B&W klubben - Side 171

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 171 av 218 FørsteFørste ... 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 167 168 169 170 171 172 173 174 175 181 191 201 211 ... SisteSiste
Viser resultater 3,401 til 3,420 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lifoidua
    funker DS3 som front presence?

Ja det skulle jeg tro.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg koblet opp og fått testet skikkelig! For en lyd og for en høyttaler CM9 er en god allround høyttaler! Synes den spiller veldig bra på all type musikk! Jeg har ganske stor stue (ca 60m2) og høyttalerne fyller den med go lyd uten problemer og sammen med 12" sub fra cv så mangler ikke bassen heller! Jeg må si jeg var litt skeptisk til disse høyttalerne i starten pga størrelsen, var redd de skulle bli for små! Med må bare si atter en gang at i dette tilfellet så betyr ikke størrelsen noen ting! KJEMPE FORNØYD
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    Da har jeg koblet opp og fått testet skikkelig! For en lyd og for en høyttaler CM9 er en god allround høyttaler! Synes den spiller veldig bra på all type musikk! Jeg har ganske stor stue (ca 60m2) og høyttalerne fyller den med go lyd uten problemer og sammen med 12" sub fra cv så mangler ikke bassen heller! Jeg må si jeg var litt skeptisk til disse høyttalerne i starten pga størrelsen, var redd de skulle bli for små! Med må bare si atter en gang at i dette tilfellet så betyr ikke størrelsen noen ting! KJEMPE FORNØYD
    Vil tro dem blir enda bedre når du får spilt dem inn skikkelig.
    Ha en fin musikk søndag
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Vil tro dem blir enda bedre når du får spilt dem inn skikkelig.
    Ha en fin musikk søndag
    Takk det samme
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lifoidua
    funker DS3 som front presence?
    Den vil nok fungere godt. Men best resultat får man nok med høyttaleren satt som monopole. Og da kommer man billigere og bedre unna med 686 eller 685 vil jeg tro.

Geir Arne

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    Grattis med flotte HT.
    Sleng gjerne ut bilder som vi aldri kan få nok av.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har hørt B&W ASW825?

Ser det ligger en på finn.no til 12500.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Grattis med flotte HT.
    Sleng gjerne ut bilder som vi aldri kan få nok av.
    Takk for det!! Skal legge ut bilder så snart jeg kan
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istedenfor å lage en ny tråd, så slenger jeg meg inn her og håper noen med kjennskap til B&W kan gi meg litt tips.

Har akkurat kjøpt mine første B&W, cm8 så jeg inviterer meg selv inn i "klubben" 8)

Har nå en onkyo 607 som jeg spiller inn høyttalerne med, på lavt volum da jeg har hørt det ikke kan skade så lenge jeg ikke kjører på med volum(brenne diskanter).

Jeg har fått lånt en effekt og kjøpt en yamaha 663 foreløpig(pre out, men litt problemer med oppsett så vi får se hva som skjer der).

Noen som har noen mening om hvor høyt jeg må opp på receiverdel for å drive cm8 bra? Og om jeg bør vente med å spille noe særlig på B&W med onkyo 607, før jeg får opp effekttrinn på yamaha? Blir alltid litt skeptisk, vil nødig ødelegge noe underveis. Har kikka litt på denon 33 serien, onkyo som jeg liker veldig godt, men må nok opp på 1000-3000 eller 5000 serien. Integrert med prosessor utgang og dac er vel noe på sikt som planlegges, men det blir nok et prosjekt frem i tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Emotiva en god match på b&w??

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Istedenfor å lage en ny tråd, så slenger jeg meg inn her og håper noen med kjennskap til B&W kan gi meg litt tips.

Har akkurat kjøpt mine første B&W, cm8 så jeg inviterer meg selv inn i "klubben" 8)

Har nå en onkyo 607 som jeg spiller inn høyttalerne med, på lavt volum da jeg har hørt det ikke kan skade så lenge jeg ikke kjører på med volum(brenne diskanter).

Jeg har fått lånt en effekt og kjøpt en yamaha 663 foreløpig(pre out, men litt problemer med oppsett så vi får se hva som skjer der).

Noen som har noen mening om hvor høyt jeg må opp på receiverdel for å drive cm8 bra? Og om jeg bør vente med å spille noe særlig på B&W med onkyo 607, før jeg får opp effekttrinn på yamaha? Blir alltid litt skeptisk, vil nødig ødelegge noe underveis. Har kikka litt på denon 33 serien, onkyo som jeg liker veldig godt, men må nok opp på 1000-3000 eller 5000 serien. Integrert med prosessor utgang og dac er vel noe på sikt som planlegges, men det blir nok et prosjekt frem i tid.

Gratulerer med lekre speakers først og fremst, CM8 er bare en nydelig konstruksjon på alle mulige måter!

Litt kjennskap til B&W har jeg da opparbeidet meg etterhvert

Når det gjelder krefter på CM8, så gjelder samme hovedregel som de fleste B&W høyttalere: jo mer power spent for, jo bedre. Men så er spørsmålet hva som er tilstrekkelig?

Jeg mener at CM8 optimalt bør ha rundt (minst) 100 solide watt pr kanal for å få ut det beste av dem. Sammenlignet med CM7, som jeg selv har, så får jeg ut ganske mye med min Marantzstereoforsterker på disse, selv med 90 watt pr kanal i effekt på de. Men det er enda mer å gå på, noe jeg også bestemt mener gjelder CM8.

Det jeg prøver å si er at høyttalerne vil spille godt med mindre effekt enn 100 watt pr kanal, men optimalt er det dog ikke hvis man ønsker få ut nær hele høyttalerns potensial.

Nå vet jeg ikke hvor kraftig Onkyoen du nå har er, men en god effektforsterker kan aldri bli feil på B&W

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Gratulerer med lekre speakers først og fremst, CM8 er bare en nydelig konstruksjon på alle mulige måter!

Litt kjennskap til B&W har jeg da opparbeidet meg etterhvert

Når det gjelder krefter på CM8, så gjelder samme hovedregel som de fleste B&W høyttalere: jo mer power spent for, jo bedre. Men så er spørsmålet hva som er tilstrekkelig?

Jeg mener at CM8 optimalt bør ha rundt (minst) 100 solide watt pr kanal for å få ut det beste av dem. Sammenlignet med CM7, som jeg selv har, så får jeg ut ganske mye med min Marantzstereoforsterker på disse, selv med 90 watt pr kanal i effekt på de. Men det er enda mer å gå på, noe jeg også bestemt mener gjelder CM8.

Det jeg prøver å si er at høyttalerne vil spille godt med mindre effekt enn 100 watt pr kanal, men optimalt er det dog ikke hvis man ønsker få ut nær hele høyttalerns potensial.

Nå vet jeg ikke hvor kraftig Onkyoen du nå har er, men en god effektforsterker kan aldri bli feil på B&W

Takker:-D nydelige høyttalere den cm serien. Veldig fornøyd så langt.

Ja 100 solide watt er vel enklest å finne ut om man har integrert, da receivere alltid oppgir mer osv.. så jeg er veldig i tvil hva som trengs.

Onkyo 607 bør vel uansett gå greit for å spille inn litt på lavt volum håper jeg, skal vel litt til at noe blir ødelagt.

Effekt er nok løsningen, eller en solid receiver med mye power. Alltid et kompromiss det der når integrert og dac er målet på sikt, men billigst nå er nok et effekttrinn, så sant jeg får fiksa den yamahaen hehe.

Har du forresten fått lyttet på nye cambridge forsterkeren? Tror ikke de har fått den inn her i byen enda, men kan bli moro å få sjekket ut etterhvert8)

Newcomer babylondrifter sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question B&W og nok POWER, Digital VS RØR pre-amp?

Jeg har fortsatt mine gode gamle B&W Matrix 804N, kjøpt 2stk QUAD 405mk2 effekttrinn som jeg har sendt til Net-Audio i UK til rehab. Han bytter ut kondensatorer, wiring, PSU og bygger de om til 2stk monoblocs på 1x200W omtrent, så nå skal de få strømmen de fortjener @last! Men jeg er i tvil når det kommer til Pre-amp. Skal jeg gå for en rør-pre med godlyd, eller skal jeg gå totalt digital som fx med den nye HEGEL 11 dac`n som har 4 innganger og remote, så den fungerer jo som en pre samtidig., Vet dette er et smaks-spærsmål, spes. etter hvor mye kroner man har tenkt å egge i evt. rør-pre`n. Jeg vurderer en Xindak3200mk2 fra Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter - Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter som jeg vil bytte ut rørene i til tilsvarende de som sitter i Bryston sin rør-pre til 40K NOK.
    Det billigste ville jo vært denne Cambridge dacmagic til 3.300.- preamp med dac, men synes disse QUAD 405mk3 Monoblocs + B&W804`s fortjener alt jeg kan gi dem av en pre, det blir jo aldri bedre enn hva den leverer uansett så satser litt høyere, om ikke så mye.
    Noen som har noe fornuftig å komme med, eller noen erfaringer de vil dele med meg så på forhånd takk!

off-topic:
    Hørte nye Hi-End settet til REGA med pre, effekt og turntable i Oslo lørdag, var noe ganske annet enn REGA brio, men den kostet 11x prisen også. 8)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Takker:-D nydelige høyttalere den cm serien. Veldig fornøyd så langt.

Ja 100 solide watt er vel enklest å finne ut om man har integrert, da receivere alltid oppgir mer osv.. så jeg er veldig i tvil hva som trengs.

Onkyo 607 bør vel uansett gå greit for å spille inn litt på lavt volum håper jeg, skal vel litt til at noe blir ødelagt.

Effekt er nok løsningen, eller en solid receiver med mye power. Alltid et kompromiss det der når integrert og dac er målet på sikt, men billigst nå er nok et effekttrinn, så sant jeg får fiksa den yamahaen hehe.

Har du forresten fått lyttet på nye cambridge forsterkeren? Tror ikke de har fått den inn her i byen enda, men kan bli moro å få sjekket ut etterhvert8)
    Jaja, jeg tror ikke du ødelegger noe med å spille med Onkyoen, meg jeg ville som deg vært forsiktig med volumkontrollen hvis det er slik at denne er en svak forsterker.

Som du sier er det lettere å forholde seg til integrerte stereoforsterkere, fordi disse oftest er mer solide når det gjelder strømforsyning osv. Med recievere kreves det noe mer research, og sondering av terrenget

Er veldig spent på den nye Cambridgen, ser at hifiklubben skal få den inn 1.april, så håper denne datoen står seg for da skal jeg prøvelytte. Men den måte låte bra for at jeg skal gå til det skrittet å bytte ut Marantz PM15S1 som jeg nå har, for den er et nydelig stykke forsterkerhåndverk

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av babylondrifter
    Jeg har fortsatt mine gode gamle B&W Matrix 804N, kjøpt 2stk QUAD 405mk2 effekttrinn som jeg har sendt til Net-Audio i UK til rehab. Han bytter ut kondensatorer, wiring, PSU og bygger de om til 2stk monoblocs på 1x200W omtrent, så nå skal de få strømmen de fortjener @last! Men jeg er i tvil når det kommer til Pre-amp. Skal jeg gå for en rør-pre med godlyd, eller skal jeg gå totalt digital som fx med den nye HEGEL 11 dac`n som har 4 innganger og remote, så den fungerer jo som en pre samtidig., Vet dette er et smaks-spærsmål, spes. etter hvor mye kroner man har tenkt å egge i evt. rør-pre`n. Jeg vurderer en Xindak3200mk2 fra Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter - Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter som jeg vil bytte ut rørene i til tilsvarende de som sitter i Bryston sin rør-pre til 40K NOK.
    Det billigste ville jo vært denne Cambridge dacmagic til 3.300.- preamp med dac, men synes disse QUAD 405mk3 Monoblocs + B&W804`s fortjener alt jeg kan gi dem av en pre, det blir jo aldri bedre enn hva den leverer uansett så satser litt høyere, om ikke så mye.
    Noen som har noe fornuftig å komme med, eller noen erfaringer de vil dele med meg så på forhånd takk!

off-topic:
    Hørte nye Hi-End settet til REGA med pre, effekt og turntable i Oslo lørdag, var noe ganske annet enn REGA brio, men den kostet 11x prisen også. 8)
    Jeg var på oslo hifi center messen i helga, og la merke til audiolab. Britisk merke som har gjenoppstått og som for meg var ganske ukjent før. Du bør sjekke ut audiolab m-dac, med fjernkontroll og volumkontroll. Det er en forforsterker med dac som ligger til 6995,- om jeg husker rett. Synes selv den virker veldig lovende

EDIT: Visste faktisk ikke at dacmagic var forforsterker også. Meget interessant, lurer på hvordan den nye plus utgaven er.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt litt på disse skumgummi "proppene" som følger med til CM seriens høyttalere, og derav mine CM7. Hittil har jeg kjørt med ren bassport, altså uten denne proppen inni.

Hvordan effekt har denne egentlig? Blir det rett og slett mindre bass om den settes i? Mer kontant bass?

Hittil har jeg syntes det låter best med full åpning riktignok

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Har tenkt litt på disse skumgummi "proppene" som følger med til CM seriens høyttalere, og derav mine CM7. Hittil har jeg kjørt med ren bassport, altså uten denne proppen inni.

Hvordan effekt har denne egentlig? Blir det rett og slett mindre bass om den settes i? Mer kontant bass?

Hittil har jeg syntes det låter best med full åpning riktignok
    Nå har jeg ikke hørt CM i sammenligning med og uten disse skumproppene, men har et par Argon høytalere nede i stua. Og har alltid hvert mistfornøyd med lyden i disse, til jeg en dag fant ut at bassportene var proppa igjen.....

Var som å fjerne "sov i ro" dotter i ørene, lyden ble mye mer oppløst og luftig.
    Så kan ikke se noe fordel med de egentlig
    Min tråd

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Nå har jeg ikke hørt CM i sammenligning med og uten disse skumproppene, men har et par Argon høytalere nede i stua. Og har alltid hvert mistfornøyd med lyden i disse, til jeg en dag fant ut at bassportene var proppa igjen.....

Var som å fjerne "sov i ro" dotter i ørene, lyden ble mye mer oppløst og luftig.
    Så kan ikke se noe fordel med de egentlig

Du har åpenbart helt rett, etter litt (omfattende) testing frem og tilbake ikveld så har jeg kommet til samme konklusjon. Med disse "proppene" på plass så virker det nærmest som et filter på høyttaleren, spesielt på noen type utgivelser.

Mulig det er mer behov for å tette igjen bassportene hvis man har liten avstand til side og bakvegger ved plassering? Jeg har selv ganske så god avstand til bakvegg, for å få godt med luft til bassutblåsningen bak.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv opplevd det samme som dere, når jeg hadde 803Diamond så syns jeg dem spilte dobbelt så mye bedre i bassen med portene tettet.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg har selv opplevd det samme som dere, når jeg hadde 803Diamond så syns jeg dem spilte dobbelt så mye bedre i bassen med portene tettet.
    Når proppene sitter i så tuner du bassporten som strammer inn bassen og gjør at den ruller av saktere. Det blir litt samme effekten som fra en lukket kasse. Tips - prøv raggsokker rullet sammen. Det blir en slags akustisk ventil som gir effekten av en større kasse.

(Ikke spesielt audiofilt, men om du legger raggsokkene i fryseren en liten stund først kan du si at du bruker cryo-behandlet basstuning..)

Poenget er i alle fall at ved å endre bassresponsen i høyttaleren endrer du samspillet med rommet. Dette samspillet er det som avgjør om høyttaleren funker eller ikke. Derfor vil det lønne seg å teste.

Side 171 av 218 FørsteFørste ... 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 167 168 169 170 171 172 173 174 175 181 191 201 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •