B&W klubben - Side 170

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 170 av 218 FørsteFørste ... 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 166 167 168 169 170 171 172 173 174 180 190 200 210 ... SisteSiste
Viser resultater 3,381 til 3,400 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    Nei har ikke det! Pr dags dato så har jeg cerwin Vega 1515! Mer en nok trøkk i de.Skal jeg kjøpe nytt så tror jeg det blir B&W!
    Klokt valg.
    8-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei har ikke det! Pr dags dato så har jeg cerwin Vega 1515!
    Blitt "voksen"? eller skal du ha B&w til finlytting og ha CV!'ene til film og party?

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    Blitt "voksen"? eller skal du ha B&w til finlytting og ha CV!'ene til film og party?
    Korrekt drar frem cv når det er fest.
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det med å ha et eget ht-par til fest er ikke så dumt. Tenkte på det selv en stund, men det er ikke like aktuelt som det var.

Jeg har sluttet å invitere folk som gjør det nødvendig med flere høyttalerpar. Uansett har vi en meget bra innboforsikring med lavere egenandel enn hva jeg ville satt på av rimelige høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gspott
    Jeg må spørre en liten ting før jeg dra tankene mine noe lengre og det er følgende:
    Hvordan vil dere B&W folk si at B&W 683 vil fungere og høres ut på en yamaha RX-A3010 og/evt L25D effekt forsterker?

Er dette en bra kombo sånn generelt? Jeg vet godt at det er smak sak osv, og selv syntes jeg HK og Klipsch fungerer kjempe bra til en viss grad.

Vil jeg kunne utnytte disse fult ut eller har jeg for lite strøm her?
    Noen som har noe svar her.
    Beklager at jeg maser, men regner med dette innlegget forsvant i mengden.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har dessverre ikke erfaring med eksakt denne Yamahaforsterkeren du snakker om. Men generelt er 683 en av vanskeligste høyttalerne "å få til". Kjenner flere som har slitt med matching her, og de trenger godt med effekt blant annet for å åpne seg opp. Erfaringsmessig er 683 mer tricky å få til å låte bra enn for eks CM serien fra B&W.

Generelt er det også to ting jeg tror er viktig for å få B&W til å låte bra. Høyttalerne deres er generelt ganske "sterile" og gjennomsiktige i sounden, noe som jeg opplever går godt sammen med elektronikk med varm og fyldig sound. For eks Marantz/Denon. Yamaha skulle således signaturmessig være ganske så bra her. Hvilket bringer meg inn på punkt to, nemlig effekt/strømforsyningdimensjonering.

Hvor mye power er det snakk om i denne Yamahaen? Jeg vil si at 683 _minst_ bør ha 100 watt i hver kanal for å spille godt. Og da gjerne reelle watt, ikke skrytewatt fra Elkjøp

Newcomer lifoidua sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CM1 vs DS3

Har i dag CM1 som bakhøytalere i min hjemmekino. Rommet er ca 13kvm (3.6L - 3.5B). Føler att CM1 er satt i skammekroken og att de fortjener og spille som fronter i ett stereo oppsett i stuen(De var brukt i stuen før kinoen var ferdig). Det jeg lurer på er om DS3 kan gjøre jobben like godt eller bedre som bakhøytaler? CM1 på orginal stativ er jo også ganske lave. Og matcher DS3 lyden i CM serien?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har DS6 til CM9, og merker ikkeno forskjell..
    Må si til film syns jeg "du må ha lik klang i høyttalere" er ganske oppskrytt... :-)

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske greit og det er noe lik klang i alle ht, hvis et helikopter kommer fra fronten og går bakover så er det greit at det høre nogenlunde likt ut:P men jeg har også cm9 med ds3 og det funker bra hadde noen yamaha som side før og det var ikke fult så bra, disse har jeg som back nå og de skal byttes ut med ds3.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpt B&W CM9

Hei! Da har meg og fruen vært på Hifi klubben i Bergen og lyttet på CM9 og falt for de! Både design og lyd. For noen høyttalere Nå er det bare og pakke opp og påbegynne innspilling av disse
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Da har meg og fruen vært på Hifi klubben i Bergen og lyttet på CM9 og falt for de! Både design og lyd. For noen høyttalere Nå er det bare og pakke opp og påbegynne innspilling av disse
    Jeg har hatt disse en stund nå... Og senest i går fikk jeg frysninger til Ole Edvard Antonsens 'Vidda'... Magisk! :-)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! husk at de trenger endel innspillings tid, så ikke bli skuffet av førsteintrykket

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg har dessverre ikke erfaring med eksakt denne Yamahaforsterkeren du snakker om. Men generelt er 683 en av vanskeligste høyttalerne "å få til". Kjenner flere som har slitt med matching her, og de trenger godt med effekt blant annet for å åpne seg opp. Erfaringsmessig er 683 mer tricky å få til å låte bra enn for eks CM serien fra B&W.

Generelt er det også to ting jeg tror er viktig for å få B&W til å låte bra. Høyttalerne deres er generelt ganske "sterile" og gjennomsiktige i sounden, noe som jeg opplever går godt sammen med elektronikk med varm og fyldig sound. For eks Marantz/Denon. Yamaha skulle således signaturmessig være ganske så bra her. Hvilket bringer meg inn på punkt to, nemlig effekt/strømforsyningdimensjonering.

Hvor mye power er det snakk om i denne Yamahaen? Jeg vil si at 683 _minst_ bør ha 100 watt i hver kanal for å spille godt. Og da gjerne reelle watt, ikke skrytewatt fra Elkjøp
    Takk for svar.
    Ser jo da at det blir liten sannsynlighet for at det dukker noen B&W hos meg.
    Yamaha er jo kjent i Klipsch verden for å sette en liten demper på den litt skrikende tonen som dem har.

A3010 har følgende:
    Rated Output Power (20Hz-20kHz, 2ch driven) 150W (8ohms, 0.09% THD)
    Maximum Effective Output Power (1kHz, 1ch driven) (JEITA) 230 W (8 ohms, 10 % THD)
    Dynamic Power per Channel (8/6/4/2 ohms) 175/220/295/410 W

Denne er jo da som jeg skjønner kanskje litt i grenseland, men burde duge.

Men holder på med en effekt sak med 2-4 L25D kort som skal yte ca 250W i 8ohm så dem burde nok dratt dem greit.
    Men som sagt så virket det ikke lovende for min del slik som du beskriver og CM9 er i en litt stiv prisklasse for meg.
    Får kikke rundt å se hva annet jeg kommer over, kanskje dali?

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Jeg har hatt disse en stund nå... Og senest i går fikk jeg frysninger til Ole Edvard Antonsens 'Vidda'... Magisk! :-)
    De er overraskende gode høyttalere til den prisen
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Grattis! husk at de trenger endel innspillings tid, så ikke bli skuffet av førsteintrykket
    Takk for det!
    Vet at de trenger mange timer innspilling. Selger på Hifi klubben sa de trengte ca 20 timer, men i noen tilfeller så kunne det gå 100 timer! Låt magisk på Hifi klubben så jeg vet potensialet!
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    683 trenger litt krefter for å åpne seg skikkelig.
    Så annbefaler deg å bruke en effektforsterker i tillegg.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske greit og det er noe lik klang i alle ht, hvis et helikopter kommer fra fronten og går bakover så er det greit at det høre nogenlunde likt ut:P men jeg har også cm9 med ds3 og det funker bra hadde noen yamaha som side før og det var ikke fult så bra, disse har jeg som back nå og de skal byttes ut med ds3.

Selv har jeg front rekke fra B&W 800serien mens bak har jeg to par Dali Ikon Wall. Var redd det skulle være mere forskjell en det faktisk er.
    Mulig at yapo i Yamaha'n trikser dette til litt også.

Vurderer også å teste presence iløpet av våren.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Selv har jeg front rekke fra B&W 800serien mens bak har jeg to par Dali Ikon Wall. Var redd det skulle være mere forskjell en det faktisk er.
    Mulig at yapo i Yamaha'n trikser dette til litt også.

Vurderer også å teste presence iløpet av våren.
    ikon wall er jo ganske så goe ht, så tviler ikke på at det funker bra de yamahaene jeg hadde har mye egenlyd i form av kasse resonanser og farving. etter og har hatt b&w så er jeg veldig følsom på det hehe.. så de hører jeg forskjell på, men hadde nok ikke hørt det på ikon'ene dine. vurderte de og ds3

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikon wall er jo ganske så goe ht, så tviler ikke på at det funker bra de yamahaene jeg hadde har mye egenlyd i form av kasse resonanser og farving. etter og har hatt b&w så er jeg veldig følsom på det hehe.. så de hører jeg forskjell på, men hadde nok ikke hørt det på ikon'ene dine. vurderte de og ds3
    Jeg var også på utkikk etter Ds3,men når det dukket opp 3 par Dali Ikon Wall slo jeg til. Da var jo valget på ht til stuen tatt også.

Mulig du har sett det i tråden min men bruker et par Ikon Wall stua.
    Drives av en Sonos ZP-100.

Prøvde å kjøpe et par B&W LM-1 til presence bruk,men disse glapp.

Newcomer lifoidua sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    funker DS3 som front presence?

Side 170 av 218 FørsteFørste ... 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 166 167 168 169 170 171 172 173 174 180 190 200 210 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •