B&W klubben - Side 167

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 167 av 218 FørsteFørste ... 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 163 164 165 166 167 168 169 170 171 177 187 197 207 217 ... SisteSiste
Viser resultater 3,321 til 3,340 av 4355

Tråd: B&W klubben

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Groms
    Disse drives i dag av Emotiva USP-1 og XPA2.
    Hvordan låter det?

Jeg har ikke hørt Emotiva selv.

CM1 trenger krefter - det er det mange som glemmer. De bør ha minst 100 gode watt med tilhørende strømforsyning for å våkne. Det gjelder i grunn de fleste B&W-høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her får de krefter nok8)
    Dette spiller knall bra. Ble overasket over disse småtassene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Groms
    Disse drives i dag av Emotiva USP-1 og XPA2.
    XPA-2 på de smårips'a der er jo nesten perverst! :wink:

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    XPA-2 på de smårips'a der er jo nesten perverst! :wink:

Indeed

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Indeed
    Jeg testet litt forskjellige høyttalere hjemme en periode.

Dere kan jo se for dere Dali Mentor Menuet på Muse 300w monoblokker..

Krefter er ALLTID bra. Maken til dynamikk har jeg ikke hørt fra så rimelige høyttalere. En kamerat av meg som var "mellom" 803 og 802 kjøpte et par DM685 som han brukte på Classé-riggen i mens. Skammelig bra, i følge han i alle fall. Hørte aldri det selv.

Uavhengig om man skal bruke alt som ligger i forsterkeriet (det gjør man sjelden) så er overhead viktig. Har du akkurat nok, mangler du litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1

Krefter er ALLTID bra. Maken til dynamikk har jeg ikke hørt fra så rimelige høyttalere. En kamerat av meg som var "mellom" 803 og 802 kjøpte et par DM685 som han brukte på Classé-riggen i mens. Skammelig bra, i følge han i alle fall. Hørte aldri det selv.

Uavhengig om man skal bruke alt som ligger i forsterkeriet (det gjør man sjelden) så er overhead viktig. Har du akkurat nok, mangler du litt.
    Takk for spennende innspill!

Kanskje det er et tankekors.
    Mange oppgraderer med å kjøpe større og større høyttalere,
    mens man kanskje hadde fått like mye glede/lydkvalitet ved å oppgradere elektronikken slik at høyttalerne man har kan yte sitt aller beste.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for spennende innspill!

Kanskje det er et tankekors.
    Mange oppgraderer med å kjøpe større og større høyttalere,
    mens man kanskje hadde fått like mye glede/lydkvalitet ved å oppgradere elektronikken slik at høyttalerne man har kan yte sitt aller beste.
    Det viktigste er å tenke system og synergi i hele anlegget - og rommet.

Har du et dårlig rom så blir ofte lyden dårlig. Har du et godt rom så vil selv middelmådige anlegg låte ganske greit.

Tenker man gjennom hele anlegget blir resultatet ofte mye bedre enn klatt-på-klatt utprøving av mye rart.

Utover det står det to monoblokker i Trondheim som savner et par tungdrevne høyttalere å leke med. Om de har vansker med å holde hverandre skikkelig å hånda har jeg noen høyttalerkabler som sørger for at de gjør dette på en god måte.. Sukk..

Vinker farvel til 803 Diamond i morgen. De er pakket ned nå, og lurer nok på om jeg ikke er glad i dem lenger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @tore_v1
    Uff trist å høre hehe
    Du får finne noe annet som kan gi deg fin lyd...

Si at man har kr 15 000 i budsjett.
    Spørsmålet da er jo hva man får best lydkvalitet av:

1. Høyttalere til 10 000 og forsterker til 5 000

2. Høyttalere til 5 000 og forsterker til 10 000

3. Høyttalere til 7 500 og forsterker til 7 500

Sikker mange ulike meninger

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @tore_v1
    Uff trist å høre hehe
    Du får finne noe annet som kan gi deg fin lyd...

Si at man har kr 15 000 i budsjett.
    Spørsmålet da er jo hva man får best lydkvalitet av:

1. Høyttalere til 10 000 og forsterker til 5 000

2. Høyttalere til 5 000 og forsterker til 10 000

3. Høyttalere til 7 500 og forsterker til 7 500

Sikker mange ulike meninger
    Hei

Du får ikke lyd i det hele tatt, mangler kilde he he
    Nybegynneren går gjerne for alternativ 1, det har jeg gjort selv.
    Det optimale mener jeg er alternativ 2 og 3, kommer litt ann på hvilke høyttalere. Til B&W og andre "tungdrevne" høyttalere er alternativ 2 som oftest best tenker jeg, men det er alltid unntak.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker å kjøpe litt for dyre høyttalere og bruke elektronikk som er litt for dårlig, men at det går "greit". Man taper lite eller ingenting på å selge f.eks en brukt forsterkeren videre mens man sparer til ny og bedre forsterker 1 måned eller 2.
    Med litt tålmodighet får man begge deler :-)

Det er nesten utrolig hva man kan få ut med å pøse på med mye strøm og effekt på små høyttalere som Groms gjør nå.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er vi helt på linje Tore. Krefter er som du påpeker alltid viktig, jo mer jo bedre.

Uansett gøy å se for seg massive effekttrinn herje med små stativhøyttalere. Det morsomme er jo som du sier at høyttalerne våkner til liv som man ikke trodde de var istand til med høytkvalitetsforsterkeri.

Jeg leker jo med den tanken på CM7 fremover (effekttrinn), Pm15S1 er i leiren som du kaller "akkuratt". Den driver CM7 godt, men det er ikke noe overskudd for å si det på den måten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er vi helt på linje Tore. Krefter er som du påpeker alltid viktig, jo mer jo bedre.

Uansett gøy å se for seg massive effekttrinn herje med små stativhøyttalere. Det morsomme er jo som du sier at høyttalerne våkner til liv som man ikke trodde de var istand til med høytkvalitetsforsterkeri.

Jeg leker jo med den tanken på CM7 fremover (effekttrinn), Pm15S1 er i leiren som du kaller "akkuratt". Den driver CM7 godt, men det er ikke noe overskudd for å si det på den måten.
    Kanskje utvide med 2 x Emotiva UPA-1 monoblokker på 200 watt
    Genial forforsterker har du jo i Marantz'en

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje utvide med 2 x Emotiva UPA-1 monoblokker på 200 watt
    Genial forforsterker har du jo i Marantz'en
    Ja, hadde vært virkelig moro å prøvd noe slikt. Jeg tenkte ikke på før relativt nylig at Marantzen jeg har, kan ta rollen som forforsterker. (kan du se hvor teknisk anlagt jeg er,hehe).

Får se ann økonomien fremover og hva som eventuelt måtte dukke av spennende saker på brukten8)

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hadde vært virkelig moro å prøvd noe slikt. Jeg tenkte ikke på før relativt nylig at Marantzen jeg har, kan ta rollen som forforsterker. (kan du se hvor teknisk anlagt jeg er,hehe).

Får se ann økonomien fremover og hva som eventuelt måtte dukke av spennende saker på brukten8)
    Jeg ville testet Hypex nCore, men om du har ti tommeltotter blir kanskje det litt feil. Kanskje den mest spennende forsterkeren som har kommet i dette årtusen, sammen med Devialet.

nCore krever at du kan sette sammen noen komponenter selv, men om du er litt tålmodig sitter du med referanseforsterker til NAD-pris (ca 10-15k for monoblokker).

På bakgrunn av målte data for nCore har jeg klokketro på at det vil passe, og vil spille ringer rundt Emotiva og det meste.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville testet Hypex nCore, men om du har ti tommeltotter blir kanskje det litt feil. Kanskje den mest spennende forsterkeren som har kommet i dette årtusen, sammen med Devialet.

nCore krever at du kan sette sammen noen komponenter selv, men om du er litt tålmodig sitter du med referanseforsterker til NAD-pris (ca 10-15k for monoblokker).

På bakgrunn av målte data for nCore har jeg klokketro på at det vil passe, og vil spille ringer rundt Emotiva og det meste.

Såpass? Hørtes interessant ut dette, det må jeg si. High end til NAD pris ja, hehe. Har du noe mer konkret info om dette?`Link til nettbutikk, artikler, tester o.l?

Uansett takk for innspill, det settes pris på

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass? Hørtes interessant ut dette, det må jeg si. High end til NAD pris ja, hehe. Har du noe mer konkret info om dette?`Link til nettbutikk, artikler, tester o.l?

Uansett takk for innspill, det settes pris på
    HYPEX Ny toppmodell forsterkermodul

Her finner du det meste av informasjon. Kjøpes fra Hypexshop direkte fra produsent eller via forhandlere i Norge. nCore 400 er det ventetid på. Du trenger nCore 400*2 og SMPS600*2 (skal holde med én psu, men dual mono er dual mono..)

nCore måler vesentlig bedre enn det meste annet som finnes på markedet. Du kan eventuelt bruke kilde/forforsterker til å farge lyden.

-Tore

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger noen spennende monoblokker på Hifisentralen nå, for dere med sug etter å prøve noe nytt på effektsiden.

Audiolab sine monoblokker til 4.500 for paret..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger noen spennende monoblokker på Hifisentralen nå, for dere med sug etter å prøve noe nytt på effektsiden.

Audiolab sine monoblokker til 4.500 for paret..

Disse ser spennende ut! Hadde ikke økonomien fortsatt ligget med brukket rygg etter innkjøpet av Cambridge 751 så skulle jeg satset på disse. Men får finne frem tålmodigheten Er noe mer skeptisk til den Hypex ideen når jeg får tenkt meg om mtp "selvbygg" o.l. Jeg er egentlig en merkehore på bunn, som nok foretrekker etablerte kjente produsenter, hehe.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse ser spennende ut! Hadde ikke økonomien fortsatt ligget med brukket rygg etter innkjøpet av Cambridge 751 så skulle jeg satset på disse. Men får finne frem tålmodigheten Er noe mer skeptisk til den Hypex ideen når jeg får tenkt meg om mtp "selvbygg" o.l. Jeg er egentlig en merkehore på bunn, som nok foretrekker etablerte kjente produsenter, hehe.
    Jeg hadde dac og drev i samme serie for en stund siden. Gode produkter. Vil tro monoblokkene følger samme kvalitet.

Hypex leverer til produsenter som lager kostbare amper.. Men, OEM/DIY er ikke for alle. Skulle jeg satt sammen et konvensjonelt anlegg nå ville jeg brukt Hypex nCore, nesten uansett.. Lett å sette sammen, krevde ikke mye fordi det er to moduler, that's it.

-Tore

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vinkling Cm9

Etter mye lesing, testing og atter testing for og finne best mulig vinkel på cm9, kommer jeg frem til stikk motsatt av alle andre her inne. Av en eller annen erkelig grunn syntes jeg det fungerer best når de peker rett ut, ikke mot lytte possisjon. Jeg føler at lydenbildet blir veldig smalt om de vinkles inn, alt blir liksom trykket sammen på midten.

Er jo liksom en gyllen regel at B&W "skal" peke mot lyttepossisjon. Flere med erfaringer???

Side 167 av 218 FørsteFørste ... 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 163 164 165 166 167 168 169 170 171 177 187 197 207 217 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •