B&W klubben - Side 162

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 162 av 218 FørsteFørste ... 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 158 159 160 161 162 163 164 165 166 172 182 192 202 212 ... SisteSiste
Viser resultater 3,221 til 3,240 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TigerWho
    Jeg tror ikke du leste svaret jeg fikk i posten over. Jeg har aktive fronter. Rett meg gjerne om jeg tar feil.
    Sliter litt med å skjønne hva du mener nå ja.

Hva skal du med en NAD 216 om du har aktive høyttalere? Og er B&Wene aktive?

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frontene er aktive ja, men forsterkeren i frontene driver kun sub-elementene, så NADen er tiltenkt mellomtone/diskant. DM605s2 har innebygget 130w forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Tror et sluttsteg til frontene eller ny receiver er det som gir mest for pengene. Hjemmekino i fem kanaler vil du vel ha?

Det er ganske mange som kombinerer Pioneers store LX receivere med CM serien på grunn av dens nøytrale klang og store kraftreserver, og den nye LX 85 selges til rasende lav pris nå. Dette er en knall kombinasjon som kan bygges ut med sluttsteg senere, men den har krefter nok til jobben alene. Denon 3805 er nok litt "laid back" i forhold til CM seriens varme klang og den har ikke krefter nok til å ytre CM9 - og kanskje senere senter CMC2 rettferdighet. Denon passer bedre med en høyttaler som Dali Mentor 6 som er litt skarpere/lysere i toppen enn CM og mer lettdrevet.

Selv har jeg oppgradert med sluttsteg fra Cambridge Azur 840 til frontene. Dette er en kombinasjon jeg er svært godt fornøyd med. Nå selges ikke denne lengre, men en Rotel 1582 sammen med din Denon er kanskje ingen dum kombinasjon. Spørs om du har muligheter til å prøve dette, før et evt. kjøp. Tror jeg hadde satset på ny receiver, kanskje brukt Pio SC LX 82/83 eller ny LX 85?

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Ultima
    Hjemmekino i 5, eller flere kanaler, er noe jeg planlegger på sikt, ja. Men må ta det trinnvis, så nå i første omgang tenkte jeg å kjøpe CM9, sammen med effekt dedikert til frontene, slik at stereodelen er "ferdig".

Har egentlig slått fra meg tanken på at 3805 skulle drive CM9 for lenge siden. (Trodde først dette skulle gå bra, men jo mer jeg leser her inne, jo mer forstår jeg at den aldri kommer til å duge til å drive frontene). Men jeg tenkte å prøve å beholde Denon'en så lenge som mulig før jeg bytter den ut. Til nød kan vel denne drive en center og to bakhøyttalere en stund..? Synest ikke klangen på en litt nyere Denon var direkte "feil" sammen med NAD M25 og CM9, men så har ikke jeg hørt noe annet egentlig, så kan være det blir betraktelig dårligere med min gamle 3805. Tiden vil vise..

Så det jeg er på utkikk etter er effekt til frontene. Det går mye i musikk, og jeg skal overleve film i stereolyd en liten stund til, så lenge jeg har en plan for videre utbygging.

Men vet ikke hvor det vil være best å starte. Vurderer NAD M3 (om denne kan brukes som sluttrinn i en komplett hjemmekino?), NAD M25, 2x Parasound Halo A23, Halo A21, Hegel H200 (home theatre mulighet), eller 2x Rotel 1582. Blir ennå en liten stund til jeg skal kjøpe effektdelen, så har forsåvidt god tid på meg til å lese mer om de forskjellige mulighetene (som det finnes nok av!!).. Mener å ha lest at Halo serien skal gi litt mere "bedre/fyldigere" bass.. Dette vil helt klart være en fordel mtp musikksmaken min, men vil ikke at dette skal gå på bekostning av det totale lydbildet.

Ser også at dette spørsmålet kunne vært tatt på en forsterkertråd, da det i all hovedsak er forsterkerspørsmål jeg kommer med.

Uansett, takk for svar Ultima! Fint oppsett du har

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tr0nd : Jeg hører ofte på CM9 hos en kamerat og han driver de med Rotel 1582 og Rotel pre og cd-spiller. Den lyden, matchen, blir svært behagelig og den har godt bunndrag. Synes uansett at det mangler litt sprut og spilleglede.
    Jeg hadde helt klart valgt 1 god, som f.eks A21 som du nevner, enn 2 mindre gode for å bi-ampe. Forskjellen der vil ikke forsvare prisen av 2 kontra 1 god.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frontene er aktive ja, men forsterkeren i frontene driver kun sub-elementene, så NADen er tiltenkt mellomtone/diskant. DM605s2 har innebygget 130w forsterker.
    Nå tror jeg at jeg skjønner.

Koble NADen som nenvt tidligere og bruk høynivå(høyttalerkabler) inn på bassen til høyttalerne om mulig. Sub utgangen kobler til evt sub, ikke via høyttaleren. Finner ikke noen delefrekvens på høyttaleren men jeg vil gjette på at basselementene ikke er men til subbruk.

Alternativt kan man splitte signalet før NADen og bruke line inn på høyttalerne med samme signal som NADen får.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frontene spiller ned til 25 hz.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frontene spiller ned til 25 hz.
    Det er ganske uvesentlig i forhold til hvor langt oppover bassene spiller.

Geir Arne

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn i denne eksklusive klubben jeg også.
    Har for tiden et 5.1 oppsett på stua med DM604 S3 i front drevet av en Rotel RB-1070, LCR600 S3 som senter og DM603 som surround drevet av Denon AVR 2310.
    Har også et klorebrett som sub (SVS PC+20-39).
    Jeg ble veldig overrasket over hvor enormt mye strøm disse høyttalerne krever for å åpne seg opp og spille slik de kan. Mitt oppsett per i dag egner seg kun til normal filmtitting og lytting på "konevolum".
    Rotel'n driver frontsettet greit, men center burde hatt endel mer power.
    Jeg har lyst til å oppgradere til en NAD M25 som kan bi-ampe og drive de 3 i front, så kan Rotel få kose seg med de to bak i stedet. Jeg er sikker på at dette blir et megaløft for mitt anlegg. Er ikke VELDIG imponert over forsterkerdelen i AVR2310. Noen som har AVR4311 og kan fortelle litt om hva dette kan drive?

mvh
    Delthral
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question hvilken DAC ?

sitter å ser på forskjellige DAC løsninger å er vel mest bare forvirret av all skryte teksten på alle trenger litt hjelp med å finne rette løsningen har sett på cambridge og hegel hd10 og hd11 er dyrere bedre ? og kan det være lurt å gå for en hybrid løsning med rør i slutt trinnet ? da jeg har sansen for rør lyd er jo dette litt spennende men vil da rørlyden nå høytalerene med en transistor effekt ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Hva er annbefalt forsterker til CM 9??
    Vurderer disse da jeg skal ha god lyden i stuen i huset jeg holder på å pusse opp!
    Klipschene blir brukt i kinorommet!
    Viktig med litt variasjon mellom merkene

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Hei! Hva er annbefalt forsterker til CM 9??
    Vurderer disse da jeg skal ha god lyden i stuen i huset jeg holder på å pusse opp!
    Klipschene blir brukt i kinorommet!
    Viktig med litt variasjon mellom merkene
    Noe med varm lyd er jo å annbefale. Rør foreks Vincent låter i allefall bra på disse. Noen av de integrerte modellene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Noe med varm lyd er jo å annbefale. Rør foreks Vincent låter i allefall bra på disse. Noen av de integrerte modellene.
    Okei, hvor får jeg evt kjøpt noe sånt?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no

Støttes. CM serien gjør absolutt meget godt med elektronikk som er veloppløst og heller mot det varme.

Jeg har selv en stor integrert fra Marantz som jeg bruker på mine egne CM7, veldig fornøyd med lyden dette gir.

Cambridge er også et_meget_ hett tips når det gjelder CM9. Den integrerte 840A v2 er jo allerede blitt legendarisk, og nå står oppfølgeren på trappene, 851 kommer utpå vårparten nå.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Okei, hvor får jeg evt kjøpt noe sånt?
    Maxwell Import - VINCENT

Men Vincent dukker stadig opp på brukten, så om man har litt is i magen så kan man spare noen kr på å kjøpe brukt.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W 803 Diamond på børsen

Vet ikke om det er stuerent å varsle om at jeg skal selge et par strøkne 803 Diamond, og diverse forsterkerkraft, men nå vet dere det - i alle fall.

-Tore

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd og lese litt rundt på tråden, men den er jo sykt lang, så stiller sikkert et spørsmål som er blitt stillt hundre ganger før :?

Lurer på anbefalt delefrekvenser i et oppsett med CM9,CMC2, ASW10CM og CM1 bak.

Å så lurer jeg litt på erfaringer med ASW10CM om plassering, innstillinger og evt spikes(kanskje prøve noen temaisolatorer?), den vibrer jo voldsomt. Subben står på parkett. Amp som blir brukt er Onkyo Tx-nr809.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Vet ikke om det er stuerent å varsle om at jeg skal selge et par strøkne 803 Diamond, og diverse forsterkerkraft, men nå vet dere det - i alle fall.

-Tore
    Veldig god pris. Jeg fikk 55k for mine 803 som jeg kjøpte i februar og solgte dem igjen i oktober.
    Dem var solgt dagen etter jeg la dem ut og ble hentet to uker etter at dem ble solgt da kjøper bodde ett stykke unna.

Men, kunne du ha lagt ut bilder av dem her? jeg har ikke sett 803 i den finishen før.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Veldig god pris. Jeg fikk 55k for mine 803 som jeg kjøpte i februar og solgte dem igjen i oktober.
    Dem var solgt dagen etter jeg la dem ut og ble hentet to uker etter at dem ble solgt da kjøper bodde ett stykke unna.

Men, kunne du ha lagt ut bilder av dem her? jeg har ikke sett 803 i den finishen før.
    Prisen er oppgitt til 45k eller bud over. Om mange er interessert stiger sjansen for at noen ønsker å kline til. Jeg har dessverre ikke økonomi til å selge til underpris, men her er i alle fall sjansen.

Det er allerede en del som har ringt/sendt mail. Fellesnevner er at de må selge egne høyttalere før de kan kjøpe mine. En av de hadde MC302, som du muligens kjenner..

Edit: Jeg skal ta et par bilder i kveld. Kan slenge de ut i annonsen og her på forumet.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Prisen er oppgitt til 45k eller bud over. Om mange er interessert stiger sjansen for at noen ønsker å kline til. Jeg har dessverre ikke økonomi til å selge til underpris, men her er i alle fall sjansen.

Det er allerede en del som har ringt/sendt mail. Fellesnevner er at de må selge egne høyttalere før de kan kjøpe mine. En av de hadde MC302, som du muligens kjenner..

Edit: Jeg skal ta et par bilder i kveld. Kan slenge de ut i annonsen og her på forumet.
    Jeg tok et par bilder i dag morges. Det er nok fotografen som er den begrensende faktoren her.. Skal prøve å ta noen bedre bilder i kveld. Flott spill i treverket, ingen nykker, litt støv, og en platespiller..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rikard_mi :
    Det absolutt mest vanlige er 80 hz på deling. Del alt i receiveren og skru delefrekvensen på subben på maks.
    Hvis receiveren lar deg velge dette, kan du prøve f.eks 60 hz deling til musikkbruk.

På Clas Ohlson og andre plasser selger de noen sorte, ruglete gummifirkanter på ca 1,5 cm x 1,5 cm som er beregnet under bord, stoler, veggseksjoner osv. Det er tape på disse som du bare limer opp i hjørnene på subben. Veldig effektivt og billig.

Jeg fortjener vel prisen som Årets Idiot, for jeg var tom for sånne og brukte dobbeltsidig tape istedet på en sub. Den står fremdeles bom fast og har enda ikke klart å få den løs uten å risikere å lage riper eller dra med seg hele parketten :-)

Side 162 av 218 FørsteFørste ... 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 158 159 160 161 162 163 164 165 166 172 182 192 202 212 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •