B&W klubben - Side 165

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 165 av 218 FørsteFørste ... 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 161 162 163 164 165 166 167 168 169 175 185 195 205 215 ... SisteSiste
Viser resultater 3,281 til 3,300 av 4355

Tråd: B&W klubben

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Ja, du har rett. Jeg har kommet meg godt oppover stigen selv, ikke minst har muligheten kommet fordi jeg fikk tilslaget på et par virkelige bruktkupp. (Blant annet betalte jeg kun 6 lapper for CM7 og 5 lapper for PM15S1 for snart et år siden).Hadde noen fortalt meg for 2-3 år siden at jeg skulle sitte med det anlegget jeg har pr idag så ville jeg antagelig ikke trodd på dem.

Føler vel at jeg er ved et veiskille selv nå ift hvor mye mer cash jeg vil legge i videre oppgraderinger, og ikke minst hvor mye økonomien tillater det uten at kredittkortgjelda blir altfor grell

Er i en periode hvor jeg er svært tilfreds med valget mitt av komponenter og bruker dagene til å spille så mye musikk og blu-ray konserter som jeg får tid til. Og det er vel slik det skal være?8)

Edit: Jeg må også innrømme at det er moro å imponere kompiser med anlegget når de er innom, og motta skryt for oppsettet. Så barnslig er jeg fortsatt selvom jeg har rundet 30
    Jeg har kjøpt en del brukt og en del nytt. Det har fungert fint for meg. Noen ganger har jeg kjøpt ting med betalingsutsettelse, noe som fungerer for meg når jeg har hatt oversikt over økonomien. Du skal vite at du kan betale når det forfaller - hvis ikke blir det dyrt. En del finansiører har hatt ordninger med 6-9 måneder betalingsutsettelse, og da er det meste greit.

Utover det setter jeg av litt hver måned til moro-kontoen. Det har finansiert det meste.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Jeg har kjøpt en del brukt og en del nytt. Det har fungert fint for meg. Noen ganger har jeg kjøpt ting med betalingsutsettelse, noe som fungerer for meg når jeg har hatt oversikt over økonomien. Du skal vite at du kan betale når det forfaller - hvis ikke blir det dyrt. En del finansiører har hatt ordninger med 6-9 måneder betalingsutsettelse, og da er det meste greit.

Utover det setter jeg av litt hver måned til moro-kontoen. Det har finansiert det meste.

Veldig greit med en miks ja, holder med deg i det. Noen komponenter er moderat til god priset som nye også, og da kan man tilnærmet like greit kjøpe nytt. Min nyinnkjøpte Cambridge 751 er et eksempel her, i tillegg til at alle er så fornøyde med sin så det er ingen å få tak i brukt

Hvorfor vil du egentlig selge 803 Diamond? Bare nysgjerrig, kan ikke helt forstå hvordan du kan få særlig bedre eller deiligere høyttalere i hus enn dette

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig greit med en miks ja, holder med deg i det. Noen komponenter er moderat til god priset som nye også, og da kan man tilnærmet like greit kjøpe nytt. Min nyinnkjøpte Cambridge 751 er et eksempel her, i tillegg til at alle er så fornøyde med sin så det er ingen å få tak i brukt

Hvorfor vil du egentlig selge 803 Diamond? Bare nysgjerrig, kan ikke helt forstå hvordan du kan få særlig bedre eller deiligere høyttalere i hus enn dette
    Jeg har mine grunner - jeg skal en slump opp i totalkostnad. Det blir et paradigmeskifte. Jeg tror jeg vil "lande" mer da. Det er knyttet sammen med en lengre tid med vurderinger rundt hva jeg skulle bruke for å drive 803 Diamond. Jeg endte opp et annet sted enn jeg trodde. Jeg vurderte Devialet D-Premier, Meridian 861v4 sammen med Chapter effektforsterker, Classe CP-800, Krell..

Devialet kom langt på to parametre - lydkvalitet og convenience
    Meridian og Chapter strandet litt på grunn av tilgangen på effektforsterker

Resten strandet litt på grunn av logistiske årsaker i heimen. Varme effektforsterkere er ikke tingen når anlegget skal være skjult i så stor grad som mulig. Jeg kan ikke sette monoblokker på hver side av tv-møbelet (i følge min samboer), effektforsterkeren måtte stått i et skap.

Derfor løser jeg det - som jeg også skriver i annonsen - ved å kjøpe aktive høyttalere. Det letter logistikken litt. Jeg slipper stive høyttalerkabler på gulvet, jeg slipper store effektforsterkere - og jeg får krem-lyd uansett. Men - det koster - ingen tvil.

Jeg har forøvrig Cambridge 751BD selv - den forsvinner ikke..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mine grunner - jeg skal en slump opp i totalkostnad. Det blir et paradigmeskifte. Jeg tror jeg vil "lande" mer da. Det er knyttet sammen med en lengre tid med vurderinger rundt hva jeg skulle bruke for å drive 803 Diamond. Jeg endte opp et annet sted enn jeg trodde. Jeg vurderte Devialet D-Premier, Meridian 861v4 sammen med Chapter effektforsterker, Classe CP-800, Krell..

Devialet kom langt på to parametre - lydkvalitet og convenience
    Meridian og Chapter strandet litt på grunn av tilgangen på effektforsterker

Resten strandet litt på grunn av logistiske årsaker i heimen. Varme effektforsterkere er ikke tingen når anlegget skal være skjult i så stor grad som mulig. Jeg kan ikke sette monoblokker på hver side av tv-møbelet (i følge min samboer), effektforsterkeren måtte stått i et skap.

Derfor løser jeg det - som jeg også skriver i annonsen - ved å kjøpe aktive høyttalere. Det letter logistikken litt. Jeg slipper stive høyttalerkabler på gulvet, jeg slipper store effektforsterkere - og jeg får krem-lyd uansett. Men - det koster - ingen tvil.

Jeg har forøvrig Cambridge 751BD selv - den forsvinner ikke..

Hehehe, kunne tenke meg at du hadde et hunnkjønn i heimen som har sitt å si ja Jeg er foreløpig alene, så er kun mine egne vurderinger å ta hensyn til.Noe som i og for seg er greit, iallfall sett fra hifi interessens perspektiv. Uansett godt det finnes mange produkter med skyhøy WAF faktor

Forstår dog godt at du ser etter andre løsninger i så måte. Store effektforsterkere, eller forsterkeri generelt forøvrig, inne i (trange?) skap er ikke å foretrekke. Forsterkeren skal stå på toppen i racket til "utstilling" med luft på alle sider etter min mening.

Uansett lykke til med ny retning ift aktive høyttalere, blir spennende å se hva slags oppsett du ender opp med.

Edit: Forøvrig har jeg vurdert å bytte ut CM7 til fordel for CM8 /CM9, men jeg har slått det fra meg for denne gang. Spesielt grunnet jeg har lest observasjoner som tilsier at CM7 er eksepsjonell hva gjelder rundhet og fylde i toppen, og ikke er fullt så gjennomsiktig/nøytral som de nyere CM8/9. Derfor er jeg redd jeg ikke blir fornøyd med lydsignaturen, for jeg elsker lyden i CM7, og finner den nøytral nok.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Myye fint på bruktmarkedet som jeg kunne tenke meg å prøve ut. Men når det meste er merket "mangler emballasje / for stor til å sendes / må hentes" og man bor tildels usentralt , så legger det en naturlig begrensning på innkjøp.

Så jeg gjør som Gilmour, koser meg med musikken i stedet

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    Myye fint på bruktmarkedet som jeg kunne tenke meg å prøve ut. Men når det meste er merket "mangler emballasje / for stor til å sendes / må hentes" og man bor tildels usentralt , så legger det en naturlig begrensning på innkjøp.

Så jeg gjør som Gilmour, koser meg med musikken i stedet

Ikke sant, det er jo det som interessen egentlig dreier seg om? Selvom det også er svært moro å utvikle anlegget, titte rundt på brukten osv, så er den tilfredsheten ift lyden man opplever innimellom gull verd. Hvor man ikke kan få hørt nok musikk, og bare nyter lyden fra anlegget

Samtidig kan man følge med på brukten jevnlig (noe jeg også gjør), og skulle det dukke opp et godt kupp i nærheten av der du bor kan du slå til.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg på noen måte har noe med det, men jeg lufter temaet alikevel. Hvordan har dere her råd til så dyre høyttalere og utstyr som 803 Diamond o.l high end? Har dere arvet cash, har dere bare en jobb dere tjener vanvittig bra i eller hvordan fikser dere det?

Må si jeg er noe misunnelig på de som kan ha slike anlegg i stua si

Det blir noe av det samme svaret som du fikk av Tore.
    Jeg startet selv for ca 10 år siden med B&W 604.
    Ting blir byttet ut "konstant" å man legger på noen tusen for hvært bytte.
    Jeg kjøper også somregel brukt,noe man "sparer" masse på.
    Men klart det har jo også blitt noen timer overtid

Er ihvertfall slik jeg er kommet ditt jeg er idag,må jo si at oppgraderings kurven har flatet litt ut de siste årene.
    Jeg startet jo året med nye monoblokker,så noe nytt må man jo prøve
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Det blir noe av det samme svaret som du fikk av Tore.
    Jeg startet selv for ca 10 år siden med B&W 604.
    Ting blir byttet ut "konstant" å man legger på noen tusen for hvært bytte.
    Jeg kjøper også somregel brukt,noe man "sparer" masse på.
    Men klart det har jo også blitt noen timer overtid

Er ihvertfall slik jeg er kommet ditt jeg er idag,må jo si at oppgraderings kurven har flatet litt ut de siste årene.
    Jeg startet jo året med nye monoblokker,så noe nytt må man jo prøve
    For min del tror (famous last words) at kurven min har nådd et punkt hvor eventuelle endringer vil skje mindre ofte, men kanskje være større.

Det eneste blir vel på vinyl-siden hvor jeg har en del å gå på uten at jeg må selge bilen.

Levde uten bil et par år - sparte en del kroner som ble investert i anlegg.. Kjøp sykkel folkens.

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Levde uten bil et par år - sparte en del kroner som ble investert i anlegg.. Kjøp sykkel folkens.

Jeg var uten bil fra 1999 til 2009. Som Tore nevner dette "sparer" man penger på.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her og lytter til musikk på anlegget, og noen refleksjoner melder seg som vanlig:-D

CM serien, og B&W høyttalere generelt forøvrig er vanvittig bra på gjengivelse av vokal. Noe som jeg ser på som vanskelig å gjøre på en tilfredsstillende måte, spesielt kvinnevokal. For meg er det en virkelig test for en høyttaler å gjengi kvinnevokal. Gjerne dempede innspillinger med for eks kun piano og vokal, for virkelig få frem nyansene.

På mine CM7 er vokalgjengivelse noe av det som imponerer meg aller mest. Hører på Sara Mclachlan,filmmusikk fra "The Brave one" med Jodie Foster. Får frysninger så det holder av dette. Det vanskelige med vokal er å få frem så mange små detaljer som mulig, samt at det hele ikke skal låte spisst, men samtidig godt frempå i lydbildet. Fantastisk hvor åpne og luftige CM7 spiller på dette punktet, og en av hovedgrunnene til at jeg er blitt så glad i denne høyttaleren mens den har vært i mitt eie.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her og lytter til musikk på anlegget, og noen refleksjoner melder seg som vanlig:-D

CM serien, og B&W høyttalere generelt forøvrig er vanvittig bra på gjengivelse av vokal. Noe som jeg ser på som vanskelig å gjøre på en tilfredsstillende måte, spesielt kvinnevokal. For meg er det en virkelig test for en høyttaler å gjengi kvinnevokal. Gjerne dempede innspillinger med for eks kun piano og vokal, for virkelig få frem nyansene.

På mine CM7 er vokalgjengivelse noe av det som imponerer meg aller mest. Hører på Sara Mclachlan,filmmusikk fra "The Brave one" med Jodie Foster. Får frysninger så det holder av dette. Det vanskelige med vokal er å få frem så mange små detaljer som mulig, samt at det hele ikke skal låte spisst, men samtidig godt frempå i lydbildet. Fantastisk hvor åpne og luftige CM7 spiller på dette punktet, og en av hovedgrunnene til at jeg er blitt så glad i denne høyttaleren mens den har vært i mitt eie.
    FST-mellomtonen er knallfin. Det gjelder hele veien opp også..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FST-mellomtonen er knallfin. Det gjelder hele veien opp også..

Helt enig Tore, og det er slike eksepsjonelle egenskaper som gjør at jeg ikke greier se for meg noen anleggsfremtid som ikke inneholder B&W høyttalere

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig Tore, og det er slike eksepsjonelle egenskaper som gjør at jeg ikke greier seg for meg noen anleggsfremtid som ikke inneholder B&W høyttalere

Enig med Tore her. Fst mellomtonene blir man glad i.

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt snakk om at denne helgen er det 25% på ALLE høyttalere, utenom subber hos HIFI-klubben Porsgrunn!

Det kan jo være spennende å sjekke ut, spesielt for de som venter på å handle Dali eller b&w, dette er jo den perfekte muligheten til å slå til på et kupp!

Newcomer yazfat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Har hørt snakk om at denne helgen er det 25% på ALLE høyttalere, utenom subber hos HIFI-klubben Porsgrunn!

Det kan jo være spennende å sjekke ut, spesielt for de som venter på å handle Dali eller b&w, dette er jo den perfekte muligheten til å slå til på et kupp!
    Sakset fra HFK Porsgrunn sin mail.

Hi-Fi Klubben i Porsgrunn fyller 5 år!
    Og det feirer vi med feststemning i butikken!

Fredag 24. februar og lørdag 25. februar får du hele 25% avslag på kjøp av høyttalere (gjelder ikke aktive høyttalere, som f.eks subwoofere, B&W MM-1 o.l.).

Du får også kr 400,- i bursdagsrabatt på SONOS PLAY:3, og kr 3.000,- rabatt på SHARP LC-60LE636S 60" LED TV
    (kun kr 10.990,-).

Tilbudene gjelder KUN fredag og lørdag 24. og 25. februar.

Lørdag holder vi åpent helt fra kl 10.00 og helt til midnatt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yazfat
    Sakset fra HFK Porsgrunn sin mail.

Hi-Fi Klubben i Porsgrunn fyller 5 år!
    Og det feirer vi med feststemning i butikken!

Fredag 24. februar og lørdag 25. februar får du hele 25% avslag på kjøp av høyttalere (gjelder ikke aktive høyttalere, som f.eks subwoofere, B&W MM-1 o.l.).

Du får også kr 400,- i bursdagsrabatt på SONOS PLAY:3, og kr 3.000,- rabatt på SHARP LC-60LE636S 60" LED TV
    (kun kr 10.990,-).

Tilbudene gjelder KUN fredag og lørdag 24. og 25. februar.

Lørdag holder vi åpent helt fra kl 10.00 og helt til midnatt!
    Synd jeg ikke har en del lapper på hånda nå :neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei siter og grubler på og bytte ut mine stativer har 2x10 xtx som puste hjelp... det jeg hører mye på er akustisk musik (lene marlin etc) + mye hevy ser på både dm 686 & 685 går jo fra morro knottene xls 6 fra cv og til noe som eter sambon ser voksent ut og hadde kled stua AÅ MYYYYYE BEDRE!" hvordan opplever dere som har disse dm ht lyden? vil jo tru det er et kjempe steg mot rikgtig lyd... akustik plater etc har jeg så xls6 spiller jo ikke dårlig men detaljer...:/

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    hei siter og grubler på og bytte ut mine stativer har 2x10 xtx som puste hjelp... det jeg hører mye på er akustisk musik (lene marlin etc) + mye hevy ser på både dm 686 & 685 går jo fra morro knottene xls 6 fra cv og til noe som eter sambon ser voksent ut og hadde kled stua AÅ MYYYYYE BEDRE!" hvordan opplever dere som har disse dm ht lyden? vil jo tru det er et kjempe steg mot rikgtig lyd... akustik plater etc har jeg så xls6 spiller jo ikke dårlig men detaljer...:/
    Hva har du av kilde/forsterker?

Dm685 er en fin stativhøyttaler med fin bass. Den liker litt kraft og en god strømforsyning. XLS6 er artig, men ingen spesielt god høyttaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ekstra effekt til senter høyttaler.

Hei, har en hjemmekino bestående av B&W 683 samt B&W LCR 60 S3 som senter og DM 600 S3 bak. Subb 1xB&W ASW 300 og 2xMirage prestige S8. Dette drives av Onkyo 807 (senter+bak) med Rotel RB 1582 effekt på frontene. Dette låter etter min smak kjempebra på film. Det eneste jeg er misfornøyd med er lav lyd på dialog på film. Har justert opp etter romkoreksjon men får det ikke til å fungere skikkelig. Magefølelsen min sier at senteret er for liten. Er det noen som har denne/ har hatt den som har prøvd med ekstra effekt på den? Eventuelt tips om senter som matcher 683 bedre?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en nad 352 samt 372/272 som jeg kan bruke... for øye blikket har jeg 352c stående hjeme men vurderer og selge av elektroniken i fordel for en ny 5.1/7.1 og en nad 275bee

Side 165 av 218 FørsteFørste ... 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 161 162 163 164 165 166 167 168 169 175 185 195 205 215 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •