B&W klubben - Side 160

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 160 av 218 FørsteFørste ... 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 156 157 158 159 160 161 162 163 164 170 180 190 200 210 ... SisteSiste
Viser resultater 3,181 til 3,200 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Har brukt Muse-blokkene på 803 D, samt testet de på 802D og Euphonia MS5. Kupp til prisen.
    Stemmer det,har jo vært i kontakt med deg tidligere ang dine blokker.
    Gleder meg til å teste,håper det er bra match med min Classe pre.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Stemmer det,har jo vært i kontakt med deg tidligere ang dine blokker.
    Gleder meg til å teste,håper det er bra match med min Classe pre.
    Det fungerte bra da jeg testet det med CP500 og CDP102. Hvilke Classé-pre har du?

Mine "gamle" Muse-blokker står i Trondheim ennå, faktisk, og koser seg med et par 803D. Monterte de opp hos ny eier som endte opp med å kjøpe både blokker og mine forrige høyttalere. Vi ble sittende noen timer og høre på musikk, og da er vel ting som de skal være.

"Savner" tiden da jeg kunne fylle stua med bokser og duppeditter uten hensyn til at det tok litt plass. Nå er maks-grensen til min kjære på det som får plass i to stykk Clic-møbler.

Jeg har to monoblokker stående i trondheim etter en byttehandel om du vil prøve noe som er enda råere (og en del mer kostbart..) fra Audionet. Av årsaker nevnt i forrige innlegg ble det litt for "rått" for min samboer. Ta kontakt på PM om det er interessant med litt mer detaljer.

(Edit - disse dukker opp på børsen om et par dager uansett)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei nå er det virkelig på tide at B&W kommer med noen høyttalere i den rimeligere klassen! I det minste en s2-utgave av nåværende 600-serien

Burde også hatt en serie som lå i prisleiet rundt Dali Zensor/Lektor..

Ingen som har hørt noe?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forrige gang dem prøvde seg, med 300 serien gikk det rimelig på snørra mener jeg å huske .

600 serien blir nok ikke oppgradert enda, er ikke så gammel den serien, samtidig er den fortsatt en av lederene i sin klasse der

Dali har vært uhyre effektive siste 3-4 åra... Og ser ut som at det meste dem tar i blir "gull" for tiden... overraskende nok er Zensor serien relativt tungdrevene, men så spiller de som om de kosta MYE mer syns jeg...

Spent på nytt ifra BW selv.. noe som stiller seg lydmessig midt mellom 600 og CM serien tror jeg hadde gjort seg...

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Spent på nytt ifra BW selv.. noe som stiller seg lydmessig midt mellom 600 og CM serien tror jeg hadde gjort seg...
    Tja - jeg ville heller ønsket en serie mellom CM og Diamond. Det er liten forskjell mellom 600-serien og CM-serien, ville blitt vanskelig å plotte inn noe der.

Men - mitt ønske ser ut til å bli oppfylt om man skal leke spåmann. Tipper PM1 er starten på en PM-serie. Prisleie passer bra i mellomsjiktet mellom CM og Diamond.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerte bra da jeg testet det med CP500 og CDP102. Hvilke Classé-pre har du?

Mine "gamle" Muse-blokker står i Trondheim ennå, faktisk, og koser seg med et par 803D. Monterte de opp hos ny eier som endte opp med å kjøpe både blokker og mine forrige høyttalere. Vi ble sittende noen timer og høre på musikk, og da er vel ting som de skal være.

"Savner" tiden da jeg kunne fylle stua med bokser og duppeditter uten hensyn til at det tok litt plass. Nå er maks-grensen til min kjære på det som får plass i to stykk Clic-møbler.

Jeg har to monoblokker stående i trondheim etter en byttehandel om du vil prøve noe som er enda råere (og en del mer kostbart..) fra Audionet. Av årsaker nevnt i forrige innlegg ble det litt for "rått" for min samboer. Ta kontakt på PM om det er interessant med litt mer detaljer.

(Edit - disse dukker opp på børsen om et par dager uansett)
    Jeg har en Classe cp-35 som jeg bruker sammen med en Parasound A-21. Låter meget oppløst å detaljert,men har lyst på litt mere krefter7prøve noe annet.

Driver i disse dager å bygger kinorom,så grensen for bokser,ht osv er det jeg som setter.

Titt gjerne innom tråden min.

-Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Jeg har en Classe cp-35 som jeg bruker sammen med en Parasound A-21. Låter meget oppløst å detaljert,men har lyst på litt mere krefter7prøve noe annet.

Driver i disse dager å bygger kinorom,så grensen for bokser,ht osv er det jeg som setter.

Det hadde vært trivelig med et eget rom for hi-fi/kino på sikt. Det blir vel til det en gang regner jeg med. Enn så lenge er det stua som gjelder og da skal estetikken sitte. Kunne tenkt meg rundt 40 kvm til en skikkelig hule.

Monoblokkene det er snakk om er disse:
    Audionet Amp II Max i svart.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får melde meg inn her jeg også - da det nå er etpar CM9 på vei.

Hørte de på Hifi Klubben i Bodø og likte absolutt det jeg hørte.
    (Spilte da på en Nad 375)

Det jeg framholdt til selger som viktig..:
    - engasjerende, får igang rockefoten
    - passende i en relativt stor stue
    - gode all round egenskaper, spiller det meste av musikk bra, selv rølpete/dårlig innspilt rock osv

Ifølge selger så var CM9 bra på alle disse punktene.
    ... men ser her på forumet at gjengs oppfatning ikke sammenfaller helt her
    Så dette blir jo spennende...8-)

Gleder meg uansett til å få de i hus. Har det siste halve året bare hatt noen små bokhyllehøyttalere , så musikk har jeg fått hørt (det viktigste) men har savnet lydopplevelsen.

Utstyr de skal jobbe sammen med er NAD 542 CD, NAD 352 som Pre, Oberon 6.1 power, NAD PP2 RIAA, Rega P3
    Så får man se om jeg trives med disse eller om Oppgraderingsspøkelset rammer meg med full kraft...

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM9 er en fin allrounder som nyttiggjør seg god elektronikk. Et veldig godt sted å starte i mine øyne.

Jeg vil tro at det er litt å hente på ytelsen med en bedre dac og pre, men jeg skal ikke sette griller i hodet på deg. Oberon-blokkene skal i alle fall levere nok krefter til å drive høyttalerne!

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel også tenkt meg at kilde og pre vil være stedet å begynne dersom man føler behov for å gjøre noe.
    Men først får jeg få de i hus, få de innspilt og finne en plassering der de trives.

Så kommer det vel rapport etterhvert.

Selger sa også at de kan kompletteres med sub dersom nødvendig - hva er det som evt anbefales da?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    Har vel også tenkt meg at kilde og pre vil være stedet å begynne dersom man føler behov for å gjøre noe.
    Men først får jeg få de i hus, få de innspilt og finne en plassering der de trives.

Så kommer det vel rapport etterhvert.

Selger sa også at de kan kompletteres med sub dersom nødvendig - hva er det som evt anbefales da?
    Hvor stor stue har du?

Jeg ville ventet til du ser hva de faktisk gir deg i bassen. Om du bruker de mye til film så kan du vurdere én sub - skal du ha sub til musikk ville jeg vurdert to subwoofere om du skal dele over 40hz.

En forforsterker med balanserte og ubalanserte utganger vil være lurt. Jeg skal teste Moon nå ganske snart, hører mye bra om Moon. Forhandles av Acoustic Tuning i Trondheim. De har også en fin brukt/demo-liste med en del snadder til gode priser. Moon 350P - forforsterkeren - kan også leveres med innebygget dac og riaa-trinn. Ligger på rundt 20.000 pluss eventuell dac og riaa. Mindre kabelrot med slike løsninger.

Brukt har de alt fra Mark Levinson til Doge og Conrad Johnson til priser rundt 10.000. Verdt å sende en mail i alle fall.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    usikker på kvm, skal få målt opp. Men over 45 iallefall. Og, blir ikke kjøpt inn noe sub enda

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    usikker på kvm, skal få målt opp. Men over 45 iallefall. Og, blir ikke kjøpt inn noe sub enda
    Kan fort hende du vil få nytte av en subwoofer da. Tror uansett jeg ville prioritert en bedre kilde og forforsterker.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja - jeg ville heller ønsket en serie mellom CM og Diamond. Det er liten forskjell mellom 600-serien og CM-serien, ville blitt vanskelig å plotte inn noe der.

Men - mitt ønske ser ut til å bli oppfylt om man skal leke spåmann. Tipper PM1 er starten på en PM-serie. Prisleie passer bra i mellomsjiktet mellom CM og Diamond.

Syns CM serien er gør kjedelig jeg.. mens 600 serien spiller veldig "kult".. syns de er veldig forskjellige :P. Men men, det er min oppfattning da .

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns CM serien er gør kjedelig jeg.. mens 600 serien spiller veldig "kult".. syns de er veldig forskjellige :P. Men men, det er min oppfattning da .
    Jeg er veldig uenig med deg - ikke fordi jeg misliker 600-serien, men fordi jeg blant annet synes CM1, CM8 og CM9 spiller bra. Det er mange konkurrenter i prisklassen, og det er ikke gitt at det er en av de man ender opp med. Ofte blir B&W gitt for dårlige arbeidsvilkår, med forsterkere med pinglete strømforsyninger og tilsvarende.

Det virker som du heller ville hatt en CM S2?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så enig som man kan bli....Hørte først cm8, så cm9, så 683 på hifiklubben bare som "tidsfordriv"....da 683 spilte, så var det virkelig gøy å høre musikk i forhold til de "sofistikerte" i cm-serien....endte opp med å kjøpe 683 selv om jeg hadde System Audio Ranger stående hjemme

Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig uenig med deg - ikke fordi jeg misliker 600-serien, men fordi jeg blant annet synes CM1, CM8 og CM9 spiller bra. Det er mange konkurrenter i prisklassen, og det er ikke gitt at det er en av de man ender opp med. Ofte blir B&W gitt for dårlige arbeidsvilkår, med forsterkere med pinglete strømforsyninger og tilsvarende.

CM s2... nja... egentlig ikke, jeg hadde 703 i sin tid, som CM tok over for. 703 "slet" med å få frem engasjemanget i mye musikk syns jeg. Men for all del, det låter jo fint... Men for min del er det for tafatt og kjedelige .

MEn er som du sier, det må parreres med forsterker med god strøm tilførsel .

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er veldig enig med deg i det meste.. Cm serien er en bedre høytaler enn 6 serien etter min mening.. Mellomtonen er veldig merkbart bedre i cm-serien..
    Når det kommer til mellomtonen mener jeg man ikke finner en bedre i 20k klassen, enn mellomtonen i cm9..
    Men, riktig/sterk elektronikk må til for å befri disse eksepsjonelle egenskapene i dette tilfelle, cm9 har

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på hfk for en liten stund siden og hørte på CM-8 og 683 for morro skyld, jeg likte helt klart CM serien best som har en mye flottere og mer behagelig topp enn 683.

683 skuffet meg veldig med diskant og mellomtone som var så veldig lavt iforhold til bassen.

En kompiss av meg har akkuratt kjøpt seg ett par CM9 så skal bli morro å få høre dem snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM-serien er alt annet enn uengasjert spør du meg.

Jeg kjøpte for en tid tilbake CM9 front, CMC, CM1, og ASW10CM. Kraftverket er en Denon 3310, og dette kombineres med en NAD C275 som driver frontene.

jeg har fått spillt dem inn og jeg har kjørt Audussy setup. Dette oppsettet spiller etter mitt syn fantastisk bra. Jeg har en stue som er L formet, men området for "hjemmekino"er nok ca 30 hvadrat.

Jeg opplever god film lyd, og god musikklyd, men jeg inrømmer at jeg har valgt å kjøre Stereo med sub for musikk.

Jeg skulle gjerne begynt å stille på det selv, men jeg har ikke mye peiling på manuell instilling og korresjoner for rom osv, men jeg kan forestille meg at det ville bli som å få et nytt anlegg igjen.
    Inntil jeg får tid til å lese meg opp på hvordan man gjøre dette får jeg akseptere "auto-setup" og den lyden det gir meg, og den synes jeg er helt topp.

Så hører det jo og med til historien at det er en vanvittig flott finish på denne serien, sort pianolakk, som bare oser WAF..

CS

Side 160 av 218 FørsteFørste ... 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 156 157 158 159 160 161 162 163 164 170 180 190 200 210 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •