B&W klubben - Side 161

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 161 av 218 FørsteFørste ... 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 157 158 159 160 161 162 163 164 165 171 181 191 201 211 ... SisteSiste
Viser resultater 3,201 til 3,220 av 4355

Tråd: B&W klubben

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, da var CM9'ene kommet i hus.

Førsteinntrykket med en gang jeg skrudde littegrann opp var at dette hørtes nærmest "innestengt" og komprimert ut - omtrent som forventet med flett nye elementer.
    Satte på musikk og gikk ut for å spise middag. Kom tilbake og det hørtes straks bedre ut. Regner med de vil trenge noen timer til før de løsner helt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DM683 -Hva er godt nok til å drive disse, uten at det er overkill?

Hei alle dedikerte BW fans på dette fantastiske forum!
    Jeg har nettopp fått et sett nydelige 683 i hus og nå kommer jakten på forsterkeriet...

Jeg har lest igjennom all verdens foruminnlegg og er egentlig like klok på hva som er godt NOK... Gjengangeren er at disse trenger en strømsterk forsterker og at de spiller bedre jo mer power som fores inn. Men jeg sliter med å finne et svar på når man egentlig har nok ampere og kontroll til at forsterkeren ikke lenger er begrensningen.

Jeg har en Denon AVR2310 som både er for svak og ikke gir et behagelig nok lydbilde til HT. Nå er jeg keen på å kjøre ren stereo med 683’ene. Hvis jeg kjøper en effektforsterker (for eksempel NAD c272) vil det da bli NAD eller Denonlyden som maler lydbildet? Og selvfølgelig hvor begynner det å bli overkill?

Tenkte å putte ca 5000,- i en effekt/integrert forsterker, men kjøper helst brukt så da blir vel prisrangen opp mot ca 15’. Vil for eksempel en Densen DM-10 75W (som er strømsterk nok??) klare å yte 683 rettferdighet?

Sorry hvis jeg spammer på noe som er diskutert ferdig (men send gjerne linker til tråder der dette er diskutert konkret for 683…)

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått noen timer mer på CM9-ene.

Syns de "åpner seg" mer og mer - eller så er det bare jeg som blir mer vant til de...
    Det jeg ellers legger merke til er et fravær av typisk "imponatorlyd" - noe jeg anser som en bra ting, slike høyttalere er oftest mye lettere å leve med i lengden.
    Har fortsatt igjen å prøve litt forskjellige plasseringer.

Og så må jeg nok fremskynde innkjøp av ny signalkilde - min Nad 542 begynner å krangle - klarer ikke å spille av siste sporene på enkelte plater uten hakking og regelrett støy

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva driver du CM9 med?

Det kommer en ny serie fra Cambridge nå - 851 - som bør passe som hånd i hanske til CM-serien.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver de med Midgard Oberon 6.1, så går ut fra at det er power nok..

Må vel prøve å kjøre de på 352'en jeg bruker som pre også, bare for å høre hvordan det blir

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PCFM
    Hei alle dedikerte BW fans på dette fantastiske forum!
    Jeg har nettopp fått et sett nydelige 683 i hus og nå kommer jakten på forsterkeriet...

Jeg har lest igjennom all verdens foruminnlegg og er egentlig like klok på hva som er godt NOK... Gjengangeren er at disse trenger en strømsterk forsterker og at de spiller bedre jo mer power som fores inn. Men jeg sliter med å finne et svar på når man egentlig har nok ampere og kontroll til at forsterkeren ikke lenger er begrensningen.

Jeg har en Denon AVR2310 som både er for svak og ikke gir et behagelig nok lydbilde til HT. Nå er jeg keen på å kjøre ren stereo med 683’ene. Hvis jeg kjøper en effektforsterker (for eksempel NAD c272) vil det da bli NAD eller Denonlyden som maler lydbildet? Og selvfølgelig hvor begynner det å bli overkill?

Tenkte å putte ca 5000,- i en effekt/integrert forsterker, men kjøper helst brukt så da blir vel prisrangen opp mot ca 15’. Vil for eksempel en Densen DM-10 75W (som er strømsterk nok??) klare å yte 683 rettferdighet?

Sorry hvis jeg spammer på noe som er diskutert ferdig (men send gjerne linker til tråder der dette er diskutert konkret for 683…)

Hadde en kort periode DM683 i hus, og drev disse med Emotiva XPA-3. Den klarte i alle fall å drive 683ene bra. Får jo en slik for rundt 5.000,-

Newcomer Kurry sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn i klubben med nye DM683

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel melde meg inn eg også da Har kjøpt 804D og er veldig fornøgd med dei!

Er veldig i tvil å korleis eg skal bygge rundt forsterker osv. Kjem til å vere ca 80% musikk og 20% film og mesteparten av musikken kjem til å vere digitalisert. Klarer ikkje heilt å sleppe surroundbiten, så vil ha ein liten surroundreciever med pre-out til frontane for filmopplevelsen. Er veldig i tvil på kva forsterkerløysning eg skal gå for ifht stereo, så tips mottas med takk!

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aequitas
    Får vel melde meg inn eg også da Har kjøpt 804D og er veldig fornøgd med dei!

Er veldig i tvil å korleis eg skal bygge rundt forsterker osv. Kjem til å vere ca 80% musikk og 20% film og mesteparten av musikken kjem til å vere digitalisert. Klarer ikkje heilt å sleppe surroundbiten, så vil ha ein liten surroundreciever med pre-out til frontane for filmopplevelsen. Er veldig i tvil på kva forsterkerløysning eg skal gå for ifht stereo, så tips mottas med takk!

Du kan gjerne begynne med å si litt om hva du vil legge i en forsterkerløsning. Hva har du fra før av når det gjelder kilde og slikt?

Hva med Sonos/Squeezebox og en Lyngdorf TDA2200?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Du kan gjerne begynne med å si litt om hva du vil legge i en forsterkerløsning. Hva har du fra før av når det gjelder kilde og slikt?

Hva med Sonos/Squeezebox og en Lyngdorf TDA2200?
    Hei!
    Tenker vel forsterker opp til pris på NAD M2, men ikkje særleg over 40000. Kjem nok til å bytte ut det meste eg har av utstyr sidan det er gått ut på dato. Tenker å unngå langt på veg å bruke penger på kilde sidan eg likevel kjem til å digitalisere all musikken.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aequitas
    Hei!
    Tenker vel forsterker opp til pris på NAD M2, men ikkje særleg over 40000. Kjem nok til å bytte ut det meste eg har av utstyr sidan det er gått ut på dato. Tenker å unngå langt på veg å bruke penger på kilde sidan eg likevel kjem til å digitalisere all musikken.
    Kilden din vil bli enheten som sørger for DA-konverteringen (med unntak av for NAD M2 og andre digitale forsterkere.). En dårlig DAK gir dårlig lyd. Enkelt og greit. Du trenger derimot ikke legge så mye penger i avspillingsenheten, Sonos og Squeezebox koster ikke så mye.

Jeg har hørt 804Diamond på NAD M2. Det låt ikke feil...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå gått til innkjøp av en NAD 216THX. Tenkte å bruke denne som litt ekstra effekt på mine gode gamle 605s2. Er det bare å koble pre-out til NADen og høyttalerkabler til høyttalerne?

På høyttalerne er det input og line out, men disse har jeg aldri brukt. Skulle disse egentlig vært brukt fra pre-out (sub) ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterkervalg til CM9

Hallo alle sammen! Tilgi meg om jeg poster på feil tråd nå.

Jeg går med planer om å kjøpe ny stereo/hjemmekino når jeg flytter til ny bolig i sommer. For tiden sitter jeg på noen Dali 8008, og en reciever Denon AVR-3805. Har lest litt på forumet, og funnet ut at å få seg nytt anlegg ikke er så "enkelt" alikevel..

Høyttalerene jeg sikler over er CM9. Disse passer ihvertfall budsjettet mitt på høyttalersiden, og de ser meget bra ut. Til og med min bedre halvdel, som ikke er noe interessert i slikt, påpekte at CM9 var den fineste av mine alternativ så det er her jeg har tenkt å starte.

Hadde meg en lytterunde på HFK i Stavanger for litt siden, og der fikk jeg servert B&W CM9 bi-ampet (?) med kraft fra en NAD M25, med en Denon 4311 som kontrollenhet. Iløpet av de to timene jeg var der (takk til hyggelig ansatt som ordnet demoen for meg) ble jeg bare mer og mer imponert over lyden fra høyttalerene! Spilte rent, med fyldig og fin mellomtone. Likte diskanten, ikke for skarp, og til å "bare" ha to 6,5" bass ble jeg virkelig imponert over trøkket! Passet perfekt til min type musikk, og leverte på det aller meste! Fikk også prøve ut Dali Mentor 6 på samme oppsettet (da jeg ikke helt hadde bestemt meg for hvilken høyttaler jeg skulle velge), men ble ikke på langt nær så imponert av de høyttalerne som CM9. Etter min mening spilte de _for_ lyst, "sss'ene" var litt påtrengende, manglet noe på mellomtonen, og manglet litt "punch" og bass som jeg syntest Cm9 hadde. Husker spesielt en sang på CM9 hvor videokanonen klirret, og hele sofaen vibrerte samtidig som jeg kjente bassen i brystet. Hos Mentor 6 var dette mye mindre merkbart. "Lyden" var der, men sparket ikke like godt fra seg. Alt i alt var jeg stort sett fornøyd med alt hos CM9.

Mener ikke å si at Mentor 6 er en dårlig høyttaler, for har hørt de i et annet oppsett tidligere (2xNAD C245BEE brokoblet til hver høyttaler, og en Cambridge -husker ikke hva-). Sammenlignet med CM9 den gang var de ikke så store forskjeller tenkte jeg. Men da var det dog mindre kraft inne i bildet, og helt annet lytterom. Fikk også kjørt CM9 på samme settet, og jeg var veldig splittet i valget om hvilken høyttaler jeg skulle velge. Men etter lytterunde nr 2, med mye mer power, kan jeg også bekrefte at CM9 virkelig BLOMSTRER når den får nok kraft!

Det må også nevnes at alle meninger og utsagn er subjektive! Men er ikke tvil om hvilken høyttaler jeg mener er best

Når det gjelder hvilken forsterker jeg skal kjøpe, er jeg langt ifra sikker. Har planer om å dra på "tigge-runde" når høyttalere er i hus, og låne diverse forsterkere så jeg får testet forsterker vs. ørene mine. Men har alikevel noen spørsmål som kanskje dere kan kaste litt lys over.

Jeg vil, som alle andre her inne, ha best mulig lyd, uten total budsjettsprekk Har tenkt mye på hvordan jeg skal gjøre dette, men blir ikke noe klokere. Har satt opp noen valgmuligheter jeg har sett litt på. Jeg er rimelig grønn innen Hifi, så kan hende jeg er helt på villspor.. men men..må begynne en gang! Har ihvertfall sett meg ut noen muligeheter.

1.Parasound A52, koble en kanal på bass, en på diskant. Og da tenker jeg å ta FRONT Pre-out LEFT fra Denon'en, og vice-verca med høyre kanal, for så å dele den i et y-ledd og inn til Parasounden på to forskjellige kanaler. Er dette i det hele tatt mulig? Og blir den da Bi-ampet? Pris: 25.000,-

2. Kjøpe en "enkel" stereoforsterker, som Hegel H200/NAD M3. Eller Parasound A21. Ser at H200/M3 har 4 terminaler..Men bare 2 "forsterkerdeler" ut(?) Så når jeg skrur sammen dette, så blir det bare bi-wiring, sant? Ser at f.eks Parasounden bare har to terminaler, hvor mye har dette å si for lyden i forhold til en forsterker med 2x4 terminaler? Pris: 18-25.000,-

3. Et annet alternativ er å kjøpe to separate effektforsterkere til hver høyttaler- F.eks 2xParasound A23, 2x Rotel RB-1582.. Er 80w som skiller Parasound og Rotel her. Men lik pris, noen gode svar på hvorfor? :P Og vil disse 80w ha mye å si i et slikt oppsett? Pris på begge: ca 22.000,-

Hva mener dere gir mest/best lyd - forsterkermessig?

Til syvende og sist er det lommeboken som setter begrensinger for hva jeg kan kjøpe.. men dere ser ca. hvilket prisleie jeg har lagt meg på. Kom gjerne med andre alternativer også, og om du har CM9 ståendes i stua hjemme, eller i kinoen, fortell litt om forsterkerkombinasjonen din, og hvordan den hørest ut.

På forhånd takk!
    Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TigerWho
    Jeg har nå gått til innkjøp av en NAD 216THX. Tenkte å bruke denne som litt ekstra effekt på mine gode gamle 605s2. Er det bare å koble pre-out til NADen og høyttalerkabler til høyttalerne?

På høyttalerne er det input og line out, men disse har jeg aldri brukt. Skulle disse egentlig vært brukt fra pre-out (sub) ?
    Ja, Nad'en kobles til pre-out. Dog så vet jeg ikke om du får så mye "bedre" effekt ved bruk av denne, NAD'en vil kun driver diskant og mellomtone, så det skal ikke så mye effekt til å få liv i disse høyttalerene.

Jeg vil helt klart anbefale å bruke phone-inngangen på høyttalerene, disse kobles til sub-utgangen på forsterekeren. Det vil gi større mulighet justering, og bedre lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Forstår jeg det rett om jeg skal koble fra sub preout til en høyttaler ut fra denne til den andre front og ut fra denne til sub ?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TigerWho
    Takk for svar Forstår jeg det rett om jeg skal koble fra sub preout til en høyttaler ut fra denne til den andre front og ut fra denne til sub ?
    Du skal koble NADen på Pre out front L/R ut fra H/Ken. Sub kobler du som vanlig.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg er gammel B&W fan fra tiden jeg hadde DM603 S1, men av ukjent grunn så byttet jeg til System Audio for endel år siden. Men no holder jeg på med kinorom i kjelleren og tenker da å gå over til B&W igjen. Rommet er 2,85m bredt og 3,6m langt, så det er ikke store rommet. Jeg kommer til å kjøpe Pioneer LX75 receiver. Så da er spørsmålet hvilke høyttalere jeg skal gå for. DM-serien eller CM-serien? Siden jeg skal ha receiver, projektor osv. så er ikke budsjettet så veldig stort, så visst ikke jeg finner CM5 eller CM7 brukt så er jeg redd det kan bli for dyrt. Men er det ett stort steg ned til DM685 eller DM684?
    Siden rommet er så lite så kommer bakhøyttalerene til å bli montert på veggen. Ser derfor for meg DS3 der. Senter blir enten HTM62 eller CMC.

Link til byggetråd for hjemmekinoen http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ellerkino.html

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Hei

Jeg er gammel B&W fan fra tiden jeg hadde DM603 S1, men av ukjent grunn så byttet jeg til System Audio for endel år siden. Men no holder jeg på med kinorom i kjelleren og tenker da å gå over til B&W igjen. Rommet er 2,85m bredt og 3,6m langt, så det er ikke store rommet. Jeg kommer til å kjøpe Pioneer LX75 receiver. Så da er spørsmålet hvilke høyttalere jeg skal gå for. DM-serien eller CM-serien? Siden jeg skal ha receiver, projektor osv. så er ikke budsjettet så veldig stort, så visst ikke jeg finner CM5 eller CM7 brukt så er jeg redd det kan bli for dyrt. Men er det ett stort steg ned til DM685 eller DM684?
    Siden rommet er så lite så kommer bakhøyttalerene til å bli montert på veggen. Ser derfor for meg DS3 der. Senter blir enten HTM62 eller CMC.

Link til byggetråd for hjemmekinoen http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ellerkino.html
    Vil anbefale å titte litt på CT7.5LCRS som er CM5 ment for kinobruk. Mener den har ca samme pris, men tipper den har litt mer output.

Om det skal brukes utelukkende til film ser jeg få grunner til å velge CM5 fremfor 685.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Du skal koble NADen på Pre out front L/R ut fra H/Ken. Sub kobler du som vanlig.

Geir Arne
    Jeg tror ikke du leste svaret jeg fikk i posten over. Jeg har aktive fronter. Rett meg gjerne om jeg tar feil.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tr0nd1
    Hallo alle sammen! Tilgi meg om jeg poster på feil tråd nå.

Jeg går med planer om å kjøpe ny stereo/hjemmekino når jeg flytter til ny bolig i sommer. For tiden sitter jeg på noen Dali 8008, og en reciever Denon AVR-3805. Har lest litt på forumet, og funnet ut at å få seg nytt anlegg ikke er så "enkelt" alikevel..

Høyttalerene jeg sikler over er CM9. Disse passer ihvertfall budsjettet mitt på høyttalersiden, og de ser meget bra ut. Til og med min bedre halvdel, som ikke er noe interessert i slikt, påpekte at CM9 var den fineste av mine alternativ så det er her jeg har tenkt å starte.

Hadde meg en lytterunde på HFK i Stavanger for litt siden, og der fikk jeg servert B&W CM9 bi-ampet (?) med kraft fra en NAD M25, med en Denon 4311 som kontrollenhet. Iløpet av de to timene jeg var der (takk til hyggelig ansatt som ordnet demoen for meg) ble jeg bare mer og mer imponert over lyden fra høyttalerene! Spilte rent, med fyldig og fin mellomtone. Likte diskanten, ikke for skarp, og til å "bare" ha to 6,5" bass ble jeg virkelig imponert over trøkket! Passet perfekt til min type musikk, og leverte på det aller meste! Fikk også prøve ut Dali Mentor 6 på samme oppsettet (da jeg ikke helt hadde bestemt meg for hvilken høyttaler jeg skulle velge), men ble ikke på langt nær så imponert av de høyttalerne som CM9. Etter min mening spilte de _for_ lyst, "sss'ene" var litt påtrengende, manglet noe på mellomtonen, og manglet litt "punch" og bass som jeg syntest Cm9 hadde. Husker spesielt en sang på CM9 hvor videokanonen klirret, og hele sofaen vibrerte samtidig som jeg kjente bassen i brystet. Hos Mentor 6 var dette mye mindre merkbart. "Lyden" var der, men sparket ikke like godt fra seg. Alt i alt var jeg stort sett fornøyd med alt hos CM9.

Mener ikke å si at Mentor 6 er en dårlig høyttaler, for har hørt de i et annet oppsett tidligere (2xNAD C245BEE brokoblet til hver høyttaler, og en Cambridge -husker ikke hva-). Sammenlignet med CM9 den gang var de ikke så store forskjeller tenkte jeg. Men da var det dog mindre kraft inne i bildet, og helt annet lytterom. Fikk også kjørt CM9 på samme settet, og jeg var veldig splittet i valget om hvilken høyttaler jeg skulle velge. Men etter lytterunde nr 2, med mye mer power, kan jeg også bekrefte at CM9 virkelig BLOMSTRER når den får nok kraft!

Det må også nevnes at alle meninger og utsagn er subjektive! Men er ikke tvil om hvilken høyttaler jeg mener er best

Når det gjelder hvilken forsterker jeg skal kjøpe, er jeg langt ifra sikker. Har planer om å dra på "tigge-runde" når høyttalere er i hus, og låne diverse forsterkere så jeg får testet forsterker vs. ørene mine. Men har alikevel noen spørsmål som kanskje dere kan kaste litt lys over.

Jeg vil, som alle andre her inne, ha best mulig lyd, uten total budsjettsprekk Har tenkt mye på hvordan jeg skal gjøre dette, men blir ikke noe klokere. Har satt opp noen valgmuligheter jeg har sett litt på. Jeg er rimelig grønn innen Hifi, så kan hende jeg er helt på villspor.. men men..må begynne en gang! Har ihvertfall sett meg ut noen muligeheter.

1.Parasound A52, koble en kanal på bass, en på diskant. Og da tenker jeg å ta FRONT Pre-out LEFT fra Denon'en, og vice-verca med høyre kanal, for så å dele den i et y-ledd og inn til Parasounden på to forskjellige kanaler. Er dette i det hele tatt mulig? Og blir den da Bi-ampet? Pris: 25.000,-

2. Kjøpe en "enkel" stereoforsterker, som Hegel H200/NAD M3. Eller Parasound A21. Ser at H200/M3 har 4 terminaler..Men bare 2 "forsterkerdeler" ut(?) Så når jeg skrur sammen dette, så blir det bare bi-wiring, sant? Ser at f.eks Parasounden bare har to terminaler, hvor mye har dette å si for lyden i forhold til en forsterker med 2x4 terminaler? Pris: 18-25.000,-

3. Et annet alternativ er å kjøpe to separate effektforsterkere til hver høyttaler- F.eks 2xParasound A23, 2x Rotel RB-1582.. Er 80w som skiller Parasound og Rotel her. Men lik pris, noen gode svar på hvorfor? :P Og vil disse 80w ha mye å si i et slikt oppsett? Pris på begge: ca 22.000,-

Hva mener dere gir mest/best lyd - forsterkermessig?

Til syvende og sist er det lommeboken som setter begrensinger for hva jeg kan kjøpe.. men dere ser ca. hvilket prisleie jeg har lagt meg på. Kom gjerne med andre alternativer også, og om du har CM9 ståendes i stua hjemme, eller i kinoen, fortell litt om forsterkerkombinasjonen din, og hvordan den hørest ut.

På forhånd takk!
    Mvh

Tror et sluttsteg til frontene eller ny receiver er det som gir mest for pengene. Hjemmekino i fem kanaler vil du vel ha?

Det er ganske mange som kombinerer Pioneers store LX receivere med CM serien på grunn av dens nøytrale klang og store kraftreserver, og den nye LX 85 selges til rasende lav pris nå. Dette er en knall kombinasjon som kan bygges ut med sluttsteg senere, men den har krefter nok til jobben alene. Denon 3805 er nok litt "laid back" i forhold til CM seriens varme klang og den har ikke krefter nok til å ytre CM9 - og kanskje senere senter CMC2 rettferdighet. Denon passer bedre med en høyttaler som Dali Mentor 6 som er litt skarpere/lysere i toppen enn CM og mer lettdrevet.

Selv har jeg oppgradert med sluttsteg fra Cambridge Azur 840 til frontene. Dette er en kombinasjon jeg er svært godt fornøyd med. Nå selges ikke denne lengre, men en Rotel 1582 sammen med din Denon er kanskje ingen dum kombinasjon. Spørs om du har muligheter til å prøve dette, før et evt. kjøp. Tror jeg hadde satset på ny receiver, kanskje brukt Pio SC LX 82/83 eller ny LX 85?

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Ultima
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Side 161 av 218 FørsteFørste ... 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 157 158 159 160 161 162 163 164 165 171 181 191 201 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •