B&W klubben - Side 168

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 168 av 218 FørsteFørste ... 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 164 165 166 167 168 169 170 171 172 178 188 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 3,341 til 3,360 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rikard_mi
    Etter mye lesing, testing og atter testing for og finne best mulig vinkel på cm9, kommer jeg frem til stikk motsatt av alle andre her inne. Av en eller annen erkelig grunn syntes jeg det fungerer best når de peker rett ut, ikke mot lytte possisjon. Jeg føler at lydenbildet blir veldig smalt om de vinkles inn, alt blir liksom trykket sammen på midten.

Er jo liksom en gyllen regel at B&W "skal" peke mot lyttepossisjon. Flere med erfaringer???

Jeg har selv CM7 og ikke CM9, og hos meg fungerer det erfaringsmessig best med en vinkling innover mot sweet spot, slik du opplever ikke fungerer så bra hos deg.

Hovedgrunnen til at jeg liker vinkling best hos meg er at stereoperspektivet blir mer "satt" og konsist mot sweet spoten, hvor jeg alltid sitter ved lytting. Kjenner meg ikke igjen i din erfaring om at alt trykkes sammen mot midten. Men dette kan nok variere mellom rom til rom, og fullt mulig CM9 er mer vanskelig å få til enn CM7 som jeg har.
    Opplever at CM7 funker bra både vinklet innover og når de står mer "rett frem".

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har prøvd begge deler med mine CM9, så langt forerekker jeg liten/ingen vinkling.

Men tror hva man foretrekker også kommer an på rommet, avstand til sidevegg osv. For øyeblikket har jeg ca 70cm avstand

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye lesing, testing og atter testing for og finne best mulig vinkel på cm9, kommer jeg frem til stikk motsatt av alle andre her inne. Av en eller annen erkelig grunn syntes jeg det fungerer best når de peker rett ut, ikke mot lytte possisjon. Jeg føler at lydenbildet blir veldig smalt om de vinkles inn, alt blir liksom trykket sammen på midten.

Er jo liksom en gyllen regel at B&W "skal" peke mot lyttepossisjon. Flere med erfaringer???
    En sak å tenke på er hvor stor avstanden mellom høyttalerne er sett i forhold til avstanden mellom høyttalerne og lytteposisjon. Jo bredere høyttalerne står, jo mer vinkling er ofte å foretrekke.

Nå er det slik at høyttalerne til B&W måler best on-axis, men det er ikke gitt at alle syntes dette låter best. Med lytting off-axis er det i stor grad bare øvre diskant som blir litt redusert, med litt "snillere" gengivelse som resultat. Noe mange foretrekker.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg har selv CM7 og ikke CM9, og hos meg fungerer det erfaringsmessig best med en vinkling innover mot sweet spot, slik du opplever ikke fungerer så bra hos deg.

Hovedgrunnen til at jeg liker vinkling best hos meg er at stereoperspektivet blir mer "satt" og konsist mot sweet spoten, hvor jeg alltid sitter ved lytting. Kjenner meg ikke igjen i din erfaring om at alt trykkes sammen mot midten. Men dette kan nok variere mellom rom til rom, og fullt mulig CM9 er mer vanskelig å få til enn CM7 som jeg har.
    Opplever at CM7 funker bra både vinklet innover og når de står mer "rett frem".
    Det jeg mener med at det blir "klemt" i midten, er bare at jeg føler at lydbildet mister litt bredde, spesielt om det er live innspilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    En sak å tenke på er hvor stor avstanden mellom høyttalerne er sett i forhold til avstanden mellom høyttalerne og lytteposisjon. Jo bredere høyttalerne står, jo mer vinkling er ofte å foretrekke.

Nå er det slik at høyttalerne til B&W måler best on-axis, men det er ikke gitt at alle syntes dette låter best. Med lytting off-axis er det i stor grad bare øvre diskant som blir litt redusert, med litt "snillere" gengivelse som resultat. Noe mange foretrekker.

Geir Arne
    Avstanden er lik mellom alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    jeg har prøvd begge deler med mine CM9, så langt forerekker jeg liten/ingen vinkling.

Men tror hva man foretrekker også kommer an på rommet, avstand til sidevegg osv. For øyeblikket har jeg ca 70cm avstand
    Hva er grunnen til at du havnet med de avstandene og den vinklingen??

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver meg litt fram enda - har hatt høyttalerne i hus i litt over 6 uker men ikke helt ferdig å teste ut plasseringer osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    Prøver meg litt fram enda - har hatt høyttalerne i hus i litt over 6 uker men ikke helt ferdig å teste ut plasseringer osv.
    Gi gjerne en tilbakemelding når du har testet litt mer

Newcomer lifoidua sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CM8 effektforsterker

Har dedikert hjemmekino i kjelleren med CM8 fronter CM1 bakhøytalere og CMC center.
    Nå sitter de kun på en rx-v3067, skal ha mer effekt på frontene og lurer på hva jeg skal gå for.
    Skal kjøre dual oppsett på effektforsterker, men blir nok bare en i starten. Prisklasse rundt 10.000,- pr.stk
    Rommet blir også brukt til musikk lytting.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lifoidua
    Har dedikert hjemmekino i kjelleren med CM8 fronter CM1 bakhøytalere og CMC center.
    Nå sitter de kun på en rx-v3067, skal ha mer effekt på frontene og lurer på hva jeg skal gå for.
    Skal kjøre dual oppsett på effektforsterker, men blir nok bare en i starten. Prisklasse rundt 10.000,- pr.stk
    Rommet blir også brukt til musikk lytting.
    Burde ikke den du har holde, så lenge du bi-amper den??

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bi-ampet men føler att det ikke er nok, vil ha bedre kontroll på bassen på høyere volum. Så da er det nok mer effekt som er løsningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende og se hvordan effekt amp du havner på. Har du noen i kikkerten??

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken sub har du i ditt flotte oppsett?

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på Lyngdorf SDA 2175. Men har ingen erfaring med digitalforsterker, å evt om den passer B&W og mitt oppsett.

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    hvilken sub har du i ditt flotte oppsett?
    I dag sitter jeg med 2 stk Jamo 300. Det er ikke noe permanent løsning og skal over til SVS når tiden er rett. Men først blir det mer effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sies at Hegel H200, Nad (M3,M2), Cambridge Azur 840 og Parasound f.eks er gode matcher, da det ofte er en god kombinasjon med en nøytral eller noe som heller over i det varme. Men det blir jo litt smak og behag.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi gjerne en tilbakemelding når du har testet litt mer
    Jeg hadde mine vinklet litt inn, men ikke mer enn at jeg fremdeles så siden av diskantseksjonen. Det vil si at de pekte en drøy halvmeter utenfor sweetspot. Det gå den beste kombinasjonen av luft og presisjon i mitt rom.

Avstand til vegg teller også inn her, og akustikktiltak. Det finnes ingen fasitsvar for plassering, men det finnes mange gode forslag til utgangspunkt.

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere om 2 stk NAD C275 på CM8?

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lifoidua
    Hva tror dere om 2 stk NAD C275 på CM8?
    Burde fungere fint det. Jeg ville kanskje også sjekket ut Lyngdorf, Cambridge, Hegel, og eventuelt andre kandidater i prisklassen 10-12k.

-Tore

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Burde fungere fint det. Jeg ville kanskje også sjekket ut Lyngdorf, Cambridge, Hegel, og eventuelt andre kandidater i prisklassen 10-12k.

-Tore

Enig, spesielt Cambridge som er killer på CM serien som kjent. NAD er jeg ganske skeptisk til generelt på B&W, etter en rekke dårlige lytteopplevelser med denne kombinasjonen.

Side 168 av 218 FørsteFørste ... 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 164 165 166 167 168 169 170 171 172 178 188 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •