B&W klubben - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 218 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Beetlejuice
    Mulig jeg er helt nepe, men likevel...
    Har et spørsmål om biwiring av 705. Jeg har så langt trodd at det er separate kabler for bass og diskant helt fra forsterker til høyttaler. Dvs. at kablene som for eksempel går fra plussutgangen på forsterkeren skal gå til for eksempel bassterminalen på høyttaleren. Dette stemmer med rød og sortfargen på kablene også (Wireworld Atlantis 5 - se bilde). Nå ser jeg i brukermanualen at kablene fra + på forsterkeren skal gå til + BÅDE på bass- og diskantterminalene på høyttaleren.
    Hva er riktig?
    Vedlegg 43860
    Det ser rett ut på bildet for min del, det er slik har jeg koblet det på mine DM683.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg blitt lykkelig eier av et par b&w 685 og melder meg på i klubben!

kona ville ha vekk de gulvstående høytalerne i stua, hun skulle ha små høytalere som gikk ann å henge på vegg og dem skulle være hvite!

jeg endte opp med 685 på hifiklubbens tilbud og skal nå demontere noe små ting slik før dem skal lakkeres hvite:-?

håper det blir bra, skal prøve å mellomslipe slik at det blir litt pianolakk finish!

skal poste bilde når dem begynner å komme seg.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen i klubben Du kommer til å bli veldig fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hepp, klubber til med DM685 jeg også. Og i den anledning bestilte jeg meg nye stativer også, såpass fortjener dem; det ble Apollo A3/7.
    Venter i tillegg på en B&W ASW608 sub.

Jeg må virkelig si at DM685 yter mer enn størrelsen skulle tilsi og den klarheten er bare helt Wow!

Har hørt mange nye detaljer og elementer i musikken jeg vanligvis hører på i forhold til mine gamle høyttalere, Eltax Millennium 500.

Må jo yte rettferdighet til min Optonica SM-3636 forsterker :-D

Newcomer Fordpizzabil57hk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W DM683 .Front
    B&W HTM61 .Center
    mulig innkjøp
    B&W DM685 - 686 .Bak

Denon AVR2808 .Receiver
    SVS PB12-Plus
    INFocus 76. prosjektor

mulig innkjøp
    Denon DCD 1500AE eller "billig" 2000AE. CD
    Kanskje gå over til NAD eller finne en effektforsterker

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fordpizzabil57hk
    fantastisk forum jeg har funnet

B&W DM683 .Front
    B&W HTM61 .Center

Denon AVR2808 .Receiver
    SVS PB12-Plus
    INFocus 76

mulig innkjøp
    B&W DM685 - 686 .Bak
    Velkommen 8)

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som bruker Vincent på B&W her?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Noen som bruker Vincent på B&W her?
    Ja, men den jeg har heter Sheng Ya SP-333 (identisk til Vincent SP-331, bortsett fra at SY har 4 utskiftbare rør på inngangen kontra 2 rør som ikke er i skiftbar sokkel på Vincent). Forskjellen er navnet som er tilpasset markedene den blir omsatt i.

Jeg synes det låter en del bedre med SY, enn med "kun" en Onkyo receiver. Spesielt bassen har fått en mye bedre tyngde og kontroll, mellomtonen har fått et snev av mer fylde og dynamikk (i mangel på bedre beskrivelser).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fordpizzabil57hk
    B&W DM683 .Front
    B&W HTM61 .Center
    mulig innkjøp
    B&W DM685 - 686 .Bak

Denon AVR2808 .Receiver
    SVS PB12-Plus
    INFocus 76. prosjektor

mulig innkjøp
    Hvordan synes du den recieveren fungerer mot 683'ene? Føler du at de får nok kraft? Ser jo at du skriver at du vurderer en effektforsterker, men er det et must med 2808? (Vurderer liknende utstyr)

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomsol
    Hvordan synes du den recieveren fungerer mot 683'ene? Føler du at de får nok kraft? Ser jo at du skriver at du vurderer en effektforsterker, men er det et must med 2808? (Vurderer liknende utstyr)
    Jeg mener det er et must å ha mer effekt enn det er i 2808, uten fysisk å ha testet den komboen selv. En 3808 vil være et kompromiss der man nok etter en stund vil vurdere en større receiver (feks 4808, som skal klare å drive de fint) eller oppgradere med et dedikert effekttrinn. DM683 er krevende og spesielt hvis man vurderer full B&W surroundpakke, vil en receiver alene få en del å stri med.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint forum!
    Nytt medlem i klubben!
    Kjører B&W i alle ledd nå, takket være flotte folk på AVtorget og HiFiKlubben!
    Dm685 som fronter, LCR60 i midten, og 601 S3 som bakhøyttalere, alt på Denon AVR-1909!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub

Hei

Jeg har ASW 600 sub, og jeg skal snart foreta en autokalibering på V1900, så jeg lurte på om hva jeg skulle stille de forkjellige knottene og knappene inn på før dette gjøres? Noen idèer?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    As far as i know, sett alt på maks så tar autokalibreringen seg av resten..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg mener det er et must å ha mer effekt enn det er i 2808, uten fysisk å ha testet den komboen selv. En 3808 vil være et kompromiss der man nok etter en stund vil vurdere en større receiver (feks 4808, som skal klare å drive de fint) eller oppgradere med et dedikert effekttrinn. DM683 er krevende og spesielt hvis man vurderer full B&W surroundpakke, vil en receiver alene få en del å stri med.
    Takk for svar. Jeg har ikke mye peiling på dette, men har allikevel vurdert å gå til innkjøp av DM 683. Som reciever har jeg tenkt å bruke H/K AVR 355. (Evt. NAD T765) Har du noen forslag til hvilken effektforsterker jeg evt. kan bruke sammen med en av disse? Den trenger ikke koste skjorta heller.
    Om jeg nå går til innkjøp av f.eks. H/K 355 og 683, vil jeg i det hele tatt få noen glede av disse uten effektforsterker, for å si det sånn? (Bor 30 mil fra nærmeste Hifiklubb-butikk, så er litt tungvint å kjøre innom for å høre)

Takker på forhånd for svar!

EDIT: Legger til et (mest sannsynlig) dumt spørsmål: Når man spiller BD med HD-lyd, (Dolby TrueHD,f.eks.) har dette noe å si på effektforsterkeren? Det vil si, må denne ha støtte for slikt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med NAD M3 til DM683 eller CM7? Ekstremt lysten på M3 og CM7, men redd for at CM7 kan bli for liten til rommet.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sornes
    Noen som har erfaring med NAD M3 til DM683 eller CM7? Ekstremt lysten på M3 og CM7, men redd for at CM7 kan bli for liten til rommet.
    Har hørt M3 på 683. Spiller MEGET bra. Full kontroll i hele regeisteret. Synes spes mellomtonen/diskantområdet låt veldig bra. Veldig oppløst. Har hørt CM7 men da ikke på Nad. Synes faktisk 683 er en bedre HT.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget mellom 683 og CM7 er dessverre et kompromiss.. Jeg vil ha alt i ett; designet til CM7 i high-gloss black, og dynamikken og lydbildet til 683... Men som kjent, så kan man ikke få alt med en begrenset pengebinge

Håpet var at en såpass bra forsterker som NAD M3 få mye mer ut av CM7 enn det jeg har erfart, da jeg bare har testet de med diverse Denon elektronikk...

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sornes
    Valget mellom 683 og CM7 er dessverre et kompromiss.. Jeg vil ha alt i ett; designet til CM7 i high-gloss black, og dynamikken og lydbildet til 683... Men som kjent, så kan man ikke få alt med en begrenset pengebinge

Håpet var at en såpass bra forsterker som NAD M3 få mye mer ut av CM7 enn det jeg har erfart, da jeg bare har testet de med diverse Denon elektronikk...

Kva denon elektronikk har du testa med då?? De rimligste denon forsterkerene blir for svak spør du meg. B&W trenger litt effekt for å våkne til live, dette gjelder også cm7....

M3 burde nok gjøre en god jobb....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    Kva denon elektronikk har du testa med då?? De rimligste denon forsterkerene blir for svak spør du meg. B&W trenger litt effekt for å våkne til live, dette gjelder også cm7....
    Har testet med bla. Denon 2809 og Denon PMA-1500. Syntes ikke PMA-1500 gjorde jobben godt nok, ei heller 2809. Men med 2809 vil hjemmekino uansett bli mer prioritert og da har jeg andre referanser...

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilke stativer har jeg? :P

Kjøpte noen brukte stativer til 500,- her om dagen, til bruk med mine DM685. Jeg ga egentlig pokker i merke osv, for det står ingen steder på stativene hva de heter. Men så fikk jeg nyhetbrev fra B&W, der de linket til den nye serien. På siden så jeg disse stativene, og syns de var så påfallende like at jeg nesten måtte spørre her, hvor folk har peil. Er det samme stativer? om ikke, hvilke er det jeg har, egentlig?

B&W FS-700CM:

Mine stativer:

Side 16 av 218 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •