtte for airplay samt at jeg trenger to ekstra soner i dagligstue og på kjøkken. De to sonene vurderer jeg om skal være styrt av samme forsterker som på kinorommet, eller om det bør være aktive høytalere med hver sin Airport Express og iphone/ipad som remote.

Nå vurderer jeg å bytte forsterker og har fått tips om Pioneer SC-LX85 Surroundreceiver. Den ser knall ut, samt at iphone/ipad appen iControlAv2 ser helt rå ut. Siden jeg har Denon fra før så har jeg også vurdert DENON AVR-4311. Begge disse forsterkerne kan så vidt jeg skjønner erstatte mitt alternativ med aktive høytalere på kjøkken og dagligstue.

Hva mener dere om den forsterkeren jeg har idag? Er den god nok til høytalerne, eller bør jeg bytte? Nye kabler må nok også på plass, og jeg vurderer også en ekstra sub. Alle tips tas imot med stor takk, da jeg er relativt uerfaren i dette gamet.

Hilsen Nicolay

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Skal ikke se bort ifra at Della her mente musikken han foret dem med. Det er tross alt det som er hovedfokuset, er det ikke?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh, Guuud... Må bare få ut litt frustrasjon her!! :-)

Er så lei av de som som skal prakke på kjøpere at B&W er håpløst til Rock og Metal... Nevner man at B&W er bra på rock og metal er man enten fanboy, ellerså har man ikke hørt noe annet...

Jeg tilbragte 6 timer på HiFi-Klubben med CM8, CM9 og Mentor 6 når jeg skulle kjøpe høyttalere - og allerede i første Dream Theater-låten var valget klart... Selvom jeg ga Mentor mange andre sjanser.

Og Dali nevner man ofte som bra på Rock og Metal.

Poenget mitt er - matching, personlige preferanser, osv. Noen liker Dali, noen liker ditt, noen liker datt... Er så lei at folk avfeier B&W til slik type musikk som om det skulle være en generell lov...

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds

Er så lei av de som som skal prakke på kjøpere at B&W er håpløst til Rock og Metal... Nevner man at B&W er bra på rock og metal er man enten fanboy, ellerså har man ikke hørt noe annet...

Jeg tilbragte 6 timer på HiFi-Klubben med CM8, CM9 og Mentor 6 når jeg skulle kjøpe høyttalere - og allerede i første Dream Theater-låten var valget klart... Selvom jeg ga Mentor mange andre sjanser.

Poenget mitt er - matching, personlige preferanser, osv. Noen liker Dali, noen liker ditt, noen liker datt... Er så lei at folk avfeier B&W til slik type musikk som om det skulle være en generell lov...

Godt innlegg Amunds! Her er vi helt på linje, og jeg støtter deg i dette poenget.

For min del opplevde jeg nesten musikk som Metallica og Dream Theater på nytt når jeg fikk CM7 i hus. En fantastisk oppløst og mer nøytral gjengivelse, spesielt den suverene FST mellomtonen i høyttalerne gjorde susen.

Jeg tror folk blander kortene litt når man fremhever at spesielt Klipsch og Dali er bedre på rock og metal enn B&W. Essensen er at disse høyttalerne generelt har en mer frempå spillestil, mer farget/varm og med mer "aggressiv" diskant og topp. Noe jeg tror for mange slår godt ut når det gjelder denne musikkstilen.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt enig, syns det funker fjell selv.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rotel på B&W cm9

Vurderer ny effektforsterker på mine cm9 og lurer på om noen har erfaring med Rotel? Lurer på en Rotel rb-1092 class d 2x500w eller en Rb-1582 class ab 2x200w 8ohm! Kjører i dag 2stk Nad218thx som jeg mest sannsynlig skal kvitte meg med hvis jeg finner noe annet å drive cm9 med! Har også snust litt på Lyngdorf Sda2175! Tips takk!8)
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    Vurderer ny effektforsterker på mine cm9 og lurer på om noen har erfaring med Rotel? Lurer på en Rotel rb-1092 class d 2x500w eller en Rb-1582 class ab 2x200w 8ohm! Kjører i dag 2stk Nad218thx som jeg mest sannsynlig skal kvitte meg med hvis jeg finner noe annet å drive cm9 med! Har også snust litt på Lyngdorf Sda2175! Tips takk!8)
    Her blir svaret litt synsing basert på hvilke erfaringer jeg har med de forskjellige du nevner... Så du får plukke ut det som eventuelt skulle være interessant.. Hvis det er noe.. :-p

Jeg har en Rotel-forsterker jeg bruker til senter og surround, men jeg har prøvd den såvidt på CM9 og DM683 jeg hadde før. Dette er da en "vanlig" Klasse AB Rotel.. Parasound og Rotel er ikke vidt forskjellige, men synes Rotel er litt mer frempå i diskantområdet, og litt kjøligere i mellomtonen. Noe som gjør at Parasound passer meg best av disse to. Har allikevel en følelse av at forforsterker(og kanskje DAC) har mer og si enn selve effekttrinnet.

Som oppgradering ifra 218, kan du nesten kjøpe "hva som helst" i mine ører... En forsterker som CM dessverre er altfor bra for!

Lyngdorf har jeg hørt en del på B&W... Dog bare på CM7 i CM-serien... Lyngdorf låter etter min mening silkemykt og klart som glass... Men den modellen du nevner frykter jeg at jeg personlig hadde blitt litt "lei". Dette blir veldig opp til hver enkelt selvsagt, men synes de mangler litt moro-faktor (kanskje dette rett og slett er krefter) i bånn... Samt at det i lengden blir ørlitt for laidback. :-)

Jeg har allikevel ikke eid en slik en og lyttet over lengre tid... Så jeg kan absolutt ta feil! :-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her blir svaret litt synsing basert på hvilke erfaringer jeg har med de forskjellige du nevner... Så du får plukke ut det som eventuelt skulle være interessant.. Hvis det er noe.. :-p

Jeg har en Rotel-forsterker jeg bruker til senter og surround, men jeg har prøvd den såvidt på CM9 og DM683 jeg hadde før. Dette er da en "vanlig" Klasse AB Rotel.. Parasound og Rotel er ikke vidt forskjellige, men synes Rotel er litt mer frempå i diskantområdet, og litt kjøligere i mellomtonen. Noe som gjør at Parasound passer meg best av disse to. Har allikevel en følelse av at forforsterker(og kanskje DAC) har mer og si enn selve effekttrinnet.

Som oppgradering ifra 218, kan du nesten kjøpe "hva som helst" i mine ører... En forsterker som CM dessverre er altfor bra for!

Lyngdorf har jeg hørt en del på B&W... Dog bare på CM7 i CM-serien... Lyngdorf låter etter min mening silkemykt og klart som glass... Men den modellen du nevner frykter jeg at jeg personlig hadde blitt litt "lei". Dette blir veldig opp til hver enkelt selvsagt, men synes de mangler litt moro-faktor (kanskje dette rett og slett er krefter) i bånn... Samt at det i lengden blir ørlitt for laidback. :-)

Jeg har allikevel ikke eid en slik en og lyttet over lengre tid... Så jeg kan absolutt ta feil! :-)
    Takker for innspill! Ikke lett å velge! Men er enig at 218 ikke er bra på disse høyttalerne! Vurderer sterkt Rb-1092
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    Takker for innspill! Ikke lett å velge! Men er enig at 218 ikke er bra på disse høyttalerne! Vurderer sterkt Rb-1092
    Er det den som ligger på brukten?

Er ikke verre å selge den igjen hvis du ikke er fornøyd.

Side 176 av 218 FørsteFørste ... 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 172 173 174 175 176 177 178 179 180 186 196 206 216 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •